Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Herkese merhabalar , Geçen sene nisan ayında 2009 Fiesta aracımdan 2012 C4 aracına transfer oldum. C4 ile ilgili birçok şeye alıştım; fakat süspansiyon olayına alışamadım. Lakin bende ekstra şöyle bir durum var. Aracımda Ön tarafa spor yay ve amortisör takılmış. Arka tarafa ise sadece yayları presletmişler. Aracım çok düşük değil benim tahminin bir 5-10cm civarında aşağıda. Temiz asfaltta sorun yok kayıyor gidiyor araba ama az biraz bozuk yolda tabiri caizse langır lungur gidiyorum.Maalesef bir buna alışamadım. Sizlere sorum şudur? Aracı orjinal süspansiyon sistemine çevirsem konforda hissedilir derecede bir artış olur mu? Bu masrafı yapmaya değer mi? Orjinal C4 süspansiyonun da öyle süper bir sistem olmadığını da biliyorum ama en azından yapacağım bu değişim beni mutlu eder mi? Bu arada 5 sene civarında aracı kullanmayı düşünüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Yaylarınız pres yapılmıssa önce onları degısın lastik ebatı dogrumu ona bakın ön süspansiyon hakkında bılgım yok ama kesınlıkle farkeder Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 5-10 cm ciddi bir değerdir, ben focus u 3 cm düşürdüm mesela. Orjinal yaylara geçin önce bence, amortisörlerde sıkıntı varsa onları da değiştirirsiniz sonra. Not: Amortisör için 100 bin km değişim öneriyor üreticileri, patlak falan olmasa da iyice salıyor kendini 100-150 bin leri bulunca. 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Yazar Paylaş 5 Kasım 2019 Erkan Işık yazdı: Yaylarınız pres yapılmıssa önce onları degısın lastik ebatı dogrumu ona bakın ön süspansiyon hakkında bılgım yok ama kesınlıkle farkeder Yaylarda sadece arkaları presletmişler.Ön takım komple değiştirilmiş. Lastik ebadım 225*45*17 orjinal ebat. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Yazar Paylaş 5 Kasım 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: 5-10 cm ciddi bir değerdir, ben focus u 3 cm düşürdüm mesela. Orjinal yaylara göcin önce bence, amortisörlerde sıkıntı varsa onalrı da değiştirirsiniz sonra. Not: Amortisör için 100 bin km değişim öneriyor üreticileri, patlak falan olmasa da iyice salıyor kendini 100-150 bin leri bulunca. Spor amortisöre orjinal yay takılabilir mi? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Takılan yay vs nedir bunlar önemli. 3.5 luk Eicbach konforda sorun oluşturmaz mesela. >5 olan ise bir tık rahatsız eder. Aracın eski sahibi gidipte Apexi yay takmışsa ne konfor ne de yol tutuş beklenmeli. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Yazar Paylaş 5 Kasım 2019 Metin Akbal yazdı: Takılan yay vs nedir bunlar önemli. 3.5 luk Eicbach konforda sorun oluşturmaz mesela. >5 olan ise bir tık rahatsız eder. Aracın eski sahibi gidipte Apexi yay takmışsa ne konfor ne de yol tutuş beklenmeli. Metin Bey merhabalar, Spor yay, amortisör donanımlarından hiç anlamadığım için birşey diyemeyeceğim. Geçen aracın fren balatalarını değiştirirken markasına bakmaya bayağı çabaladım ama ne iyi temizleyemediğim için marka model göremedim. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Metin Bey merhabalar, Spor yay, amortisör donanımlarından hiç anlamadığım için birşey diyemeyeceğim. Geçen aracın fren balatalarını değiştirirken markasına bakmaya bayağı çabaladım ama ne iyi temizleyemediğim için marka model göremedim.Valla arka amortisorlerim degisti biri patlamisti arac 5 yillik, onda bile konforun degistigini farkettim arac yumusadi.Bence orijinale donerseniz cok sey farkedecek. Spor yaylari amortisorleri de satarsiniz. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Gencay Bengli yazdı: Spor amortisöre orjinal yay takılabilir mi? Ben ikisini de spor yapmıştım. Spor yayı orijinal amortisörle kullanan var ama diğerini duymadım, genelde de öyle bir değişiklik yapılmaz zaten. Sizin amortisörler de spor mu? bence orjinal sadece yaylarda işlem vardır. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Yazar Paylaş 5 Kasım 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ben ikisini de spor yapmıştım. Spor yayı orijinal amortisörle kullanan var ama diğerini duymadım, genelde de öyle bir değişiklik yapılmaz zaten. Sizin amortisörler de spor mu? bence orjinal sadece yaylarda işlem vardır. Ahmet Bey amortisör kesin spor. Geçtiğimiz aylarda amortisör üst takozu değişim yaparken fotoğraf çekmiştim. Resmi de ekliyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Amortisör değil de, yay spor olabilir mi? C4 zaten sert süspansiyonu ile ünlüdür. Önce 4 yayı da orjinalleri ile değişin, sonra tekrar konuşalım derim. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Coilover set diye geçenlerden, sanırım yay ve amortisör kendinr has oluyor sanırım. En temizi orjinal yay ve amortisör almak. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 1- Spor amortisör orjinal yay bir yarar sağlamaz 2- Sizin aracınızda önler spor yay amortisörler orjinal gibi gözüküyor ön tarafın arkaya göre alçalmasının sebebi aracın ağırlık dağılımı ile motor şanzıman ağırlığını yayın tam yük altında olduğundan ön daha çok alçalmış ön tarafın çok alçak kalmasından dolayı arkaları da dengelemek için presslemişler oda konforu götürür. + sağlıklı bir işlemde değil ısıtılıp çeliğin direncinin azaltılması vs. 3- Yapacağınız iş önce 4 adet orjinal yay almanız değiştirmeniz hala alçak ise kule get lastikleri var takoz için 1 2cm yükseltme yapabilir. 4- Konfora dönmek için önce yayların değişmesi gerekiyor eğer aracı alçak kullanmaktan zevk alıyorsanız uzun yol vs coilover sistemi işinizi görür 5- Konfora yönelik 5 sene kullanmak istiyorsanız yine direk orjinal yükseklik var yay diyorum son olarak. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Yazar Paylaş 5 Kasım 2019 Sinan Akgöl yazdı: 1- Spor amortisör orjinal yay bir yarar sağlamaz 2- Sizin aracınızda önler spor yay amortisörler orjinal gibi gözüküyor ön tarafın arkaya göre alçalmasının sebebi aracın ağırlık dağılımı ile motor şanzıman ağırlığını yayın tam yük altında olduğundan ön daha çok alçalmış ön tarafın çok alçak kalmasından dolayı arkaları da dengelemek için presslemişler oda konforu götürür. + sağlıklı bir işlemde değil ısıtılıp çeliğin direncinin azaltılması vs. 3- Yapacağınız iş önce 4 adet orjinal yay almanız değiştirmeniz hala alçak ise kule get lastikleri var takoz için 1 2cm yükseltme yapabilir. 4- Konfora dönmek için önce yayların değişmesi gerekiyor eğer aracı alçak kullanmaktan zevk alıyorsanız uzun yol vs coilover sistemi işinizi görür 5- Konfora yönelik 5 sene kullanmak istiyorsanız yine direk orjinal yükseklik var yay diyorum son olarak. Sinan Bey bende yer alan amortisörler için spor amortisör denildi. Acaba yanlış bir bilgi mi? Resmini de yukarıda paylaştım. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 (düzenlendi) Gencay Bengli yazdı: Sinan Bey bende yer alan amortisörler için spor amortisör denildi. Acaba yanlış bir bilgi mi? Resmini de yukarıda paylaştım. Aynen Gencay bey bende görsele göre baktığımda spor amortisörlerde genelde alt kısımda üretici stickeri olur ve genelde renkler sarı mavi vs gibi. Ancak sizin araçta yaylar kırmızı renkte olduğu için amortisör orjinal yaylar spor gibi gözüküyor. Yaylarda büyük ihtimalle eibach yay, ancak amortisörler orjinal ise 5cm üzeri alçaklık bundan kaynaklanıyor işte. 3.5 cm takmıştım aracıma orjinal amortisör ile ön taraf 5cm e yakın alçalmıştı, tümsek hız kesici kasis gibi yerlerden biraz hızlı geçtiğinizde bütün hissiyatı direksiyonda yada iniş sonrasında sekme vs oluyor mu? 5 Kasım 2019 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 5 Kasım 2019 Yazar Paylaş 5 Kasım 2019 Sinan Akgöl yazdı: Aynen Gencay bey bende görsele göre baktığımda spor amortisörlerde genelde alt kısımda üretici stickeri olur ve genelde renkler sarı mavi vs gibi. Ancak sizin araçta yaylar kırmızı renkte olduğu için amortisör orjinal yaylar spor gibi gözüküyor. Yaylarda büyük ihtimalle eibach yay, ancak amortisörler orjinal ise 5cm üzeri alçaklık bundan kaynaklanıyor işte. 3.5 cm takmıştım aracıma orjinal amortisör ile ön taraf 5cm e yakın alçalmıştı, tümsek hız kesici kasis gibi yerlerden biraz hızlı geçtiğinizde bütün hissiyatı direksiyonda yada iniş sonrasında sekme vs oluyor mu? Amortisörler söküldüğünde usta bana, buna spor amortisör takılmış demişti.Resimde görememiş olabilirsiniz; ama bu amortisörde yükseklik ayarı yapmamızı sağlayan somon civatalar var. Orjinal amotisörde ben yok diye biliyorum.Bende olaya çok vakıf değilim. İnşallah sizin dediğiniz gibi iş sadece yayda biter. Hatta bana usta şöyle bir bilgi daha vermişti spor yay takmışlar ama buna kısa kalmış dedi. Dediğim gibi ben bu konulara çok da hakim değilim. Bu mekanizmanın bana yaşattığı en büyük sıkıntı, özellikle ara yollarda yer alan irili-ufaklı çukurlarda sanki araba, hiç esnemeden tahta üzerinde gidiyormuşum gibi tepki vermesi. Hız kesici kasislerden biraz hızlı geçince araç esnemediği için çok rahatsız oluyordum.Konfor odaklı. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Ustaya şöyle diyebilirsiniz alttaki somun ayarlarindan aracin yuksekligini yukseltebilir eger spor amortisor ise gevsetsin yayi ilk o islem olarak yapin eger hala ayni hissiyat devam ediyosa orjinale donmek gerekiyor dedigim gibi sizin yasadiginiz hissi biliyorum. Koni amortisor sparco yay orjinal yay spor amortisor olmadi koni amortisor orjinal yay get lastigi vs denemedigimiz kombinasyon kalmadi bu sonucta dondugumuz nokta orjinale donmekti oturmuyor sistem istenilen gibi bi yerden fedakarlik yapiyorsunuz ya konfordan ya biraz daha iyi yol tutusundan direksiyon tepkisinden 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 31 Ocak 2020 Yazar Paylaş 31 Ocak 2020 Takip edenler vardır düşüncesiyle... Aracıma önler set olacak şekilde( amortisör +yay+takoz), arkalara da yay olarak çıkmacıdan 900₺ parçaları aldım. Ustaya teslim ettim işçilik ne veririz bilemem ama tahminim aracımın süspansiyon sistemini orjinal haline döndürmek 1200-1300₺ civarında bir rakama olacak gibi. 5 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 Aracın üstündeki lastikleri paylasırmısın kaça kaç sportmu vs mi ayrıntısını ver Passat ne oldu Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 31 Ocak 2020 Yazar Paylaş 31 Ocak 2020 Erkan Işık yazdı: Aracın üstündeki lastikleri paylasırmısın kaça kaç sportmu vs mi ayrıntısını ver Passat ne oldu Aracımda 225*45*17 michelin crossclimate lastikleri var. Passati yogun ugraslarim sonucunda alamadım. Babam bir sure daha mevcut duzenini koruma kararı aldı.;) Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 31 Ocak 2020 Yazar Paylaş 31 Ocak 2020 Gencay Bengli yazdı: Takip edenler vardır düşüncesiyle... Aracıma önler set olacak şekilde( amortisör +yay+takoz), arkalara da yay olarak çıkmacıdan 900₺ parçaları aldım. Ustaya teslim ettim işçilik ne veririz bilemem ama tahminim aracımın süspansiyon sistemini orjinal haline döndürmek 1200-1300₺ civarında bir rakama olacak gibi. Araci aksam gec saate teslim aldim. Geçe kaldığımız icin test etme şansımız olmadi. Oncelikle şunu söyleyebilirim aracım 8/10 cm yükseldi. Orjinal hale gectigim icin oldukça memnunum. E5 üzerinden eve gelirken biraz sıkışık trafiğe girdim. Daha sonra ara güzergahtan eve gelirken daha stabilize yollardan geçiyorum. Maalesef sağ önden bir lokurtu sesi geldi. Dedim eyvah amortisör patlak. Geç olduğu icin ustamı rahatsiz etmek istemedim. Onceki düzende gelmeyen bu ses simdi gelince sanirim çıkma olarak aldığım amortisor patlak cikti. Kesin emin degilim ama boyle gibi. Z rotdan da suphelenmedim. Biraz moralim bozulmadı degil... Bakalım ne çıkacak. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 Amortisör patlak çıkacak. İade et ikisini de Bir çift sıfır al Gencay. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 Yeni alınan araçtan spor amortisöre geçmek için sökülmedikten sonra çıkma amortisör almam, öylesi de denk gelmez sanırım kolay kolay. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 4 Şubat 2020 Yazar Paylaş 4 Şubat 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Amortisör patlak çıkacak. İade et ikisini de Bir çift sıfır al Gencay. Mehmet abi selamlar , Kolay kolay yaş tahtaya basmam bu tarz konularda amortisör ve yay setini aldığım araç 40bin kmdeydi. Sol önden gelen ses ise amortisör kule takozu olarak geçen bir parçaymış. Onu değiştirdim ses kesildi. Şuan için amortisörler iyi durumda. Bir kumar oynadık bakalım ne kadar gider ne dayanır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Şubat 2020 Paylaş 4 Şubat 2020 Gencay Bengli yazdı: Mehmet abi selamlar , Kolay kolay yaş tahtaya basmam bu tarz konularda amortisör ve yay setini aldığım araç 40bin kmdeydi. Sol önden gelen ses ise amortisör kule takozu olarak geçen bir parçaymış. Onu değiştirdim ses kesildi. Şuan için amortisörler iyi durumda. Bir kumar oynadık bakalım ne kadar gider ne dayanır. Selam kardeşim. Bazen hepimiz oynuyoruz güle güle kullan. Değişimler sonrası Yorumlarını bekliyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts