İçeriğe Yönlendir

Ford Ecosport 1.0 Ecoboost Style


Mehmet Sarıman

Recommended Posts

Mehmet Sarıman
(düzenlendi)

Herkese merhaba diyerek başlayayım. Anakonu olarak ecosport konusu yok açılması gerekliliğini bu vesile ile yazılmış olsun. Aracımı kasım ayı itibari ile aldım paket olarak oldukça yeterli gözüktü özellikle diz havayastığının olması beni cezbetti diyebilirim. Stline donanımda 18 inch jant ve lastik olması ve 25 bine yaklaşan bir fiyat fark olması beni bu donanımdan uzaklaştırdı. 

 

Arac iç hacim olarak oldukça yeterli diz baş mesafeleri çok uygun tabi bir c suv değil ancak şehir içi park ve manevra benim için çok önemli. Bir çokk aracı inceledim buna captur, 208, crossland x, de dahil olmak üzere. Tüm araçlar içerisinde fiyat performans olarak en cazip ecosporttu diğer bir sebepte  belki de en önem verdiğim konu yol tutuş ve süspansiyon konusuydu. En yakın araç crossland dı ancak o bile ecosport un oldukça gerisinde özellikle direksiyon netliği ve viraj kabiliyeti açısından. Bir kaç yl önce sıfır aldığım fiesta arabamdaki tadı fazlası ile aldım hatta bir tık daha tok ve yere sağlam basıyor hissi verdi. 

 

Yolculuk yaptığım süre boyunca (yaklaşık 200 km) dikkatimi yol tutuş kadar çeken diğer bir nokta sessizlik oldu, yol ve rüzgar sesi geçen sene sattığım 2016 bmw 116d ile aynı düzeyde diyebilirim ki bu seviye de bir çok c suv bile yok. Yol tutuş olarak bmw de çok keyifli ama arkadan bazen güvensizlik yapabiliyordu zemine göre ancak direksiyon daha iyi bmw 1 seriden fiesta ve focusla aynı. 

 

Bagaj kapağı ile ilgili bazı incelemelerde yakın parkda sorun olabilir denmiş ancak şunu net olarak söyleyeyim tam tersine avantajlı ve pratik şöyle ki ; yakın parkta yukarı  açılan bagaja ortadan yanaşıp kendinize değdirmeden açmakta çok zor, açsanızda bu defa ortadan yükleme yapabilmek çok zorlaşıyor ancak yana açılan kapak siz ortaya bile inmeden yarı kademeden çok rahat hem yandan açılıp hem yandan yükleme yapılabiliyor üstelik kaldırım vs den inmeden. Bu sabah başıma geldi arkada araba ve bisiklet vardı dar yerde arkaya geçemedim giremedim rkesinlikle ama yandan tık diye açılıp tüm çanta mı ve eşyalarımı koyabildim.

 

Vites powershift değil tork konvertörlü tam otm. bir şanzıman çift kavrama özellikle almak istemiyordum malum sorunları sebebi ile. Otm. şanzıman oldukça uyumlu ve sarsıntısız çalışıyor geçişler ve hissiyat bmw zf şansızmanla aynı diyebilirim beni şaşırttı ama yine de uzun dönem de daha net fikir sahibi olabilirim sanırım. Yakıt şu anda 7.5 ort. da zamanla düşeceğini düşünüyorum. Eksik gördüğüm noktalar ise sürüşte eko mod eklenebilirdi ve vitesi manuel değiştirme imkanıda eklenebilirdi ben kullanmadım manuel diğer araçlarımda ama eklense fena olmazdı.

 

Motor 125 bg lik versiyon çekiş ve tork neredeyse 2.0 lt atmos. bir motor gibi hissettiriyor beni çok memnun etti 1.6 atmosferikler muadili olarak lanse edilsede 1.6 atmosferiklerden çok daha güçlü hissettiren bir motor. Üst devirlerde atm.ler gibi istekli olmaması vs gibi şeyler söylenebilirse de o kadar bir kullanım zamanım henüz yok ancak zaten hep ihtiyaç olmadıkça 3 bin d/d geçmeyen bir kullanıcıyım.

