İçeriğe Yönlendir

Yeni Skoda Octavia!..


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin
(düzenlendi)

Daha modern, daha lüks.

Yeni Skoda Octavia’nın dünya lansmanına yalnızca beş gün kaldı ve Çekyalı üretici, büyük tanıtım öncesi merakla beklenen yeni modelinin iç mekanını gösteren tasarım eskizlerini paylaştı.

Bildiğiniz gibi yeni jenerasyon Octavia'nın geçtiğimiz ay bir fotoğrafı sızdırıldı. O fotoğrafa bakacak olursak, dördüncü nesil Octavia dış tasarım anlamında mevcut modelden radikal bir ayrılık yaşamayacak. Ancak, bu iki görselde de görüldüğü gibi iç mekanda önemli değişiklikler olacak.

 

2020 Octavia'da çok katmanlı bir gösterge paneli ve yeniden tasarlanmış iki kollu bir direksiyon simidi bulunacak. Dijital gösterge paneli, geniş ve bağımsız bir merkezi ekran ile tamamlanacak. Konsoldaki renk ve çizgiler, Skoda’nın imzası haline gelen ızgarasının tasarımına atıfta bulunan alan birkaç katmandan oluşacak.

 

Yeni Octavia’nın iç mekanı genel anlamda daha lüks ve modern bir görünüme kavuşacak. Ayrıca Skoda’nın daha önce yaptığı bir açıklamaya göre, dördüncü jenerasyon Octavia’nın kabini mevcut modele göre daha geniş olacak.

 

 Octavia’nın dünya lansmanı 11 Kasım’da Prag’da düzenlenecek özel bir etkinlikle yapılacak

 

atZf8f.jpg


YCcKPE.jpg


apOMGT.jpg


4cJGgm.jpg

 

 

Bence çok güzel görünüyor çizimleri. 👏🏼

 

qprZxw.jpeg

 

vMjChQ.jpeg

 

Kaynak: motor1.com

tarihinde Eyüp Çetin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici

 Aracın basın resimleri bunlar,yabancı forumlarda da bunun aynılarını görmüştüm.Birçok modeli bozacak gibi duruyor inşallah sıkıcı iç tasarıma da el atmışlardır.

Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Arkası değiştiyse alınabileceklere ekleyeyim o zaman. C stopları hiç sevmiyordum 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Kasa göründüğü gibiyse harika olacak. Yeni Focus'a da arka kısım baya benzemiş. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

zkoda, içine bindiğinde bir üst sınıf araç hacmiyle karşılaşılan ve vw dan bir tık ötede araç üreten marka...

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

VW grubu 2020 de dizel otomatik seçeneklerini epey azaltmış. alt segmentte benzinli otomatiklerden getireceklermiş . 2019 da kiralama firmaları da az araç çektiği için uzun dönem dizel otomatik octavia araç bulmak çok zorlaştı. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Direksiyon s classın aynısı resmen. Çok beğendiğim bir tasarım, çıkması iyi olur. Bi 15 sene sonra alırız :)

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Yeni Octavia İle ilgili bilgiler.

 

Avrupa markaları genellikle Sedan ve Station modellerini ayrı zamanlarda tanıtmayı severler. Ancak Skoda Octavia’nın her iki kasa tipi de aynı anda tanıtıldı. VW’in MQB platformu üzerinde yükselen yeni model, bir önceki jenerasyona göre Sedan kasada 19mm uzayarak 4.689mm’ye, genişliği de 15mm artışla 1829mm’ye yükseldi.

 

Gözümüzün önünde bir örnek olması açısından, sınıfının iri üyelerinden Renault Megane Sedan’ın 4.632mm uzunluk ve 1814mm genişlik ölçülerine sahip olduğunu belirtelim. Yani yeni Octavia oldukça iri yapılı bir araç olmasıyla öne çıkıyor. Station kasa Estate ise 3mm daha fazla ölçüye sahip. Ayrıca boyutlardaki büyüme bagaj hacmine de çok olumlu bir şekilde yansımış. Sedan (Liftback) kasa tam 600lt bagaj hacmine sahipken, Estate 640lt hacme sahip. Bu değerler bir önceki jenerasyonlara göre sırasıyla 10lt ve 30lt daha fazla.

Yeni Octavia’nın tasarımı ise bir üst segmentte yer alan abisi Superb’in modernleştirilmiş hali gibi görünüyor. Hatta daha da ilerisine gidilerek daha çekik ve keskin hatlar hakimiyet sağlamış. Bu durum yeni Octavia’nın sınıfının dinamik üyelerinden bir tanesi olmasını sağlamış gibi görünüyor.

