Mustafa Kemal özdemir 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Eski aracıma ışıklarda ayağımı frenden çeksem bile duruyordu yanlız kuga da frene basmam gerekiyor fakat araç frene okadar baskı yapıyorki freni bırak gideyim dercesine 1. Viteste yarım debriyajda bekler gibi sizce bunun yerine vitesi N konumuna alsam yeterli veya bir zararı olurmu? Araçta start stop var ne gereği var diyebilirsiniz ben araca biner binmez kapatıyorum eğer ışık süresi uzun ise aktif hale getiriyorum. Kısa süreli start stop işini bek yararlı görmüyorum Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Normal şartlarda zaten durduğunuzda vitesi boşa almanız gerekir. Aksi durumda araç bir yandan bırak gideyim derken siz otur oturduğun yerde deyip frene basıyorsunuz. Hem tüketim artıyor, hem bütün sistem birbirini zorluyor. Hareket etmenize 1-2 sn kala vitese alıp devam edin, en sağlıklı kullanım bu. 1 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 (düzenlendi) Frene tam basınca gitmek için zorlamıyor powershift. Ben de sizin tarzınızda bir kullanıcıyım, bahsettiğiniz noktada frene tam basıyorum veya süre biraz daha uzunsa N ye alıp el freni çekiyorum. Tam frende sanki kavramayı ayırıyor(boşa alıyor gibi) gibi arabanın tepkisi. 30 Kasım 2019 tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Kemal özdemir 30 Kasım 2019 Yazar Paylaş 30 Kasım 2019 Köksal Yılmaz yazdı: Frene tam basınca gitmek için zorlamıyor powershift. Ben de sizin tarzınızda bir kullanıcıyım, bahsettiğiniz noktada frene tam basıyorum veya süre biraz daha uzunsa N ye alıp el freni çekiyorum. Tam frende sanki kavramayı ayırıyor(boşa alıyor gibi) gibi arabanın tepkisi. Hocam ayağımı kaldırınca hemen ileri gidiyor Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Hocam ayağımı kaldırınca hemen ileri gidiyor Normal ama ayağı kaldırınca ileri gitmesi. Yarım frende de ileri gider yavaş yavaş. Yorum bağlantısı
Mustafa Kemal özdemir 30 Kasım 2019 Yazar Paylaş 30 Kasım 2019 Köksal Yılmaz yazdı: Mustafa Kemal özdemir yazdı: Hocam ayağımı kaldırınca hemen ileri gidiyor Normal ama ayağı kaldırınca ileri gitmesi. Yarım frende de ileri gider yavaş yavaş. Frene baskı yapıyor sanki Yorum bağlantısı
Servet Aydın 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Tork konverter hariç robotik viteslerde duruş anında frene dokunur halde aracı bekleme halinde tutmak yarım debriyaj ile tutmaktır. Frene biraz daha dozajlı basılır ise sistem debriyajı tamamen ayırır. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Tam otomatikse vitesi ellemenize gerek yok. başka bi konuda kuga’lar tam otomatik denmişti sanki. Tam bilmiyorum. Powershift ise Ya boşa alın ya da @Köksal Yılmaz’ın dediği gibi bir sistem olabilir. Mazda 3’ün start stop’unda öyle çalışıyor. Frene duracak kadar basınca dursa da stop etmiyor. Daha fazla basınca start stop devreye giriyor. Böyle bir sistem vites için de olabilir. Ama olmuyorsa kesinlikle n’ye alın. Kavrama sürekli zorlanıyor çünkü Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Frene tam basınca boşa alması lazım, ayrıca boşa aldığında rölanti sesinde değişme olması lazım. DSG'de bu şekilde, PS de muhtemelen öyledir. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 30 Kasım 2019 Paylaş 30 Kasım 2019 Tam basmanız gerekiyor, yarı otomatik corollada az basınca araba ileri gitmeye çalışıyordu, biraz daha basınca araba debriyajı ayırıyor rahatlıyordu El freni çekili haldeyken de debriyajı ayırıyor. Ben kırmızıda beklerken frene basmak yerine el frenini parmağımın ucu ile yukarı kaldırırdım kadranda el freni ışığı yandığı anda direk kavramayı ayırır. Elinin ucuyla el frenine dokununca çekilmiş gibi ışık yanıyordu öyle bekliyordum Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 1 Aralık 2019 Paylaş 1 Aralık 2019 Mantıken frene basınca ayırması gerekir. Yoksa tehlikeli olurdu, aracın durma mesafesini uzatır. Frene düzgün basmak gerekli. Öyle abanır derecesinde değil ! Fakat ayak ucu ile de değil. Manuel vitesli bir araçta ayağınızı ne şiddette frene basılı tutuyorsanız, aynı şiddette tutmanız yeterlidir. Her ışıkta vitesi N' ye almaya gerek yok. 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 1 Aralık 2019 Paylaş 1 Aralık 2019 Aracınız tam modeli ve Motor hacmi nedir acaba Yorum bağlantısı
