İçeriğe Yönlendir

Emme Manifoldunu Söktüm. Yardım


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar.

 

Aracımdaki al- ver sorunu , yakıt fazlalığı , rölantideki ara ara olan sorunlar ve manifold kelebeklerinin ses yapması sebebiyle dün akşam emme manifoldunu söktüm. Gittiğim ustalar ya yapmak istemedi , ya yine aynısı olur yada işçilik için ciddi rakamlar istediler. Bundan dolayıda kendim kontrollerini güzelce yaparak yapmak istedim.

 

Aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi manifoldun içi baya bir yağlı. Kelebekler aşırı derecede yıpranmış. Sağdan sola doğru kademeli olarak yıpranması dahada çogalmiş. En sondaki kelebek yuvanın içinde resmen yüzüyor. Bu kelebekleri orjinali ile degiştirecegim. parçacılarda var. tanesi 85 tl civarı

r040mV.jpg

7BJBVP.jpg

9YzY9o.jpg

qA0AmB.jpg

 

Lpg girişlerinide gelişi güzel yapılmış gibi. Biri önde biri arkada gibi. Hatta bir tanesi hiç sıkılmamış neredeyse , sallanıp duruyordu. Onlara sağlamlaştıracağım. Bu girişler ile ilgili yer degişikligi yapmam gereken yer varmı. Çünkü biri kelebeğin dibinde diğeri kelebeklerin arkasında kalıyor. Bu etki yaratırmı yoksa hava basıncıyla lpg buradan sorunsuz motora ulaşır mı ?  

P7d7Y6.jpg

gPgP4Z.jpg

 

Boğaz kebeginin girdiği yerde bir dedik daha var. Sonradan açılmış ve bir meme yerleştirilmiş. Bu bir hortuma bağlanıyor. Bu ne için takılmış ve konumu düzgünmüdür.

bv1vgG.jpg

 

Birde kelebek yuvalarındaki milin oturduğu yerden fotografda görülen 2 adet geçiş elemanı çıktı. Bunlar 1. ve 2. – 3. ve 4. Kelebek arasında . ama 2. Ve 3. Kelebek arasından bu elemandan yokdu. Daha önceden mi çıkartılmış yada orijinalde de böylemidir.

M1Q1Pk.jpg

QP5P4v.jpg

 

 Karter havalandırma hortumu yeni değiştiği için ondan sorun görünmüyor. Ama pcv valfe bakacam. Parçacılarda bu varf yok. Eger arızalı ise nasıl bir yol izleyebiliriz.

XbGbD0.jpg

 

Birde manifoldu sökerken yanlış vidayı görmüşüm. Onu sökmek içinde direksiyon hidrolik kutusunu söktüm ve içindeki yag komple aktı. Bunun için nasıl bir yol izlemeliyim. Hava felan yapma riski varmı. Yoksa yerine takıp üstten yeni yagı direk ekleyim mi. Birde hidrolik olarak ne alıyım.

 

Manifoldun içini ve dışını komple temizlemek istiyorum. Bunu nasıl ve hangi kimyasal ile temizleyim. 

 

Son olarak manifold sökülmüşken şunada bak , şurayıda kontrol et diyeceğiniz bir şey varmı. Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

 

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
düzeltme
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık

manifold kalepeleri ayrı satılıyor,el atmışken hazır değişmenizi öneririm ben

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Lpg hortumları aynı uzunlukta olmalı,delinme yerleride aynı yerler olursa daha iyi olur,lpg nozul uçları subaplara doğru üfleme yaparsa daha mantıklı,boğaz kelebeğine açılan delik muhtemel MAP sensörü için emme vakumunu ölçüyordur,silindirler arası geçiş elemanı ne işe yarıyor anlamadım,PCV valve çok önemli motor içi basınç artınca çek valf görevi görür tek yön açılır , ağzınızla üfleyince bir tarafa doğru açılır emince kapanır,yağ buharı gibi içerdeki basıncı azaltamazsa büyük sıkıntı yaratır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Yusuf Davaz yazdı:

 

P7d7Y6.jpg

 

 

 

Bunu düzeltin aynı oranda lpg girmesini sağlayın,

Yusuf Davaz yazdı:

içindeki yag komple aktı

 

Sistem içinde halen hidrolik vardır. aracı çalıştırmadan veya direksiyonu hareket ettirmeden yeniden kutuya yağ doldurun sorun olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
(düzenlendi)
Yusuf Davaz yazdı:

Manifoldun içini ve dışını komple temizlemek istiyorum. Bunu nasıl ve hangi kimyasal ile temizleyim.

a 101 de satılan bir fırın temizleyici var aynı zamanda yağ sökme özelliği var başarılı bir ürün tecrübe ile sabit ...2-3 tane alıp sıkın bekleyin biraz daha sonra sıcak su ve tazyikli su iş görüyor .

tavsiyem o yeşil renkli contalarıda değiştirin kesinlikle ...

tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Cem Işık yazdı:

manifold kalepeleri ayrı satılıyor,el atmışken hazır değişmenizi öneririm ben

Onları kesin degiştirecem zaten. bugun parçalarını alacagım. 

 

Hüseyin Koç yazdı:

Lpg hortumları aynı uzunlukta olmalı,delinme yerleride aynı yerler olursa daha iyi olur,lpg nozul uçları subaplara doğru üfleme yaparsa daha mantıklı,boğaz kelebeğine açılan delik muhtemel MAP sensörü için emme vakumunu ölçüyordur,silindirler arası geçiş elemanı ne işe yarıyor anlamadım,PCV valve çok önemli motor içi basınç artınca çek valf görevi görür tek yön açılır , ağzınızla üfleyince bir tarafa doğru açılır emince kapanır,yağ buharı gibi içerdeki basıncı azaltamazsa büyük sıkıntı yaratır.

hortumlar birbirine yakın ölçülerde. ilk fırsatta onlarıda yenilicem. nozullarla ilgili örnek bir yapım çalışması varmı peki örnek alabilecegim. ona göre konumlandırma yaparım. silindir arası geçiş elemanı kelebeklerin sabit bir şekilde açılıp kapanmalarına ve daha uzun zamanda yıpranmalarını saglamak için yapılmış. kelebekleri engede tutuyor çünkü. pcv valf dediginiz gibi. benim karter borusu dgişti ama ona bakılmamıştı. bu sefer onada bakacam. 

 

Serkan Karakoca yazdı:

a 101 de satılan bir fırın temizleyici var aynı zamanda yağ sökme özelliği var başarılı bir ürün tecrübe ile sabit ...2-3 tane alıp sıkın bekleyin biraz daha sonra sıcak su ve tazyikli su iş görüyor .

tavsiyem o yeşil renkli contalarıda değiştirin kesinlikle ...

deneyecegim.

 

Dogan Arsiray yazdı:

ayrı ayrı kelebekler ne işe yarıyor ? özel bir motor mu bu?

standart 2.0 benzinli mondeo motoru. bu araçların hepsi böyle. diger araçlarda bu bogazlar var ama kelebek varmı yokmu tam emin degilim .

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Yeni manifold fiyatı çok yüksek değildir diye tahmin ediyorum. Yüksek hacimli Audi motorlarda buna benzer çoklu kelebekler var. LPG montajı için bu motoru tanıyan bir uygulama merkezi bulmanız şart.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
(düzenlendi)
Yusuf Davaz yazdı:

 

 

nozullarla ilgili örnek bir yapım çalışması varmı peki örnek alabilecegim. ona göre konumlandırma yaparım. 

https://www.howacarworks.com/illustrations/lucas-mechanical-fuel-injection-system

 

Aslında demek istediğim yukaridaki resimdeki gibi enjektörlerin hava akış yoluna subaplara doğru püskürtecek şekilde konumlanması,benzin enjektörlerine en yakı yere ve aynı açı ile montajını yapmanız doğru olur bence.Hortumlar mümkün olduğunca kısa ve eşit uzunlukta olmalı.Delikleri de iyi yalıtmalısınız emme manifoldu kaçak hava emmemeli. Aşağıdaki dosyada ayrıntılı montaj şeması var,mutlaka bakın...

 

http://www.prinsautogas.com/view_attachment/1711/general_instruction_manual_prins

tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Dogan Arsiray yazdı:

ayrı ayrı o tipte kelebek yok pek çok arabada.

valla iyimi kötümü bilemedim. ama kelebek başına 80 tl verdim.

 

Tufan Caliskan yazdı:

Yeni manifold fiyatı çok yüksek değildir diye tahmin ediyorum. Yüksek hacimli Audi motorlarda buna benzer çoklu kelebekler var. LPG montajı için bu motoru tanıyan bir uygulama merkezi bulmanız şart.

yeni monifold 1200 tl. çoklu kelebek olması iyimi yoksa kötümüdür. 

Hüseyin Koç yazdı:

https://www.howacarworks.com/illustrations/lucas-mechanical-fuel-injection-system

 

Aslında demek istediğim yukaridaki resimdeki gibi enjektörlerin hava akış yoluna subaplara doğru püskürtecek şekilde konumlanması,benzin enjektörlerine en yakı yere ve aynı açı ile montajını yapmanız doğru olur bence.Hortumlar mümkün olduğunca kısa ve eşit uzunlukta olmalı.Delikleri de iyi yalıtmalısınız emme manifoldu kaçak hava emmemeli. Aşağıdaki dosyada ayrıntılı montaj şeması var,mutlaka bakın...

 

http://www.prinsautogas.com/view_attachment/1711/general_instruction_manual_prins

manifoldu bi temizleyim ele avuca gelsin. yeni kelebekleri takınca püskürtme yönlerine ve izolasyonuna bakacam.

 

bugun manifold kelebeklerini aldım. 4 adet 320 TL. direksiyon içinde mannol dexron 3 aldım. buda 40 tl. kelebekler arası olan ara parça yokdu. siparişler 2 adet şeklinde geliyormuş. fiyatı ise 425 tl. pcv valfde hazırda yok , oda sipariş ile geliyor . bu ise 235 tl. minicik parçalar dünya para. anlamadım valla bu işi

 

lQXN1g.jpg
Z56zdo.jpg
od5N7R.jpg
 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yusuf Davaz yazdı:

minicik parçalar dünya para. anlamadım valla bu işi

1€ = 6,36TL

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
ayrı ayrı kelebekler ne işe yarıyor ? özel bir motor mu bu?
3bin devir altında arabanın performansını çok değiştiriyor..

Yusuf emme manifoldunun contalarını orjinal al mutlaka.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Mehmet Kaya yazdı:

3bin devir altında arabanın performansını çok değiştiriyor..

Yusuf emme manifoldunun contalarını orjinal al mutlaka.

performansı toplayınca görecez artık. üzerinden çıkan contaların durumu iyi. onları kullanacam. sadece kelebekleri yeni aldım. karter havalandırma hortumu pcv valf durumları iyi. sadece lpg nozul yerleşimleri çok kötü durumda. lpg takılırken delikler dışardan açıldıgı için kelebekleride demişler. ama şimdi kelebekleri takınca nozullara degiyor. biri kelebegin önünde , biri kelebege degerken , digeride kelebegin arkasında kalıyor.bunu düzgün bir şekilde ayarlamam yada ayarlatmam lazım. 

manifoldu , rolanti valfi ve map sensörünü güzelce temizledim.
r04a1z.jpg
7BJpDr.jpg
nozullar  bu durumda. 
vaGlPD.jpg
1pb3Eb.jpg
LvMXDz.jpg

 

mondeo kullanan arkadaşlardan lpg nozulları ile görsel paylaşma şansları varmıdır.nozul yerleşimlerini baz alıyım

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
düzeltme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Elinize sağlık. Umarım randıman alırsınız. Parçalarin tek tek fiyatları komple manifold fiyatına yakın oluyor gibi. Yeni manifolda lpg tesisatı da güzel ve istenilen şekilde olabilirdi

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

Nozullar ile ugrasirken kelebeklerin genislik ve yukseklik olarak buyuk oldugunu farkettim. Girerken zaten zor girmisti. Ama yukseklik olarakda buyuk. Oturdugu yuvaya yuzeyuz olmasi gerekirken 1 mm den fazla yukarda kaliyor. Buda hem motor bloguna tam oturmasini engeller hemde contalar gorev gormez. Cunku contalarin boyundan bile fazla. Daha once boyle bir sorunla karsilasan varmi. Nasil bir yol izlemeliyim. 2018 uretimli parcaydi. Uretim hatasi olabilirmi. Yarin aldigim yere gidecem manifold ile birlikte. Eski kelebegin bir tanaside kirildi. Eskisini bari taksak diyecemde. Bazi parcacilar onu takmana gerek yok. Eskiyenleri hep sokuyorlar bos olarak takiyorlar diyo. Bu kelebekler calistigi zaman araca ne kazandiriyor, olmadigi zaman ne kaybettiriyor. Kesinlikle olmasi gereken bir parcami bu. Her aracda bu kelebeklerden yok ama. Manifold ucu hep bos.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

