Ali Gök 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 yedek su deposu kapağını değişerek gözlem yapmanızı tavsiye ederim Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Çağlar Bayur yazdı: hararet ibreniz nerede? Çağlar abi aynı sorun bende de oldu ibre normal ortaya kadar geliyordu sabit kalıyordu ama fanları açmıyor su kaynatıyordu yine. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Ömer Sarıgül yazdı: Çağlar abi aynı sorun bende de oldu ibre normal ortaya kadar geliyordu sabit kalıyordu ama fanları açmıyor su kaynatıyordu yine. eksik var bir yerde, fan açmaz ise ibre orada kalmaz Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Kapağı degisin 30 lira filan olmalı orijinalı, gözlem yapmış olursunuz Yorum bağlantısı
Selim Uzun 18 Kasım 2019 Yazar Paylaş 18 Kasım 2019 en son bugun ustada gene araba yeni alınan termostat açmıyomuş dedi buseferde yenisi gelcek dedi. birde kapak sparişi verdim bugun oda gelcek. arabayı görünce korkar oldum artık.hiç binesim bile gelmiyor.soğudum.çok.okadar para harcamama rağmen hala bir sonuç elde edememenin siniri üzüntüsü içindeyim.neden olabileciği hakkında herkesin görüşleri benim için çok önemli.aynı olayı yaşayan arkadaşlar.özellikle. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 kendinizde sorunu anlamak icin bir kac deneme yapabilirsiniz. aracin termostatini komple sökün. durumda iyilesme olacak mi kontrol edin. bu termostat kontrolu icin. kaynama yine devam ediyorsa klima acik gezin. fan surekli calisacagi icin kaynama olmamasi lazim. bu durumda fan müşürü düzgün çalışmıyor diyebiliriz 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Çok kolay aslında. Obd2 bağlayıp 15,dakika video kaydı bir çok soruya ışık tutar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Ali Darbaz yazdı: @Çağlar Bayur abim daha iyi söyler. Antfriz yok, normal çalışmada 105 derece çıkan sıcaklık var. picture share Antifreeze niye yok? Sistem için çok zararlı. Yorum bağlantısı
Alpay Köse 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Bence radyatör tıkalı bu yüzden suyu devirdaimle soğutamiyor ayrica araçta uzun süredir antifiriz kullanılmamış. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Kapaktan su sürekli atıyor ise depo kapağı basınç tutma özelliğini yitirmiştir.soguk motor aracın arkasindan kriko ile yükseltin. Kapak yedek su depo kapağı açık çalıştırın termostat açıp tam devirdaim yapınca sıkıca kapatın ve fanı gözlemleyin. İbre ortayı geçmiyorsa sıkıntı Yok. Conta değişti ise GM nin organik soğutma sıvısı var kendinden su antfiriz karışımı Pembe. Onla değişim yapın. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: @Çağlar Bayur abim daha iyi söyler. Antfriz yok, normal çalışmada 105 derece çıkan sıcaklık var. picture share Aslında bu ısı CHT sensör ısısı Cylinder Head Temprature( silindir başlık ısısı). Suya teması yok (focus1 de) 18 Kasım 2019 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Obd de focus 120 dereceye kadar çıkıyor bu arada veri yanıltmasın torqdaki Yorum bağlantısı
Deniz Kom 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 arkadaşlar da yazmış ancak sorununuz antifriz gibi geliyor. antifrizler yalnızca donmayı engellemekle kalmaz, aynı zamanda kaynamayı da engeller. keza uygun antifrizler kullanıldığında kirlenmeyi de engeller. antifriz kullanmıyor olmanız da radyatörde kireçlenmeyle tıkanmaya neden olmuş olabilir. ustaya tekrar gitmeyi düşünürseniz radyatör temizletin ya da çıkma ve sağlam bir radyatör arayın. mutlaka antifrizli soğutma sıvıları kullanın. Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 tarsusta içinde antfirz olan araba yok. antriz koymak tuhaf hatta hiç görmedim o sıcakta bile ne broadweyin su kabında kaynama nede ford transitin mevzu antfriz değil mevzu kapak veya başka bişey Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Broadway e bakma sen kışın bile fan ikide bi devreye giriyordu. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Suyun kaynama sıcaklığı 100 derece ama o atmosfer basıncında. Motor soğutma suyu devresinde sıcaklıkla birlikte basınç da arttığı için kaynama noktası yükselir. Kaynamaya sebep su değildir yani. Başka bir problem var. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 kapak arızalı olabilir, katılıyorum. Büyük ihtimalle, soğutma sisteminde hava da olabilir. Çünkü usta termostat açmıyormuş demiş. Şahsen ben motor yapıp ta; yağını-suyunu koyup, arabayı çalıştırıp, termostatın açtığından emin olmadan işlem tamam diyen bir ustanın(?) soğutma sisteminin havasını alacağını sanmıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Focus 1imiz varken bizim de başımızdan geçmişti bu sorun. Sonuç motor yapıldı ama sorun devam etti. En son başka bir ustada genleşme kabı + kapağı değişti ve arabanın havası alındı. Dükkanın önü hafif yokuştu ve arabanın burnunu yokuşun assağısında kalacak şekilde çalıştırdı 5 dk sonra teslim etti. Sorun çözülmüştu Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Kapak basınç kaçırırsa kaynamaya sebep olur ama aynı zamanda su buharı da kaçacağından az da olsa eksiltme olur zamanla. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 19 Kasım 2019 Paylaş 19 Kasım 2019 Conta yanık olsa yada kapak çatlak olsa suyu kaynatmaz , motor da oluşan kompresyon kaçağı soğutma sistemine geldiği için yedek su deposu içerisinde ki su sanki kayniyormuş gibi fokurdar ama su kaynamaz.Her conta yanmasın da yağ ve su birbirine karışmaz.Kompresyon testi yapılmadan hiç bir zaman motor açılmaz lakin açılmış şimdi tekrar test yaptırarak sorun olup olmadığını kontrol edin motor sorunsuz ise soğutma sistemine yönelin.Bence sorun su tankında Focusların su tankı iki parça birbirine yapışık zamanla ayrılıyor ve kaçak yapıyor su da bu nedenle kayniyormuş gibi görünüyor.Conta yanık aracın su tankı aynen bu şekilde olur durduğu yerde yalancı hararet yapar , radyatör soğuk olmasına rağmen yedek su deposu kaynar hararet göstergesi sona dayanır.Sağlıklı bir motor hararet yapsa sıcaktan yanına yaklaşılmaz. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 19 Kasım 2019 Paylaş 19 Kasım 2019 Selimuzun yazdı: kapaktan su dışarı sızma yapıyor kaynayınca ince ince sızıyor. birde motor ısınınca yedek su deposu kaynama yapsada yapmasada ısındığı zaman bir tıslama sesi geliyor Sorun genlesme kabi veya kapaktan kaynakli olabilir. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Kasım 2019 Paylaş 19 Kasım 2019 Düdüklü tencerede Su 100 derecenin üstünde kaynar. Ne kadar basınç o kadar yüksek kaynama noktası. Soğutma suyu antifrizsiz 120 derecelere kadar kaynamayabilir. Eğer sistemde kaçak varsa, 100 derecede (rakıma göre değişir) kaynaması normal. Radyatör kapağı da 1,2 barlara kadar tutuyor sanırım. İlk yapılması gereken, soğutma suyu içinde hava var mı, varsa alınması ve kapağın hatta yedek tankın değişmesi. Bunlar ucuz yöntemler. Çözülmezse diğer adımlara geçersiniz. aracın hararet yapmama sebebi bence soğutmanın düzgün çalıştığına işaret. Zaten 95 derecelerde seyreden su sıcaklığı yine o seviyelerde. Kaynıyor olması motor bloğunu soğutmadığı anlamına gelmez. 1 Yorum bağlantısı
Selim Uzun 19 Kasım 2019 Yazar Paylaş 19 Kasım 2019 arkadaşlar bugün usta termostat açmıyor sorununu çözecek yenisiyle bu 3.yeni termostat ayrıca bundada başarılı olamazsak.su deposu komple değiştireceğim. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Kasım 2019 Paylaş 19 Kasım 2019 Su deposu ve kapağını sadece orijinali ile değiştirin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts