İçeriğe Yönlendir

Renault Edc Şanzıman


Ali Ünal

Recommended Posts

Ali Ünal

Merhaba arkadaşlar,

 

 

Araç incelemeleri yaparken renault megane sport tourer araçlar dikkatimi çekti. ilanlarda yazıldığına göre tamamen fransız yapımı olan bu araçların dizel motorlu otomatik seçeneklerinde kullanılan şanzıman ile fluence ve megane hb araçlarda kullanılan şanzıman tamamen aynı özelliklerde mi bir cevap bulamadım. makyajlı ve makyajsız kasalarda farklı şanzıman tipleri var gibi bir bilgi okumuştum bir yazıda. sport tourer araçlar 110 bg iken aynı model yılında fluence yada megane hb 105 bg gözüküyor. 2014 sonrası makyajlı kasa fluence ve megane hb ise 110 bg gözüküyor. buradan hareketle sport tourer araçlarda kullanılan şanzıman ile makyajlı fluence, şanzımanı aynı diyebilir miyiz?

 

2011-2013 model yılı aralığında 100 bin km altında dizel otomatik privilege donanım bir megane sport tourer alınacak olursa;

yaşanabilecek muhtemel sorunlar nelerdir?

şanzıman kalitesi ve sorun potansiyeli nedir?

bu araçlarda trim sesi harici kronik problem varmıdır?

 

hasar kayıtsız değişensiz boyasız bir sport tourer 84 bin tl den başlıyor. bu paralara başka hangi araçlar alınabilir. sizlerin tavsiyeleri ne yönde olur. (araç ihtiyacı bagajı büyük, dizel ve otomatik şanzıman olması yönünde bu nedenle sedan yada sw araç tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.)

 

Bütün yorumlar için şimdiden teşekkür ederim.

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben tecrübelerimi aktarayaım müsade ederseniz:

1- Makyajsız kasalarda 105hp'lerde otomatik dizel benim bildiğim kadarı ile gelmedi ülkemize.

2- Makyajlı kasalarda 110hp'lerin tamamında şanzıman aynıdır.

3- İlk makyaj gören kasadaki EDC'lerin yapılmamışsa şanzıman yazılımı güncellenmelidir yetkili serviste.

4- 105hp alt devirlerde çok ölü, düşük devirde bildiğiniz çekmeme sorunları var. 110hp'lerden şaşmayın derim.

5- Fiyatını bilmem ama benim kullandığım model makyajsız hb fransızdı. Kronik olarak direksiyon kutusunda bir tıkırtı vardı. O da makyajlı kasalarda giderildi. Yani makyajlı kasalar neredeyse sorunsuz aletler.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Ünal yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

 

hasar kayıtsız değişensiz boyasız bir sport tourer 84 bin tl den başlıyor. bu paralara başka hangi araçlar alınabilir. sizlerin tavsiyeleri ne yönde olur. (araç ihtiyacı bagajı büyük, dizel ve otomatik şanzıman olması yönünde bu nedenle sedan yada sw araç tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.)

 

Kendi aracımı önereyim, kredi borcumdan satıyorum.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-boya-degisen-tramer-yok-dizel-otomatik-758094199/detay/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ünal
Sani Gerşon yazdı:

Ben tecrübelerimi aktarayaım müsade ederseniz:

1- Makyajsız kasalarda 105hp'lerde otomatik dizel benim bildiğim kadarı ile gelmedi ülkemize.

2- Makyajlı kasalarda 110hp'lerin tamamında şanzıman aynıdır.

3- İlk makyaj gören kasadaki EDC'lerin yapılmamışsa şanzıman yazılımı güncellenmelidir yetkili serviste.

4- 105hp alt devirlerde çok ölü, düşük devirde bildiğiniz çekmeme sorunları var. 110hp'lerden şaşmayın derim.

