İçeriğe Yönlendir

Arabada Elektrik Kaçağı Var


Tuncay Uludağ

Recommended Posts

Tuncay Uludağ

Öncelikle merhaba araba şase yapıyor ve akü bitiyor. Şarj dinamosu ve akü kontrol kontrol edildi ama sorunun nedeni bulunamadı. Araçta mercek uygulamasına giriştiğim için komple arabanın farlarının tesisatını, sis farlarının ampüllerini ve amerikan parkı söktüm. Ama hala akünün kutup başını çıkarıp yerine takarken elektrik çıkıyor. Ve her sabah akü bitiyor. Elektrikçi sanayiye gidip bilgisayara bağlat ve sorunu bulurlar diyor. Sizce sorun hangi kabloda veya nerede olabilir. Şuan açık ve şaseye temas eden bir kablo göremedim. Arabayı bilgisayara bağlatınca sorunu bulabilirlermi? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arabada kaçak var o zaman. Başlığı değiştiriyorum.

 

Sonradan takılan ne varsa sökülmüş gerçi ama, röle falan takıldı mı? Ölçü aleti ile kaç amper çektiğine bakılmalı, kaçağın durumu görülür.

 

Ayrıca kutupbaşını takarken kıvılcım veya çıtırtıların olması normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ
Metin Akbal yazdı:

Arabada kaçak var o zaman. Başlığı değiştiriyorum.

 

Sonradan takılan ne varsa sökülmüş gerçi ama, röle falan takıldı mı? Ölçü aleti ile kaç amper çektiğine bakılmalı, kaçağın durumu görülür.

 

Ayrıca kutupbaşını takarken kıvılcım veya çıtırtıların olması normal.

H4-3 xenon tesisat kablosu takılıydı. Sonradan yapılan her şeyin kablosunu söktüm. En yakın zamanda bilgisayara bağlatıp sorunun nedenini bulacağım. Kutupbaşını takarken kıvılcım ve çıtırtılar normal dediniz. Elektrik kaçağı olmasa bile bu kıvılcım ve çıtırtılar olurmu? Bir keresinde aracı bahçeye park etmiştim ama ön tampon bahçe teline sıfırdı. Dışarı çıkıp baktığımda bahçe tellerinden kıvılcım ve çıtırtılar çıkıyordu. Arabayı geri çekmemle bahçe telindeki kıvılcım ve çıtırtı kesildi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tuncay Uludağ yazdı:

Dışarı çıkıp baktığımda bahçe tellerinden kıvılcım ve çıtırtılar çıkıyordu. Arabayı geri çekmemle bahçe telindeki kıvılcım ve çıtırtı kesildi.

Aküye kabloyu takarken kıvılcım normal de, yukarıda dediğiniz şey normal değil. Dinamonuz, ana elektrik kablosu, şase bağlantınızı bi kontrol ettirin.

Durum ciddi gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
H4-3 xenon tesisat kablosu takılıydı. Sonradan yapılan her şeyin kablosunu söktüm. En yakın zamanda bilgisayara bağlatıp sorunun nedenini bulacağım. Kutupbaşını takarken kıvılcım ve çıtırtılar normal dediniz. Elektrik kaçağı olmasa bile bu kıvılcım ve çıtırtılar olurmu? Bir keresinde aracı bahçeye park etmiştim ama ön tampon bahçe teline sıfırdı. Dışarı çıkıp baktığımda bahçe tellerinden kıvılcım ve çıtırtılar çıkıyordu. Arabayı geri çekmemle bahçe telindeki kıvılcım ve çıtırtı kesildi.
Sizde baska bir durum var. ECU BCM falan akuye bagli, takarken citirti kivilcim olur.
Yorum bağlantısı
Burak Balci

Kıvılcım normal, Ecu, teyp, anfi vs içindeki güç regulatordeki voltajı dengeleyen kondansatorlerin aniden şarj olmasından dolayıdır. Kademe kademe kontrol etmelisin ölçü aleti ile, önce akü kutup başından direk akımı ölçün hatta bekleyen kaç ma degere düşücek? Onu yazın ordan neyin ne oldugu anlaşılır. Sigorta kutusundaki tüm sigortaları sök, o sırada ölçü aletiniz aküye seri bağlı olmalı. Sigortaları tek tek takarak ölçü aletini takip edin. Hangi sigortadan akım yükselirse o sigortanın bağlı oldugu sistemi kontrol edin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kaçak varsa bulma mnatığı basittir, zaman alır ama. Ecu dan vs. arıza teşhis cihazı ile bulunmaz, zaten mantıksız o cihaz kontak açıkken çalışır :)

Araç çalışmazken boşta aküden çekilen Amper e bakılır (ampermetre ile) normalde 30mA civarı normaldir, daha üst bir çekim var ise, sigorta tablasında sıra ile sigorta sökülür bakılır, hangi sigorta çekilibce kaçak bitmiş ise ilgili parçaya veya tesisata bakılır, basit bir mantık

kaçak yok ise zaten belli ki akü şarj tutamıyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

İlk aracımda 1 hafta kullanmayinca akü bitiyordu.sorun teypte çıktı kaçak yapıyormuş.teybe gelen yere anahtar koydurup aracı  kullanmadığım da elektiriğini kesiyordum

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ

Söylediklerinizi deneyeceğim. Hepinize teker teker teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Faruk Kaya
Alpay Köse yazdı:

İlk aracımda 1 hafta kullanmayinca akü bitiyordu.sorun teypte çıktı kaçak yapıyormuş.teybe gelen yere anahtar koydurup aracı  kullanmadığım da elektiriğini kesiyordum

Benim araçta soğuk havalarda 2 3 sefer marş basınca çalışıyor. Hele kar yağdığı zaman bu rakam 6 7 lere çıkıyor. Bir kaç gün kullanmayınca da akünün bittiği bile olabiliyor. Aküde felan bir problem yok yeni zaten. Bende bu dediğinizi ilk defa duydum bir deneyeyim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tuncay Uludağ

Sorun felan yokmuş araçta. Arabayı 2.el aldığımız için fark edemedik. Akü 7 yıllıkmış hemen akücüye gidip inci 80 amper akü aldım. Sağolun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tuncay Uludağ yazdı:

akü kontrol kontrol edildi

vesile ile birçok defa şu bu kontrol edildi denen parça , gerektiği gibi kontrol edilmeyince arıza aranıp dururlur boş yere. geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...