İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Duman Atma


Özgür Parlak

Recommended Posts

Ömer Sarıgül

Bu modelde intercool varmıydı? Varsa bakımda(turbo revizyon sonrası) temizlenmemiş ise içinde önceden kalan yağlar yanma odasına gidiyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Murat ATAŞ

aracım ford fiesta 2005 dizel  aşırı duman atıyor dün turbo borularını söktüm aşırı yağ gördüm yağları temizledim aracım bisüre duman atmadı sonra tekrar duman atmaya başladı duman her seferinde çoğalıyor turbo borularının içindeki yağ çoğaldıkça duman çoğalıyor sorum şu bu yağlanma turbodanmı kaynaklanıyor yoksa üst kapaktan turboya sıcak hava girişi var ordanmı turboya yağ gönderiyor.

ben bu üst kapaktan torboya giden hortumu körlesem turboya sıcak hava veya yağ gitmez motora bir sıkıntı yaratırmı?

şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

havalandırma hortumunu çıkardığında aşırı yağ buharı varsa motorunda sorun vardır, yoksa bu durumda turbo milinden yağ veriyor olabilir ve bu oluyorsa acaip sakat biri durumdur motoruna daha fazla yağ yollarsa o motoru bir daha stop edemezsin ve gümler yada daha önce turbo gümler, o yüzden bence oynamadan hemen bir ustaya göster....

ille ben bir bakayım diyorsan ki bende böyle yapardım ama anlarım motordan :) hortumu boşa çıkarıp deneyebilirsin, birşey olmaz ama çook uzun süre yapma, hortumdan yağ gelmiyorsa  ve turbo o halde yine yağ içinde kalıyorsa milden yağ kaçağı vardır direk turbocuya gidebilirsin...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat ATAŞ

yanıtınız için teşekkürler

önce dediğinizi yapacağım üst kapaktan cıkan havalandırmayı tıkamadan bir hortumla aşağı vereceğim körleme yapmamış olacağım motor havasını dışarı vermiş olacak sonra turboya giden diğer ucuda tıkayacağım içine birşey kaçmasın diye bir süre böyle kullanacağım duman atmayı ve yağ oranını gözlemleyeceğim  eğer aşırı duman devam ederse turbo milinden şüpheleneceğim  keserse üst kapaktan gelen sıcak hava dan yağ atıyor olacak peki üst kapaktan turboya yağ gönderiyor ise sorun nedendir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Parlak
Sani Gerşon yazdı:

Yağda orjinale dönün, 5-30'la devam edin.

Enjektörlerinizi kontrol ettirdiniz mi? Bu kadar katkıya enjektörler iyi bile dayanmış diyebiliriz.

Rot balans ayarı düzgün yol tutuşu için elzem. Onu atlamayın.

Araç içi düğme için, sanırım düğme arızalanmış, değişip denenmeli.


yağda bende orj dönmeyi düşünüyorum ama bakımı yeni yapıldı diye ellemedim usta daha kalın bi yağ sızdırma yapmaz falan dedi,


enjektörler hiç kontrol edilmedi, ama aracı alırken enjektör kontrolu yapılsa olur demişti exper.

rot balansıda yaptırıcam jantlarla işim bitti artık 😅 bağaj düğmesinide sağlan bitaneyle denemek lazım yasa söküp bakma gerek ozaman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

segmanlar siboblar sorunlu diyebiliriz kanımca bakmak lazım kesin konuşmayayım, bir deneme yap bakalım ne olacak, duman yaparsa sorun turbodan diyebiliriz.....  bu arada yağ seviyen normal değilmi, maksı falan geçiyorsa o zaman iş değişir...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Bu modelde intercool varmıydı? Varsa bakımda(turbo revizyon sonrası) temizlenmemiş ise içinde önceden kalan yağlar yanma odasına gidiyor olabilir.


Intercool yok 1.4 tdci’lerde.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

arkadaşlar haklı, hemen 5-30 a dön, usta 10-40 yağ tavsiye etti demek, traktör civata sıkıcısı olmasın o usta :) bu motor hakkında deneyimini merak ettim....

 

5-30 a hemen dön ve hemen öncesi motor iç yıkma maddesi ekle yağı değişmeden hemen önce, motora bor falan koyup acı çektirmişsin çünki,  sonra direk enjektörlere baktır kardeş...

