İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - P1132 Hata Kodu ve Yakıt Fazlalıgı


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz

merhaba arkadaşlar

2005 benzinli lpg li aracımda al - ver sorunu ve kelebeklerdeki sesden dolayı manifoldu söküp temizledim ve tekrar taktım. al ver sorunu birazda olsa azaldı. daha sonra ecu yu sıfırladım al ver sorunu gitti ve rolantide baya bir düzeldi. 790 810 arası duruyor. aracın çalışması çok düzgün. ama buna ragmen araç aşırı yakmaya başladı. lpg enjektörlerini yenilemiştim. belki onda sorun vardır diye düşündüm ama araç benzindede çok yakıyor. yol bilgisayarı 16 dan aşagı inmiyor. anlık tüketim degerleri bile yukarlarda.  aşagıdaki resimlerde aracın degerleri var. oksijen sensörü çok degişken gösteriyor. birde bi ara p0171 fakir karışım ve p1132 hatasını vermiş. bu hatayla ilgili pek birşey bulamadım açıkcası. bu sorun neden kaynaklı olabilir. aracın bu kadar stabil çalışmasına ragmen bu yakıt fazlalıgına ne sebep olabilir. sadece lpg degil araç benzindede fazla yakıt tüketiyor. benzin tüketimine baglı olarakda lpg nin ayarını yaptıracagım. ama şuanda benzindede çok yakarken lpg ayarı olmaz. konuyla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

Arçada yapılan işlemler

Komple manifold temizligi ,kelebeklerin ve contaların yenilenmesi

bogaz kelebegi temizligi

rolanti valfi temizligi

map sensörü temizligi

lpg enjektörlerinin yenilenmesi


kMPZBJ.jpg
NLQYAg.jpg
 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
(düzenlendi)

Benzin enjektörleriniz tıkanmış veya bozulmuş. Benzer sorunları yaşadım. Ankarada Güven Garaj Enjektör Temizlik Yahya usta sıkıntımı çözdü. Dilerseniz bi uğrayın. Ayrıca oluşturduğum şu konuya da bakmanızı öneririm

 

 

tarihinde Emrah Altun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Emrah Altun yazdı:

Benzin enjektörleriniz tıkanmış veya bozulmuş. Benzer sorunları yaşadım. Ankarada Güven Garaj Enjektör Temizlik Yahya usta sıkıntımı çözdü. Dilerseniz bi uğrayın. Ayrıca oluşturduğum şu konuya da bakmanızı öneririm

 

 

fazla yakıt sorunu hem benzin hemde lpg dede var. benzin enjektörlerinın tıkalı olacagını sanmıyorum. öyle bir durumda araç stabil çalışmaz ve çekiş olmaz, rolantide bile sallantılı çalışır

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yakıt oranını ayarlayan sensörlerde sıkıntı var. Map sensörü özellikle kontrol edilmeli.  Ayrıca oksijen sensörünüzü de test edin. Tavsiyem aracın aküsünü sökün bir süre bekleyin hatta söktükten sonra farları açın hatta kalan gerilim olmasın. Sonra takın biraz kullanın 100-200 km içinde düzelme olmaz ise ilk yazdıklarıma bakın

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Oksijen sensörü fişini çekin öyle kullanın.  Ben şu an çekik kullanıyorum stft değeri sıfırda sürekli. Performans düşüklüğü yok yakıtta artış yok.

 

O2 1x1 voltaj değişimini takip edin gereksiz yere rölantide ani düş kalk yapıyorsa sensör sıkıntılı olabilir.

Fişi çekin yakıtı gözlemleyin 1 depo gazda ne farkedecek?

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yakıt oranını ayarlayan sensörlerde sıkıntı var. Map sensörü özellikle kontrol edilmeli.  Ayrıca oksijen sensörünüzü de test edin. Tavsiyem aracın aküsünü sökün bir süre bekleyin hatta söktükten sonra farları açın hatta kalan gerilim olmasın. Sonra takın biraz kullanın 100-200 km içinde düzelme olmaz ise ilk yazdıklarıma bakın

yakıt artışı başlamıştı. sonra harita düzelsin diye aküyü söküp bekledim ve ecu sıfırlandı. ama bundan sonra yol bilgisayarı 16 18 arası geziyor. lpg tüketimide buna göre fazla. manifoldu söktügümde map sensörlerini felan hep temizledim. zaten map ile ilgili bir hata kodu felanda çıkmadı. tek çıkan hata kodu p1132 oda 1. sensörü işaret ediyor. ama hata kodu tam hataya düşmeden gördüm ve silmiştim. ilk başta resimdeki gibi oluyor hata devam ederse kırmızıya dönüşüyor. ama sonra o hatada gelmedi.

