İçeriğe Yönlendir

Citroen C5 Teknik Özellikleri


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Citron C5 1.6 Hdi Manuel Confort Teknik Özellikleri

Araç Özellikleri 

Araç Tipi    Binek Araç / D Segment
Kasa Tipi / Kapı Sayısı    Sedan / 4 Kapı

Kasa Kodu : X7
Üretim Yılı (İlk / Son)    2010 / 2014

Üretim Yeri : Fransa

 

Motorla İlgili Temel Bilgiler
Motor Kodu DV6C
Euro 5
1560 cc Motor Hacmi
4 Silindir
Silindir Başına 2 Subap
Common Rail Enjeksiyon
İntercooler'lı Değişken Turbo
82 Kw (112Hp) Maks. Güç @ 3600d/d
240 Nm Maks. Tork @ 1750 d/d
Motor Ağırlığı 122.5 kg (Yağ ve Volan dahil)
Overboost fonksiyonu ile Maks. 285 Nm

 

C5 III kasalarda kullanılan dizel motorlar

2008-2011 hdi 1.6 dizel manuel 110 hp 240 nm

2010-2013 ehdi 1.6 dizel yarı otomatik 112 hp 270 nm

2011-2014 ehdi 1.6 dizel manuel 112 hp 240 nm

2012-2015 ehdi 1.6 dizel yarı otomatik 115 hp 270 nm 

 

 

Şanzıman 

Manuel 5 Vites
Şanzıman Kodu : BVM5

 

Jant ve Lastik

Lastik Ölçüsü : 225/55R17 97W

 

Silecek Ölçüsü

Sürücü tarafı:  770 mm, yolcu tarafı : 550 mm 

 

Lastik Basıncı 

Boş iken Önler 2.3 bar (33 psi), Arkalar 2.3 bar (33 psi)

Yüklü iken Önler 2.3 bar (33 psi), Arkalar 2.7 bar (39 psi)  

 

Yakıt Deposu

Depo Kapasitesi 71 litre

 

Yağlar

Motor yağı 5-30, Değişim süresi 15 bin km, Filtre dahil 3,75 litre, filtre kapasitesi 0,5 litre. 

Tavsiye edilen yağ : Mobil1 Esp 5W-30, Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 C2, Liqui Moly TopTec 4310 0W-30 - 4300 5W-30

Fren Hidroliği : Dot4, 20 bin km'de kontrol, 24 ay veya 60 bin km'de değişim

 

Boyutlar ve Hacimler

Koltuk Sayısı    5 Koltuk
Uzunluk    4779 mm
Genişlik    1860 mm
Yükseklik    1451 mm
Net Ağırlık    1506 kg
Taşıma Kapasitesi    534 kg
Bagaj Kapasitesi    439 lt

 

Yakıt Tüketimi
Şehir içi (100 km'de)    6 lt
Şehir dışı (100 km'de)    4,4 lt
Ortalama (100 km'de)    5 lt

 

Lastik Basınçları

Araç Boş iken : 33/33

 

Performans

Hızlanma 0-100 km/saat    11,6 sn
Azami Sürat    190 km/saat

 

Ampul Tipleri

Kısa Farlar : H7
Uzun Farlar : H1
Viraj Farları : H7
Ön Park : Led
Ön Sis : H8
Ayna altı sinyal : WY5W
Gündüz Farı : Led
Gündüz Farı Halojen : HP24W

Ön Sinyal PSY24W

 

Arka Park : R5W (BA15S)
Fren ve park : P21/5W  (BAY15D)
Geri Vites Lambası : H21W (BAY9S)
Arka sis : H21W (BAY9S)
Arka sinyal : PY21W (BAU15S)
Plaka : W5W

Kapı altı aydınlatma : W5W

 

Tavan Lambaları : W5W
Okuma Lambaları : W5W
Bagaj Lambası : W5W
Torpido lambası : W5W

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Citroen C5 2011 Model 1,6 Hdi Manuel Confort Donanım Listesi

 

