İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - EGR İptali ve Problemleri


Erkan Yancar

Recommended Posts

Erkan Yancar

arkadaşlar öncelikle aranıza katılmaktan çok mutlu olduğumu dile getirmek istiyorum.

aracımda ciddi derecede çekiş ve siyah duman sorunu yaşıyordum.hatta rölantide klima açıkken devir kendi kendine düşüp çıkıyordu.

burda okuduğum bazı yorumlardan etkilenerek bende iptal ettirdim.çok basit bir işlem ustam para bile almadı.yaşadığım sorunlar inanmayacaksınız ama daha 5 km gitmeden kayboldu.düşünen arkadaşlar hemen iptal ettirsin.bir üniversiteninde bu konuda yapmış olduğu çalışma var.....

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan

çevreci takıntılarınız yoksa her dizel kullanıcısının iptal ettirmesi gereken bir parça

Yorum bağlantısı
Erkan Yancar
çevreci takıntılarınız yoksa her dizel kullanıcısının iptal ettirmesi gereken bir parça

araştırmalara göre karbondioksit salınımı sadece % 1 artıyormuş. siyah dumanın kesilmesi bence onuda amorti ediyordur

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Daha oncede forumda çok konuşuldu bu konu hatta değişik grafiklErle arkadaslar paylaşımlarda bulundular yüksek devirlerde fark sağlayan bu uygulamanindusuk devirlerde çok etkisi olmayacağını düşünüyorum şayet ben 2500 devrin üstüne çıkmıyorum

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

2500 devre bile gelemeden vites atıyorum 2300lerde kimi viteslerde atıyorum 2500un üstüne o kadar Nadir cikiyorumki sadece rampa çıkarken cikiyorumdur ancak cokta iyi gidiyor fiestam yakıt tüketimim oldukça düşük aslada çok düşük devre düşmüyorum gayet toparlıyorum benim araç

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

yaklaşık bir yıldır iptal edilmiş şekilde kullanıyorum.sorun yok.manyetik valfi arızalı zaten.o nedenle iptal etmiştim başta.şimdi gayet memnunum.çevre açısından çok az da olsa sıkıntı yaratabilirim ama bp nin kinin yanında adı bile okunmaz.adamlar dünyanın anasını ağlattı...

Yorum bağlantısı
Serdar Taşel

Egr valfi iptali için manyetik valften hangi boruyu sökmemiz gerekiyor? (Manyetik valfin en ucundan çıkan veya onun yanındaki?) Bu bağlantıyı çıkarsam arabayı bir süre kullansam sonra yeniden taksam bu manyetik valf yada başka bir parça için sorun teşkil eder mi?

Bu parçanın sökülüp takılması için izlenecek özel bir yol var mı? yoksa kendim yapabilir miyim? Aracın performansındaki değişikliği merak ettiğimden dolayı soruyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Yancar
2500devirin altında nasıl toparlıyor araba?

gayet iyi.hiç bir sorun yok

Egr valfi iptali için manyetik valften hangi boruyu sökmemiz gerekiyor? (Manyetik valfin en ucundan çıkan veya onun yanındaki?) Bu bağlantıyı çıkarsam arabayı bir süre kullansam sonra yeniden taksam bu manyetik valf yada başka bir parça için sorun teşkil eder mi?

Bu parçanın sökülüp takılması için izlenecek özel bir yol var mı? yoksa kendim yapabilir miyim? Aracın performansındaki değişikliği merak ettiğimden dolayı soruyorum.

hocam egr valfe giren 2 hortum var.araba çalışırken çıkarın birisi hava emiyor elektrikli süpürge gibi. benim ustam onun içine bir vida sıkıştırdı hareket etmeyecek şekilde ve tekrara hortumu yerine taktı.perforrmans gayet iyi. özellikle kilmada çok fark ediyor.siyah dumanda yok oldu

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Keşke resimli bir örnek olsada isteyen yapsa ne güzel olur :unsure2: Detaylı anlatacak birisi varmı acaba forumda ?

Yorum bağlantısı
gayet iyi.hiç bir sorun yok

hocam egr valfe giren 2 hortum var.araba çalışırken çıkarın birisi hava emiyor elektrikli süpürge gibi. benim ustam onun içine bir vida sıkıştırdı hareket etmeyecek şekilde ve tekrara hortumu yerine taktı.perforrmans gayet iyi. özellikle kilmada çok fark ediyor.siyah dumanda yok oldu

Ozaman benim arabaada bir sorun var ben boşuna 3500 3000 ceviriyorum.

Yorum bağlantısı
Onur Korhan Göytan
Ozaman benim arabaada bir sorun var ben boşuna 3500 3000 ceviriyorum.

herkesin kullanım tarzı farklıdır

kimine 1.2 lt motor yeterli gelirken kimine 3.0 lt zayıf gelir

kullanım tarzı ve seriliğe bağlı

bende sakin kullanırken benzinli olmasına rağmen yokuş olmadıkça 3bin devirden önce vites atıyorum araç gidiyor gayet rahat

ama kimi zaman geliyor 5bin 6bin devirlerde de gidiyorum

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
herkesin kullanım tarzı farklıdır

kimine 1.2 lt motor yeterli gelirken kimine 3.0 lt zayıf gelir

kullanım tarzı ve seriliğe bağlı

bende sakin kullanırken benzinli olmasına rağmen yokuş olmadıkça 3bin devirden önce vites atıyorum araç gidiyor gayet rahat

ama kimi zaman geliyor 5bin 6bin devirlerde de gidiyorum

Araç sağır kalabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2500 devre bile gelemeden vites atıyorum 2300lerde kimi viteslerde atıyorum 2500un üstüne o kadar Nadir cikiyorumki sadece rampa çıkarken cikiyorumdur ancak cokta iyi gidiyor fiestam yakıt tüketimim oldukça düşük aslada çok düşük devre düşmüyorum gayet toparlıyorum benim araç

2300 devirler fiesta için çok düşük, iyi gittiğine aldanmayın, kurum depolamaya başladı bile, 2-3 sene içinde zararını görmeniz muhtemeldir, ideal vites değişimi 1.4 tdci de; 1. ve 2. vites hariç, en az 2500 olmalıdır, daha açık olursak, bir üst vitese attığınızda araç devri 2000 in altına düşüyorsa yanlış yapıyorsunuz demektir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

1.4 TDCI Fiesta'da hangi vites olursa olsun vites değiştireceğiniz zaman 3000 devire doğru vites değiştirin. Vites oranları onu gösteriyor. Böylece her viteste daha canlı oluyor. Motorda canlanıyor ve yakıt tüketiminde artış olmuyor. Uludağa çıkarken ise yokuş olduğu için 3500 devirden önce değiştirmedim.

Sabit hızlar için vites yükseldikçe deviride biraz artırmak gerekiyor. Fiestada 3000 devirde vites değiştirdiğizde devirler tam olması gerektiği gibi oluyor.

1. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 2. viteste 1700 devire düşer ve 2. vites düşük bir vites olduğu için, tam o devirden itibarende tork artmaya başladığı için çekiş problemi olmaz.

2. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 3. viteste 2100 devire düşer ve gaza bastığınızda çok iyi çekiş alırsınız.

3. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 4. viteste 2150 devire düşer ve motorun biraz daha canlı olduğu devirdir. Gaza bastığınızda tepki alırsınız.

4. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 5. viteste 2350 devire düşer. 5. vites 2000 devire göre daha iyi çekiş alırsınız.

Yolun eğimine göre değişir. Hafif iniş ise 2800'lerde vites değiştirilebilir.

Mesela hafif bir yokuşta devir 2000'e düşecek şekilde vites değiştirseniz 5. vitese geldiğinizde 90 km hızda dip gaz ile sabit kalırsınız ama 3000 devirde değiştirirseniz 5. viteste 105 km hızdan 130 km hıza kadar hızlanabilirsiniz.

Turbo dizel motoru düşük devirde turbo pek devreye giremeden kullanırsanız motora yolladığınız yakıttan performans değil siyah duman alırsınız.

Fiesta 4. viteste 70-90 km hızlar arasında çok ekonomik, 5. viteste zamandan kurtarıyorsunuz. 5. vitese ekonomi olsun diye erken atarsanız 4. vitese göre daha fazla yakıt tüketirsiniz.

