İçeriğe Yönlendir

Kabin İçinde Benzin Buharı Kokusu - Tiguan


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray
(düzenlendi)

iki gündür araç ile ışıkta durduğumda 20 30sn sonra kabin için havalandırmadan benzin kokusu geliyor. giderken bu yok. kaputu açtım, yolcu tarafında motorun gerisinde genleşme tankı civarında koku mevcut, kaputu açtıktan kısa bir süre sonra yoğunluk azalıyor. yeni başlamış olsa gerek. neleri kontrol etmem lazım?

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benzin hortumları ilk olarak. Enjektörlere de bakmak gerekir.

Benzin şakaya gelmez, ben olsam bu işi ustaya bırakırdım kesinlikle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Aldığınız yakıt kaynaklı olma ihtimali yüksek. Bir defasında benimde başıma geldi, enjektör temizleyici ve depo dolumu ile çözüldü sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Yakıtı farklı yerden almıstım. Depo son cegregin altında. İki gun obce bu koku yoktu. Yarın herzamanki benzinciden az miktar alıp gozlemleyecegim. Aracın kaputu altında tarif ettigim tarafta bir evap canister denen kutu olmalı, belkide buhar tahliyesiyle ilgili bir durum vardır. Gunduz hortum vs ye de bakarım. İllaki ıslak biryer olmalı degilmi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Dogan Arsiray yazdı:

İllaki ıslak biryer olmalı degilmi?

benzin uçucudur. Geceden sabaha kuruyabilir. Park ettikten sonra bakmak daha faydalı olacaktır bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Dogan Arsiray yazdı:

Yakıtı farklı yerden almıstım. Depo son cegregin altında. İki gun obce bu koku yoktu. Yarın herzamanki benzinciden az miktar alıp gozlemleyecegim. Aracın kaputu altında tarif ettigim tarafta bir evap canister denen kutu olmalı, belkide buhar tahliyesiyle ilgili bir durum vardır. Gunduz hortum vs ye de bakarım. İllaki ıslak biryer olmalı degilmi?

Az miktar değil depoyu doldurun :) enjektör temizleyiciyi unutmayın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu durumu yabancı forumda okudum ama depo pompa contasından çıkmıştı fulleyince değişiyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

15~20 yıl önce bir abimin citröen oltcit yağ soğutmalı aracını kullanıyordum. Aracı teslim etmeden Benzin alayım dedim benzin dolarken araçtan dumanlar çıkmaya başladı. Etraf çil yavrusu gibi dağıldı. Kaputu açmaya çalıştım emanet araç zorda olsa açtım, çalışanlar ile söndürdük. Benzinin Karbüratöre giden hortumu çatlamış kızgın motora damlayıp alev almış. Allah'tan alev büyümeden söndürdük.  O gün bugün benzin kokusundan korkarım.

Dogan Arsiray yazdı:

iki gündür araç ile ışıkta durduğumda 20 30sn sonra kabin için havalandırmadan benzin kokusu geliyor.

Normalde de koku oluyordur. Giderken rüzgar etkisi ile araca girmiyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
Yakıtı farklı yerden almıstım. Depo son cegregin altında. İki gun obce bu koku yoktu. Yarın herzamanki benzinciden az miktar alıp gozlemleyecegim. Aracın kaputu altında tarif ettigim tarafta bir evap canister denen kutu olmalı, belkide buhar tahliyesiyle ilgili bir durum vardır. Gunduz hortum vs ye de bakarım. İllaki ıslak biryer olmalı degilmi?
Dogan bey anlattıklarınızdan ilk aklıma gelen kanister kabı(filtresinin) kirlenip tıkanmaya başlamış olması, malum benzin buharı yağlı ve o buhar da kanisterden geçiyor kirli buhar yağlı olarak orada dolgu yapıyor. Bir ara bende yaşadım bunu ve iyice kirlendiğinde manisadan istanbula gelirken arabadaki 3 kişi de ve baş ağrılarımız ile gelmiş olduk
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu durumu yabancı forumda okudum ama depo pompa contasından çıkmıştı fulleyince değişiyor mu?

Kabine havalandırmadan giriyor. Hep yarım depo kullanıyorum bu durumu daha once yasamadım. 

Hayrettin Gücin yazdı:
Dogan Arsiray yazdı:
Yakıtı farklı yerden almıstım. Depo son cegregin altında. İki gun obce bu koku yoktu. Yarın herzamanki benzinciden az miktar alıp gozlemleyecegim. Aracın kaputu altında tarif ettigim tarafta bir evap canister denen kutu olmalı, belkide buhar tahliyesiyle ilgili bir durum vardır. Gunduz hortum vs ye de bakarım. İllaki ıslak biryer olmalı degilmi?

Dogan bey anlattıklarınızdan ilk aklıma gelen kanister kabı(filtresinin) kirlenip tıkanmaya başlamış olması, malum benzin buharı yağlı ve o buhar da kanisterden geçiyor kirli buhar yağlı olarak orada dolgu yapıyor. Bir ara bende yaşadım bunu ve iyice kirlendiğinde manisadan istanbula gelirken arabadaki 3 kişi de ve baş ağrılarımız ile gelmiş olduk

Nasıl cozdunuz?

Metin Uzunoğlu yazdı:

 

Normalde de koku oluyordur. Giderken rüzgar etkisi ile araca girmiyordur.

Evin onunde durup kaputu acınca motor calısırken koku hemen dagıldı. Ne oluyorsa eser miktarda oluyor belli ki.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Az miktar değil depoyu doldurun :) enjektör temizleyiciyi unutmayın

Koku havalandırmadanmı geliyordu sizde?

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Dogan Arsiray yazdı:

Kabine havalandırmadan giriyor. Hep yarım depo kullanıyorum bu durumu daha once yasamadım. 

Nasıl cozdunuz?

Evin onunde durup kaputu acınca motor calısırken koku hemen dagıldı. Ne oluyorsa eser miktarda oluyor belli ki.

Koku havalandırmadanmı geliyordu sizde?

Evet zaten havalandırma dışında gelmesi güç, bende yolda giderken bile geliyordu ara ara. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Aracı bir kanala veya bir lifte kaldırıp, benzin filtresinden başlayıp alttan motora kadar giden yakıt  iletim sistemini kontrol etmekle başlamalısın.

Benzin kokusu ciddiye alınmalıdır.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arabayı aldığımda tanışıp bakımını onarımını yaptırdığım yere gittim sabah. çünkü sabah kaputu açtım ve hala koku vardı, aracı çalıştırdım koku arttı görünen birşey yoktu.  20 dk sürüşten sonra tamirciye gidip gösterdim. enjektörlerin olduğu kapalı kısımdan fsssssssssssssssssss diye ses bile geliyordu akşamdan farklı olarak. altında yada motor kaputunun içinde belirgin bir kaçak göremedim aksine.. yani belki beklesem fark etmesem yanar gider araba en sonunda. bu kadar hızlı şekilde birşeylerin bozulması korkutucu. daha önce yaşamadığım hızda belirginleşen  bir mekanik arıza sonuçta.

 

adam heryerini sökecek, enjektörlere ulaşabilmesi için emme manifoldunu da sökmesi lazım. herşey biribirinin üzeirne vidalı. enejekörlerin birinde bile bunu görürse tüm o ring leri değiştirmesini söyledim. akşam tam sonucu buradan yazarım.

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Aracı bir kanala veya bir lifte kaldırıp, benzin filtresinden başlayıp alttan motora kadar giden yakıt  iletim sistemini kontrol etmekle başlamalısın.

Benzin kokusu ciddiye alınmalıdır.

ayrı bir filtre yokmuş bu konfigürasyonda. filtre pompaya entegreymiş.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Dogan Arsiray yazdı:

o ring leri değiştirmesini

 

Evet bu, sonrasında kesileceğini düşünüyorum, bi yere damlatma, sızıntı vs gözlemlenmemiş.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Evet bu, sonrasında kesileceğini düşünüyorum, bi yere damlatma, sızıntı vs gözlemlenmemiş.

kaçak olduğu kesin. çünkü kısa sürede bile,  basınç azalınca sistemde, araç 3 4 sn de çalışır oldu. iki gün öncesine kadar 1 sn içinde marş alırdı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Aracı teslim aldım, bir oring yırtılmıs, bir digeri yırtılmak uzereymis. Diger iklsi ise epey sertlesmis. 250 tl odedim. Hazır sokulmusken enjektorlerin dısı da temizlenmis oldu. Mis...

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Doğan Arşiray

Yine aynı durum olustu.... yine sokturecegim. O ring lerin benzine dayanamayanı var herhalde. Yada takarken zedelendi bir tanesi kimbilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK
Yine aynı durum olustu.... yine sokturecegim. O ring lerin benzine dayanamayanı var herhalde. Yada takarken zedelendi bir tanesi kimbilir. 

O ringden değil . Sizin depo havalandırma valfi (selenoid valf) ten sonrasında boğaz kelebeğine kadar olan hortumunda kaçak var. Valften boğaz kelebeğine bağlanan hortumu iyi kontrol edin
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aracı kapatınca kaputu açınca, fsss diye ses duyuyorum. motora karşıdan bakınca sağ taraftan geliyor. geçen sefer sol taraftan aynı ses geliyordu ve tüm oring leri değiştirtmiştim. sorun giderilmişti. bir o ring yırtık çıkmıştı. hortumsağda ise bu mümkün olabilir gerçekten.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ne ilginçtir, basınç kaybı olduğu belli. çünkü tek marşta çalışmıyor. geçen seferde aynısı olmuştu.

Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK
ne ilginçtir, basınç kaybı olduğu belli. çünkü tek marşta çalışmıyor. geçen seferde aynısı olmuştu.

Dediğim valf depodaki yakıt buharını motorda belirli şartlar oluşunca ara ara boğaz kelebeğinden hemen sonraya gönderir . Eğer bu hatta kaçak varsa dışarı verir buharı o da ara ara kokusunu hissettirir.

Motorunuzun veya aracınızın markamodeli nedir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

2009 tiguan 1.4 tsi cava. ea111 motor 150 hp çift şarj.

 

koku sürekli var. kesilmiyor. dışarıdan da duyuluyor park edince.

Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK

Sürekli varsa siz kanistere giren hortumla , kanisterden boğaz kelebeğinin oraya giden hortumun ikisinide kontrol edin %90 kaçak bu iki hortumun olduğu yerde

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Salih ÇİÇEK
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:
2009 tiguan 1.4 tsi cava. ea111 motor 150 hp çift şarj.

 

koku sürekli var. kesilmiyor. dışarıdan da duyuluyor park edince.

Kırmızı ile çizdim. Bu hatta ve yuvarlak içine aldığım yerlere özellikle dikkat edin

1af0db747653671455637dcf9cd05005.jpg

tarihinde Salih ÇİÇEK tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...