 

Ömer Sarıgül yazdı:

Oksijen sensörü fişini çekin öyle kullanın.  Ben şu an çekik kullanıyorum stft değeri sıfırda sürekli. Performans düşüklüğü yok yakıtta artış yok.

 

O2 1x1 voltaj değişimini takip edin gereksiz yere rölantide ani düş kalk yapıyorsa sensör sıkıntılı olabilir.

Fişi çekin yakıtı gözlemleyin 1 depo gazda ne farkedecek?

sizin sorununuz neydide oksijen sensörünü çekik kullanıyorsunuz. ltft stft okunmadıgı için dogal olarak 0 görünecek zaten. voltaj degeri zaten resimde görüldügü gibi çok dalgalı. ama bu dalgalı durum aracı etkilemiyor çalışma olarak.  bi söküp  deneyim bakalım degişiklik olacak mı

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
Ömer Sarıgül yazdı:

Oksijen sensörü fişini çekin öyle kullanın.

Çözüm bence yukarıdaki cümle,oksijen sensörü fişini çekin yakıtı ölçün eğer düzelme varsa O2 sensörü,yoksa Maf sensörüne yönelin,Maf giren hava miktarına göre yakıt miktarını ayarlıyor O2 sensörüde düzeltme yapıyor diyelim kısaca.Bence denemeye değer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
Hüseyin Koç yazdı:

Çözüm bence yukarıdaki cümle,oksijen sensörü fişini çekin yakıtı ölçün eğer düzelme varsa O2 sensörü,yoksa Maf sensörüne yönelin,Maf giren hava miktarına göre yakıt miktarını ayarlıyor O2 sensörüde düzeltme yapıyor diyelim kısaca.Bence denemeye değer.

oksijen sensörünü söktüm diyelim. araç ecu sunda hatalı bilgilere dayanan harita var. anlık bilgi gelmese bile eski bozuk haritadan dolayı fazla yakma olmaz mı ? yanlış mı düşünüyorum bu konuda. yada oksijen sensörünü söküp ecu yuda sıfırlayıp öyle kullansak olur mu. araçda ecu sıfırlaması sonrası belli bir harita oluyormu. bilgisayarlardaki gibi sıfırlama sonrası sabit bir deger yoksa araç kullanımına göre mi şekil alıyor. benim araçda maf degilde map sensörü var. ama arızalı olsa bir arıza kodu bırakmazmı bu

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Yusuf Davaz Al ver sorunu benim focus 1 de bazen oluyordu. O2 sensör voltajını takip ettim sürekli ani olarak 0.02v 0,82v aralığında düş kalk yapıyor bu normal olmamalı bana göre hele rölanti de araç neden zırt pırt karışım değiştirme ihtiyacı duysun. Fişini çekip takıyorum stabil ama birkaç gaz ver bıraktan sonra yine sapıtıyordu sinirlendim çektim şuan rölanti daha iyi karışım hafif zengin sanırım, performans artmış hissediyorum psikolojik değilse. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Yusuf Davaz eski harita kalmış olsada araç yeni haritayı kısa sürede yapar yok derseniz akü kutbunu söküp 5 10dk bekletip takın adaptasyon yapar araç.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ömer Sarıgül yazdı:

@Yusuf Davaz Al ver sorunu benim focus 1 de bazen oluyordu. O2 sensör voltajını takip ettim sürekli ani olarak 0.02v 0,82v aralığında düş kalk yapıyor bu normal olmamalı bana göre hele rölanti de araç neden zırt pırt karışım değiştirme ihtiyacı duysun. Fişini çekip takıyorum stabil ama birkaç gaz ver bıraktan sonra yine sapıtıyordu sinirlendim çektim şuan rölanti daha iyi karışım hafif zengin sanırım, performans artmış hissediyorum psikolojik değilse. 

peki sende oksijen sensörü bir hata kodu bırakıyormuydu. arıza lambası yanıyormu bu voltaj dalgalanmasında. yakıtın ne kadardan ne kadara düştü bu işlem sonrası. ve egerki oksijen sensöründen eminsen yeni bir sensör takmalısın. araç aynı sabit haritada sıkıntı yapabilir. devamlı fakirde veya devemlı zenginde kalması gibi.  

 

Ömer Sarıgül yazdı:

@Yusuf Davaz eski harita kalmış olsada araç yeni haritayı kısa sürede yapar yok derseniz akü kutbunu söküp 5 10dk bekletip takın adaptasyon yapar araç.

ecu sıfırlamak sorun degil. önemli olan o boş ecu yu güzel bir şekilde haritalandırmak. buda sensörlerden gelen verilerle oluyor. bizde oksijen sensörünü sökünce veri akışı çok azalacak. bu durumdada nasıl bir sonuç çıkacak bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

@Yusuf Davaz o2 sensöründen emin olmak değil konu. Dengesiz voltaj değişimini bana ters gaz verirken 0.45v tan yukarı olmalı sensör çıkışı, cut off ta 0.02v yani sıfır volta çok yakın olmali rölanti ise 0.45v(zengin fakir ortası) ve biraz altı normal. 

O2 sensörüm bozuk olabilir belki değişim için emin olmam gerek.

Yakıtı karışımını tps, map,maf, o2 ayarlar, aracın hangi viteste olduğu bile etki eder diye biliyorum yanılmıyor olmalıyım.

Bir sensörden bilgi kaybıyla komple sistem çökmez size önerdiğim deneyip durum takibi yapmanız.

 

Unutmuşum evet zengin yada fakir karışım hatası vardı silince gelmedi tekrar(lpg enjektör kaynaklı idi galiba işeyen enjektör vardı yeniledim)

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Hoca damdan düşmüş hekim çağıralım mı demişler yok ne yapacak hekim damdan düşeni getirin o anlar halimden demiş,oksijen sensörleri ne bir ara fena kafayı takmıştım,çek fişini öyle dene bence daha fazla kurcalama..aşağıda eski konu var bana ait.

 

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Hüseyin Koç yazdı:

Hoca damdan düşmüş hekim çağıralım mı demişler yok ne yapacak hekim damdan düşeni getirin o anlar halimden demiş,oksijen sensörleri ne bir ara fena kafayı takmıştım,çek fişini öyle dene bence daha fazla kurcalama..aşağıda eski konu var bana ait.

 

 

 

peki sonuç ne oldu. çözüme ulaşabildiniz mi ?

Dogan Arsiray yazdı:

ecu da bir problem olabilirmi?

 

bunu nasıl anlayabiliriz

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

O2 sensörlerinin çok hassas olduğunu öğrendim ama malesef çözüme ulaşamadım :). O2 sesörlerinde 4 adet kablo var genelinde,2 tanesi ısıtıcı devresi,bunlar modern sistemlerde ECU daki transistörlerle sürülüyor ve sigortası felan yok,yine diğer iki kablonunda biri direk ecudan gelen ve çıkışıda ecu ya bağlı,sensörden gelen voltaja göre eksozdaki oksijen miktarının hesaplanmasını sağlayan çıkış. Sensör çıkışları hassas ve ecu ya zarar verebiliyor,muadil sensörlerde bir işe yaramıyor bunlar edindiğim tecrübeler. Sensörün fişini çekip 1 yıldan fazla kullandım herhangi bir sorun yaşamadım,zaten gaz ayarım düzgündü lpg de problem yoktu, birkaç yüz metre sonra gaza geçiyordu ve sıkıntım kalmıyordu.Edindiğim bir diğer tecrübede LPG yi kendin taktırmayacaksın ,ya takılı halde alacaksın yada benzinde bineceksin.LPG taktırması işletmesi kullanım maliyeti ve 70000 den sonra LPG nin açtığı sıkıntılarla birlikte kendi sıkıntılarını da eklemesi sonucu yakıt yönünden kafa kafaya gelirse şanslısınız.Stepnesiz uzun yola çıkarken duyduğunuz endişe de yanınıza zarar.Ben arabayı değiştirdim ama bu demek değilki LPG li araba almam,işime gelirse tabiki yine alırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ömer Sarıgül yazdı:

@Yusuf Davaz o2 sensöründen emin olmak değil konu. Dengesiz voltaj değişimini bana ters gaz verirken 0.45v tan yukarı olmalı sensör çıkışı, cut off ta 0.02v yani sıfır volta çok yakın olmali rölanti ise 0.45v(zengin fakir ortası) ve biraz altı normal. 

O2 sensörüm bozuk olabilir belki değişim için emin olmam gerek.

Yakıtı karışımını tps, map,maf, o2 ayarlar, aracın hangi viteste olduğu bile etki eder diye biliyorum yanılmıyor olmalıyım.

Bir sensörden bilgi kaybıyla komple sistem çökmez size önerdiğim deneyip durum takibi yapmanız.

 

Unutmuşum evet zengin yada fakir karışım hatası vardı silince gelmedi tekrar(lpg enjektör kaynaklı idi galiba işeyen enjektör vardı yeniledim)

1 . sensörün kablosunu  çektim ama pek degişen bişi olmadı. yol bilgisayarı yine 15 16 larda. arıza lambası dogal olarak yanıyor. P0135 hatasını veriyor. ama buna ragmen aracın çalışması gaz tepkimesinde felan bir sorun yok. rolanti bile hiç olmadıgı kadar stabil durumda. ecu yu tekrar sıfırlayıp bide öylemi kontrol etsem acaba.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hüseyin Koç yazdı:

O2 sensörlerinin çok hassas olduğunu öğrendim ama malesef çözüme ulaşamadım :). O2 sesörlerinde 4 adet kablo var genelinde,2 tanesi ısıtıcı devresi,bunlar modern sistemlerde ECU daki transistörlerle sürülüyor ve sigortası felan yok,yine diğer iki kablonunda biri direk ecudan gelen ve çıkışıda ecu ya bağlı,sensörden gelen voltaja göre eksozdaki oksijen miktarının hesaplanmasını sağlayan çıkış. Sensör çıkışları hassas ve ecu ya zarar verebiliyor,muadil sensörlerde bir işe yaramıyor bunlar edindiğim tecrübeler. Sensörün fişini çekip 1 yıldan fazla kullandım herhangi bir sorun yaşamadım,zaten gaz ayarım düzgündü lpg de problem yoktu, birkaç yüz metre sonra gaza geçiyordu ve sıkıntım kalmıyordu.Edindiğim bir diğer tecrübede LPG yi kendin taktırmayacaksın ,ya takılı halde alacaksın yada benzinde bineceksin.LPG taktırması işletmesi kullanım maliyeti ve 70000 den sonra LPG nin açtığı sıkıntılarla birlikte kendi sıkıntılarını da eklemesi sonucu yakıt yönünden kafa kafaya gelirse şanslısınız.Stepnesiz uzun yola çıkarken duyduğunuz endişe de yanınıza zarar.Ben arabayı değiştirdim ama bu demek değilki LPG li araba almam,işime gelirse tabiki yine alırım

emanet jetta da tam da b u olmuştu. bosch marka olmasına rağmen ECU nun ısıtıcı çıkışını bozdu. yada ecu zaten bozulmuştu da muadil bosch sensör çalışmadı .herşey mümkün. VW olunca böyle. ama ben 5 pinli muadil sensörü 4 pinli JEep e taktığımı biliyorum. arıza vermemişti.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Sensör fişini çekince stft değeri  0 oluyor(kısa döngü yakıt düzeltme) motorun stabil olması normal karışım sabit bir değere yakın çalışıyor zengin fakir ortası olabilir tam bilmiyorum. 135 hatası mecburen veriyor. Sensör bozuk olabilir ama değişmeye gitme hemen elinde obd cihazi var sanırım ayni model saglam başka araçlarda ki sensörleri takip edebilirsin onlarda ki durum nedir bak ister değiştir-me sana kalmış.

Ecuyu sıfırlayabilirsin zararı olmaz

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
Dogan Arsiray yazdı:

emanet jetta da tam da b u olmuştu. bosch marka olmasına rağmen ECU nun ısıtıcı çıkışını bozdu. yada ecu zaten bozulmuştu da muadil bosch sensör çalışmadı .herşey mümkün. VW olunca böyle. ama ben 5 pinli muadil sensörü 4 pinli JEep e taktığımı biliyorum. arıza vermemişti.

Hocam demek ki aynı şeyleri yaşamışız,işin garibi ben kendim internette uygun olanı araştırıp aldım,orijinali servistede yoktu getirtiriz demişlerdi ama baya pahalı idi. muadil olan bosch sensörü aldım geçen sene 200 felandı heralde,aracın kataloğunu taradım ısıtıcı devresi 10A kadar besler yazıyordu,yanlış hatırlamıyorsam Bosch sensörde 3 ohm felandı yani 4A i geçmemesi lazımdı,ama tahminim ecuda transistörleri bozdu heralde, çünkü onu takınca 2 tane O2 sensörü birden ısıtıcı devresi arıza vermeye başladı,söküp eskiyi taksamda fayda etmedi,ecuya da ellemedim.Bazı deneyimler pahalı oluyor malesef.

 

Sensörü çekince ya akü kutup başını söküp bir süre sonra yeniden takın sıfırlasın yada eski haline gelmesi için uzunca bir süre sürün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Hüseyin Koç bey bende o2 değişimi düşünüyordum. Isıtıcı uçlarının direnci ölçüp ona göre yeni alınanın direncine bakmak daha mantıklı haklısınız👍👍

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
Ömer Sarıgül yazdı:

@Hüseyin Koç bey bende o2 değişimi düşünüyordum. Isıtıcı uçlarının direnci ölçüp ona göre yeni alınanın direncine bakmak daha mantıklı haklısınız👍👍

Hocam vallahi ben bu kadar dikkat etmeme rağmen yinede sorun çıktı,bana sorarsanız orijinal alın eğer afaki fark yoksa. Taktir sizin...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Davaz
(düzenlendi)

8 10 gün sensörün fişi çekik durumdaydı. cumartesi ustaya giderken sensörü takıp gittim. orda bilgisayara bagladılar aracı. sensörlerde herhangi bir sorun görülmedi. oksijen sensörü gayet güzel çalışıyor. ama şöyle birşeyde oldu. sensörü taktıkdan sonra aracın yol bilgisayarı düşüşe geçti. depo bitene kadar 11.9 lara kadar geriledi. lpg bitince yol bilgisayarını sıfırladım. lpg yi aldım ve eve geldim. istasyon ile ev arası 17 km . trafik yokdu. 4 5 ışık geçtim. ortalama hız 30 km ,ortalama yakıt tüketimide eve girince 9.9 da idi. bu deger önceki degerlere göre çok güzel. oksijen sensörü çalışmıyordu sök tak yapınca çalışmayamı başladı acaba.yoksa başka birşey mi oldu.  birde başka bir detayda dikkatimi çekti. anlık yakıt tüketimi boşa atınca 0 a düşmüyordu ama şimdi direk 0 a düşmesede azalarak 0 oluyor. sensör konusunda ilgilenen arkadaşlar ne diyorlar @Hüseyin Koç @Ömer Sarıgül

Birde benzinli manuel mondeo rolantisinin kacda olmasi gerekiyor. Benim suanda 800 de duruyor. Yakita etki ediyormus bu durum.

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Temassızlık vardı belkide. Boşa atınca hiçbir araçta tüketim 0 a düşmez. Cutoff a girince 0 a düşer.

800 normal bence.. forscan üzerinden istenen rölanti devri diye bir gösterge var onunla adapte etmek kolay. Aracın devri ile o gösterge verisini takip ederek kelebekteki ayar vidasindan ayarlama yapılabilir. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ömer Sarıgül yazdı:

Temassızlık vardı belkide. Boşa atınca hiçbir araçta tüketim 0 a düşmez. Cutoff a girince 0 a düşer.

800 normal bence.. forscan üzerinden istenen rölanti devri diye bir gösterge var onunla adapte etmek kolay. Aracın devri ile o gösterge verisini takip ederek kelebekteki ayar vidasindan ayarlama yapılabilir. 

Hata vermiyordu ama. Temassizlik olsa devemli hata vermesi gerekmezmiydi. Sensoru taktindan sonra aracin hem anlik tuketim degeri dustu hemde bosta giderken 0 a dusme zamani daha cok artti. Bu olayi sensor etkilermi. Forscan deilde ben obd yardimi ile rolanti valfinden ayar yapmistim zamaninda. Bendeki valfin tepesindeki koruma kapgi sokulmus. Ustteki vida yardimi ile ayarlaniyor. Ben bu degeri biraz asagi ceksem nasil olurki. Bi kac yerde focus felan icin 700 710 degerlerini okumustum. Bu deger mondeo icinde gecerlimidirki. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...