EGR konusu burada. Buradan devam edelim.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/MAF-ve-EGR...html&st=220

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
1.4 TDCI Fiesta'da hangi vites olursa olsun vites değiştireceğiniz zaman 3000 devire doğru vites değiştirin. Vites oranları onu gösteriyor. Böylece her viteste daha canlı oluyor. Motorda canlanıyor ve yakıt tüketiminde artış olmuyor. Uludağa çıkarken ise yokuş olduğu için 3500 devirden önce değiştirmedim.

Sabit hızlar için vites yükseldikçe deviride biraz artırmak gerekiyor. Fiestada 3000 devirde vites değiştirdiğizde devirler tam olması gerektiği gibi oluyor.

1. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 2. viteste 1700 devire düşer ve 2. vites düşük bir vites olduğu için, tam o devirden itibarende tork artmaya başladığı için çekiş problemi olmaz.

2. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 3. viteste 2100 devire düşer ve gaza bastığınızda çok iyi çekiş alırsınız.

3. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 4. viteste 2150 devire düşer ve motorun biraz daha canlı olduğu devirdir. Gaza bastığınızda tepki alırsınız.

4. vites 3000 devirde vites değiştirdiğinizde 5. viteste 2350 devire düşer. 5. vites 2000 devire göre daha iyi çekiş alırsınız.

Yolun eğimine göre değişir. Hafif iniş ise 2800'lerde vites değiştirilebilir.

Mesela hafif bir yokuşta devir 2000'e düşecek şekilde vites değiştirseniz 5. vitese geldiğinizde 90 km hızda dip gaz ile sabit kalırsınız ama 3000 devirde değiştirirseniz 5. viteste 105 km hızdan 130 km hıza kadar hızlanabilirsiniz.

Turbo dizel motoru düşük devirde turbo pek devreye giremeden kullanırsanız motora yolladığınız yakıttan performans değil siyah duman alırsınız.

Fiesta 4. viteste 70-90 km hızlar arasında çok ekonomik, 5. viteste zamandan kurtarıyorsunuz. 5. vitese ekonomi olsun diye erken atarsanız 4. vitese göre daha fazla yakıt tüketirsiniz.

EGR konusu burada. Buradan devam edelim.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/MAF-ve-EGR...html&st=220

+1000

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Yancar
Ben hayatta kullanamam öle araç solarken nasıl olcak peki?

ara hızlanmalr daha iyi oldu.kısa mesafede araç sollarken klima kapatmıyorum artık

Egr valfi iptali için manyetik valften hangi boruyu sökmemiz gerekiyor? (Manyetik valfin en ucundan çıkan veya onun yanındaki?) Bu bağlantıyı çıkarsam arabayı bir süre kullansam sonra yeniden taksam bu manyetik valf yada başka bir parça için sorun teşkil eder mi?

Bu parçanın sökülüp takılması için izlenecek özel bir yol var mı? yoksa kendim yapabilir miyim? Aracın performansındaki değişikliği merak ettiğimden dolayı soruyorum.

araba çalışırken 2 hortumuda sökün egr den.bir tanesi elektrikli süpürge hava emiyor.benim ustam onun içine bir vida sıkıştırdı hareket etmeyecek şekilde sonra yerine taktı

Keşke resimli bir örnek olsada isteyen yapsa ne güzel olur :) Detaylı anlatacak birisi varmı acaba forumda ?

egr ile ilgili başka bir başlık var orda resimlerle anlatılmış

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bizim buralarda uzun bir yokuş çıkış var. Arada o yolu kullanıyrm ve arabada değişiklik varmı diye deniyorum. Devamlı 4. vitese alıp 2000 devirde ilen dip gazda arabanın hızı sabit kalırdı, ne inerdi ne düşerdi. Şimdi bakım yeni yapıldı ve EGR zaten iptal edilmişti. Aynı rampada 4. viteste hız sabit kalmıyor ve hızlanıyor, bende çekişi hissediyorum. Eskiden 70'te sabit kalan hız şimdi 75-80 diye artıyor. Güçün eskiye göre arttığı kesin.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

iki gün önce egr oldugunu bilmeden çıkmış olan hortumu takmıştım.borununda ucu boşta idi.sonra dün gece bu konuyu enine boyuna baştan okuyunca ve.