 

 bu arada yağa asla birşey katma, heleki bor saçmalığı gibi şeyleri, yağa ne zaman katkı konur yazayım; motor ölmek üzreyse artık rektefe şartsa ve sende biraz zaman kazanmak istiyorsan motoru bitkisel hayatta tutma süresini uzatmak için konulur :) aksini iddaa edenlere inanma yok öyle bir dünya, koruma amaçlıda asla sağlam motora koyma, sakın...

 

o arabaya yapman gerekenler yani bakım babında....

 

10-15 binde bir 5-30 tam sentetik yağ değişimi (kalite yağ olsun)

5 binde bir hava filtreni değiş

30 binde bir mazot filtreni değiş

20-30 binde bir wurth gibi bir mazot katkısını depon yarımken kullan

aracı devirli kullan

bitti, ömürlük oldu motor, gerisi senin kullanımına dizel kullanma sanatını ne derece bildiğine bağlı :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karter havalandırmadan açırı duman çıkışı var ise kompresyon segmanı görev yapamıyor yani motor rektifyesi gelmiş demektir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Özgür Parlak
Ü.Emre Kartal yazdı:

Araçta EGR, oksijen sensörleri ve diğer boğaz kelebeği gibi kısımların kontrolü bakımı yapıldı mı? Ayrıca ara hızlanmalarda yağ mı yakıyor yoksa su mu karışıyor bu önemli. Dumanın rengi nasıl siyah/beyaz? Siyah ise yağ, beyaz ise su olma ihtimali yüksek. Üst kapak contası, piston sekmanları gibi sızdırmazlık sağlayan kısımlara da yoğunlaşmak lazım. Enjektörlerinizi kontrol ettirin, temizlettirip oringlerini değiştirin.


o bahsettiniz kontroller hiç yapılmadı araç tozlu gri ve siyah duman atıyor üst kapak contasıda yakın tarihte exper gördü arça orda yapılan testte sağlam cıktı

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Özgür Parlak yazdı:


o bahsettiniz kontroller hiç yapılmadı araç tozlu gri ve siyah duman atıyor üst kapak contasıda yakın tarihte exper gördü arça orda yapılan testte sağlam cıktı

oksijen sensörü yok rahat ol

boğaz kelebeği yok rahat ol

interkulda yok rahat ol

egr bir vakum hortumunu çıkarmanla iptal olur, onuda iptal et motorun rahat etsin

2008 de Fiesta bitmiştir zaten, rahat ol sen sağlam seridesin :tongue:

 

 

yağ kaçağı varsa suya anlamak kolay, kaputu aç sol kısımda genleşme deposu var, su temiz kırmızı antirifiz renginde duruyorsa sorun yok, kabın üstünde kahve renginde yağımsı bir tabaka varsa arızalı olan yer büyük ihtimal akünün solunda altta olan yağ sotucusudur, değiştir düzelir,  düzelmezse iş değişir, motor iner

 

conta kaçağı varsa yani kompresyon kaçağı varsa hemen bir bosch servise git, CO2 testi yapın de, 2 dk. lık testtir üst kapak contasında kompresyon kaçağı varsa yani egzoz gazı suya karışıyorsa yada başlamak üzreyse anında anlarsın, bu arada yine genleşme kabındaki su kaçak varsa bulanıklaşır haberin olsun :) kaçak çoksa zaten su fışkırırki sende o durumda değil motor :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Eğer turbo ve hava hattında birşey yoksa muhtemelen enjektörlerde sorun vardır,km sini bilmiyorum aracınızın ama yanlış hatırlamıyorsam o seri tdci larda delphi piezolu enjektörler kullanılmıştı ve 250000 km civarlarında enjektör piezoları özelliğini yitiriyor ve enjektör aç kapa sistemi sağlıklı çalışmıyordu,değişen bir parça da değildi enjektör memesi gibi,komple enjektör değişmesi gerekiyordu,benim hatırladıklarım bunlar...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Aracın hiç bilgisi yok. Km, yaş, hiç motor yapıldı mı vs

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bişey yazmaya gerek kalmamıs üstadlar yazmıs. külbürtör havalandırmayı emmeye vermeye bilirsin hortumu yere dogru uzatabilirsiniz

