İçeriğe Yönlendir

Kaporta+Boya Hakkında Fiyat Tahmini :)


Burak Balci

Recommended Posts

Burak Balci

Merhaba arkadaşlar, aracım taunus. İlk sahibi dayımdan aldım, manevi değeri var ve motoru enjeksiyona çevirerek geliştirdim. Sıra yavaştan kaporta ve boyaya gelicek. Şimdiden fiyat tahminleri öğrenmek istiyorum. Şimdi kaportacıya gidip fiyat alıp, 3-5 ay sonra gidip fiyat değişikliği olucağı için tekrar baştan kaportacılara gidip fiyat almak zoruma geliyor :)

 

Yapılması gereken işlemler, araç dogal olarak 88 model ve yaş var. Marşipiyel alt çürükleri özellikle lastik yakınları. Kapı alt çürükleri (dayım yeterince bakım yapmadıgı için su giderleri tıkanmış), bagaj fitil altları köşeler çürük, ön ve arka cam fitil içi çürükler (az çok kabarmadan belli ediyor), sol on kriko dayama deliği oldugu yer çöktü çürükten. Arka tampon kırmızı ışıktan duramayan hanzonun biri çarpma sonucu 2-3 cm içeri göçmesi. Tüm bu çürük giderme işlemleri ve gerekn yerlere yeni saç kaynatılması vs, sonucunda komple yeni boya üstüne kat kat vernik atılma işlemleri vs. Bunlar toplam masrafları tahmini ne olur?

 

Kaporta+boya 4000-5000 arası tutacagı düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Otopark adlı youtube sitesinde Sinan koçun restore işlemi yapıyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Burak Balci yazdı:

Merhaba arkadaşlar, aracım taunus. İlk sahibi dayımdan aldım, manevi değeri var ve motoru enjeksiyona çevirerek geliştirdim. Sıra yavaştan kaporta ve boyaya gelicek. Şimdiden fiyat tahminleri öğrenmek istiyorum. Şimdi kaportacıya gidip fiyat alıp, 3-5 ay sonra gidip fiyat değişikliği olucağı için tekrar baştan kaportacılara gidip fiyat almak zoruma geliyor :)

 

Yapılması gereken işlemler, araç dogal olarak 88 model ve yaş var. Marşipiyel alt çürükleri özellikle lastik yakınları. Kapı alt çürükleri (dayım yeterince bakım yapmadıgı için su giderleri tıkanmış), bagaj fitil altları köşeler çürük, ön ve arka cam fitil içi çürükler (az çok kabarmadan belli ediyor), sol on kriko dayama deliği oldugu yer çöktü çürükten. Arka tampon kırmızı ışıktan duramayan hanzonun biri çarpma sonucu 2-3 cm içeri göçmesi. Tüm bu çürük giderme işlemleri ve gerekn yerlere yeni saç kaynatılması vs, sonucunda komple yeni boya üstüne kat kat vernik atılma işlemleri vs. Bunlar toplam masrafları tahmini ne olur?

 

Kaporta+boya 4000-5000 arası tutacagı düşünüyorum

 

Kaportası ile beraber o fiyatları çok aşar diye düşünüyorum. Şu anda Bursa'da düzgün bir araç boyası 5.000 civarı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bundan 5 sene önce komple boya 5000 tl filandı zaten. şimdi 8 9 binden aşağı boyamazlar.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ortalama olarka o işlemler 10000 lirayı bulur malzemesiyle. Ki parantez açıyorum, o aracın çürüyen parçalarının bir kısmını da bulamazsınız, özel imalat yapılması lazım. Onu katmıyorum bile hesaba...

 

Yerinizde olsam o aracı hurda indirimi için kullanırdım. Harcayacağınız para yüksek rakamlar olduğu gibi aracın durumunu da mükemmel yapmayacak.

Yorum bağlantısı
Burak Balci
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ortalama olarka o işlemler 10000 lirayı bulur malzemesiyle. Ki parantez açıyorum, o aracın çürüyen parçalarının bir kısmını da bulamazsınız, özel imalat yapılması lazım. Onu katmıyorum bile hesaba...

 

Yerinizde olsam o aracı hurda indirimi için kullanırdım. Harcayacağınız para yüksek rakamlar olduğu gibi aracın durumunu da mükemmel yapmayacak.

GZ7527.jpg

kMQJLm.jpg

2Od58v.jpg

 

şimdi ben bu aracı hurdayamı vereyim :D  ufak geliştirmelerle atmosferikte 200 ve üstü beygir verebilen aracı hurdaya verip plastikten arabamı alayım ? 2.araç Honda civicte var ayrıyetten :) honda civic çok düz yavan geliyor mesela.. neyse zevkle renkler tartışılmaz.