5- Fiyatını bilmem ama benim kullandığım model makyajsız hb fransızdı. Kronik olarak direksiyon kutusunda bir tıkırtı vardı. O da makyajlı kasalarda giderildi. Yani makyajlı kasalar neredeyse sorunsuz aletler.

cevabınız için teşekkür ederim öncelikle. sport tourer bakıyorum şu sıralar. söylenildiğine göre tamamen fransız 110 bg edc şanzımanlı araçlar. 2016 yılında otomatik fluence kiralamıştım ve şanzıman çok iyi gelmişti bana. eğer 2011 -2013 model aralığında sport tourer araçlardaki şanzıman 2016 model fluence ile aynı ise sorun yaratmayacaktır diye düşünüyorum.

 

sizin bir konuda fikrinizi almak istiyorum. focus 2,5 sw yada 3 sw ve megane sport tourer seçenekleriniz olsa manuel şanzıman olarak hangisini tercih edersiniz ve sebebi nedir?

Köksal Yılmaz yazdı:

 sizin konuyu gördüm aracınız çok güzel görünüyor ve açıkcası içim gidiyor 3.5 kasa sw araçlara. ancak km konusu düşündürüyor beni. biraz da donanım takıntısı olmaya başladı bu aralar. o kadar para veriyor isem şu olsun bu olsun gibi. ama takipteyim istediğim gibi bir araç bulamazsam ve sizin araç ta hala yeni sahibini bulmadı ise neden olmasın oturur konuşuruz hemde tanışmış oluruz yüz yüze. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Ünal yazdı:

eğer 2011 -2013 model aralığında sport tourer araçlardaki şanzıman 2016 model fluence ile aynı ise

Şanzıman aynıdır.

 

Ali Ünal yazdı:

focus 2,5 sw yada 3 sw ve megane sport tourer seçenekleriniz olsa

Focus 2.5 kullanmadım ama 2'sini kullandım. Megane3'e göre eski kalıyor sanırım. Megane3'ün motoru daha sorunsuz. Ben Megane'a yönelirdim.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bende 110 hp edc fluance vardı. 

 

çok seviyordum hiç sorunsuz kullandım 1 sene

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
Ali Gök yazdı:

bende 110 hp edc fluance vardı. 

 

çok seviyordum hiç sorunsuz kullandım 1 sene

Kısmetse düşük km temiz bir araç alıp en az 5 sene araba işini arka planda tutmak istiyorum. Bu sürede ne kadar az sorun çıkarır ise o kadar iyi olacaktır. Hafta içi çok kullanmıyorum arabayı ve km yi genelde uzun yolda yapıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu otomatik debriyaj tipi edc dsg gibi şanzımanalrda sıkıntı kavramı izafidir. eski sahipleri ve bakımları önemlidir, 88 el değişmiş edc den uzak durun, kaput değişmiş olabilir ama sahipleri çok sık değişmiş, ilk sahibi hele ki şirket ise temkinli olmalı

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
Çağlar Bayur yazdı:

bu otomatik debriyaj tipi edc dsg gibi şanzımanalrda sıkıntı kavramı izafidir. eski sahipleri ve bakımları önemlidir, 88 el değişmiş edc den uzak durun, kaput değişmiş olabilir ama sahipleri çok sık değişmiş, ilk sahibi hele ki şirket ise temkinli olmalı

aslında bir araç buldum ankara da. ilk sahibinden 55bin de 2011 privilege. hata boya değişen yok. 84 bin lira diyor. şanzıman konusunda araştırmalarım neticesinde tek şoför kullanımında baskı balata masrafı olur başka da sıkıntı çıkmaz gibi bir düşünceye ulaştım ama ne kadar doğru bilmiyorum. megane sport tourer araç kullananlardan araç hakkında bilgi de almak istiyorum aslında. konfor ekonomi yol tutuş gibi.. aracı şehir içinde çok az kullanacağım genelde uzun yol yapacağım o nedenle konfor birinci sırada geliyor. eşim aracı kullanmayacak olsa manuel den şaşmam aslında ama bazı durumlarda şehir içinde eşim için otomatik olması zorunlu hale geliyor.

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Ben 75.000 km de, 6 ileri EDC kullanıyorum,  memnunum. Kardeşimde 95 binlerde aynı araçtan var. Adliye de bir arkadaşımda 200.000 km de Megan 3 var. O da çok memnun. Söylemesine göre şanzımandan yana sıkıntısı olmamış. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...