 

Şimdilik yazacaklarım bunlar zamanla görüş ve editlerimi ekleyeceğim diğer kullanan arkadaşlar da görüşlerini eklerse çok memnun olurum.

tarihinde Mehmet Sarıman tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ecosport daha önceki FUSION un halefi. Bazı enteresan özellikleri vardı ama avrupa versiyonda çıkarmadılar. Bunlar 4x4 özelliği ve arkadaki tekerlek idi. Belli aksesuarlar ile bu araç çok daha enteresan hale gelebilir ama malesef radikal girişim yapacak vizyon sahibi satış analistleri yok. Herkesin gözü toyota ve vw de onlar ne yaparsa diğerleri taklit. Toyota yumurtaya döndüyse ford da dönecek :)

 

Yan açılan kapı normalde arkada stepne olduğu içindi. sptepne gitti kapı kaldı. Aslında diğer tarafa açılmalı ama ingiliz/japon soldan sürüş olunca malesef caddeye açılıyor. 

 

Güle güle kullanın. 

 

 

1_578_872_0_100_http___cdni.autocarindia

 

1_578_872_0_100_http___cdni.autocarindia

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Tekrardan hayırlı olsun :nazar:  sanırım 2020 de 4 çeker dizel otomatikleride gelecek diye duymuştum, bayide incelemiştim dışardan kalıplı agresif güzel bir duruşu var, içi fiesta gibi ama fiesta gibi buda  kaliteli, az küçük ama şehir içinde avantaj tabii, yüksek tam bizim tırt yollara göre, kısaca güzel araba...

Not: 18 jant almadığın iyi olmuş hem yollar hem lastik masrafı açısından...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Tekrardan hayırlı olsun :nazar:  sanırım 2020 de 4 çeker dizel otomatikleride gelecek diye duymuştum, bayide incelemiştim dışardan kalıplı agresif güzel bir duruşu var, içi fiesta gibi ama fiesta gibi buda  kaliteli, az küçük ama şehir içinde avantaj tabii, yüksek tam bizim tırt yollara göre, kısaca güzel araba...

Not: 18 jant almadığın iyi olmuş hem yollar hem lastik masrafı açısından...

Gelmez hocam gelmez. Bunlar plaza bebesi. Getirmezler. getiremezler. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Gelmez hocam gelmez. Bunlar plaza bebesi. Getirmezler. getiremezler. 

getirmezlerse ayıp ederler, yahu ne saçma iş, bari sipariş eden olursa getirin değilmi, bune arkadaş, suv yapıyorsun 4 çekeri yok, yuf yani...

 

aha açtım bastım fırçayı Forda, enazından içim rahatladı...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Sarıman
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Tekrardan hayırlı olsun :nazar:  sanırım 2020 de 4 çeker dizel otomatikleride gelecek diye duymuştum, bayide incelemiştim dışardan kalıplı agresif güzel bir duruşu var, içi fiesta gibi ama fiesta gibi buda  kaliteli, az küçük ama şehir içinde avantaj tabii, yüksek tam bizim tırt yollara göre, kısaca güzel araba...

Not: 18 jant almadığın iyi olmuş hem yollar hem lastik masrafı açısından...

Teşekkür ederim yerden yüksekliği sebepli tercih ettim hep aklımdaydı yüksek araç almak ecosport sınıfında en yüksek araç buna bir çok csuv da dahil.

Mehmet Göktürk yazdı:

Ecosport daha önceki FUSION un halefi. Bazı enteresan özellikleri vardı ama avrupa versiyonda çıkarmadılar. Bunlar 4x4 özelliği ve arkadaki tekerlek idi. Belli aksesuarlar ile bu araç çok daha enteresan hale gelebilir ama malesef radikal girişim yapacak vizyon sahibi satış analistleri yok. Herkesin gözü toyota ve vw de onlar ne yaparsa diğerleri taklit. Toyota yumurtaya döndüyse ford da dönecek :)

 

Yan açılan kapı normalde arkada stepne olduğu içindi. sptepne gitti kapı kaldı. Aslında diğer tarafa açılmalı ama ingiliz/japon soldan sürüş olunca malesef caddeye açılıyor. 

 

Güle güle kullanın. 

 

 

1_578_872_0_100_http___cdni.autocarindia

 

1_578_872_0_100_http___cdni.autocarindia

 

 

Bagaj kapısı kaldırımdan yola inmeden yükleme yapılması amacı ile bu şekilde tasarlanmış trafik akış yönü temelli değil, bunu ford mühendisi youtube anlatımında dinledim nitekim bence doğru bir yön.

Bana araç sıfır olsa da expertize sok diyenler var sizce yaptırmalı mıyım kararsız kaldım arkadaşlar ne dersiniz ? Bende boya ölçen cihaz var onu yapsam yeterli mi sizce ?

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt



Diger arkadaslarima da katiliyorum. SUV ve 4x4 satmiyoruz mantigi ile markalar hareket edebiliyor. Lakin guncel musteri profili de bu istekte bulunuyor.

Gule gule kullanin. Deneyimlerinize gore arac tercihi yaptiginiz icin de sizi tebrik ederim. Aksesuar konusu ise zevkinize kalmis. Hayirli ugurlu olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Sarıman yazdı:

 

Bana araç sıfır olsa da expertize sok diyenler var sizce yaptırmalı mıyım kararsız kaldım arkadaşlar ne dersiniz ? Bende boya ölçen cihaz var onu yapsam yeterli mi sizce ?

bencede sok hatta teslim almadan önce 2.ele bakan arkadaşı yakala,  beraber boya kalınlıklarına bakın, bakmazsa teslim alma aracı, derdim eğer teslim almamış olsaydın, sonuç olarak bence sok expertize...

 

bence Fordun hatası millet istiyora bakacaka 4x4 de istiyor bizi neden dikkate almıyor, bari sipariş olursa getirin oda yok, ille onların istedikleri olacak, hayır efendim olmayacak, aha almıyorum 4x4 yoksa...

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Sarıman yazdı:

Teşekkür ederim yerden yüksekliği sebepli tercih ettim hep aklımdaydı yüksek araç almak ecosport sınıfında en yüksek araç buna bir çok csuv da dahil.

 

Bagaj kapısı kaldırımdan yola inmeden yükleme yapılması amacı ile bu şekilde tasarlanmış trafik akış yönü temelli değil, bunu ford mühendisi youtube anlatımında dinledim nitekim bence doğru bir yön.

Bana araç sıfır olsa da expertize sok diyenler var sizce yaptırmalı mıyım kararsız kaldım arkadaşlar ne dersiniz ? Bende boya ölçen cihaz var onu yapsam yeterli mi sizce ?

Cambazlık mı yapıcaksınız? Sebep doğru ama ters taraf. Hint japon ingiliz afrika pazarı..sola park yasak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sarıman
Mehmet Göktürk yazdı:

Cambazlık mı yapıcaksınız? Sebep doğru ama ters taraf. Hint japon ingiliz afrika pazarı..sola park yasak.

Benzetmenizle alaka kuramadım araç sağa parkedildiğinde sağ taraftan kaldırımdan inmeden açılabiliyor ters filan değil sol da olsaydı o zaman yol ortasına geçip açmak zorunda kalacaktık.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

getirmezlerse ayıp ederler, yahu ne saçma iş, bari sipariş eden olursa getirin değilmi, bune arkadaş, suv yapıyorsun 4 çekeri yok, yuf yani...

 

aha açtım bastım fırçayı Forda, enazından içim rahatladı...

arzu ediyorsan getirtiriz, meblağ hazırsa?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

arzu ediyorsan getirtiriz, meblağ hazırsa?

nasıl oluyor, resmi olarakmı, meblaj direk 200 dür zati :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

nasıl oluyor, resmi olarakmı, meblaj direk 200 dür zati :D 

otosan faturalı  resmi, grey istersen daha ucuz ama garanti olmaz

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

otosan faturalı  resmi, grey istersen daha ucuz ama garanti olmaz

konuyu açalım, Otosan ithal ediyormu, ediyorsa garanti neden yok, arkada kapıda stepne varmı merak ettim... nasıl gelmiş peki...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

konuyu açalım, Otosan ithal ediyormu, ediyorsa garanti neden yok, arkada kapıda stepne varmı merak ettim... nasıl gelmiş peki...

