Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Merhabalar öncelikle, 2015 model 102000 kmde (99000 kmde aldım kısa süre önce) 1.5 dizel manuel aracım için yarın bakım yaptıracağım sanayide. Aracı aldığım gibi yağ, yağ filtresi, polen ve hava filtresini değiştirdim. Bunlarda sıkıntı yok, gelelim düşündüklerime. 1) Triger seti, devirdaim ve v kayışı. Gerekli olan gergi ve bilyaları da tabi... 2) Fren hidroliği ve şanzıman yağı ( Fren balataları ve diski yağ bakımında değiştirmeyi planlıyorum, 10000 km daha rahat gider denildi bu nedenle fren hidroliğinden emin değilim) 3) Arka frenlere bakım ve el freni ayarı 4) Boğaz kelebeği, egr temizliği (başka öneri var mı?) 5) Debriyaj pedalından gelen gıcırtı için yağlama 6) Direksiyon mafsalı ve gereken diğer yerlerin yağlanması Haricinde neler yaptırmak gerekir? 90000 bakımına kadar serviste yapılmış, ancak temel yağ filtre vs dışında bir şey yok. O nedenle çok fazla bilgim yok durum hakkında. Geçen gün serviste kontrol ettirdim, bir şey yok dediler klasik triger değişimi haricinde. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Bir tek soğutma sıvısı kalmış listeden bence. Lastiklerinizin durumunu da kontrol etmişinizdir diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Sani Gerşon yazdı: Bir tek soğutma sıvısı kalmış listeden bence. Lastiklerinizin durumunu da kontrol etmişinizdir diye düşünüyorum. Soğutma sıvısı devirdaim değişeceği için zaten değişmiş olacak tamamen Fren hidroliğini şimdi mi değişmeli yoksa balataların değişimini mi beklemeli bilemedim. Boğaz kelebeği ve EGR dışında temizlik gerektiren kısım var mıdır? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 MAF'ı da temizletebilirsiniz. Hidrolik disk ve balata ile değişirse bence daha iyi olur. Seviyesi şaşmamış olur. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: MAF'ı da temizletebilirsiniz. Hidrolik disk ve balata ile değişirse bence daha iyi olur. Seviyesi şaşmamış olur. Bende öyle düşünüyorum, geçen bakımda seviyesi düşüktü ekleme yaptık uyarı vs olmamasına rağmen. Usta çok eklemedi, balata değişirsek taşma olmasın diye. O nedenle çok aciliyeti yok zaten. Ancak yarın gittiğimde eğer balata da değişirsek yaptırırım. Bu arada şanzıman yağı ne kullanmak lazım? Birde triger ve diğer kayış, devirdaim için marka ne olması gerekli? Orjinal veya önerilen olarak ne çıkıyor? 27 Ekim 2019 tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 (düzenlendi) Ü.Emre Kartal yazdı: Bende öyle düşünüyorum, geçen bakımda seviyesi düşüktü ekleme yaptık uyarı vs olmamasına rağmen. Usta çok eklemedi, balata değişirsek taşma olmasın diye. O nedenle çok aciliyeti yok zaten. Ancak yarın gittiğimde eğer balata da değişirsek yaptırırım. Bu arada şanzıman yağı ne kullanmak lazım? Birde triger ve diğer kayış, devirdaim için marka ne olması gerekli? Orjinal veya önerilen olarak ne çıkıyor? Fomoco marka orijinal olan hocam kayışın üstünde yazıyor ona göre alabilirsiniz 27 Ekim 2019 tarihinde Kürşad Özpamuk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Bu arada aracım 42 bin 2013 model bende triger değiştirdim ancak devirdaim e dokunmadı usta hiç sorun yok sağlam dedi bakalım inşallah uzun süre giderde pişman etmez beni değişmediğime Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Kürşad Özpamuk yazdı: Bu arada aracım 42 bin 2013 model bende triger değiştirdim ancak devirdaim e dokunmadı usta hiç sorun yok sağlam dedi bakalım inşallah uzun süre giderde pişman etmez beni değişmediğime Ben hiç riske girmeyeceğim, çok pahalı bir parça değil orjinali bile. Birde benim araç 100000 i geçti, yani artık yeterince görevini gördü bence. Şanzıman yağı ve fren hidroliğinde eklenmesi gereken miktarı bulamadım kitapçıkta yazmıyor. Şanzıman yağı ile ilgili hiçbir bilgi yok, saçmalık resmen. Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Kürşad Özpamuk yazdı: Bu arada aracım 42 bin 2013 model bende triger değiştirdim ancak devirdaim e dokunmadı usta hiç sorun yok sağlam dedi bakalım inşallah uzun süre giderde pişman etmez beni değişmediğime Devirdaimin antifrize karşı parça mukavemet süresi vardır. Üretici 5 yıl ömür biçer genelde motor için önemli bir parça ne zaman ne olacağı belli olmaz bu yüzden. Ustanızı değişin veya uyarın derim. Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Ü.Emre Kartal yazdı: Birde triger ve diğer kayış, devirdaim için marka ne olması gerekli? Orjinal veya önerilen olarak ne çıkıyor? Fomoco marka (Gates üretimi) var ama üzerinde Peugeot ve Citroen logoları da mevcut, kafanız karışmasın; orijinaldir. Aşağıdaki resimden görebilirsiniz. Ayrıca 139 ve 141 diş kayışlar var. 2013 sonrası Fiestalar 141 diş diye biliyorum. Buna da dikkat etmenizde fayda var. Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Koray Demir yazdı: Devirdaimin antifrize karşı parça mukavemet süresi vardır. Üretici 5 yıl ömür biçer genelde motor için önemli bir parça ne zaman ne olacağı belli olmaz bu yüzden. Ustanızı değişin veya uyarın derim. Vallahi Hocam değişmedim pişmanım inşallah bir şey çıkmaz 😁😁 1 Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Koray Demir yazdı: Devirdaimin antifrize karşı parça mukavemet süresi vardır. Üretici 5 yıl ömür biçer genelde motor için önemli bir parça ne zaman ne olacağı belli olmaz bu yüzden. Ustanızı değişin veya uyarın derim. Diğer modelleri bilmiyorum ancak Ford, Fiesta'da triger değişimi için 135 bin km veya 9 yıl diyor. Ayrıca devirdaimi triger değiştirirken mutlaka değiştirin diyor. Ford bu kadar uzun bir süre verirken neden diğer firmalar daha erken değiştirin diyor onu anlayamadım. Mesela Renault 4 yıl veya 80 bin km de değiştirin diyor. Kullanılan orijinal parçalar arasında bu kadar fark olması mümkün mü? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Kaan Karakaya yazdı: Fomoco marka (Gates üretimi) var ama üzerinde Peugeot ve Citroen logoları da mevcut, kafanız karışmasın; orijinaldir. Aşağıdaki resimden görebilirsiniz. Ayrıca 139 ve 141 diş kayışlar var. 2013 sonrası Fiestalar 141 diş diye biliyorum. Buna da dikkat etmenizde fayda var. Triger olarak; Diş sayısı 141 olacak (bende kontrol ettim 141 yazıyor çoğu yerde) Triger seti; FOMOCO FM5Q 8A615 AA Devirdaim; PIERBURG 3M5Q-8591-CA V Kayışı; Gates marka model kodu bulamadım. Şanzıman yağı kaldı bir tek, onu da bulursam yarın bunlar olacak deyip yaptıracağım Kaan Karakaya yazdı: Diğer modelleri bilmiyorum ancak Ford, Fiesta'da triger değişimi için 135 bin km veya 9 yıl diyor. Ayrıca devirdaimi triger değiştirirken mutlaka değiştirin diyor. Ford bu kadar uzun bir süre verirken neden diğer firmalar daha erken değiştirin diyor onu anlayamadım. Mesela Renault 4 yıl veya 80 bin km de değiştirin diyor. Kullanılan orijinal parçalar arasında bu kadar fark olması mümkün mü? Ona bakarsak Toyota'da zincir var adamlar değişim periyodu bile eklememiş. Aynı devirdaimle gidiyor, 160000 km veya 8 yıl sonunda soğutma suyunu değişin diyor. Onu değişirkende değişmezsen sıkıntı olmuyor genelde ama içim rahat etsin dersen değişiyorsun. Bunu anlatmamın sebebi şu, kullanılan malzeme içeriği ve kayışların uzunlukları, diş sayıları gibi çok fazla etken var. Uzun kayış daha kolay yıpranıyor, aynı gerginliğe getirmek için daha çok sıkıyorsun, daha fazla sürtünmeye maruz kalıyor vs vs Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Metin Taşcı yazdı: şanzıman yağını değiştirmenizi pek tavsiye etmem, vites geçişleri daha kötü hala gelebilir zaten cok fazla ısınmadığı için yağ bozulmuyor illa değiştireyim derseniz total 75w80 öneriririm (1.4tdci ile aynı şanzıman varsayımı ile önerdim) Birçok markada böyle bir uygulama yok, yani şanzıman yağını değiştirin diyor. Ford ne hikmetse değiştirmiyor, hatta bilgi dahi vermiyor. 