 

10000lira çok aşırı iddiali rakam. 2.el 500liraya kompresor ve boya tabancası alınır. Boya hazırlatılır, 1-2 aylığa bir depo kiralanır :) Tek sıkıntım kaportadaki ufak çürük yerine nasıl saç kaynatılbilir? bi o beni aşar.

Fatih Evcin yazdı:

 

Kaportası ile beraber o fiyatları çok aşar diye düşünüyorum. Şu anda Bursa'da düzgün bir araç boyası 5.000 civarı.

 

iyi araştırmak lazım. Anlaşılan en az 5000lirayı ayırcaz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Burak Balci yazdı:

şimdi ben bu aracı hurdayamı vereyim :D  ufak geliştirmelerle atmosferikte 200 ve üstü beygir verebilen aracı hurdaya verip plastikten arabamı alayım ? 2.araç Honda civicte var ayrıyetten :) honda civic çok düz yavan geliyor mesela.. neyse zevkle renkler tartışılmaz.

 

10000lira çok aşırı iddiali rakam. 2.el 500liraya kompresor ve boya tabancası alınır. Boya hazırlatılır, 1-2 aylığa bir depo kiralanır :) Tek sıkıntım kaportadaki ufak çürük yerine nasıl saç kaynatılbilir? bi o beni aşar.

Aracın fonksiyonları ile fiyatı orantılı gibi görünsede belirli bir yaştan sonra öyle olmuyor ne yazıkki. Aracın kaportası için bahsettiğim rakamlar emin olun tutacaktır, kaporta işçiliği pahalıdır malzeme olarak bakarsanız  sizin aracınız gibi 100 müşteriden alınan parayla en kral dükkanı kurtarırsınız. Bahsettiğim gibi önemli olan işçilik kısmı, yoksa 1-2 kg boya ile dünyayı boyarsınız...

 

Çürüklerin hepsi sökülecek, açık hale getirilip kazınacak ve kurtarılacak gibi ise özel çürük önleme sıvıları/köpükleri kullanılacak. Daha sonra astar boya vs yapılacak. Çürüğün en iç noktasına kadar onarımı yapılmazsa sac kaynatsanız dahi çözüm olmaz, içten gider ve dışı sağlam olduğu içinde önceden bilemezsiniz. Çürük aşırı ise o parça kesilip yerine yenisi kaynatılacak. Tabi kesildiği noktalara koruma işlemi şart.

 

Daha profesyonel yapılan yerlerde böyle uğraşmazlar, çürük yerler kesilir onarımı yapılır. Daha sonra araç gövdesi komple daldırma yöntemi ile koruyucu sıvı ile kaplanır, fabrikadaki gibi...  Eğer zevk için yapıyorsanız zaten ayrı bir konu, o zaman kesenin ağzını açmanız lazım. Haricinde bu rakamları harcamak mantıklılığını kaybediyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

Dün benim ustaya sordum aşırı derecede bi çürük doğan vardı 3000 tl ye boyuyordu ama öyle bi pişman olmuş ki elemanı kaçmış[emoji23]

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Burak Balci yazdı:

GZ7527.jpg

kMQJLm.jpg

2Od58v.jpg

 

şimdi ben bu aracı hurdayamı vereyim :D  ufak geliştirmelerle atmosferikte 200 ve üstü beygir verebilen aracı hurdaya verip plastikten arabamı alayım ? 2.araç Honda civicte var ayrıyetten :) honda civic çok düz yavan geliyor mesela.. neyse zevkle renkler tartışılmaz.

 

10000lira çok aşırı iddiali rakam. 2.el 500liraya kompresor ve boya tabancası alınır. Boya hazırlatılır, 1-2 aylığa bir depo kiralanır :) Tek sıkıntım kaportadaki ufak çürük yerine nasıl saç kaynatılbilir? bi o beni aşar.

 

iyi araştırmak lazım. Anlaşılan en az 5000lirayı ayırcaz :)

Resimleri görene kadar  anlatımınızdan kaporta kondisyonu çok düşük gibi anladım ben de... Fakat resimler sizin anlattığınız araçtan çok farklı.

Tabii  ki bu araç hurdaya verilmez. Tahmini fiyattan ziyade sizin gözünüzde kaç lira olsa mesala  sizi aşmaz. 

Çünkü bir sınırı yok bu işin inanın.

5000 tl gibi de biter istenirse, 20.000 e de çıkar. Tamirat ve restorasyon farklı  kavramlar.  Komple soyup sıfırdan  işlem  yapılarsa pahalı olur. Ama çürükleri  yamayıp  boyanırsa daha hesaplı olur. 

Yorum bağlantısı
Burak Balci
İnan Çınar yazdı:

Resimleri görene kadar  anlatımınızdan kaporta kondisyonu çok düşük gibi anladım ben de... Fakat resimler sizin anlattığınız araçtan çok farklı.

Tabii  ki bu araç hurdaya verilmez. Tahmini fiyattan ziyade sizin gözünüzde kaç lira olsa mesala  sizi aşmaz. 

Çünkü bir sınırı yok bu işin inanın.

5000 tl gibi de biter istenirse, 20.000 e de çıkar. Tamirat ve restorasyon farklı  kavramlar.  Komple soyup sıfırdan  işlem  yapılarsa pahalı olur. Ama çürükleri  yamayıp  boyanırsa daha hesaplı olur. 

 

Komple soyulmasına gerek yok, iç mekan ses yalıtım için bituself ile kaplandı. Kaplanmadan önce sağ ve sol ön yolcu ayaklık kısmında çürükler vardı, yağmurda ıslanırdı. Kesilip yeni saç kaynatıldı ve üstü polyester ile kaplandı. Altından pütür atıldı, 3 yıl oldu pas vs yok.  İç kabin soyulmasına gerek yok, motor bölümü oldukça iyi durumda pas yok. Çamurluk, marşipiyel, bagaj fitil ve ön-arka cam fitil bölümleri sökülüp çürüklerden arındılıp kaplanması yeterli. zamanı gelince kaportacılar ne kadar fiyat çekicek görücez :)

Ü.Emre Kartal yazdı:

Aracın fonksiyonları ile fiyatı orantılı gibi görünsede belirli bir yaştan sonra öyle olmuyor ne yazıkki. Aracın kaportası için bahsettiğim rakamlar emin olun tutacaktır, kaporta işçiliği pahalıdır malzeme olarak bakarsanız  sizin aracınız gibi 100 müşteriden alınan parayla en kral dükkanı kurtarırsınız. Bahsettiğim gibi önemli olan işçilik kısmı, yoksa 1-2 kg boya ile dünyayı boyarsınız...

 

Çürüklerin hepsi sökülecek, açık hale getirilip kazınacak ve kurtarılacak gibi ise özel çürük önleme sıvıları/köpükleri kullanılacak. Daha sonra astar boya vs yapılacak. Çürüğün en iç noktasına kadar onarımı yapılmazsa sac kaynatsanız dahi çözüm olmaz, içten gider ve dışı sağlam olduğu içinde önceden bilemezsiniz. Çürük aşırı ise o parça kesilip yerine yenisi kaynatılacak. Tabi kesildiği noktalara koruma işlemi şart.

 

Daha profesyonel yapılan yerlerde böyle uğraşmazlar, çürük yerler kesilir onarımı yapılır. Daha sonra araç gövdesi komple daldırma yöntemi ile koruyucu sıvı ile kaplanır, fabrikadaki gibi...  Eğer zevk için yapıyorsanız zaten ayrı bir konu, o zaman kesenin ağzını açmanız lazım. Haricinde bu rakamları harcamak mantıklılığını kaybediyor.

 

komple daldırma gibi durum yok :) İnan çınar arkadaşımıza yazdıgım gibi iç mekanda çürük yok. araç 138kmde, 90000kmye kadar benzinde kullanıldı :) İlk sahibi dayım 25 sene kullandı az çok biliyorum neyin ne oldugu geçmişte. Sonuçta metal kafes, çürüyecek ne yaparsan yap. yeterki çürüyen yeri kesip, onarılıp boyanması. Yoksa piyasada klasik araç kalmazdı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Balci yazdı:

Marşipiyel alt çürükleri özellikle lastik yakınları. Kapı alt çürükleri (dayım yeterince bakım yapmadıgı için su giderleri tıkanmış), bagaj fitil altları köşeler çürük, ön ve arka cam fitil içi çürükler (az çok kabarmadan belli ediyor), sol on kriko dayama deliği oldugu yer çöktü

4 kapı sökülecek

ön arka cam sökülecek

kapılar dan döşeme boşaltılacak

bu arada iç krem döşeme koltuklar ve torpido astar macun boya tozu içinde kalacak,

kapılar kazındıkça daha çok belli olmak üzere dış saç değişimi de isteyebilir,

marşbiyeldeki tamirat için büyük ihtimal tabana yapmış olduğunuz iç dış yalıtım malzmesi (maalesef yanlış ama herkes yapıyor o malzemeleri) yanmasın diye kazınacak

tüm bunlar yapılırken koltukları iç halıyı falan eve götürmenizi şiddetle ve hunharca tavsiye derim, torpidoyu da kendi elinizle kaplayın, bunlar yapılırken o motoru gören herkes bi marş yapıp vınv ınvvv vutututuut gaza basacak merak edecek. akünüzü söktürün tedbir olarak mesela

böyle güzel motor yapılmış araçta paslar da giderilmeil ama bu işlerin 5000 e bitmesi imkansız.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Burak Balci
Çağlar Bayur yazdı:

