İçeriğe Yönlendir

Akünün Bittiği Nasıl Anlaşılır?


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

1 aydır arabanın ilk marşında biraz problem olduğunu hissediyordum. Bu sabah marş basarken zorlandı ve göstergeler gitti geldi. Akü bitik gibi davrandı ama aldı marşı. Sonraki marşlarda problem olmadı. Bu arada marş basarken farlar da açıktı xenon farlarım yani.

 

Özetle ben de akünün zayıfladığına kanaat getirdim. 2.5 yıllık bir akü var üzerinde. Kısa mesafe sürüyorum genelde şehiriçi toplam 7 km gidiş 7 geliş. Şimdi ben hem akü almaya kalkmadan hem de hiiç elektrikçilere gitmeden akünün gerçekten zayıfladığını nasıl tespit ederim?

 

Elimde multimetre mevcut. İlerlemem gereken adımlar doğru mu?

 

1. Akü voltajı ölçülecek.Ölçülecek de kaç çıkması lazım?
2.Marş basarken akü voltajı kaça iniyor bakılacak. Kaça iniyorsa sorun var demektir

3. Araba rolantideyken akü ölçülecek şarj oluyor mu diye bakılacak. 14.5 V bizde sanırım şarj voltajı.

 

Bu adımlar yeterli mi? Bir akücüyle konuştuğumda akünün belki de bozuk olmadığı marş motorunun kömürlerinin bitik olabileceği söylendi. Marş kömürleri bitik olsa her marşta sorun yapması gerekmez mi?

 

Ayrıca aküyü değişmeden önce bir şarja vermemi tavsiye ettiler. 

 

Soruyu arabadan bağımsız olarak düşünelim.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Marş basmadan evvel hiç kadranda ibreler sona dayanıp geri geliyor mu?

Marş anında 11v idi sanırım, boştayken minimum 10.8v görmeli. 12v ideali. Şarj anında 13-14v görülmeli.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Marş motorunun kömürlerini kontrol ettirin
2,5 yıl akünün ömrünü tamamlaması için çok kısa bir süre tabiki fabrikasyon hata yoksa
Benzer olay benim başıma gelmişti
Marş basarken sanki basmayacak ve akü bitik miş gibi davranıyor du. Elektrikçi ye gösterdim ölçü ve akü bitik dedi. Başka bir yerden (akü satan yerden) akü aldım takıldıktan sonra araç hiç marş basmadı. Başka bir elektrikçi ye gittim marş motoru kömürü değişti ve sorun çözüldü. Tabiki yeni akü almak cabası oldu :-(
Çıkan akü yaklaşık 4-5 senelikti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Sani Gerşon yazdı:

Marş basmadan evvel hiç kadranda ibreler sona dayanıp geri geliyor mu?

Marş anında 11v idi sanırım, boştayken minimum 10.8v görmeli. 12v ideali. Şarj anında 13-14v görülmeli.

Normalde gelmiyor ama bu sabah marş basarken ibreler sona vurdu geri geldi. Otomatik Aynalar kapandı. Kilometre sayacı sıfırlandı. 

Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Akü voltaj değerleri aşağıdaki aralıklarda olmalı;
Motor kapalı iken —> 11.5-12.8V
Rölantide iken —> 14-14,5V
Diğer devirlerde yük altında iken—> 13-14V

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gerçekten akü sağlam mı yoksa arabada sorun mu var anlamak için truerms pens ampermetre ve volt metre gerekir. Bunun olmadığını bilerek,

Her kurşun asit aküde her biri 2 volt hücre bulunur. Hücrenin sağlıklı olanı 2.2 volttur. Bitik olanı 1.7 volt. Dolu olanı 2.45-2.60 volttur.

Buradan yola çıkarak, araç aküsünde 6 hücre olduğuna göre yukarıda yazılı gerilimler 6 ile çarpılarak akünün durumu anlaşılır.

 

Marş anında akünün sae değerine çökme gerilimi, marş anında çekilen akım hesaplanarak sağlığı anlaşılır. Elimizde sadece A101'den alınma ölçü aleti var ise, havanın 25 derece olduğunu varsayarak akünün 10.8 volt civarında kaldığını görüyor isek, araç çalıştıktan sonra dizel için 14.4-14.7 arası gerilim, eğer benzinli ise 13.8-14.4 volt arası gerilim okunuyor ise marş ve şarj sistemi sağlıklı demektir

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Harun Kocaçalışkan yazdı:

ibreler sona vurdu geri geldi

Akünüz boş şu an.

Bir kereliğine bence de bir derin şarj deneyin. Arada yeni akü parasını da hazırlayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Nihat Palolu yazdı:

Yüksek devirde biraz kullanın belki toparlar.

