İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Manuel Vites ve Şanzıman Problemleri


Tamer Cevher

Recommended Posts

Tamer Cevher

Arkadaşlar herkese selam

Benim aracım 2005 model fiesta tdci 91000 km bakımlarını yeni yaptırdıgım bir araç, cumartesi günü araç hiç durmadan 5 veya 6 saat sürüldükten sonra eve dönüş yolunda trafik sıkıştı ve sürekli 1. ve 2. viteste gitmek zorunda kaldım,eve yaklaştıgım anda 2. vitesten 1. vitese atarken birden vites kolu sertleşti 1. vitese itmek çok zor oldu sonra devam ettim ve vites normale geldi fakat eve gidene kadar 2 defa daha tekrarladı . Bu durumu birkaç tamirci arkadaşımıza anlattım baskı balatadan şüpelendiler fakat baskı balatada birşey olmadıgını söylediler.Acaba bu durum neden kaynaklanır?Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.SAYGILAR

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir şey diyeceğim de.

Usta bir bir sürücüyseniz ayıp etmiş olurum...

Demiyorum..

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz

baskı balata değil, debriyaj beyni sanırım ondan yapar bu arızayı.

Yorum bağlantısı
Tamer Cevher

arkaşlar yanlış anlaşılıyorum vites kolu taş gibi oldu vites ne 1 ne 2 ne 3 geçti zaten o anda aracı durdurdum aracı 1. vitese geçirmek için çok ugraştım yani vites kolu taş gibi oluyor bunun sebebini soruyorum

arkaşlar yanlış anlaşılıyorum vites kolu taş gibi oldu vites ne 1 ne 2 ne 3 geçti zaten o anda aracı durdurdum aracı 1. vitese geçirmek için çok ugraştım yani vites kolu taş gibi oluyor bunun sebebini soruyorum saygılar
Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
(düzenlendi)
arkaşlar yanlış anlaşılıyorum vites kolu taş gibi oldu vites ne 1 ne 2 ne 3 geçti zaten o anda aracı durdurdum aracı 1. vitese geçirmek için çok ugraştım yani vites kolu taş gibi oluyor bunun sebebini soruyorum

debriyajınız iyi kavrama yapsa zaten yumuşak bir biçimde vitesiniz geçicek, kolla bağlantısı bu sebeple.buldum adını debriyaj merkezi.

tarihinde Yavuz Emrem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Cevher
debriyajınız iyi kavrama yapsa zaten yumuşak bir biçimde vitesiniz geçicek, kolla bağlantısı bu sebeple.

fakat bu sorunu sürekli yapmıyor arabayı alalı 4 ay oldu bu sürede yanlızca 2 gün yaptı kesin bundanmıdır birde fiyatı hakkında bilginiz varmı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vites geçiş zorluğunun debriyaj ile olan alakası, korna ile aynıdır, basitten başlayarak: Vites kol mekanizması (fiestada bilmiyorum ama) varsa ayarına bakılmalı, bazen ufak bir poşet parçası bile sıkışabiliyor, öncelikle bu tip bir arıza ile başvuran aracın lifte alınıp bakılması lazım, bakmayan ustadan kaçın, lifte aldıranı bulun derim. Ayrıca motor çalışırken-çalışmazken zorluk farkına da bakmak lazım. Fark yok, her şekilde zorlanıyorsa kesin vites kol mekanizması.

Yorum bağlantısı
Tamer Cevher
Vites geçiş zorluğunun debriyaj ile olan alakası, korna ile aynıdır, basitten başlayarak: Vites kol mekanizması (fiestada bilmiyorum ama) varsa ayarına bakılmalı, bazen ufak bir poşet parçası bile sıkışabiliyor, öncelikle bu tip bir arıza ile başvuran aracın lifte alınıp bakılması lazım, bakmayan ustadan kaçın, lifte aldıranı bulun derim. Ayrıca motor çalışırken-çalışmazken zorluk farkına da bakmak lazım. Fark yok, her şekilde zorlanıyorsa kesin vites kol mekanizması.

çaglar hocam aracı lifte aldılar vites kol mekanizmasının oldugu kapagı açıp pas sipreyi sıktılar banada sıkışma olabilecegini söylediler fakat kol mekanizması bana çok temiz geldi ordan kaynaklandıgını pek zannetmiyorum ama inşallah ordandır

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
çaglar hocam aracı lifte aldılar vites kol mekanizmasının oldugu kapagı açıp pas sipreyi sıktılar banada sıkışma olabilecegini söylediler fakat kol mekanizması bana çok temiz geldi ordan kaynaklandıgını pek zannetmiyorum ama inşallah ordandır

benimde başıma geldi ben sadece bi baktırın derim tamer bey ,debriyaj merkezini değiştirdiler sonra düzeldi aracım, aynı durumu yaşadım ,fiyatını bilmiyorum şu an ama bence bide oraya baksınlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Merkez sorunu da olabilir, sadece zorluk eşliğinde cartlama sesi de beklerdim. Kol mekanizması görsel olarak zaten temizdir ama yamulma, eksen kaçıklığı olaibillir.

Lifte alıp bakmışlarsa sözümü geri aldım, o ustaya devam.

Yorum bağlantısı
Tamer Cevher
benimde başıma geldi ben sadece bi baktırın derim tamer bey ,debriyaj merkezini değiştirdiler sonra düzeldi aracım, aynı durumu yaşadım ,fiyatını bilmiyorum şu an ama bence bide oraya baksınlar.

Yavuz bey ilginize çok teşekkürederim.Eger aynı olayı birdaha tekrarlarsa debriyaj merkezine baktıracagım.

Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz
Yavuz bey ilginize çok teşekkürederim.Eger aynı olayı birdaha tekrarlarsa debriyaj merkezine baktıracagım.

rica ederim tamer bey ,kazasız sağlıklı sürüşler.

Yorum bağlantısı
Tamer Cevher
Merkez sorunu da olabilir, sadece zorluk eşliğinde cartlama sesi de beklerdim. Kol mekanizması görsel olarak zaten temizdir ama yamulma, eksen kaçıklığı olaibillir.

Lifte alıp bakmışlarsa sözümü geri aldım, o ustaya devam.

Çağlar hocam cartlamayı banada sordular fakat cartlama olayı olmadı yanlızca vites sertleşti eger bu olayı birdaha yaparsa merkezine baktırayım herhalde oradan yapıyor

hocam birde debraj kavrama ayarı kol mekanizmasından yapılma şansı varmı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
arkaşlar yanlış anlaşılıyorum vites kolu taş gibi oldu vites ne 1 ne 2 ne 3 geçti zaten o anda aracı durdurdum aracı 1. vitese geçirmek için çok ugraştım yani vites kolu taş gibi oluyor bunun sebebini soruyorum

Durmuşsunuz...

Ben sözümü geri aldım...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tamer Cevher

Herkese tekrar selam.

Bu arıza devam ettigi için geçen hafta üst debriyaj merkezini degiştirmeye karar verdim ustama bu olayı anlattım ustam bundan kaynaklanmıyacagını alt debriyaj merkezinden kaynaklanacagını söyledi tabi ben ustamın dedigine aldırış etmeden üst debreyaj merkezinin degiştirmesini istedim ve nihayet merkezi degiştirdik .Fakat aynı sorun bende devam ediyor,şimdi ustam şanzımanın inmesini ve alt debrayaj merkezinin de degişmesi gerektigini söyledi ayrıca şanzıman inmişken baskı balatayıda degiştirelim dedi şimdi sadece alt merkezimi degiştireyim yoksa baskı balatayıda degiştireyimmi birde bu vites sıkışması alt merkezden yaparmı?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Durmuşsunuz...

Ben sözümü geri aldım...

İlk başta ben de aynı şeyi düşündüm abi. :D

Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2

aracınız 91000 km de bildiğim kadarıyla onların debriyaj merkezi hidrolik (şanzumandaki) duyduğum kadarıyla balata yenide olsa merkez sayesinde ayırmama yapabiliyor ve haliyle sert geçişler ama şahsi fikrim araç stop etdiğiniz taktirde rahat geçeceği bence alt merkez

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

birde vites koluyla şanzıman arasına giden ayar yapılabilen halatlar var bir kontrol ettrirseniz faydalı olur belki debriyaz kiti masrafından kurtulursunuz