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

aracın arkasına gecin egsozdan mazot kokusu geliyor mu birisi gaza bassın göz yasartıyor mu duman.

ben enjektörleriniz de sıkıntı var diyorum titremede oluyormus

Yorum bağlantısı
Özgür Parlak
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aracın hiç bilgisi yok. Km, yaş, hiç motor yapıldı mı vs

Km 215 binde 2007 model hiç motor yapılmadı

Ali Cihangiroğlu yazdı:

oksijen sensörü yok rahat ol

boğaz kelebeği yok rahat ol

interkulda yok rahat ol

egr bir vakum hortumunu çıkarmanla iptal olur, onuda iptal et motorun rahat etsin

2008 de Fiesta bitmiştir zaten, rahat ol sen sağlam seridesin :tongue:

 

 

yağ kaçağı varsa suya anlamak kolay, kaputu aç sol kısımda genleşme deposu var, su temiz kırmızı antirifiz renginde duruyorsa sorun yok, kabın üstünde kahve renginde yağımsı bir tabaka varsa arızalı olan yer büyük ihtimal akünün solunda altta olan yağ sotucusudur, değiştir düzelir,  düzelmezse iş değişir, motor iner

 

conta kaçağı varsa yani kompresyon kaçağı varsa hemen bir bosch servise git, CO2 testi yapın de, 2 dk. lık testtir üst kapak contasında kompresyon kaçağı varsa yani egzoz gazı suya karışıyorsa yada başlamak üzreyse anında anlarsın, bu arada yine genleşme kabındaki su kaçak varsa bulanıklaşır haberin olsun :) kaçak çoksa zaten su fışkırırki sende o durumda değil motor :)

Son kontrollerde su temizdi ve çok nadir böyle hafif yağlılık bulanıklık tarzı görmüştüm onun dışında son experde conta testi yaptılar bu suyun içine atılandan orda sonuç temiz çıktı

Hüseyin Koç yazdı:

Eğer turbo ve hava hattında birşey yoksa muhtemelen enjektörlerde sorun vardır,km sini bilmiyorum aracınızın ama yanlış hatırlamıyorsam o seri tdci larda delphi piezolu enjektörler kullanılmıştı ve 250000 km civarlarında enjektör piezoları özelliğini yitiriyor ve enjektör aç kapa sistemi sağlıklı çalışmıyordu,değişen bir parça da değildi enjektör memesi gibi,komple enjektör değişmesi gerekiyordu,benim hatırladıklarım bunlar...

Turbo hattı sağlam dendi yakın taarihte exper gördü aracım orda turbodan ses geliyor diye bir yazı vardı bende grantili diye gösterdim turbocuya o turbo sağlam mili temiz sağlam arıza koduda yok demiçti araç 2007 215 binde

Okay Kaygusuz yazdı:

aracın arkasına gecin egsozdan mazot kokusu geliyor mu birisi gaza bassın göz yasartıyor mu duman.

ben enjektörleriniz de sıkıntı var diyorum titremede oluyormus

Bu dedinizi denedim ama tam anlayamadım mazotmu  yağ kokusumu çözemedim göz yakmıyordu ama

Yorum bağlantısı
Özgür Parlak
Ali Cihangiroğlu yazdı:

arkadaşlar haklı, hemen 5-30 a dön, usta 10-40 yağ tavsiye etti demek, traktör civata sıkıcısı olmasın o usta :) bu motor hakkında deneyimini merak ettim....

 

5-30 a hemen dön ve hemen öncesi motor iç yıkma maddesi ekle yağı değişmeden hemen önce, motora bor falan koyup acı çektirmişsin çünki,  sonra direk enjektörlere baktır kardeş...

 

 bu arada yağa asla birşey katma, heleki bor saçmalığı gibi şeyleri, yağa ne zaman katkı konur yazayım; motor ölmek üzreyse artık rektefe şartsa ve sende biraz zaman kazanmak istiyorsan motoru bitkisel hayatta tutma süresini uzatmak için konulur :) aksini iddaa edenlere inanma yok öyle bir dünya, koruma amaçlıda asla sağlam motora koyma, sakın...

 

o arabaya yapman gerekenler yani bakım babında....