75w90 olarak gördüm birkaç yerde ancak bende emin değilim, 2.3 LT alıyor sanıyorum bunu öğrenebildim birde. Normal şartlarda yağ değişimi faydalıdır, yeterki doğru olsun. Özelliğini kaybediyor zamanla ancak net bilgi bulamazsam değiştirmeyeceğim şuanlık. 1 Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 (düzenlendi) Ford Castrol Syntrans FE 75W öneriyor ve alacağı kapasite 2.3 lt imiş. Şu bağlantıda Ford Fiesta 2013-17 arası modeller için hangi yağları kullanacağınızı, kapasitelerini ve hatta hangi bakımda neleri değiştireceğinizi vermiş: Bağlantı 27 Ekim 2019 tarihinde Kaan Karakaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Kürşad Özpamuk yazdı: Vallahi Hocam değişmedim pişmanım inşallah bir şey çıkmaz 😁😁 200 küsür liralık parça hangi sebepten olursa olsun triger kısmı açılınca affetmem değişirim 😀 Devirdaim korku filmi gibidir nerden ne çıkacağı belli olmaz ha 10 yıl bi şey olmayanı da bizzat gördüm. Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Ekim 2019 Paylaş 27 Ekim 2019 Kaan Karakaya yazdı: Diğer modelleri bilmiyorum ancak Ford, Fiesta'da triger değişimi için 135 bin km veya 9 yıl diyor. Ayrıca devirdaimi triger değiştirirken mutlaka değiştirin diyor. Ford bu kadar uzun bir süre verirken neden diğer firmalar daha erken değiştirin diyor onu anlayamadım. Mesela Renault 4 yıl veya 80 bin km de değiştirin diyor. Kullanılan orijinal parçalar arasında bu kadar fark olması mümkün mü? Bir çok faktör var motorun yapısı, çalışma şekli kullanılan malzemenin özelliği gibi. Değişim için Onno Usta teknik olarak açıklamış kâr/zarar hesabı yapacaksınız. https://www.sabah.com.tr/otohaber/okurmektuplari/onno_usta/2016/08/23/ford-focusun-triger-kayisinin-degisimi-hakkinda-bilgi-verir-misiniz Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Kaan Karakaya yazdı: Ford Castrol Syntrans FE 75W öneriyor ve alacağı kapasite 2.3 lt imiş. Şu bağlantıda Ford Fiesta 2013-17 arası modeller için hangi yağları kullanacağınızı, kapasitelerini ve hatta hangi bakımda neleri değiştireceğinizi vermiş: Bağlantı Motul markasıda Gear 300 75W-90 modelini önermiş. Diğer birçok markanın sitesinde ise özel ürün diye girmişler. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 27 Ekim 2019 Yazar Paylaş 27 Ekim 2019 Metin Taşcı yazdı: 2012 1.4tdci euro5 aracımın şanzıman yağını değiştirmek gibi bi hata yaptım ve bir sürü masraf yaptım. motul 75w90 kullandım, havalar soguyunca hareket halinde(yürüme hızı) birinci vitese geçmedi, en kaliteli yağ olan mobil 1 shc 75w90 aldım yine aynı, en sonunda total 75w80 aldım ve düzeldi. ek olarak: şanzıman yağı dolumu için pompa gibi bişeye söküp öyle basıyorlar, içinde ne yağ kaldığı vs belli değil, bunun yerine üstten ince bahçe hortumu ile doldurmakta fayda var. İki tip yapılıyor değişim, 1) Otomatik vakumlu makinelerle önce içindeki yağı çekip çektiği miktar kadar yeni yağ dolduruyorlar. Bu cihaz fren hidroliğinde de kullanılıyor. 2) Dolum ve boşaltım tapaları açılıyor, içinden akan yağ akıyor süzüldüğü kadar. Daha sonra yağ seviyesi normale gelince taşıyor zaten kapatıyorlar. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Ekim 2019 Paylaş 28 Ekim 2019 Arabanın çalışmasında sorun yoksa boğaz kelebeğini, maf sensörünü ve egr yi elletmeyin derim. Yakın zamanda triger değiştirdim. Devirdaim de değişecekti. Ustam dedi ki orijinal devirdaim yeni alacağından daha sağlam, ayrıca trigere bağlı değil V kayışına bağlı hemde sökmesi kolay yerde, akma kokma olana kadar kullan boşa para verme dedi. Bende dokunmadım. Aracım 2014 model sıfır aldım. Sizin araçta yeni 2015 model. Trigere bağlı değildir diye tahmin ediyorum bence değişmesine gerek yok. Ha şu var, sızıntı olursa yolda bırakmaz ama yolda bırakabilecek bir parça Ben bu riski aldım genelde şehir içi kullanırım. Birde sökülmesi kolay yerde ona güveniyorum V kayışında da sorun görünmüyordu onuda değiştirmedik. Ustam hem bilgili hem de yetenekli olduğu için ona güvenirim. Bir parça idare edecek durumda ise bu seni idare eder der, hayati önem taşıyorsa kesinlikle değiştirir. Gerisi sorun yok. Yaptırın alayını. Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 28 Ekim 2019 Paylaş 28 Ekim 2019 Şanzımanda sorun yok ise neden yağ değiştirmek istiyorsunuz? ben olsam kesinlikle dokunmam. Dokunmuyorum da. Triger setini değiştirirken devirdaimi değiştirmemeyi hiç bir zaman anlamadım. Bir aracımda usta ben değiştirelim dediğim halde değiştirmeyelim kalsın dedi, 2 haftayı bulmadı devirdaim su sızdırmaya başladı. Bir aracımda da satın aldığım arkadaş triger setini değiştirmiş ama devirdaime dokunmamış. ben satın aldım 4 ay sonra yolda devirdaim kitledi yolda bıraktı. Triger işçiliği ödedim. Kayış yeniydi ama devirdaim eskiydi. Son aracımda da geçen hafta değiştirdim. Usta devirdaime gerek yok demesine rağmen değiştirdim, cebimin değil kafamın rahat olması lazım biraz Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 28 Ekim 2019 Paylaş 28 Ekim 2019 Metin Akbal yazdı: Arabanın çalışmasında sorun yoksa boğaz kelebeğini, maf sensörünü ve egr yi elletmeyin derim. Yakın zamanda triger değiştirdim. Devirdaim de değişecekti. Ustam dedi ki orijinal devirdaim yeni alacağından daha sağlam, ayrıca trigere bağlı değil V kayışına bağlı hemde sökmesi kolay yerde, akma kokma olana kadar kullan boşa para verme dedi. Bende dokunmadım. Aracım 2014 model sıfır aldım. Sizin araçta yeni 2015 model. Trigere bağlı değildir diye tahmin ediyorum bence değişmesine gerek yok. Ha şu var, sızıntı olursa yolda bırakmaz ama yolda bırakabilecek bir parça Ben bu riski aldım genelde şehir içi kullanırım. Birde sökülmesi kolay yerde ona güveniyorum V kayışında da sorun görünmüyordu onuda değiştirmedik. Ustam hem bilgili hem de yetenekli olduğu için ona güvenirim. Bir parça idare edecek durumda ise bu seni idare eder der, hayati önem taşıyorsa kesinlikle değiştirir. Gerisi sorun yok. Yaptırın alayını. Metin bey benim 2013 1.5 tdci 2 ay önce triger değiştirdim. Devirdaim v kayışına değil triger e bağlı bilginiz olsun. Usta gözümün önünde söktü. 2013 2016 serisi 1.5 tdci motorlar aynı değil mi? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Kasım 2019 Paylaş 20 Kasım 2019 5w30 yağTriger kayışı, kasnakları vsDevirdaim pompasıPolen filtresiHava filtresiYağ filtresiAntifrizBujilerSarf malzemeGenel kontrollerİşçilikPolar mont hediye2450TL Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 20 Kasım 2019 Paylaş 20 Kasım 2019 (düzenlendi) 2 gün önce yetkili serviste 1.5 tdci 95000 km için 5w30 shell motor yağı Mazot filtresi Yağ filtresi Genel kontrol Lastiklere nitrojen gazi Motor temizliği ve koruma Hediye polar mont Toplamda 740 tl oldu. Hava filtresini ve polen filtresini kendim değiştirdim. İşin kötü yani da şu aracı yıkayalım dediler tamam dedik hata ettik. İşbilmez herif sağ ön kapı içini yıkarken alltaki hoparlöre su kaçırmış cızırdama vardı biraz geçmişti akşam yine duydum. Aradım servisi şikayet için devam ederse getirin ilgileniriz dediler. İlçedeyim sürekli gidilecek bir yer de değil. 20 Kasım 2019 tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kemal Kollu 29 Kasım 2019 Paylaş 29 Kasım 2019 Evren Erakçora yazdı: 5w30 yağ Triger kayışı, kasnakları vs Devirdaim pompası Polen filtresi Hava filtresi Yağ filtresi Antifriz Bujiler Sarf malzeme Genel kontroller İşçilik Polar mont hediye 2450TL Evren kardeşim, Bu genel bakım oluyor sanirim, Aracın kaç km ye geldiğinde bunları yapmamiz Gerekiyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts