İçeriğe Yönlendir

Ford Mustang Lithium


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin

900 beygir, manuel vites; işte karşınızda tamamen elektrikli otomobil Ford Mustang Lithium...

3btZWm.jpg

 

Ford, kısa süre önce gerçekten çok dikkat çeken bir elektrikli otomobil modeli ile karşımıza çıktı. Ford Mustang Lithium ile tanışmaya hazır mısınız?

 

Ford, elektrikli geleceğin en kadar önemli olduğunun farkında olan isimlerin başında geliyor. Firmanın özel olarak hazırladığı yeni proje aracı ise kaslı Amerikan efsanesi Mustang’i elektrikle tanıştıyor. Ortaya çıkan otomobil ise gerçekten teknik olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Webasto ortaklığında geliştirilen otomobil, tam 900 beygirden fazla güç (671 kW) ve 1.355 Nm seviyesinde tork üretebiliyor. Performansı gerçekten inanılmaz yüksek olan Ford Mustang Lithium, açıklandığı kadarıyla Porsche Taycan gibi 800 volt bir pil sistemi kullanıyor. Otomobilin en ilginç yanlarından birisi ise 6 ileri manuel vites ile geliyor olması. Bir elektrikli otomobil için gerçekten şaşırtan bu detay, “petrolhead” kesimi etkilemeye yönelik konulmuş gibi duruyor. 20 inç jantlar üstünde oturan araç, içerisinde 10,4 inç boyutunda dikey konumlandırılmış bir dokunmatik ekran taşıyor. Bu ekrandan üç farklı sürüş / performans modu seçilebiliyor. Burada en yüksek performansı “Beast” modu sağlıyor.

 

O1K27t.jpg


YYJQ6k.jpg

 

 

Ford Mustang Lithium elektrikliotomobil modeli satışa sunulmayacak

Dışına ve kokpitine eklenen mavi detaylar ile geleceğe yani elektriğe vurgu yapan elektrikli otomobil Mustang Lithium, şu an için satışa çıkmayacak. Sadece bir adet üretilen model, Ford ve Webasto için elektrikli otomobil odağında bir test ünitesi olarak kullanılacak.

 

 

 

3btZWm.jpg


FUirO8.jpg


aqpPHZ.jpg

 

Kaynak: log.com

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Isınan piller ve sürücü ile şato ısıtılır 😁

Vaktinde yazdım bir yerlere. Kim ki 600 volt üstünde sistem yaparsa başarılı olur. Ford bizi izliyor demekki 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Desteklediğim bir konu; Elektrik motorunu manuel şanzıman ile birleştirmek. Focus'a yapsınlar alırım. 200 HP kâfidir. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

1355 torq..... 7.7litre Mercedes Actros çekiciden 50nm eksik :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Tufan Caliskan yazdı:

Desteklediğim bir konu; Elektrik motorunu manuel şanzıman ile birleştirmek. Focus'a yapsınlar alırım. 200 HP kâfidir. 

Aslında biraz sıkıntı yapması. Ac motor için. Rölanti deviri talebi olacak sistemin. Ve ayrıca deceleration çok önemli. Ac motorun durağan hale düşüş zamanı ayarları vs daha karmaşık 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan
Aslında biraz sıkıntı yapması. Ac motor için. Rölanti deviri talebi olacak sistemin. Ve ayrıca deceleration çok önemli. Ac motorun durağan hale düşüş zamanı ayarları vs daha karmaşık 
Start-stop gibi kodlanırsa güzel bir yazılım ve üstüne 1-2 yıllık kullanıcı geri bildirimi ile kaliteli bir sürüşe kavuşur. Geriye uygun maliyet ile pil kapasitesi ve ömrünü artırmak kalır.
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Servet Aydın yazdı:

Isınan piller ve sürücü ile şato ısıtılır 😁

Vaktinde yazdım bir yerlere. Kim ki 600 volt üstünde sistem yaparsa başarılı olur. Ford bizi izliyor demekki 

Az emek vermedik zamanında.

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Metin Mankal yazdı:

Eeee.Vurdun kırbacı, Sonra..Kükremeyen mastengmi olur ..

 

Kükreme sesi yükleriz Metin hocam. 😁

Servet Aydın yazdı:

Ford bizi izliyor demekki 

 

Haber şöyle başlamalı idi; "Servet Bey'in düşüncelerinden esinlenen Ford yeni elektrikli aracın nasıl olacağını açıkladı." 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

İyi güzel de bu kadar lityumu çıkaracak çocuk nereden bulunacak?:(

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tufan Caliskan yazdı:
Servet Aydın yazdı:
Aslında biraz sıkıntı yapması. Ac motor için. Rölanti deviri talebi olacak sistemin. Ve ayrıca deceleration çok önemli. Ac motorun durağan hale düşüş zamanı ayarları vs daha karmaşık 

Start-stop gibi kodlanırsa güzel bir yazılım ve üstüne 1-2 yıllık kullanıcı geri bildirimi ile kaliteli bir sürüşe kavuşur. Geriye uygun maliyet ile pil kapasitesi ve ömrünü artırmak kalır.

0'dan kalşık yapıyor ise gerek olmaz. Motorda mutlaka olan devir sensörü ile motor frenli rampa vs sıfırdan kalkışı yapmışlardır herhalde

Köksal Yılmaz yazdı:

Kuga nın şanzıman kartını tamir etmeyecekti

Şimdi taşlar yerine oturuyor

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Elektrik be manuel vites değişik bir ama güzel bir proje olmus

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Köksal Yılmaz yazdı:

Kuga nın şanzıman kartını tamir etmeyecekti

Bir de Mb den çıkan vites kulesi vardı. Allahtan ONU TAMİR ETMEDİ hala

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Önder Özcan yazdı:

Bir de Mb den çıkan vites kulesi vardı. Allahtan ONU TAMİR ETMEDİ hala

 

Bize öyle bir parça gelmedi

Yorum bağlantısı
Emre Demir

2 vites ileri geri 

3 de mod vardır 

spor ,kar ,ekonomi 

yardır gelsin :mangal:

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Servet Aydın yazdı:

Kaç vites acep? 3 filandır herhalde

6 ileri demiş yukarıda🤨

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Aslında biraz sıkıntı yapması. Ac motor için. Rölanti deviri talebi olacak sistemin. Ve ayrıca deceleration çok önemli. Ac motorun durağan hale düşüş zamanı ayarları vs daha karmaşık 

Hepsinin yolu yordamı belli. iki kişi 6 ayda yapar.

Yorum bağlantısı
Burak Balci
Servet Aydın yazdı:

Ac motor sesi daha zalım v8den 

 

Lithuim DC ve onu ACye çevirecek 2 büyük trafo ve AC motorun agırlıgı.. enerji kaybı fazla, bence DC motordur o :) 3 girişli fırçasız DC motor kullanılır, yüksek devir 10000-20000 devir arası olunca ses çok düz ve ince gelir.. Vites sayısı düşük olur, 800 volt kullanmaların sebebi Pil, motorsürücü ve motor arası ana kabloların kesiti inceltilmesi ve ısı enerjisine dönüşmesini engellemek için. Esnek alü formunda pil teknolojisi geliştirilmeden-yaygınlaşmadan elektrikli araç çıkmadan satın almamak gerekli, pil teknolojisi hala geliştirilemedi ve lityum tehlikeli pil türü. Benzine devam onun cigeri, kükremesi en güzel.. Bırak yeni nesiller vızıltıyla ugraşsın :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yanlış bilgi burak. Yüksek güçte ac nin yanına yaklaşmak zor. 2005 te 100kw toros yaptık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...