olsa alırım diyene tedarik ederiz . herşey yazılmaz öyle ortalara, param var araba bulmadım olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sağ taraftan açılmıyor mu bagaj?bence güzel yana doğru açılması

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

olsa alırım diyene tedarik ederiz . herşey yazılmaz öyle ortalara, param var araba bulmadım olmaz.

kaydedildin, uygun pozisyon için beklemedeyim, tam güç yüklenmeme kalan süre 2020 6. ayın sonu :tongue:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Sarıman yazdı:

Benzetmenizle alaka kuramadım araç sağa parkedildiğinde sağ taraftan kaldırımdan inmeden açılabiliyor ters filan değil sol da olsaydı o zaman yol ortasına geçip açmak zorunda kalacaktık.

Tutamak yeri sağda mı!!!

pardon pardon... sağdan trafik versiyonu yapmışlar o zaman. Ben suzuki gibi sandım ingilteredeki öyleydi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sarıman
Mehmet Göktürk yazdı:

Tutamak yeri sağda mı!!!

pardon pardon... sağdan trafik versiyonu yapmışlar o zaman. Ben suzuki gibi sandım ingilteredeki öyleydi.

Evet Mehmet Bey sağdan açılıyor yola inmeden kullanılabiliyor gerekirse.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Tutamak yeri sağda mı!!!

pardon pardon... sağdan trafik versiyonu yapmışlar o zaman. Ben suzuki gibi sandım ingilteredeki öyleydi.

ohoo ooo,  fazla dingiliz aracına takılırsan böyle olur tabii :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

4 çeker olarak haldex mi acaba?
Taktım haldexe servet abinin diyagonal testlere. :)
Çok güzel duruyor küçük, iyi bir 4 çeker ve dizel seçeneğinin eklenecek olması güzel ilgi çekici bir durum

Yorum bağlantısı
Mehmet Sarıman
(düzenlendi)

Bugün 400 km yol yaptım Kocaeli-Eskişehir arası git gel şeklinde, şehir için toplam 50 km var yok dikkatli kullanarak 6.8 yaktı şehirler arası yolda 90-100 arası kullandım bilmiyorum rodaj ne kadar önemli bu motorda ama durum bu. İleride düşer mi nasıl bu motorun tüketimi bilmiyorum ama sanki fazla gibi  bunda tam otm. şanzıman ve aracın fiziki yapısı da önemli tabi.

tarihinde Mehmet Sarıman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

az fazla gibi, mesela kardeşimin 500x fiat  İzmir-Ankara neredeyse uygun her pozisyonda hız sabitleme açık 90-100 genelde  olarak, 5.8 lt lerde geziyordu galiba, 1.4   turbo benzin dct şanzıman 140 hp.

 

şehir içi kullanımda etkilemiştir biraz, şöyle 5000 km falan olsun biraz daha oturur diye tahmin ediyorum...

 

birde bu gelmiş şimdi, çok ufak bagajlı ufak araç kutu gibi ama şirin vee 4x4  yani Forda (Ford Türkiye ye) yazıklar olsun ayıptır be kardeşim....

oto vitesi yok sanırım, yazık etmişler...

 

105 kaat sanırım, oto vites olaydı sadece  hanımıda düşünüp ciddi düşünürdüm bu aracı....

01122019153305_2092250_15_33.jpg

fiat-panda-cross-0-9-twinair-4x4-guia-de

fiat-panda-cross-0-9-twinair-4x4-guia-de

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Fiyatı bedavadan hallice, 4x4 için listede fiyat göremedim ama tam şehir içi aracı. Park derdi de olmaz. 100 bin altında kalan başka araç var mı bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sarıman

Bakalım zamanla oturur sanırım araçta ağır hafif değil fiat 500 den rahat 200 kg fazlası vardır. Panda güzelmiş fiyat kesinse çok çok iyi benim gibi sizde baya 4X4 hastasısınız :) ben o işi suzuki swiftimle görüyorum minik canavardır kendisi başlarda o da yakardı bayağı şimdi ort. 6 larda.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...