4 kapı sökülecek

ön arka cam sökülecek

kapılar dan döşeme boşaltılacak

bu arada iç krem döşeme koltuklar ve torpido astar macun boya tozu içinde kalacak,

kapılar kazındıkça daha çok belli olmak üzere dış saç değişimi de isteyebilir,

marşbiyeldeki tamirat için büyük ihtimal tabana yapmış olduğunuz iç dış yalıtım malzmesi (maalesef yanlış ama herkes yapıyor o malzemeleri) yanmasın diye kazınacak

tüm bunlar yapılırken koltukları iç halıyı falan eve götürmenizi şiddetle ve hunharca tavsiye derim, torpidoyu da kendi elinizle kaplayın, bunlar yapılırken o motoru gören herkes bi marş yapıp vınv ınvvv vutututuut gaza basacak merak edecek. akünüzü söktürün tedbir olarak mesela

böyle güzel motor yapılmış araçta paslar da giderilmeil ama bu işlerin 5000 e bitmesi imkansız.

 

 

Dediklerinize katılıyorum. Haftasonu tüm çürükleri tespit edilip, fotograflıcam. Kaporta işinden anlayan daha dogrusu eskiden çalışmış bir arkadaşla konuşup ne yapılabileceği konuşucaz. Koltuklar sökülüp depoya saklanır sıkıntı yok, iç halı sokulup onuda depoya kaldırırım. Torpido bölümünü sokerim :) vututu yapamazlar, beyinden kısarım 2000 devirde kesiciye girer, yakıt haritasını kısarım. böylece agzı bantlanmış zar zor devirlenen ve 2000geçemeyen motor olur. Marşipiyeldeki tamirat için kazınacagı düşünmüyorum, çürükleri, kabartıları tespit edeyim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gözle gözüken kabartıya tornavida batırıp takip edilir pasın yönü mesela bayağı değişik gidebilir ileriye

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Çağlar Bayur yazdı:

...

tamirat için büyük ihtimal tabana yapmış olduğunuz iç dış yalıtım malzmesi (maalesef yanlış ama herkes yapıyor o malzemeleri) yanmasın diye kazınacak

...

 

Özellikle bu kısım için aynı fikirdeyim ben de. Neden özelliğini kaybettikten sonra yüzeyi daha da kötü hale getirecek bir uygulama yaparlar ki.

Yorum bağlantısı
Can Fındık

ben sizin yerinizde olsam bir müddet böyle biner ve bu iş için bir fon oluşturup para biriktirirdim.

para 15 bin civarı olunca da iyi bir usta bulup onarım ve fırın boya yaptırırdım.

ayrıca ön konsolu, direksiyonu falan da komple değiştirirdim; siyah yapardım. 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Burak Balci
(düzenlendi)

https://imgyukle.com/i/L15VyP

https://imgyukle.com/i/L15rE0

https://imgyukle.com/i/L155my

https://imgyukle.com/i/L1Isax

https://imgyukle.com/i/L1Ynhf

 

Tataaaa geri geldim :D fotograflarsa goruldugu gibi iskelet haline getirilip motor dahil sokulerek tum curukler kesildi, yeni sac sekillendirilip kaynatildi. Kapilar ve bagaj curuksuz cikma ile degistirildi, on sag sol camurluk ve arka panel saci orjinal ford uretim sifir sac ile degisim yapildi. Kaporta islemi 3 ay surdu, 2 gunde bir ugradim takip ettim. Elektrik sistemini komple kendim soktum, beni bilenler vardir elektrik sistemi kendim tasarladim. Kaporta boya islemleri bittikten sonra motor montaji yapilip, cekici uzerinde garajima getirttim. Garajimda elektrik sistemi bastan tekrar tasarlandi ve gizli tesisat hale getirdim. Motor fotografindan anliycaginiz gibi tesisat gizli.. akunbagajda ve bagaj elektrik sistemi kuruldu :) islemler halen devam, yavas yavas ilerliyor.. garaja gelene kadar 24bin lira harcanmistir bilginize :) sadece benzinlidir..

 

Not: eksik bilgi, camurluk icleri ve alt taban puturlenmistir. İc kabin tabani puturlenmiatir. Bagaj ici puturlenmistir. Bir tavan kaldi dokunulmayan :)

tarihinde Burak Balci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Önden görünüşünde mustang havası var, güzel olmuş, güle güle kullanın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...