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tamer Cevher

Arkadaşlar selam

Bu arıza halen devam ettigi için tekrar arabayı ustama götürdüm üst merkez degişmişti ayreten alt merkezi şanzıman inmişkende baskı balatayı degiştirelim dedi bende kabul ettim luk marka baskı balata setini 250 tl luk marka alt debreyaj alt merkezinde 150 tl ye aldım sonra şanzımanı indirip bu parçalar degiştirdik ilk önce ustayla bir test sürüşü yaptık herşey normal gidiyordu daha sonra ben aracı kendi başıma test sürüşüne çıkardım 50 veye 60 kilometre gittikten sonra trafik sıkıştı 1. ve 2. viteste gidmeye başladım ve aynı sorun yine tekrarladı 1. vitesten 2. vitese atmak için çok çaba sarfettim ben yine çok üzgün bir şekilde ustamın yanına gittim ve tekrar test sürüşü yaptıgımızda aynı olay ondada oldu busorun oldugu andaaracı stop etti ve ayagını debrayajdan çekti ve vitesin yumuşayıp yumuşamadıgına baktı fakat yumuşamadıgını görünce sorunun şanzımanın içinde oldugunu şanzımanın tekrar inecegini ve dagıtılacagını söyledi bizde mecbur kabul ettik ve şanzımanı tekrar indirdik ben bıraktıgımda şanzımanı parçalamaya başlamışlardı bakalım daha neler çıkacak belli degil.

Bu sorunla ilgili internette çok araştırma yaptım ve aynı sorunda 2 veya 3 tane arkadaş oldugunu farkettim o arkadaşlarada aynı şeyler uygulanmış fakat hiçbirininkide benimki gibi düzelmemiş ve konular böyle kapanmış inşallaah benim araç düzelirde nerden kaynaklandıgını çözeriz ve burdan paylaşırız hiç olmassa başka arkadaşlarda böyle bir arızadan müzdarip olursa burdan okuyup bilgilenebilirler bakalım ne çıkacak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

senkromeç halkaları vb aşırı ısınmadan veya diğer sair nedenlerden çatlamış olabilir. motor kapalı iken de zor geçiyordur muhtemelen. ya da bir yağ kanalı tıkanmış olabilir(mi). şanzımanın dağıtılması teşhis değil "açık bakma" için. Şanzıman dağıtma parasına daha sonra olmadığında başka yerde arıza çıkarsa ek işçilik almayacağına söz versin usta.

Yorum bağlantısı
Tamer Cevher
peki sonuç ne oldu , arızanın sebebi gerçekten de şanzımandanmıymış ?

Evet arkadaşlar arızanın sebebini bulduk. Aracı bugün akşam 16:00 da tamirden çıkardım ve yaklaşık 4 saattir aracı kullandım. Ve Allaha şükür hiçbir sorun çıkarmadı ve vitesler gayet normal çalışıyor. Ama gerçek testi yarın yapacam ve 800 km yol yapacam. O zaman kesin belli olacak. Soruna gelince sorun gerçekten şanzımandaymış fakat ben anlattıklarından fazla birşey anlamadım. Bana anlattığı susta varmış o susta eğilmiş ve yuvayı eğmiş. Ne yuvası olduğunu bilmiyorum. Bunun da sebebinin vitesi zorlamak oldugunu söyledi. Ne kadar doğru bilmiyorum ama aracım normal hale geldi.

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
evet arkadaşlar arızanın sebebini bulduk aracı bugün akşam 16 00 da tamirden çıkardım ve yaklaşık 4 saattir aracı kullandım ve allaha şükür hiçbir sorun çıkarmadı ve vitesler gayet normal çalışıyor

Hadi geçmiş olsun, inşallah tekrarlamaz...

Yorum bağlantısı
Tamer Cevher
geçmiş olsun, inşallah bidaha sizi üzmez.

arkadaşlar ilginize çok teşekkür ediyorum araçı adıgımdan günden beri epeyce bir yol yaptım ve hiçbir sorunla karşılaşmadım vitesler gayet normal çalışıyor herhalde arızadan tam anlamıyla kurtulduk saygılar

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Serkan Ataman

Geçen yıl anneme aldığımız 1.4 dizel Fiesta'yı kullanırken aracı 1. vitesten 2.vitese atıp hızlanınca sorun yok fakat 2. vitesde iken çok hafifte olsa frene dokunup tekrar gaza yüklenmek istediğimde devir 1.500 lerde oluyor ve araç 2. vitesde çok fazlasıyla boğuluyor,mecburen özellikle şehir içinde sürekli 1. vites de gitmek durumunda kalıyorum,hani 2. vitese atsam dahi her kasis geçişimde her frene dokunuşumda vitesi hep 1'e alma durumunda kalyorum yoksa dediğim gibi araç boğuluyor ve titriyor.2009 Focus'um var benzinli elbette mazotlu araç daha fazla devir ister ama çok dizel araca bindim ve 2. viteste bu kadar boğulan bir araç görmedim acaba bir sorun mu var yoksa bu Fiesta'ların huyumudur bu.2011 dizel Fiesta var arkadaşımda ve onun aracınıda kullandım hiç böyle bir 2. viteste boğulma yaşamadım tavsiyeniz neler bir ayarsızlık olabilir mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...