Mustafa Kemal özdemir 1 Aralık 2019 Yazar Paylaş 1 Aralık 2019 Tahir Ak yazdı: Aracınız tam modeli ve Motor hacmi nedir acaba Ford kuga 2018 1.5 tdci powershift hocam Anladığım kadarıyla net bir bilgi yok Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 1 Aralık 2019 Paylaş 1 Aralık 2019 Mustafa Kemal özdemir yazdı: Eski aracıma ışıklarda ayağımı frenden çeksem bile duruyordu yanlız kuga da frene basmam gerekiyor fakat araç frene okadar baskı yapıyorki freni bırak gideyim dercesine 1. Viteste yarım debriyajda bekler gibi sizce bunun yerine vitesi N konumuna alsam yeterli veya bir zararı olurmu? Araçta start stop var ne gereği var diyebilirsiniz ben araca biner binmez kapatıyorum eğer ışık süresi uzun ise aktif hale getiriyorum. Kısa süreli start stop işini bek yararlı görmüyorum Şayet araç çalışıyorsa ve 3-5 saniyeden uzunsa kırmızı ışık ,ben vitesi boşa alıyorum.çünkü frene basılsa dahi kavramanın tam anlamıyla ayırmadığını hissediyorum.sanki D de devamlı bir kavrama sözkonusu, ben de vitesi N ye alıp stresi sonlandırıyorum.böylesi bana daha mantıklı geliyor şanzuman ömrü açısından.(vitesle N ve D arası oynamak şanzuman ömrünü ne kadar azaltır onuda bilmiyorum) Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Aralık 2019 Paylaş 1 Aralık 2019 (düzenlendi) Mustafa Kemal özdemir yazdı: Ford kuga 2018 1.5 tdci powershift hocam Anladığım kadarıyla net bir bilgi yok yakın zamanda serviste test sürüşü yapmıştım, 1.5 dizel powersift titanium araç ile, özellikle denedim, kırmızı ışıkta çok hafif frene dokunduğum halde zorlanma sıfırdı, rolanti düşüktü yani yüklenme yoktu, şöyle anlatayım ayağımı çektiğimde fren ışığı söndüğünde ancak harekete geçiyordu araç, frene sert basmaya gerek yoktu yani, şimdi tam hatırlayamadım ama sanki gaza dokunuca yürüyorda olabilir, bu kısmından emindeğilim ama, emin olduum kısım frene azıcık dokunsan bile araç duruyordu yüklenme sıfırdı tam debriyaj basılı gibiydi yani, yanımdaki teknisyen arkadaşta evet bu şekilde demişti, sizde yazılımsal bir sıkıntı olmasın? boşa almayacaksın dediler hatta, tork konvertörlüde de boşa almayın diyorlar.... bunda mantık şöyle olmalı, honda DCT deki gibi, motorsikletide böyle, frene bastın durdun, çek frenden ayağını motor gitmez beklemede tam debriyjda kalır, hatta motor olduğu için ayağınla ileri geri itersin gider, ama gaza dokunduğun an fırlıyor motor ne zaman debriyajı saldı anlayamıyorsun bile, gazı 1 mm oynat fırlıyor alet,, arabada böyle olmalı, freni bırak auto hold aracı tutmalı, varsa birde bu sistemi açma varsa açıp dene, varmı yokmu bilmiyorum varsa belki onu kapatmışsındır, çünki test ettiğim kuga sendeki gibi yapmıyordu... 1 Aralık 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Kemal özdemir 1 Aralık 2019 Yazar Paylaş 1 Aralık 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: yakın zamanda serviste test sürüşü yapmıştım, 1.5 dizel powersift titanium araç ile, özellikle denedim, kırmızı ışıkta çok hafif frene dokunduğum halde zorlanma sıfırdı, rolanti düşüktü yani yüklenme yoktu, şöyle anlatayım ayağımı çektiğimde fren ışığı söndüğünde ancak harekete geçiyordu araç, frene sert basmaya gerek yoktu yani, şimdi tam hatırlayamadım ama sanki gaza dokunuca yürüyorda olabilir, bu kısmından emindeğilim ama, emin olduum kısım frene azıcık dokunsan bile araç duruyordu yüklenme sıfırdı tam debriyaj basılı gibiydi yani, yanımdaki teknisyen arkadaşta evet bu şekilde demişti, sizde yazılımsal bir sıkıntı olmasın? boşa almayacaksın dediler hatta, tork konvertörlüde de boşa almayın diyorlar.... bunda mantık şöyle olmalı, honda DCT deki gibi, motorsikletide böyle, frene bastın durdun, çek frenden ayağını motor gitmez beklemede tam debriyjda kalır, hatta motor olduğu için ayağınla ileri geri itersin gider, ama gaza dokunduğun an fırlıyor motor ne zaman debriyajı saldı anlayamıyorsun bile, gazı 1 mm oynat fırlıyor alet,, arabada böyle olmalı, freni bırak auto hold aracı tutmalı, varsa birde bu sistemi açma varsa açıp dene, varmı yokmu bilmiyorum varsa belki onu kapatmışsındır, çünki test ettiğim kuga sendeki gibi yapmıyordu... Bu araçta auto Holder maalesef yok hocam ayağınızı frenden çekince araç ilerliyor gaza basmasanızda Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 1 Aralık 2019 Paylaş 1 Aralık 2019 (düzenlendi) Mustafa Kemal özdemir yazdı: Bu araçta auto Holder maalesef yok hocam ayağınızı frenden çekince araç ilerliyor gaza basmasanızda o zaman frene dokunduğunda tam debriyaj yapması lazım diye biliyorum, eskiden dsg lerde vardı bu sorun, tam fren yapmazsan yarım debriyajda kalırdı, sonradan frene dokunman yeter şeklinde güncellediler diye biliyorum, yani kugada aynı olmalı, durdun freni biraz gevşet yürümez araba, freni tam bırakman lazım, frene azı bile basarken yüklenme hissetmen normal değil bence... 1 Aralık 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Kemal özdemir 1 Aralık 2019 Yazar Paylaş 1 Aralık 2019 Şimdi denedim N alınca yükden iniyor nezaman D alıyorum hafif gitmek istiyor araç zarı yoksa N e almak gerek diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts