İçeriğe Yönlendir

EDC Şanzıman Yokuşta Kaydırma?


Yüksel Pınarbaşı

Recommended Posts

Yüksel Pınarbaşı

Merhabalar,

Almayı düşündüğüm araçlardan biri olan Clio dizel otomatiklerden kiralayıp kullandım dün akşam.

Yokuşta durduğumda Start-Stop devreye girdi. Kalkış yapmak için frenden ayağımı çektiğimde araç start edip ben gaza basana kadar biraz geriye kaydırdı.

Bu normal midir bu araçlarda? (Fazla deneme yapamadım, sonra yol düzleşti ve gideceğim yere vardım)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Belirli süre bekler sonra bırakır hillholder. Eğer beklemeden kaçırdı ise ya çok dik rampa ya da edc kalibrasyonu lazım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Otomatik kavrama, 2005 asm dahi kaçırmıyor. Adı hillholder olmasa dahi tutması gerekir 

Yorum bağlantısı
Yüksel Pınarbaşı

Araç kiralıktı. Garenta Moov'un otomatik dizel Clio'larından. 45 dakika filan kullandım sadece. :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yüksel Pınarbaşı yazdı:

Araç kiralıktı. Garenta Moov'un otomatik dizel Clio'larından. 45 dakika filan kullandım sadece. :)

Ben de kullanıyorum. 3sn falan tutuyor hillholder. Bence farketmeden süreyi geçirmiş olabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Yüzde 3-5 civarında bir eğim yoksa devreye girmiyor, ben bir kaç şikayet dosyası oluşturdum. Çözüm su terazisi alıp denemeye kalkıştılar, ellemeyin böyle çalışsın dedim... 

Yorum bağlantısı
Yüksel Pınarbaşı

Süreyi geçirdiğimi sanmıyorum Sani bey. Yokuşta dört beş kez durup kalktım yoğun trafikten dolayı.

Sonunda Start-Stop sistemi yüzünden mi diye şüphelenip kapattım ama yokuş bittiği için deneyemedim.

Neyse, kronik bir durum olmadığını öğrendiğim iyi oldu. Herhalde araç bakımsız kalmış.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Hepsinde ayni mıdır bilemiyorum. Ancak bazı araçlarda özellikleri stop start olanlarda ben şunu gözlemledim. Diyelim yokuştasınız ve stop etti. Siz hareket etmek istediğinizde hızla frenden ayağa çekip gaza basmaya çalışırsanız biraz geri kaçırma oluyor. Lakin ben kullanırken şunu fark ettim tam frenden ayağı kaldırmadan start ederse evet 3 saniye kadar aracı kaydırmadan tutuyor. Birde bu şekilde deneyin bence.

Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

Astra J ve Clio 4'te frene tam basmadan hill-holder devreye girmiyor. Duz ya da egim farketmeksizin bastiginizda ekranda devreye girdigine dair uyari vermesi gerekiyor. Uyariyi almadiysaniz buyuk ihtimalle devreye girmemistir. Kisacasi sanzimanla ya da bakimsizlikla ilgili bi problem yok.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Furkan Sumer yazdı:

ekranda devreye girdigine dair uyari vermesi gerekiyor

Renault'larda böyle bi sistem yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

start stop ta iken ayağınızı tam frenden çekerseniz motor marş sırasında kaydırma yapıyor,ama frenden tam değilde hafif çekerseniz motor marş alıp çalışıyor,motor çalıştıktan sonra kaydırma yapmadan kalkış yapabilirsiniz.

aslında start stopta iken ve hill holder devrede iken frene basmak manasız ama renault bu kadarını becerebilmiş. 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

bende daha önce 2014 clio edc vardı şimdi de megane edc var. clioda dediğiniz zaman zaman oluyordu. bazen eğimin açısı çok değilse kaydırıyor bazen frene tam basmayınca oluyor. şimdi megane için geçenlerde eşim bu araba kaydırıyor dedi. denedim ama kaydırmadı. arada olabiliyor galiba. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Frene tam basınca debriyaj tamamen ayırır, frene dokununca veya az basınca yarım debriyaj kalır araç. Orada bir kullanım farklılığı vardır. Deneyin 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Servet Aydın yazdı:

Otomatik kavrama, 2005 asm dahi kaçırmıyor. Adı hillholder olmasa dahi tutması gerekir 

 

EDC yarı otomatik değil mi?

 

DSG de kaydırıyordu sanki.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Metin Akbal yazdı:

 

EDC yarı otomatik değil mi?

 

DSG de kaydırıyordu sanki.

Eğer frene dokunur isen evet kaydırıyor. Tam basarsan hayır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Metin Akbal yazdı:

 

EDC yarı otomatik değil mi?

 

DSG de kaydırıyordu sanki.

 

Edc çift kavrama

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Edc çift kavrama

 

DSG yarı otomatiktir. EDC de çift kavramadır. Öyle ise tüm çift kavramalar yarı otomatiktir :D (Felsefe yaptım).

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Metin Akbal yazdı:

 

DSG yarı otomatiktir. EDC de çift kavramadır. Öyle ise tüm çift kavramalar yarı otomatiktir :D (Felsefe yaptım).

 

Aslında yazdıktan sonra düşündüm yanlış anlaşılır mı diye, tam, yarım, robotize, lingovit(bu da benden olsun) kafa oldu çorba :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Aslında yazdıktan sonra düşündüm yanlış anlaşılır mı diye, tam, yarım, robotize, lingovit(bu da benden olsun) kafa oldu çorba :D

 

E hadi başka soru. Robotizeler yarı otomatik değil mi? Yoksa yarı otomatiğin bir türevi mi :D Bende çorbaya ne bulursam atmayı severim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

DSG yarı otomatiktir. EDC de çift kavramadır. Öyle ise tüm çift kavramalar yarı otomatiktir :D (Felsefe yaptım).

her ikside çift kavramadır ve tırttır, yarı oto sembollerdeki robotize süper salak şanzımandır, tam oto şanzıman ise en babasıdır :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Benim araçta hillholder kullanmayı gerektirecek bir durum olduğunda, ben müdahale etmeden ekranda yokuş yukarı duran araba resmi çıkıyor. Devreye girdiğine dair uyarı sayılır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...