İçeriğe Yönlendir

Termostat Değişimi Sonrası İçeri Gelen Yanık Kokusu


Samet Candan

Recommended Posts

Samet Candan

Herkese arızasız günler :)

Geçenlerde arabam düz yolda durduk yerde hararet yaptı, bu şekilde en fazla 1 dakika yol gitmişimdır. Aracı soğuduktan sonra zorlamadan sanayiye götürdüm. Termostat dediler, değiştirdiler. Ancak bu işlemden sonra araba ısındıktan sonra içeri tütsü gibi yanmış bişey kokuyor. Kalorifer kapalı olsa dahi havalandırmadan geliyor. Polen hava filitresi değiştim geçmedi. Würt sıvı kaçak önleyici attım geçmedi. Radyatör kapağını değiştim geçmedi. Ayrıca 2 hafta bir sürede 1 bardak civarı su eksilme yaşıyorum. Dikkatimi çeken başka birşey de radyatör hortumunun şişmesi... 

Sizce sorun termostat olabilir mi? Üst kapak yanık olabilir mi? Veya bambaşka bir sorun mu? 

Araç 2014 fiesta 1.25 lpg 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Conta yanmış muhtemelen. Hararet sonrası sadece termostat değişip devam etmek olmaz. Mutlaka üst kapak kontrol edilmeliydi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Samet Candan
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Conta yanmış muhtemelen. Hararet sonrası sadece termostat değişip devam etmek olmaz. Mutlaka üst kapak kontrol edilmeliydi.

Usta böyle bir kullan sonra bakalım dedi. İlk çalıştırınca beyaz duman atar, yakıt artar, çekişten düşer, rölanti de çalışırken devirde dalgalanma olursa contaya bakalım dedi. Bunlardan hiç biri olmadı. 2 hafta sonra konuda ki şikayetlerle gittim, sağına soluna baktı, radyatör kapağını açtı. Üst kapakta bişey yok, kalorifer de kaçak olabilir dedi württen attı. Yine aynı ama..

tarihinde Samet Candan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hemen bir servise git CO2 testi yaptır kardeş, Bosch servislerde olur mesela, hep diyorum böyle durumlarda, basit bir testtir, suyundan azıcık alıp bir maddeyle karıştırıyorlar, renk değişirse conta kaçağı var demektir, sağı solu sökmeden direk teşhis koymuş olursun, temiz çıkarsa o zaman işin kolaylaşır boşa masrafa girmezsin....

 

 

bunu yapamazsan netten kendin sipariş ver şununla bakabilrisin...

https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-pm-HB000004RRPH

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Samet Candan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hemen bir servise git CO2 testi yaptır kardeş, Bosch servislerde olur mesela, hep diyorum böyle durumlarda, basit bir testtir, suyundan azıcık alıp bir maddeyle karıştırıyorlar, renk değişirse conta kaçağı var demektir, sağı solu sökmeden direk teşhis koymuş olursun, temiz çıkarsa o zaman işin kolaylaşır boşa masrafa girmezsin....

 

 

bunu yapamazsan netten kendin sipariş ver şununla bakabilrisin...

https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-pm-HB000004RRPH

 

 

 

Hocam komik gelecek ama  bunu da yaptırdım :) sarıyla turuncu arası renk çıktı. Yetkili servisinden yaptırdım. Ordaki usta da fordlarda kronik bu renk çıkıyor dedi. Boşuna motoru söktürme. Termostat değiştikten sonra geliyorsa koku muhtemelen ordadır sıkıntı dedi.

Benim aklıma bazı termostatlarda conta olmuyor. Etrafına yüksek ısıya dayanıklı macun gibi bir şey sıkıyorlar. Sanayide termostat teşhisi konulunca genç bir arkadaşa değiştirtti usta. Acaba termostat contası takılmamış veya sızdırmazlık macunu sürülmemişse böyle sıkıntı yapar mı ?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Termostat contadan kaçırmıştı araba yanık şeker kokmuştu benim usta antifiriz sıcak motora değince böyle kokar dedi değişim yapılınca geçmişti belki sizdede böyle bir durum olmustur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Candan
Levent Güzelkalp yazdı:

