İçeriğe Yönlendir

Focus I - Yedek Su Deposunda Fokurdama


Selim Uzun

Recommended Posts

Ömer Sarıgül
Çağlar Bayur yazdı:

hararet ibreniz nerede?

Çağlar abi aynı sorun bende de oldu ibre normal ortaya kadar geliyordu  sabit kalıyordu ama fanları açmıyor su kaynatıyordu yine.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ömer Sarıgül yazdı:

Çağlar abi aynı sorun bende de oldu ibre normal ortaya kadar geliyordu  sabit kalıyordu ama fanları açmıyor su kaynatıyordu yine.

eksik var bir yerde, fan açmaz ise ibre orada kalmaz

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Kapağı degisin 30 lira filan olmalı orijinalı, gözlem yapmış olursunuz

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

en son bugun ustada gene araba yeni alınan termostat açmıyomuş dedi buseferde yenisi gelcek dedi. 

birde kapak sparişi verdim bugun oda gelcek.

arabayı görünce korkar oldum artık.hiç binesim bile gelmiyor.soğudum.çok.okadar para harcamama rağmen hala bir sonuç elde edememenin siniri üzüntüsü içindeyim.neden olabileciği hakkında herkesin görüşleri benim için çok önemli.aynı olayı yaşayan arkadaşlar.özellikle.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

kendinizde sorunu anlamak icin bir kac deneme yapabilirsiniz. aracin termostatini komple sökün. durumda iyilesme olacak mi kontrol edin. bu termostat kontrolu icin. kaynama yine devam ediyorsa klima acik gezin. fan surekli calisacagi icin kaynama olmamasi lazim. bu durumda fan müşürü düzgün çalışmıyor diyebiliriz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çok kolay aslında. Obd2 bağlayıp 15,dakika video kaydı bir çok soruya ışık tutar. 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Bence radyatör tıkalı bu yüzden suyu devirdaimle soğutamiyor ayrica araçta uzun süredir antifiriz kullanılmamış.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kapaktan su sürekli atıyor ise depo kapağı basınç tutma özelliğini yitirmiştir.soguk motor aracın arkasindan kriko ile yükseltin. Kapak yedek su depo kapağı açık çalıştırın termostat açıp tam devirdaim yapınca sıkıca kapatın ve fanı gözlemleyin. İbre ortayı geçmiyorsa sıkıntı Yok.

Conta değişti ise GM nin organik soğutma sıvısı var kendinden su antfiriz karışımı Pembe. Onla değişim yapın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

@Çağlar Bayur abim daha iyi söyler. Antfriz yok, normal çalışmada 105 derece çıkan sıcaklık var. 

 

image.png
picture share

Aslında bu ısı CHT sensör ısısı Cylinder Head Temprature( silindir başlık ısısı). Suya teması yok (focus1 de)

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Obd de focus 120 dereceye kadar çıkıyor bu arada veri yanıltmasın torqdaki

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

arkadaşlar da yazmış ancak sorununuz antifriz gibi geliyor. antifrizler yalnızca donmayı engellemekle kalmaz, aynı zamanda kaynamayı da engeller. keza uygun antifrizler kullanıldığında kirlenmeyi de engeller. antifriz kullanmıyor olmanız da radyatörde kireçlenmeyle tıkanmaya neden olmuş olabilir. ustaya tekrar gitmeyi düşünürseniz radyatör temizletin ya da çıkma ve sağlam bir radyatör arayın. mutlaka antifrizli soğutma sıvıları kullanın. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

tarsusta içinde antfirz olan araba yok. antriz koymak tuhaf hatta 

 

hiç görmedim o sıcakta bile ne broadweyin su kabında kaynama nede ford transitin

 

mevzu antfriz değil mevzu kapak veya başka bişey

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Broadway e bakma sen kışın bile fan ikide bi devreye giriyordu. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Suyun kaynama sıcaklığı 100 derece ama o atmosfer basıncında. Motor soğutma suyu devresinde sıcaklıkla birlikte basınç da arttığı için kaynama noktası yükselir. 
Kaynamaya sebep su değildir yani. Başka bir problem var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

kapak arızalı olabilir, katılıyorum.

Büyük ihtimalle, soğutma sisteminde hava da olabilir.

Çünkü usta termostat açmıyormuş demiş. Şahsen ben motor yapıp ta; yağını-suyunu koyup, arabayı çalıştırıp, termostatın açtığından emin olmadan işlem tamam diyen bir ustanın(?) soğutma sisteminin havasını alacağını sanmıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Focus 1imiz varken bizim de başımızdan geçmişti bu sorun. Sonuç motor yapıldı ama sorun devam etti. En son başka bir ustada genleşme kabı + kapağı değişti ve arabanın havası alındı.
Dükkanın önü hafif yokuştu ve arabanın burnunu yokuşun assağısında kalacak şekilde çalıştırdı 5 dk sonra teslim etti. Sorun çözülmüştu

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kapak basınç kaçırırsa kaynamaya sebep olur ama aynı zamanda su buharı da kaçacağından az da olsa eksiltme olur zamanla.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Conta yanık olsa yada kapak çatlak olsa suyu kaynatmaz , motor da oluşan kompresyon kaçağı soğutma sistemine geldiği için yedek su deposu içerisinde ki su sanki kayniyormuş gibi fokurdar ama su kaynamaz.Her conta yanmasın da yağ ve su birbirine karışmaz.
Kompresyon testi yapılmadan hiç bir zaman motor açılmaz lakin açılmış şimdi tekrar test yaptırarak sorun olup olmadığını kontrol edin motor sorunsuz ise soğutma sistemine yönelin.
Bence sorun su tankında Focusların su tankı iki parça birbirine yapışık zamanla ayrılıyor ve kaçak yapıyor su da bu nedenle kayniyormuş gibi görünüyor.
Conta yanık aracın su tankı aynen bu şekilde olur durduğu yerde yalancı hararet yapar , radyatör soğuk olmasına rağmen yedek su deposu kaynar hararet göstergesi sona dayanır.Sağlıklı bir motor hararet yapsa sıcaktan yanına yaklaşılmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Selimuzun yazdı:

kapaktan su dışarı sızma yapıyor kaynayınca ince ince sızıyor.

birde motor ısınınca yedek su deposu kaynama yapsada yapmasada ısındığı zaman bir tıslama sesi geliyor 

 

Sorun genlesme kabi veya kapaktan kaynakli olabilir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Düdüklü tencerede Su 100 derecenin üstünde kaynar. Ne kadar basınç o kadar yüksek kaynama noktası. Soğutma suyu antifrizsiz 120 derecelere kadar kaynamayabilir. Eğer sistemde kaçak varsa, 100 derecede (rakıma göre değişir) kaynaması normal. Radyatör kapağı da 1,2 barlara kadar tutuyor sanırım. İlk yapılması gereken, soğutma suyu içinde hava var mı, varsa alınması ve kapağın hatta yedek tankın değişmesi. Bunlar ucuz yöntemler. Çözülmezse diğer adımlara geçersiniz. 
 

aracın hararet yapmama sebebi bence soğutmanın düzgün çalıştığına işaret. Zaten 95 derecelerde seyreden su sıcaklığı yine o seviyelerde. Kaynıyor olması motor bloğunu soğutmadığı anlamına gelmez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaşlar bugün usta termostat açmıyor sorununu çözecek yenisiyle bu 3.yeni termostat ayrıca bundada başarılı olamazsak.su deposu komple değiştireceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...