Akşam test var :biggrin:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Nihat Palolu yazdı:

Yüksek devirde biraz kullanın belki toparlar.

Yeni nesil şarj cihazları devir bağımsız artık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Servet Aydın yazdı:

Yeni nesil şarj cihazları devir bağımsız artık. 

 

Benim 2013 connet'te işe yaradı, orijinal akü üzerindeki. Hani yıl sonrasına yeni nesil diyebiliriz?

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

 

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Akşam test var :biggrin:

 

Konjektör arızası da olabilir. Voltaj değerlerini ölçtükten sonra belli olur. Şarj dinamosu akününüzü şarj etmiyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Normalde gelmiyor ama bu sabah marş basarken ibreler sona vurdu geri geldi. Otomatik Aynalar kapandı. Kilometre sayacı sıfırlandı. 

bitmiş o akü mk3 tdci için, mesela Ka ya tak marş basar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Akü var satılık 70 bin...

Pardon o Lend di demi :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Nihat Palolu yazdı:

 

Benim 2013 connet'te işe yaradı, orijinal akü üzerindeki. Hani yıl sonrasına yeni nesil diyebiliriz?

Yıl hakkında bilgim yok, misal 2007 dci ile 2015 dci aynı alternatör. 2007 olanı 1500 dd sonrası 100 amper gönderebiliyor, aynı alternatör 2015 araçta rölantide aynı akımı veriyor. Ecunun konrolü ile. Passat, rölantide olsun dip gaz olsun 13 volt, frene basınca veya 12.8 volt olunca akü şarja başlıyor. Korelilerde öyle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Akuyu olctum 12.5V 

Mars bastim yine zor basti. Sarj gerilimi 14.5V

Araba calismazken xenonlari actim. 11.6 ya indi. Servet abi dedi akü ölmüs. Arabayi biraktim akücünün onune. Sabah operasyon var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Havalar soğudukça en çok okuyacağımız konu sanırım akü konusudur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

dak 1. bugün 18 C başladı

Karşı yoldaki komşu da akü istedi. 48v 625ah k5. Rakamı söyledim. 5 dakika sonra kapıda ambulans vardı. Noldu anlamadım 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Karşı yoldaki komşu da akü istedi. 48v 625ah k5. Rakamı söyledim. 5 dakika sonra kapıda ambulans vardı. Noldu anlamadım 

tem de köprüden atlamaya çalışan o muydu?

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Benim aküde ben yolcuyum yeni akü için bütçe ayır demeye başladı :)

Sabah kontağı açınca 11.7v oluyor ve çalışmada sorun yok ama park halinde 10 dk civarı müzik dinleyince veya gündüz farları açık kalırsa(3-5 dk) zor çalışıyor süre birazdaha uzamışsa çalışmıyor :)

Bir süredaha böyle idare eder ama hiç riske girmeyeceğim önümüzdeki ayın başında yenileyeceğim aküyü.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Uğur Kamil yazdı:

uzamışsa çalışmıyor

VW hassastır, voltaj dalgalanmasında bi yerleri yakmayın sakın.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Benim aküde ben yolcuyum yeni akü için bütçe ayır demeye başladı [emoji4]

Sabah kontağı açınca 11.7v oluyor ve çalışmada sorun yok ama park halinde 10 dk civarı müzik dinleyince veya gündüz farları açık kalırsa(3-5 dk) zor çalışıyor süre birazdaha uzamışsa çalışmıyor [emoji4]

Bir süredaha böyle idare eder ama hiç riske girmeyeceğim önümüzdeki ayın başında yenileyeceğim aküyü.


Çalıştırıp hemen farları aç, sonra sisleri. Sisler yanmaz ise akü bitmiş demektir. Voltajı toplayana kadar far dışında sis yakmaya iZin vermiyor.
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Sani Gerşon yazdı:

VW hassastır, voltaj dalgalanmasında bi yerleri yakmayın sakın.

Park halinde birşey kullanmadığın süre sorun yok. Akü o kadarda ölmedi. Bitme belirtisi veriyor sadece. Araç 2 gün park halinde dursada sorunsuz çalışıyor. Birçok kişi bu aküyü 3-5 ay enaz kullanır :)

Mert Yeldan yazdı:

 


Çalıştırıp hemen farları aç, sonra sisleri. Sisler yanmaz ise akü bitmiş demektir. Voltajı toplayana kadar far dışında sis yakmaya iZin vermiyor.

 

Bende hepsi led aynı durumu yaparmıki? Ayrıca araç çalışır çalışmaz voltaj 14v lere geliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...