ustamın yanına gittim egr ile ilgili bilgi aldım iptal edilmesi taraftarıyım dedi.bozuksa motorun ömrğ yarıya düşüyor dedi.sonra iptal şeklinin egr valfinin 2 tane ince hortumununda çıkarılıp tapa ile tıkanması ve egr eye baglı iki borununda uçlarının tıpalanması gerekiyor dedi.bende başladım iptal çalışmasına.4 adet 6mm 4cm uzunlugunda civata 4 adette kelepce aldım.ilk önce egr borusu için iki lastik ucundan 6cm civarında kestim.vidayı bir ucuna sıkarak oturttum ve kelepceledim. sonra egr borusu zaten yukarı dogru kıvrık duruyordu taktım çıkması epey zor.diger boruyu ve hortum uçlarınıda aynı şekilde tıkadıım.

ilk izlenim önceki kullanışımdan daha atak ve seri.bugun 20tl lik gaz aldım ve 10km sonunda anlık deger 8.9 gösterdi.önceden direkmen 10 küsür degerleri veriyordu.bu lpg kullanımında.bakalım sürekli aldıgım 20 tl lik lpg ile bu defa kaç km gidecegim.lpg almadan önceki kullanımım 62km mesafe yaptım.8km artış oldu.gaz ayarından sonra.bu egr iptali ile bakalım sonuç ne olucak.

5 ay öncede mecburen kat iptalini yasptırmıştım çünki manifolt kaynatılmış ve duman salıyordu.aynısından bulamayınca düzünü almıştım bunada şimdi seviniyorum biraz ama yinede olmalı bi bakıma iyi sayılan özellikler.lakin ülkemizde bu parçaların tamiri zor manifoltun sıfırına 350tl istemişlerdi.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal

Egr valfinin iptal edilmesi yazın sorun teşkil etmez ama kışın tekrar bağlanması iyi olur diye düşünüyorum. Çünkü emme manifolduna eksozdan aldığı sıcak havayı geri verirken bir anlamda motorun daha kolay ısınmasına neden oluyor. Kışın motorunuz daha uzun sürede ısınabilir bu da yakıt tüketiminizi etkiler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ama olayın esası yakıt tüketimi değil, varsın çok yaksın zaten çok farketmez, önemli olan kurum yapmasını engellemek, araç çalıştıktan 1 dk. sonra 3-4 viteste biraz sıkıştırın yani 3000 devre kadar basın, motor turbo sayesinde anında ısınır, birdaha da istediğiniz kadar sakin sürün ısı düşmez.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Normal sürüşe geçmek için motorun normal sıcaklığına gelmesini beklemeye pek fazla gerek yok.

Motorda 60 'C 'ye kadar kritik ve aşınmalarla yakıt tüketiminin en fazla olduğu aralıktır. 60 dereceyi aştıktan sonra normal sürüşe geçebilirsiniz, hemende ısınır. Yağın çok aşırı ısınması ve soğuk olması zararlı. Bazı yağlar kaliteli ve ilk çalışmadan itibaren hemen çok iyi yağlama yapıyor. Mesela Castrol magnatec ile ilk çalıştıktan kısa süre sonra motordaki seslerin hemen düzene girdiğini farkedersiniz. Son kullandığım Mobil'dende memnunum. Şimdilik olumsuz yanına rastlamadım ama daha yeni. Olumsuz bir yanına rastlarsam magnatec'e dönerim.

Benim araba zaten evin içinde, kışın en fazla gördüğü soğuk 15'C oluyor. O yüzden pek ısınma problemi olmuyor.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Süha Demirtaş
egr vakum borusunu çekme şeklinde iptal; en az %10 güç artışı bilecik eskişehir 90 km yol 95- 100 km ort. hız sakin kullanım yakıt katkısı ( 20 ml acetone ) 2.8 lt (opet eurodiesel motorin ile) inanmayacaksınız bende valla diyecem :)) ( deneyin lordlar göreceksiniz )

Ben hiç bir şey anlamadım yazdığınızdan Levent Bey tam 2 defa okudum. ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...