İçeriğe Yönlendir

Citroen C5 Teknik Özellikleri


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

C5'in voltajını kontrol etmemiştim daha önce..  Baktığımda gördüm ki, akıllı şarj sistemi var. 

 

Motor soğuk iken, yarım veya tam yükte iken, sadece araca yetecek kadar elektrik üretiyor. 

Motor ısındığında ve viteste iken ayağımızı gazdan çektiğimizde cut off oluştuğunda tam şarj etmeye başlıyor.

Videoda, gaz verdiğim anda 13,5 gazı kestiğimde 15,4'e çıktığı görülüyor.

Gaz verdiğim zamanki 13,5 volt, aracın ihtiyacına göre değişiyor. 13,1'lere kadar düşüyor. 

 

 

 

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Dizel focus 14 küsur, bu bile fazla geliyordu bana ama 15.4 sıkıntı değil mi çakmaklığa falan takılan ürünler için?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Dizel focus 14 küsur, bu bile fazla geliyordu bana ama 15.4 sıkıntı değil mi çakmaklığa falan takılan ürünler için?

 

Dizellerin çoğu da bu voltajlarda, sıkıntı olacağını sanmıyorum.

Ampullerim bozulmuyor. Telefon şarjlarım bozulmuyor.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Muhittin Kaplan yazdı:

Keşke 14.1 de sabit kalsa.

 

O zaman çok yakardı :)

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Elektrikçim Ford araçlara osram ampül takmayı önermiyordu, fazla voltajdan dolayı ampuller kısa ömürlü oluyormuş.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Dizellerin çoğu da bu voltajlarda, sıkıntı olacağını sanmıyorum.

Ampullerim bozulmuyor. Telefon şarjlarım bozulmuyor.. 

 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Elektrikçim Ford araçlara osram ampül takmayı önermiyordu, fazla voltajdan dolayı ampuller kısa ömürlü oluyormuş.
 

Seninki kaç volt biliyor musun.
Benim jatco 14,8 falandı galiba
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Mondeoları bilmiyorum. Bu yazdığım benzinli fusion içindi iki yıl sürmez far keserdi. Voltajı hatırladığım kadar 14 v geçiyordu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Mondeoları bilmiyorum. Bu yazdığım benzinli fusion içindi iki yıl sürmez far keserdi. Voltajı hatırladığım kadar 14 v geçiyordu.

 

Benzinli düşüktür.. 13,8 falan olmalı onlar. 

Metin Akbal yazdı:

7812 bagla demisti usta bir sigortacim emoji16.png

 

Led için demiştir onu :)

Benim Qashqaideki gündüz ledleri bozuluyordu onlar için 7812 koymuştum ben :)

Bir elektrikçi görse şok olur.. Bu parça ne burda der :)

 

Servet Aydın yazdı:

Ne kadar yüksek voltaj, o kadar az kayıp ve az enerji tüketimi

 

Enerji beleş zaten, gazı kesince doluyor akü.. Hybrid gibi :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Bir şey daha fark ettim. 

Şayet gaz kestiğimde yani araç cut off posizyonunda iken, akü dolması gerekiyor ise voltajı 15,2-15,4 e çıkarıyor demiştik ya.. 

Tam bu anda farlar yakılır ise voltajı 13,8 e indiriyor. Farlar açık iken 13,8 i geçmiyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Bence alternatör fazla hisli davranıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Önder Özcan yazdı:

Araba bozuk bence. Alternatör kararsız davranıyor.

 

Gayet de kararlı :)

Köprünün altından geçerken farı yaktığı an 13,8 e indiriyor, far sönünce yine 15'e çıkıyor.. 

 

Bu arabada bence hassas bölgeler de regülelidir.. 

Aydınlatma sistemi aşırı akım çektiği için regule ile uğraşmamıştır. Bozulmasınlar diye voltajı düşürmüş.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

 

C5'in koltukları tam düz olarak yatabiliyor. 

Gruplarda gördüğüm kadarıyla, çoğu kullanıcı bunu bilmediği hatta tahmin etmediği için burada yazma gereği duydum. 

 

Koltuk minderinin ön kısmından yukarı doğru çekince koltuk yerinden çıkıyor ve ileri doğru bir hareket yapıyor. 

1418258624_citroenc5arkakoltukyatrma1.jpg.e425c054fdca433707dc8fa113e863c1.jpg

 

İkinci hareket olarak arka kısmından tutup kaldırırken ön kısımdaki menteşeler sabit olduğu için koltuk ileriye yatıyor ve ön koltuğa yaslanıyor. 

 

1109372710_citroenc5arkakoltukyatrma2.jpg.974f93963f6e77a648d2d7e17c060202.jpg

 

1888297792_citroenc5arkakoltukyatrma3.jpg.2a9bafaa2f05f9255f8b96a89c2b8039.jpg

 

Aynı işlemi sağdaki ikili koltuk için de yapıyoruz. 

 

1840941769_citroenc5arkakoltukyatrma5.jpg.13d39a89f61c3dd1e43a192b1473d645.jpg

 

Koltuk sırtını yatırma düğmesi burada

 

1951462240_citroenc5arkakoltukyatrma4.jpg.9791a6e85faf572a28bd66bc1757ae45.jpg

 

Her iki koltuğu da yatırınca oluşan görüntü şu

 

1112378340_citroenc5arkakoltukyatrma6.jpg.d43ce54b1d4ed44f08f60a3aae5b3060.jpg

 

36863736_citroenc5arkakoltukyatrma7.thumb.jpg.b676757d40c0cb394ccab86c985d7c3b.jpg

 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bi dakika yahu benim hangi arabada vardı bu özellik?

A) Focus 2

B) Ibiza 2016

C) Pug 206 2007

?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emre Şimşek yazdı:

Bi dakika yahu benim hangi arabada vardı bu özellik?

 

C) Pug 206 2007

?

 

?

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi
Emre Şimşek yazdı:

Bi dakika yahu benim hangi arabada vardı bu özellik?

A) Focus 2

B) Ibiza 2016

C) Pug 206 2007

?

2004-2008 Fiestalarda da aynı şekilde katlanıyor koltuklar, belki abisi olan Focus'ta da vardır 🙂

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...