İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - P1132 Hata Kodu ve Yakıt Fazlalıgı


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Yusuf Davaz yazdı:

. Ustteki vida yardimi ile ayarlaniyor.

vida var ancak ayar yoktur, orası ile oynandıktan sonra başlar zaten çoğu çile, vida ile oynayınca düzelir, bu fabrika speclerinde çalışıyor demek değildir, başka yerdeki arızayı örter

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Haklısınız hata düşerdi. Herşey sağlam ise araç kullanım şeklinize göre harita zengine kaymış olabilir. Uzun yola çıkınca düşer mesela. Obd ile sizin istediğiniz devire ayarlayabilirsiniz dediğiniz vida ile lakin forscan ile ecunun istediği değeri görerek adapte etme şansınız var. Forscan mantıklı size kalmış tabi

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
Yusuf Davaz yazdı:

Birde benzinli manuel mondeo rolantisinin kacda olmasi gerekiyor. Benim suanda 800 de duruyor. Yakita etki ediyormus bu durum.

Hocam rolanti genelde düz benzinli arabalarda 800 d/dk civarında,toyota gibi degişken valf zamanlaması olan (vvti) araçlarda 600 civarına düşebiliyor ama bana sorarsanız rolantide dalgalanma felan yoksa hiç oynamayın. O2 sensörüne de ne yorum yapsam yanlış,bana göre mantığı anladıktan sonra yapmanız gereken uzun dönem gözlem yapmanız ve kendi kararınızı vermeniz,obd cihazı ile dönem dönem kayıt alarak karşılaştırın öyle karar verin.O2 takılı daha az yakıyorsa ve gidişte problem yoksa 100-200 km gidin harita düzelsin LPG ayarı yaptırın iyi bir yerde ve daha da elletmeyin,çünkü genelde lft-sft ye göre lpg ci haritayı direk + veya - %5-10 neyse düşürüp artırıyor.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Çağlar Bayur yazdı:

vida var ancak ayar yoktur, orası ile oynandıktan sonra başlar zaten çoğu çile, vida ile oynayınca düzelir, bu fabrika speclerinde çalışıyor demek değildir, başka yerdeki arızayı örter

benim 2 sene önce bi rolanti sorunu vardı. usta valf degişecek demişti. üstteki vida ile oynadı biraz daha kötü olmuştu. sonra ben obd yardımı ile ince ince oynatarak 800 e sabitlemiştim. bundan dolayı merak ediyorum bu aracın fabrika çıkışı rolanti seviyesi hangi devirde duruyor. ben ayarı yaparken dogrumu yaptım yanlışmı yaptım bilemiyorum. kullanma kılavuzuna baktım ama göremedim. aracın yakıtı durk kalklar artınca cidde derecede artıyor. bu sebebden dolayı bu rolanti konusu aklıma geldi. 

 

Ömer Sarıgül yazdı:

Haklısınız hata düşerdi. Herşey sağlam ise araç kullanım şeklinize göre harita zengine kaymış olabilir. Uzun yola çıkınca düşer mesela. Obd ile sizin istediğiniz devire ayarlayabilirsiniz dediğiniz vida ile lakin forscan ile ecunun istediği değeri görerek adapte etme şansınız var. Forscan mantıklı size kalmış tabi

 

benim obd ye düşen gecici hata olan p1132 koduna bu haftaki gittigim usta o kod 1. oksijen sensörünün hatası dedi. ben o kodu sildikden sonra bir daha yanmadı ama. araç işe gidip gelirken yogun trafige maruz kalıyor. o yuzden harita allak bullak oluyodur. ama oksijen sensörünü çektigim zman benzin ltft stft degerleri +5  - 5 aralıgına inmişti. o ara oksijen sensöründe sorun veya temassızlık vardı yanlış harita çiziyordu araç yada hata vermiyor ama sensör bozuk ölçümleri yanlış çıkıyordu. bu hafta yine bi test edecem. forscan ile nasıl yapılacak bu adaptasyon işe. hangi menüden yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Hüseyin Koç yazdı:

Hocam rolanti genelde düz benzinli arabalarda 800 d/dk civarında,toyota gibi degişken valf zamanlaması olan (vvti) araçlarda 600 civarına düşebiliyor ama bana sorarsanız rolantide dalgalanma felan yoksa hiç oynamayın. O2 sensörüne de ne yorum yapsam yanlış,bana göre mantığı anladıktan sonra yapmanız gereken uzun dönem gözlem yapmanız ve kendi kararınızı vermeniz,obd cihazı ile dönem dönem kayıt alarak karşılaştırın öyle karar verin.O2 takılı daha az yakıyorsa ve gidişte problem yoksa 100-200 km gidin harita düzelsin LPG ayarı yaptırın iyi bir yerde ve daha da elletmeyin,çünkü genelde lft-sft ye göre lpg ci haritayı direk + veya - %5-10 neyse düşürüp artırıyor.

rolanti ile bende oynamak istemiyorum. ama fabrika degeri 700 de benimki 800 ise bu devemlı bir yakıt fazlalıgıdır. bunu düşürmek gerekir. şuanda tam anlayamadım o2 takılı iken mi sökük iken mi az yakıyor.  ama 2 hafta önce takılı iken yol bilgisayarı 15 16 da iken sökünce 14  14.5 seviyelerine düşmüştü. bu sıradada  1 hafta sökük durdukdan sonraki benzin kullanımı sırasında ltft stft degerleri +5  - 5 aralıgına gelmişti. şuanda o2 takılı. yukardada belirttigim gibi lpg yi aldım yol bilgisayarını sıfırladım. eve gelene kadar 17 km olmuş ortalama hız 30 ve ortalama yakıt 9.9 görünüyordu. eve gelene kadar 7.9 a kadar düştügü bile olmuştu. 2 gündür aracı kullanmıyorum. o degerler devem ederse güzel. ama neden böyle birşey oldu. o2 sök tak sonrası verilerde düzelme neden oldu. bunu merak ediyorum. o2 nin kesin arızalı oldugunu bilsem hemen degiştirecem. o2 nin parasını 5 6 depoda zaten çıkartırım. ama bu konuda emin olmadanda degişim yapmak istemiyorum. 2 kere afr ayarı yaptırdım. 1. de termostatım arızalı imiş degişim sonrası ayar karıştı yine. 2. ayarda ise usta ltft stft ayarı ile afr degerlerinin tutmadıgını ayarı afr ye göre yaptıgını söylemişti. bu nedenlede ltft stft degerleri çok düzensizdi. belki o zmanda o2 sensöründen kaynaklı bir sorun vardı. devemlı farklı bilgi akışı saglıyordu. ama o ayardada rolanti bozulmuştu. araç devemlı stop ediyordu. enjektörden felan dedi. degiştirdim ama düzelme olmayınca geri eski ayarımı yükleyip ücretimi iade etti ve eski ayarla birlikde rolanti sorunu ortadan kalktı. şimdi ben yine ayar yaptırcam ama araç hem benzin hemde lpg de fazla yakıyor. benim yol bilgisayarı verilerini düşürmem lazım. 11 12 seviyelerine gelince zaten araba düzelecek. arabanın gidişinden felan sorun yok. tek sorun yakıt fazlalıgı. son yaptıgım iyileştirmelerden sonra zaten araç eskisindenden kat kat stabil çalışıyor

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Dediğim gibi uzun dönem inceleyip en doğru kararı siz vereceksiniz bize aktardığınızla anca fikir yürütüyoruz,LPG ile kullanırken farzedinki aldığınız gaz sıkıntılı, (LPG firmaları arasında o kadar fark varki ) O2 sensörü karışım fakir dedi çıkışta çok oksijen var ECU ya yakıtı artır der veya tam tersi de olabilir. Fakir karışımda oksijen fazla yakıt az olur. sft değeri +-10 aralığında değişir en fazla 25 oluyor heralde euro normlarına göre de bu ayarların maxisumunu daraltıyorlar giderek. Fakir çalıştıkça O2 sürekli yakıtı artır diyecek (sft sürekli pozitife kayacak uzun dönem kullanımda da lft sürekli pozitifte kalacak) ama LPG de çalışırken istediği kadar artırmaya çalışşın haritada ne ms yazıyorsa o kadar açık kalacak enjektörler. LPG haritası düzgünse sorun yok lpg çalışması normal olacak ama O2 hatalı çalıştığı için lft ve sft değerleriniz pozitifte kaldı. Benzinde çalışırken lft ve sft pozitifliği fazla yakıt olarak size dönecek.Harita bozuk olduğunda da benzer şeyler yaşayacaksınız. O2 sensörü çekili iken motor kapalı devre çalışmayacağı için lft ve sft yi dikkate almayacak hafızasındaki tabloya göre giren hava miktarına ve sıcaklığına karşılık yakıt basacak,maf sensörünüz sağlamsa belirli limitler dahilinde size normal bir tüketim sağlayacak. Benim teknik olarak bildiğim ve açıklayabildiğim bu kadar,dediğim gibi mantığı anlayıp en iyi kararı siz kendiniz vereceksiniz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Dashboard sekmesinden pcm verileri içinde "Desired Rpm" bilgisi var onu ve "motor rpm" bilgisini birbirine en yakın değerlere ayarlayabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...