Termostat contadan kaçırmıştı araba yanık şeker kokmuştu benim usta antifiriz sıcak motora değince böyle kokar dedi değişim yapılınca geçmişti belki sizdede böyle bir durum olmustur

Hortum şişmesi yapıyor muydu hocam ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Levent Güzelkalp yazdı:

Termostat contadan kaçırmıştı araba yanık şeker kokmuştu benim usta antifiriz sıcak motora değince böyle kokar dedi değişim yapılınca geçmişti belki sizdede böyle bir durum olmustur

evet haklısın, zaten conta sağlam çıksaydı bende bunu diyecektim :)

Samet Candan yazdı:

Hortum şişmesi yapıyor muydu hocam ?

hortum olayı başka, bazen hortum deforme oluyor bir şekilde, araba sağlam sorun yok ama hortum şiş, olabilir...  sen termostadı kontrol et, motorun arka kısmına kalorifer boru bağlantılarına falan bak, biryerlerden kaçak yapı sıcak motora değince buharı bu kokuyu yapabilir, zaten su eksiliyorda demişsin...

 

benim fiestada sorun olmuştu, şöyleki koku olmadı ama termostada bağlı kalorifer ahtopot hortumu dedikleri hortuma hava filtresinin sert plastik borusu zamanla sürte sürte 10 sene sonra toplu iğne ucu kadar delik açması sebebiyle hafiften su kaçağı yapmıştı, ara tara yok en son tepem attı söktüm üstünü falan, motor sıcakken çalışırken izledim, o zaman farkettim mikro kaçağı, kaçak motor tam ısınıp termostad açmadanda anlaşılmıyordu üstelik, sendede benzer bir durum olabilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Candan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet haklısın, zaten conta sağlam çıksaydı bende bunu diyecektim :)

Termostat contasında kaçak durumu varsa hortumda şişme yapar mı hocam ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

açmadıda su geçemediği için yaparmı bakmak lazım, sanmıyorum ama, yinede motor tam sıcakken o hortumu ez bakalım, basınç varsa hissedersin, yumuşaksa deforme olmuş olabilir derim ben...

Yorum bağlantısı
Samet Candan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

açmadıda su geçemediği için yaparmı bakmak lazım, sanmıyorum ama, yinede motor tam sıcakken o hortumu ez bakalım, basınç varsa hissedersin, yumuşaksa deforme olmuş olabilir derim ben...

10-15 km gidince sert oluyor ve sıcak oluyor. Alt giden boruda sıcak o yumuşak. Üstten giren nasıl desem eskiden kames toplar olurdu. Parmağın ucu giriyor sadece. Araba soğuyunca tekrar yumuşuyor. Rölantide 5 dakka çalışınca fan açıyor 10 15 saniye civarı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Aracın kaloriferinde kaçak olmasin başıma geldigi için biliyorum.aracin ısınınca kalorifer üfleme yerlerinden sigara dumanı gibi bir duman geliyormu diye bakın.aracin ön kısmını güneşe doğru çevirin daha net belli olur eğer kalorifer kapalı iken çıkan ince bir duman varsa deliktir

Yorum bağlantısı
Samet Candan
Alpay Köse yazdı:

Aracın kaloriferinde kaçak olmasin başıma geldigi için biliyorum.aracin ısınınca kalorifer üfleme yerlerinden sigara dumanı gibi bir duman geliyormu diye bakın.aracin ön kısmını güneşe doğru çevirin daha net belli olur eğer kalorifer kapalı iken çıkan ince bir duman varsa deliktir

Duman gelmiyor hocam. Normal kullanımda koku yok aslında 70 80 i geçince tütsü gibi, yukarıda hocamın dediği gibi yanık şeker kokusu gibi geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Samet Candan yazdı:

Würt sıvı kaçak önleyici attım geçmedi.

benzin döküp yaksanız daha hzılı zarar verme yöntemi olacaktır. iyi bir şey yapılmamış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Benim araçta da önceleri ayda 1 su bardağı eksiltme vardı sonrasında eksiltme çoğaldı kaloriferi değiştirdim.yalniz ilk basladiginda benim araçta da tatlımsı bir koku vardı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk

Bende termostat oringi değiştirmiştim. Tabi işlem sırasında aracın sağına soluna antifiriz döküldü motor ısınınca koku oluyordu sonra çok kalmadı pek bir de termostata yeni oring takınca usta etrafına Bi macun sürdü sızdırmaz iyi tutar diye tam nedir bilmiyorum ama oda kokabilir demişti 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Samet Candan yazdı:

Hortum şişmesi yapıyor muydu hocam ?

hortumun şimşmesi için aracın kompresyon kaçağının olması gerekir. yani egzos sisteminin bastığı gaz soğutma sistemine kaçıyor demektir. zaten bu yüzden basınç kaybeden soğutma sistemi daha kolay hararet yapar ve genleşme tankından başlayarak, motor contasından devam ederek su atar dışarı. conta değişecek. bu uzun süredir devam ediyorsa (aracı sıkıştırmazsanız illa elinizde kalacak diye bir şey yok) sarı renkli tortu oluşur yağ kapağının içinde en sonunda egzostan sürekli su buharı çıkmaya başlar ki orada zaten artık yapılması gerekiyor demektir çünkü su biter motor hararet yapar yeni blok gerekir.

 

eğer conta değiştirecekseniz de, mutlaka radyatörünüzü, radyatör hortumlarını ve devirdaim pompasını yenileyin. bunların ömrü aşağı yukarı aynıdır çünkü. siz bunları değiştirmezseniz önce radyatörünüz ek yerlerinden açılır tekrar basınç kaybedersiniz.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Samet Candan
Dogan Arsiray yazdı:

hortumun şimşmesi için aracın kompresyon kaçağının olması gerekir. yani egzos sisteminin bastığı gaz soğutma sistemine kaçıyor demektir. zaten bu yüzden basınç kaybeden soğutma sistemi daha kolay hararet yapar ve genleşme tankından başlayarak, motor contasından devam ederek su atar dışarı. conta değişecek. bu uzun süredir devam ediyorsa (aracı sıkıştırmazsanız illa elinizde kalacak diye bir şey yok) sarı renkli tortu oluşur yağ kapağının içinde en sonunda egzostan sürekli su buharı çıkmaya başlar ki orada zaten artık yapılması gerekiyor demektir çünkü su biter motor hararet yapar yeni blok gerekir.

 

eğer conta değiştirecekseniz de, mutlaka radyatörünüzü, radyatör hortumlarını ve devirdaim pompasını yenileyin. bunların ömrü aşağı yukarı aynıdır çünkü. siz bunları değiştirmezseniz önce radyatörünüz ek yerlerinden açılır tekrar basınç kaybedersiniz.

Hocam çekişte düşüş, yedek depodan şu atma, köpüklenme vs., yağda su izi, egzozdan duman atma, tekleme, güç kaybı, yakıt artışı falan hiç biri yok. Sadece 1 dakikalık bir hararet sonucu termostat değişti ve sonrası bu hortum şişmesi ve koku olayı başladı. Sizce başlangıç aşaması, ilerde saydığımız şeyler olur mu diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

evet, ileride hepsi gerçekleşecek. önce sabah zor çalışmaya başlar. soğukta. su sızar silindirlere. sonuçta hortumu şişirebilen gaz çıkabiliyorsa su da girebilir içeri.

 

hararet sebep değil size, semptom. sistem artık basıncı tutamadığı için hararet yapıyor. düdüklü tencere contasından hava kaçırıyor gibi düşünün. su basınç altında daha geç kaynar. aracı hergün kullanıyorsanız 1 sene sonra egzostan su atarsınız hararet yapmak zorunda da değil sıkıştırmadığınız sürece.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Samet Candan
(düzenlendi)

 Hocalarım, bir yerlerde kaçak olabilir demiştiniz. Bugün aracı ısındıktan sonra biraz inceledim. Sonucunda altta resimde gözüken yerlere dikkat ederseniz antifiriz var. Ama nerden kaçırıyor bilemedim.

tarihinde Samet Candan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Semih Gezen

Termostat değişirken gelmiş olabilir o antifrizler. Oralara su tutun antifriz temizlensin, koku kalmayacaktır. Daha önce başıma geldi antifriz su gibi hemen kuruyup gitmiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...