Güzdüz Ledleri
Ön ve arka Sis Farları
Viraj içi aydınlatma Farları
Follow me Home
Elektrikli Katlanır ayna
Far sensörü
Yağmur sensörü
Otomatik ve iki yönlü klima
Yol bilgisayarı
Ön kol dayama
Arka kol dayama
Hız sabitleme
Hız sınırlama
Isofix
Abs-Ebd-Esp
Kumandadan camları kapama
Park Sensörü
9 airbag
Tüm koltuklar için emniyet kemeri kontrolü
Elektrikli kararan iç dikiz aynası
Ani fren anında dörtlü flaşör ile uyarı
Soğutmalı Torpido
Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
Aydınlatmalı Makyaj Aynaları
Submarine light
Dış ortam kokularını engelleyen havalandırma

PTC ısıtıcı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bazı önemli detaylar

 

Silecek lastiği değişimi :

Citroen silecekleri ortadan dışa doğru açılırlar ve kapalı pozisyonda iken de kaldırmak mümkün değildir.. 

Silecek lastiği değişimi için önce servis moduna almak gerekir. 

Kontak açıksa kapatılır, kapalı ise açılıp-kapatılır ve hemen ardından silecek kolu 1 pozisyonuna alınır. 

Silecekler açık hale gelir ve kenarlarda durur.. 

Bu pozisyonda iken silecek lastikleri değiştirilir ve silecek kumanda kolu sıfır konumuna getirilir.. Silecekler kapanır. 

Bir de, dikkat edilecek bir husus;

Citroen silecekleri ortaya kapandığı için, silecek lastikerinin yönlerine dikkat etmek gerekir. 

Paralel çalışan sileceklerin lastikleri citroene uymuyor, birisi ters oluyor ve ters olan lastik rüzgar aldığı zaman silmiyor. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Araç dolu dolu emmim, güle güle kullan. Ben de düşünebilirim. Bu araçtan. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Çabuk çabuk gelmesin, az gelsin ama 1 kere ey gelsin mantığı var sanırım. 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:


Servise soracağım bunu. Ama her yerde 20 bin yazıyor.

Mehmet abi biliyorsun bende c4 var. Motor aynı motor. Bendeki bakım kitapçığında normal Koşullarda 20 bin, ağır koşullarda 15 bin diye yazıyor. Ben istanbul gibi ultra ağır bir yerde mücadele verdiğim için 10binde bir değişim yapıyorum.Sende 15 bin ideal olur gibi...Bu arada servis 15binde gel diyecek...

tarihinde Gencay Bengli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

9. yani tek olan hava yastığını merak ettim.

 

Yakıt gerçekten bu değerleri görüyor mu? Uzun yolda 1600 km 😵

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

9. yani tek olan hava yastığını merak ettim.

Diz olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
9. yani tek olan hava yastığını merak ettim.

Diz var :)
Direksiyon altında.
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

9. yani tek olan hava yastığını merak ettim.

 

Yakıt gerçekten bu değerleri görüyor mu? Uzun yolda 1600 km 😵

Ben C4 dizel aracımla geçtiğimiz kurban bayramı istanbul'dan Rize'ye gittim. Hız ortalamam 90-100-110 arası. Arabada dolu sayılır. 1200 kmde yakıt aldım. Yol bilgisayarı böyle devam etseydin 1500-1600 arasında gidebilirdin dedi ki buna kesin katılıyorum. Giderdimde.

Yakıt-kuruş hesabı yaptığımda km'de 0,27 kuruş yaktığımı çok net bir şekilde söyleyebilirim.

Bu arada istanbulda yakıt aldığımda 6,21 idi

Rize'de yakıt aldığımda 6,39 idi dipnot şeklinde yazmak istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yakıt gerçekten bu değerleri görüyor mu? Uzun yolda 1600 km [emoji43]

Bence görür. Çünkü depo büyük :)
Ve
Hızını alınca 3,5-4 litre ile rahat yürüyor yolda.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yolcunun dizi diz değil mi, oraya neden koymamışlar 😁

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yolcunun dizi diz değil mi, oraya neden koymamışlar [emoji16]

Uzak ora :)
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)

Akıllı uslu sürüşte 4.5lt/100km görenler var. Benim motor Eur4 ,jantlar 18, 5.3 ü ün aşağısına inemedim.

72lt depo var.

 

Bakıma 15binde gidiyorum.

 

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Bu kasa C5 ler

2008-2010 arasında

1.6 HDI motor SX ve SXPK, 1.6 THP, 2.0 HDI exlusive donanım olarak geliyor.

 

2010-2015 arasında (2010 un bazılarında Eur4 motor bazılarında Eur5 )

1.6 eHDI motor comfort,dynamic,executive

1.6THP, 2.0 larda ise exlusive olarak geliyor.

 

SX ile comfort denk donanımda.

Sxpk ise Executive ile Dynamic arasında bir donanıma sahip.

 

Sahibi olduğum 2010 sxpk da ön arka park sens, lastik basınç sensörü, 18jant, sunroof farkı var sanırım. Ama bende usb ve blt yok (rd4 ile rd45 farkı teyplerden), Gündüz farları bende Halojen, 2011 den sonra LED.

 

2.0 ların otomatik vitesi tork konv. diğerleri robotize. Ayrıca 2.0 larda özel cam mevcut ve farlar mercek.

 

@Mehmet Ozyurek Menmun Kalacağın Bir araç. Tek problemi Park yeri.

Tekrardan hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu kasa C5 ler
2008-2010 arasında
1.6 HDI motor SX ve SXPK, 1.6 THP, 2.0 HDI exlusive donanım olarak geliyor.
 
2010-2015 arasında (2010 un bazılarında Eur4 motor bazılarında Eur5 )

2010 yılı 6. Aydan sonra 8 subap euro5 olarak çıkmış.
Confortların hepsi euro5 diyebiliriz.

Bu araba için çok olumsuz görüş bekliyordum ben.
Garip bir şekilde hiç olumsuz tepki duymadım.
Ben sevdim ama bu sonuca da şaşkınım. [emoji23]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Müslüm Gürses gibi dedim bu araca ben.

Hiç dinlemeyenler hep yeriyor.

Motosiklet gibi, hiç kullanmayanlar farklı bakıyor.

C5 ide hiç kullanmayanlar, Citroen alınmaz diyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Sen alınca burada yakınımdakileri incelemeye başladım ön taraftan çok yakışıklı geldi. Ama hala lastik ebatında takıldım çok büyük lastikleri varmış...

 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Mehmet Ozyurek yazdı:


2010 yılı 6. Aydan sonra 8 subap euro5 olarak çıkmış.
Confortların hepsi euro5 diyebiliriz.

Bu araba için çok olumsuz görüş bekliyordum ben.
Garip bir şekilde hiç olumsuz tepki duymadım.
Ben sevdim ama bu sonuca da şaşkınım. emoji23.png

Bir araç almadan evvel araştırılır, yorumlara bakılır; ama nedense hiç kullanmayanlar binmeyenler hep olumsuz yorum yapar. En sevdiğim yorum "Fransızlardan uzak duracaksın" olanıdır.

Herkesin araçlardan olan beklentisi farklıdır.Kimi yakıt der, kimi konfor der, kimi performans der, kimi şekil olsun der, vs.

Benim tahminim bende de olduğu gibi bu araçtan çok memnun kalacaksınız.( bazı olumsuz tarafları hariç, donanımına göre,)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu an için sevmeyeceğim bir yeri görünmüyor.
Mutlu ediyor. İşini güzel yapıyor. Yeterli

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:


Bence görür. Çünkü depo büyük :)
Ve
Hızını alınca 3,5-4 litre ile rahat yürüyor yolda.

image.thumb.png.bb164a4cbc4a2372c19762b58d4a6f99.png

 

2006 C5  Unutanlar ve tekrar görmek isteyenler için. (bolu tüneli istanbul yönü çıkışında çektim, tünel inişi 1-2 puan düşürmüş olabilir, fakat 180 km ortalaması bu şekilde :)  ) Tünel olmasa belki 4 olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...