Lpg nozllerı takan gerçekten kasapmış. İşte bu yüzden bu nozelları takmak için manifold sökmek gerekli. 

Sabah foto atarım benim araçtan,  lpg sistemi prins bende, manifoldu sökerek taktıklarını umuyorum. 

 

Şöyle bir sistem var aslında ama TR de nereden bulunur bilmiyorum, orj benzin enjektörlerinin yerine bu parçayı takıyorsun, üstüne orj enjktörü, yandaki  girişlere de lg enj. gelen hortumları, takıyoruz. 

 

Klapeleri oem aldıysan  büyük gelme durumu olmaması lazım. Elde numuneyle mi gittin yoksa şase numarasından mı parça aldın ? 

çünkü  ben termostat alırken motor kodu sordular  ufak da olsa bir fark olabilir mi diye teyit etmekde fayda var.

 

 

B6AC5C626BF74E6DAC5685B5A62A12DA.jpg

Aşağıdaki görsel prins vsı sistemi (benim araçtaki sistem) şemasından. Emme manifoldu bağlantısı enjektör açısıyla paralel gidiyor. 
Nasıl olsa klapeler için nozlle ları sökeceksin.  O delikleri   sunfix tarzı bir ürünle kapattıktan sonra,  emme manifoldunu yerine geçici olarak takıp hepsini aynı açıda del derim. 

Çünkü bunu üstten delen adam en basit  şekilde delip geçmiş belli. Ne oran var ne orantı. 

Nedne emmeyi yerine tak diyorum, yakıt rail borusu ve enjektörler yerinde olsun ki nereden delebileceğin belli olsun.
 

17-8b6ee27d14.jpg

 

Emme manifolduna üst kapaktan gelen bir hortum bağlanıyor bu hortum yağ buharını emmeye gönderiyor hava filtre borusu vasıtasıyla. 

Buraya oil catc can / oil catch tank / yağ buharı yakalayıcı. Bunu basit bir şekilde sen de yapabilirsin ama  100-1500 TL arası aşağıdakini de alabilirsin. 

Daha alternatifi söyleyeyim,  ağzı kapanır bir kutu 2 rakor 2 kelepçe ve bulaık teli ile yapabilirsin. 

 

487323d1501528094-diy-oil-catch-can-img1

 


resizer_75xd-c7.jpg

 

kendin yapmak için 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile 2 motorda lpg montajında nozülleri ve motor içi lpg parçalarını kendimiz takmıştık, lpg ci ye bırakmadık. 2 sistemde de lpg yok sanıyorlardı motora bakanlar. kullanımda da ciddi farklar olmuştu universal montaja göre.

Lpg ci lr de haklı extra işçilik rakamı istense müşteri kaçar ticari olarak yapmamakta haklılar

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Kemal Mert yazdı:

Elinize sağlık. Umarım randıman alırsınız. Parçalarin tek tek fiyatları komple manifold fiyatına yakın oluyor gibi. Yeni manifolda lpg tesisatı da güzel ve istenilen şekilde olabilirdi

bende randuman almak için elimden geleni yapıyorum. manifold için 320 kelebek ve 70 tl de contalarına verdim. işçiligi kendim yapıyorum zaten. bugun manifoldu sordum 1500 tl dediler. Lpg için ise alan çok dar. eminimki çok mondeoda aynı şekil yapılmıştır ve benimkinde oldugu gibi farklı farklı yerlerdedir. manifold sökülüp yapılırsa bu sorun olmaz zaten.

 

 

Tolgahan Köroğlu yazdı:

Lpg nozllerı takan gerçekten kasapmış. İşte bu yüzden bu nozelları takmak için manifold sökmek gerekli. 

Sabah foto atarım benim araçtan,  lpg sistemi prins bende, manifoldu sökerek taktıklarını umuyorum. 

 

Şöyle bir sistem var aslında ama TR de nereden bulunur bilmiyorum, orj benzin enjektörlerinin yerine bu parçayı takıyorsun, üstüne orj enjktörü, yandaki  girişlere de lg enj. gelen hortumları, takıyoruz. 

 

Klapeleri oem aldıysan  büyük gelme durumu olmaması lazım. Elde numuneyle mi gittin yoksa şase numarasından mı parça aldın ? 

çünkü  ben termostat alırken motor kodu sordular  ufak da olsa bir fark olabilir mi diye teyit etmekde fayda var.

 

 

B6AC5C626BF74E6DAC5685B5A62A12DA.jpg

Aşağıdaki görsel prins vsı sistemi (benim araçtaki sistem) şemasından. Emme manifoldu bağlantısı enjektör açısıyla paralel gidiyor. 
Nasıl olsa klapeler için nozlle ları sökeceksin.  O delikleri   sunfix tarzı bir ürünle kapattıktan sonra,  emme manifoldunu yerine geçici olarak takıp hepsini aynı açıda del derim. 

Çünkü bunu üstten delen adam en basit  şekilde delip geçmiş belli. Ne oran var ne orantı. 

Nedne emmeyi yerine tak diyorum, yakıt rail borusu ve enjektörler yerinde olsun ki nereden delebileceğin belli olsun.
 

17-8b6ee27d14.jpg

 

 

manifold sökülmeden yapıldıgı için zaten bu sorun olmuş. ama şöyle bir sorunda var. nozulları atacak başka yer yok. her yer dolu durumda. yada benzin enjektörü geçinde atacaksın ama oda saglıklı olmuyormuş. yanma odasına ne kadar yakın o kadar iyi. fotografını bekliyorum. kelebekler zaten standart. ama elimde parça numarasıda vardı. kelebeklerin zaten yan sanayisi yok. orjinal ford poşetli ürün aldım. ona ragmen büyük geldi. bugun parçacıya gittim durumu anlattım. manifoldda yanımdaydı. 5 parçacıdaki tüm ürünleri denedik hepsi aynı büyükdü. mecburen tek tek zımpara ile gün boyu ince ince tıraşladım ve yerine oturttum.  dedigin enjektör sistemini mümkünatı yok bulamayız.  lpg nozullarını ise kelebekleri göre fazla yer degiştirmeden tekrar yuva açarak aşagıda attıgım videodaki haline geldi. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile 2 motorda lpg montajında nozülleri ve motor içi lpg parçalarını kendimiz takmıştık, lpg ci ye bırakmadık. 2 sistemde de lpg yok sanıyorlardı motora bakanlar. kullanımda da ciddi farklar olmuştu universal montaja göre.

Lpg ci lr de haklı extra işçilik rakamı istense müşteri kaçar ticari olarak yapmamakta haklılar

 

abi dedigin gibi hep vurgit iş yapıyorlar. bugun nozuları düzelttirmek için kaç tane lpg ciye gittiysem. bundan bişi olmaz. havayla o lpg zaten gider. ha içde kalmış ha dışda kalmış dedi. yukardaki resimlerde görülüyor nozulların durumu. bundan nasıl saglıklı bir çalışma bekliyorsun. ama fazla yakma dışında aracımda başka bir sorunda yokdu. buda ayrı bir mevzu. manifold sök tak için ustalar en az 250 istiyor ki birde aşırı zaman alıcı bir şey. adamö sök tak yapacagına başka bir montajı daha bitiriyor. o yüzden iyi iş isteniyorsa iyi bir usta ve iyi bir fiyatla yapılacak. 

 

 

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
video
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Davaz yazdı:

havayla o lpg zaten gider.

beyin yakan teknoloji :rofl:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu
(düzenlendi)

Günaydın fotoları anca ekleyebildim, faydası olur umarım. Ama gördüğüm kadarıyla benim arabada da kafasına göre takılmış montajı yapan arkadaş.

 

9Nb4vx.jpg

 

Bhlm8H.jpg

 

ARjAnt.jpg

 

 

iQrTXF.jpg

 

TFboZ3.jpg

 

focwhv.jpg

 

SOMvV7.jpg

 

tarihinde Tolgahan Köroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tolgahan Köroğlu yazdı:

Günaydın fotoları anca ekleyebildim, faydası olur umarım. Ama gördüğüm kadarıyla benim arabada da kafasına göre takılmış montajı yapan arkadaş.

 

 

teşekkür ederim. sizin nozul montajı için çalışma alanı daha fazla. benim benzin enjektör kütügü sizinkinden degil. sizinki kibar . nozul montajı için baya yer kalıyor.  benim enjektör kütügü ve ayakları büyük. bu yüzden benim enjektör kütügünün ayaklarından kesmek zorunda kaldım nozulların saglıklı bir şekilde lpg yi atması için. dün aracımı topladım. ama nozul yönlerini kaydırdıgımız için nozullarda oynama meydana geldi .plastik manifoldun en kötü yanıda bu. oynama yapınca laçkalaşma oldu. çift bileşenli yapıştırıcı ile yapıştırdım ama ısınınca tekrar özelligini kaybetti yumuşadı. . dün tekrar sun-fix ile nozuılları sabitledim. bakalım akşama bi aksilik olmaz ise lpg hortumlarını takıp işlemi bitirecegim.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

Aklıma şu geldi,  lpg nuzllarını manifoldun altından bağlayamaz mıydık ? 
Bir şey olsa sökmesi çok zor olur ama bir ihtimal olarak aklıma gelmedi değil. 
Senin motor farklı mı ki benzin rail'i farklı. Ya da farklı tiplerde rail mi kullanılmış ?
 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Tolgahan Köroğlu yazdı:

Aklıma şu geldi,  lpg nuzllarını manifoldun altından bağlayamaz mıydık ? 
Bir şey olsa sökmesi çok zor olur ama bir ihtimal olarak aklıma gelmedi değil. 
Senin motor farklı mı ki benzin rail'i farklı. Ya da farklı tiplerde rail mi kullanılmış ?
 

benim araç 2005 oldugu için belki ondan farklılık vardır. ama lpg için çalışma alanı çok dar. nozulları alta takmak benimde aklıma gelmedi degil. alt taraf müsait. ama alt tarafa manifold sökülmeden ulaşmak imkansız. olduki söküp montajı yaptık. ama bir sorun oldugunda tekrar manifoldun inmesi lazım. birde üstten yaptıgımız zaman özellikle bogaz kısmından direk olmasada egimli bir şekilde kelebeklerin üst boşluklarından yanma odasına gidiyor . bu saglıklı olanı. her şeyi göze alıp attan yapmış olsaydık ise nozul agzı lpg yi ya yukarı verecek yada kelebekler kapanınca kelebeklere çarpacak. buda performansı olumsuz etkiler gibi geliyor bana.

Bu akşam aracımı komple topladım. Lpg nozulları inşallah sorun yaratmaz. yapıştırıcı görevini düzgün yaparda tekrar sök tak derdim olmaz. araç yarım saat kadar araç çalıştı. al - ver sorunu yok gibi birşeydi. aracın çalışmasıda ilk gözlemlerime göre baya düzelmiş. ama iç kısımdan gelen horultu biraz var gibi. oda büyük bir ihtimal motorun kendi içinden kaynaklanan bir sorundan oldugunu düşünüyorum. yarın tam anlamıyla bir test ederim işe gidip gelirken. yogun trafikde durk kalk da rolanti ve al - ver daha rahat görülüyor çünkü. 

masraf olarak ise;

4 adet kelebek : 320

4 adet conta : 80

2 balata spreyi : 20

1 direksyon hidroligi : 40

1 adet yag çöz : 10

mazot : 10 tl

Epoxi yapıştırıcı : 30 

lpg nozul ayarı :15

Toplam :  525 TL.  işçilik kendim yaptım ama çok ugraştırdı. özellikle manifoldun temizlenmesi , kelebekler ve lpg nozullarının yerleştirilmesi.  dolu dolu 2 akşam manifold temizligi. hafta sonu kelebekler ve lpg nozulları ile ugraşma. sonrasında manifold montajı. bugun ise mutlu son. mafsallı lokmam oladıgı için egr valfini sökemedim ama. ustama gittigim zamanda onu söktürür temizlerim artık. 

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
düzeltme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...