 

10-15 binde bir 5-30 tam sentetik yağ değişimi (kalite yağ olsun)

5 binde bir hava filtreni değiş

30 binde bir mazot filtreni değiş

20-30 binde bir wurth gibi bir mazot katkısını depon yarımken kullan

aracı devirli kullan

bitti, ömürlük oldu motor, gerisi senin kullanımına dizel kullanma sanatını ne derece bildiğine bağlı :)

Yani 10 bim bakım yaptıralı 2 bin km falan oldu komple değişim mi diyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Murat ATAŞ
(düzenlendi)

bi deneyeyim bunu bu arada benim araca komple motor yapıldı ocak ayında silindir kapağı falan hemen hemen herşeyi değişti  7 ay sorun yaşadım sorunu bitürlü bulamadılar sonunda yağ gelmediğini kabullendiler yağ gelmeyen arac bu çok az miktarda üst kapağa yağ geliyordu buda sarmasını engelliyordu itecekler şakır şakır ötmeye başlıyor kontağı kapatıp tekrar çalıştırınca düzeliyordu bu araç o araç videolarda koymuştum

en sonunda silindir kapağını tekrar söktüler yağ basınç tapası vardı içinde bozukmuş değiştirdiler aracın yağlaması düzeldi ses kesildi. o araç bu araç.

burda çok yazıştık

 

 

bu konu altında yazışmalar oldu

Fiesta V - Enjektör Sesi

Oluşturan: Murat ATAŞ, 2 Şubat - Fiesta V (2002-2008)

tarihinde Murat ATAŞ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat ATAŞ

dün akşam 6 km yaptım damlatma yok bu sabahta 6 km yaptım takılan hortumdan yine damlatma yok.

bu şekilde nekadar süre gidebilirim yakıtmı çoğalır? 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

gitme,yağ borudan gelmiyorsa turboyu kontrol et, orada yağlanma yoksa sıra motordadır ve düşündüğümz gibiyse pahalıya patlayabilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

turbonun egzoz kıc kısmını görüyormusunuz o kısımlar yaglımı

Yorum bağlantısı
Murat ATAŞ

sanırım külbütör kapağı diyonuz en üst kapağa orda sıcak motor hava çıkışı var orda biraz yağlanma vardı ordan şüphelendim oraya hortum bağladım aşağı saldım ama hiç yağ gelmiyor hiç damlatma olmadı demekki ordan yağ göndermiyor yada sıkıntı yaratmayacak kadar çok ama çok az gönderiyor buda normal diye anılıyor. sanırım sıkıntı turboda duman olayı devam cumartesi günü turbo nun çıkış hortumlarında (duratork) aşırı yağ vardı birikmiş içerde söktüm temizledim duman atma zalmıştı yine yağ geldi demekki oralara çoğaldı. tdcı duratork yazan kutunun içi baya yağlıydı ucundaki kalın hortumunda içi.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Özgür Parlak
(düzenlendi)

Yaklaşık bir ay önce konuyu yeniden açmıştım son gelişmelerden sonra yine ve yeniden sorunumu çözemedim artık motor revizyonuna kadar gidicek diye korkuyorum.

 

geçtimiz gün enjektörlere baktırdım adam kontrol etti enjektörden bu kadar duman cıkmaz dedi 

NOT: cihaza falan bağlamadı.

 

araç bilgileri ve yapılanlar.

turbo revizyon.

model 2007 dizel

km 213 binde 

 

araçta benim gözlemlediğim kadarıyla yağ eksiltme yok. Aklıma takılan egr yahut katalizör den mi yoksa üst kapak açılcak mı ? Yeni bir enjektörcüye göstermelimiyim 

artık çözüm bulmak istiyorum bu soruna ciddi anlamda canımı sıkmaya başladı kullanasım bile gelmiyor aracı şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Dizel Fiesta mı? Ne zaman aldınız aracı, önceki sahiplerini tanıyor musunuz? Belki yazılım yapılmıştır arabaya, o sebeple soruyorum. Serviste orjinal yazılım yükletmeyi deneyin bir de?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Dizel araçlara yapılan yazılımlarda genelde siyah duman oluyor üst devirlerde. Bu tarz bir duman mı yoksa sürekli mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...