İçeriğe Yönlendir

Tiguan 5n , ABS, MAP ve Hillholder Sorunu ve Çözümü


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Aracın enjektörlerinin oringlerini değiştirtmiştim. Heryeri söküldü tabi. Araçta hava soğduğundan beri gaz pedalında bir tuhaflık vardı, araç çift şarjlı olsada turbonun devreye girdiği ve superchargerin yavaştan devreden çıktığı yerde gazdan ayağımı çekip yenidne basarsam, bir tuhaf kesiklik olmaya başladı.

Önce aracı ilk aldığımda meydana gelen kesiklikler aklıma geldi ancak o map sensörü kaynaklıydı ben de temizlemiştim ve sorunu çözmüştüm. Yinede söküp kontrol ettim, açmışken iki MAP sensörünü  de tekrar temizledim. Yerlerine taktım. Arıza kaydı yoktu, yine de VCDS ile silip sıfırladım. Bugün iş yerind akşam arabaya bindim hop arıza ışığı yandı. Araç hızlanmasında belirgin bir problem yoktu sadece turbonun dolmaya başladığı yer biraz farklı geldi. Hava soğuk diye düşündüm. tam gaz filan denedim biraz tutuk geldi. Neyse, trafiğe girdim, yokuşa sardım trafik sıkıştı. bende hillholderi açtım. Trafik ilerleyince hafifçe gaz verdim araba 1 metre f,lan gitti sonra ZARRRRRZZZ diye tam fren ile olduğu yerde kaldı. Basıyorum arkası kalkıyor el freni çekik gibi. Neyse hillholderi kapattım, araba hiçbirşey olmamış gibi yürüdü. Aldımı bir düşünce? Dedimki herhalde ABS pompası filan bozuk. Neyse eve geldim açtım kaputu, bu arada vcds yi de bağladım yine, arıza kaydını aldım ABS ye ulaşılamıyor, motor kontrol üntesi genel arızası diyor! Neyse tam reset yaptm OBD ile, arızaları okudum, Turbo kesme valfi arızası veriyor bağlantıda kopukluk var diyor 48 kere tekrarlanmış. Haftasonu olan, radyatör ısısı sensöründen deneyimli olduğum üzere bu tip Circuit High arızaları soket yada kabloya işaret ediyor. Bir baktım soket gevşek duruyor zaten pimi kırık. Sensörü ziptie cırtcırt ile yerine sabitledim. Arızayı sildim, hop bir tanesi gitti, ABS duruyor. Dedim hayırdır inşallah. Aracı evin önününde düz yolda hillholder açıksa kesinlikle ne ileri ne geri kaldıramıyorum, ön tekerler arka tekerleri sürüklüyor. Ama eletronik park frenini çekince hillholder açıksa iki tarafada kalkıyor. Yine vcds ile arıza kayıtlarına baktım,  ABS kontrol ünitesinin verdiği arıza motor kontrol ünitesine bakın diye bir not şeklide, generic code diyor. Motor kontrol ünitesine baktım intermittent circuit high diyor ilk map sensörüne. Bu sensörde tam benim söküp temizlediklerimden ilki olmalı diye düşündüm ve , diğer ikinci sensörü devre dışı bıraktım. hop hemen ikinci sensör için hem ısı sensörü hemde map sensörü arızası geldi. demekki dedim şüphelendiğim sensörde var bir dalga. Hemen ikincisini yeniden bağlayıp, ilk sensörün soketini çıkarttım. arızayı silip tekrar okutturdum. Hemen hem ısı sensörü arızası hemde map sinyali yok arızası geldi. oysaki sadece map sinyali hatası vardı. dedim tamam doğru yoldayız, soketi inceledim 4 adet olan kablolar burulmuş gibi geldi gözüme kablo yumağını çevirip düzeltip yerine taktım, tüm bulunan arızayı kaydını sildim. tekrar kontrol ettim hiçbir arıza kaydı oluşmadı. Hemen aracı kapatıp açıp hill holderi denedim ve hop herşey düzeldi! diyeceğim şu ki, bir MAP senösüründek konektör hatası ABS de dahil olmak üzere hillholderi bile etkileyebiliyor! Bu VW mühendislerinin tasrımlarını yaparken ne düşündüklerini merak eder oldum. Yani mesela fikriniz olmasa, ekipman olmasa ustaya gideceksiniz adamlar sıradan ABS beyni motor kontrol ünitesi filan değiştirmeye kalkacaklar. Bu hatanın tamamen aynısını garnati süresinde yaşayıp arabasını değiitirtenler olmuş iyimi?

 

Soru şu, yeni kablolu soketi nereden bulurum? O soketi yenilemem şart. Bellki o kablolarda sorun olacak.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

diyeceğim şu ki, bir MAP senösüründek konektör hatası ABS de dahil olmak üzere hillholderi bile etkileyebiliyor!

mümkündür ki tesisatta birbirine bağlı olarak giden güç kablosu vardır.

 

Dogan Arsiray yazdı:

Soru şu, yeni kablolu soketi nereden bulurum? O soketi yenilemem şart.

face ye Yılmaz Soket Rıza yazın. genelde soketin fotosunu da ister.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ilginç olan başka birşey şu. map sensöründeki aralıklı, yani arada sırada oluşan hata, arıza ışığını yakmaya yeterli değildi. arıza ışığını yakan şey turbo kesme valfindeki kesik olmuş. (sabah yanmıyordu öyle düşünün)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anlık hatayı arıza lambası yakacak kadar önemsemeyebilir, geçici arıza olarak isimlendirirz otomotivde, bulması da en zoru olandır. parça kırılsın lamba yaksın canımı yesin bulması kolay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Geçmiş olsun. Bir sistem başka bir sisteme ait bir sensörün değerini yazılımsal olarak kullanıyorsa arıza kodu olarak o bölümle de ilgili hata kodu veriyor.

Tabi burada MAP sensörü verisini ABS sistemi ne alaka ile kullanıyor bilemiyorum. 
Böyle ilginçlikler olabiliyor.

 

Geçen gün bir Corsa bakıyorum ilanlardan. Expertiz raporu var aracın hata kodlarını da vermişler. Aracın sol arka fren lambası patlak. Arıza kodu vermiş araç. Kod hem konfor sisteminde görünüyor, hemde Immobilizer sisteminde görünüyor. Immo ile ne alakası var çözemedim mesela :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim arabada bobin patlasa esp ışığı yakıyor :)

 

Yalnız takdir ettim. EN ustayım diyen bi adam bile bu kadar sök tak kod sil vs yapmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arıza geri gelmedi ve başka arıza kodları çıkmadı. demekki ark yapan soket ve ya kablolar buna neden oluyor. yeni soketi buldum, lehimleyeceğim.

 

VW de 3 çeşit D profilli soket varmış, MAF sensörleri 29 mm kadar genişlikte. En küçüğü bunlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ben de ASR problemi ile uğraşmıştım :) Allahtan mekanik bir problem çıktı :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ama mesela bir jeep de asla kırık kablo,ark yapan soket sorunu göremezsin... ortamlarda üstün alman mühendisliği ürünü VW dersin kim bilecek...

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

ama mesela bir jeep de asla kırık kablo,ark yapan soket sorunu göremezsin... ortamlarda üstün alman mühendisliği ürünü VW dersin kim bilecek...

Hocam tam aksi ben aracımın elektrik tesisatı ve soketlerini çok kaliteli buluyorum. En ufak yıpranma, sokette gevşeklik görmedim. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yeni araçlarla da içli dışlıyım. Soket yapıları ve kablolamaları gayet kaliteli. Alanım olduğu için fazlası ile dikkatimi çeker ilgilenirim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

neyse işte. :)

bu eski soketi yeniledim, 4 kablodan birinin soketin içine girdiği tarfta çok yumuşak hissedildiğini ( içi kopuk) diğerinin ise daha geriden çok az sayıda tel ile sağlam kaldığını fark ettim. araç soğukken kablo sert olduğundan sorun olmazken ısınınca yumuşayıp sarktığında demekki temazssızlık yapıyordu. yinede arıza kaydına baktım birşey bulamasam da sildim tekrar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Soketleri adabı ile çıkaran bulduğum gün mesleği bırakacağım 

sahada atletle koşup jübile yaparsın .)

Yorum bağlantısı
Ali Gök

sanayide beyin cerrahı çok doğru ama iyi ustalarda çok haklarını hepten yemeyelim. 

 

doğan abi geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Geçmiş olsun, MAP sensörünü sorun yaşamasak bile temizlemek sağlıklımıdır? 87bin oldu benim araç söksem ne ile temizlemem gerekir?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

araçta 1 MAP sensörü daha buldum. onuda temizledim. hepsi aynı kodlu toplam 3 sensör var. giriş sonrası(g71)- kablosu kopan buydu-, supercharger sonrası (g520), ve turbo sonrası (G299) - n75 valfinin kontrolünü bu sensör etkiliyor-.

 

g299, alttan intercooler dönüşü üzerinde. sökmesi inanılmaz zor. minicik T20 torx anahtarınızın olması lazım. öncesinde de turbo giriş borusunu çıkartmanız gerekiyor.

 

hepsinin kodu aynı

 

Bosch 0 281 002 401

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

https://procarmanuals.com/vag-ssp-83-skoda-1-4-132kw-tsi-petrol-engine-with-dual-charging/

 

27 28 29 . sayfalar. motor fabira rs e ait.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

araçta 1 MAP sensörü daha buldum. onuda temizledim. hepsi aynı kodlu toplam 3 sensör var. giriş sonrası(g71)- kablosu kopan buydu-, supercharger sonrası (g520), ve turbo sonrası (G299) - n75 valfinin kontrolünü bu sensör etkiliyor-.

 

g299, alttan intercooler dönüşü üzerinde. sökmesi inanılmaz zor. minicik T20 torx anahtarınızın olması lazım. öncesinde de turbo giriş borusunu çıkartmanız gerekiyor.

 

hepsinin kodu aynı

 

Bosch 0 281 002 401

bu araba kompresör +turbo mu

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yes sör. 150 hp. çift şarj. 200 hp ye kadar yolu var aslında da ben para harcamak istemiyorum. fabrikasyon fısır fısır çalışsın yeter. sade ve güzel bir araba. tamamen yeterli bu kombinasyonda. hızlanma filan güzel. alt devirlerde tork gayet yeterli. küçük bir dizel gibi çalışıyor sistem. 

 

2.0 100 hp caddy alıp yükleyesim var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...