 

İç tasarım ise bambaşka bir yapıya bürünmüş ve son yıllarda VW Grubu araçlarda rastladığımız yeni anlayış kendine yer bulmuş. Kokpitin ortasında yer almasına rağmen kenarları açık olan bilgi eğlence ekranı oldukça şık bir yapıya sahip. Eğreti de durmuyor. Kokpit ortasında yer alan havalandırma ızgaralarının üstünde yer alan tuşlar ise yalın bir görünüm sergiliyor ve tuş kalabalığı denen durumdan eser yok. 2 kollu, alt kısmı boş direksiyon ise her zevke ve kullanışa hitap etmeyebilir. Vites kolu yerine basit bir tuş olması ise kabinde yalınlığın yanında ferahlık da sağlamış.

VW Grubu modellerinden tanıdık turbo-benzin 1.0lt ve 1.5lt hacmindeki motorlar sırasıyla 110ps ve 150ps güç üretebilirken, 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile tercih edilebiliyor. 1.5lt turbo-benzin motorun 130ps versiyonu ise sadece CNG yakıt sistemi ile çalışabilecek.

 

1.4lt turbo-benzin motorun eşlik ettiği elektrik motorlu şarj edilebilir hybrid sistem ise 204ps güç ve 350Nm tork üretebiliyor. Ayrıca 55km sadece elektrikli menzile sahip. Dizel motor seçeneği ise şimdilik sadece 2.0lt 200ps ve 400Nm olarak tanıtıldı. 7 ileri DSG ve 4×4 çekiş sisteminin standart olarak yer aldığı RS olarak geçen versiyon ise 2.0lt hacminde turbo-benzin, 190ps güç ve 320Nm tork üreten bir motora sahip.

 

Yeni Skoda Octavia’nın Türkiye’ye 2020 ilk çeyreğinde gelmesi, fiyatının da 150.000TL’den başlaması beklenebilir.

 

yeni-skoda-octavia-8-1024x682.jpg
yeni-skoda-octavia-10-1024x682.jpg
 
 

 

Screenshot_2019-11-12-10-42-44-112.jpeg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

iç tasarımı çok çok iyi olmuş.

VW 20 yıllık klima sistemi artık kullanılmıyor.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz
(düzenlendi)

Araba bir acayip olmuş Direksiyon S mercedeslerdeki gibi tekrar Octavia alasım geldi ama bu paketteki araç türkiye ye gelmiyor ki.. 

tarihinde Kemal Korkmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

yeni focus'taki gibi disariyi iceride yansitma gelenegi devam ediyor.. gosterge panelinde ve klima cercevesinde on izgara cercevesini gorebilmek mumkun..

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Bana özellikle de içi yeni Focus 'u anımsattı. Bir de son cümle bana çok da inandırıcı gelmedi. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

şu tam dolu paketler neden gelmiyor, bari sipariş verildiğinde getirseler, isteyen istediği donanımı alsın, parasıyla değilmi bu işler...

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şu tam dolu paketler neden gelmiyor, bari sipariş verildiğinde getirseler, isteyen istediği donanımı alsın, parasıyla değilmi bu işler...

 

Visa kart reklamı vardı bir ara, “Priceless” sloganlı. Ali abinin iletiyi okuduğumda aklıma direkt o geldi. 

 

“Skoda!! Simply cleaver!!” But not as simple as you purchase because something is priceless...

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Bir önceki kasanın ayrık farlı tasarımından sonra(hiç sevmedim) bu gerçekten hoş olmuş. 

Vee 2004 den bu yana gerçekten mükemmelleşti. 2004 de 0 km. almıştım, vay beee ne günlerdi 😛

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bak bunu sevdim gibi :)  acil durum kaçışı yapabiliyor, adına kaçış asistanı demişler, bunuda sevdim, sırf bunun için Kuga bekliyordum....

 

 

 

2.0 Tsi 190 hp. 0-100 6.9 sn. olan versiyonda babaymış :exc1:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ceo ları , şkodayı ortadireklerin satın alacabileceği fiyata konumlandıracağız derken, avrupanıın ortasını merak ettim.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Vites kolu yok.. 

96 mondeo da o kolu yok edeyim diyorum ben de

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

orta direk evet, bizde bodrum içinde orta direk var, tavanı tutan :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...