İçeriğe Yönlendir

Peugeot 207 Termostat Mı Hararet Göstergesi Mi?


Oğuzkan Erışık

Recommended Posts

Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)

2008 model 1.4 hdi 207 aracımda hareret maksimum 80i görüyor. Arabayı aldığım ilk günler sıcaktı havalar, o zamanlar 90 dereceyi görüyordum. Ondan sonra hiç 90ı görmedi. Sabahları ve akşamları işe giderken 5.5 km  dönüşte 5.6 km yol yapıyorum. Havanın soğukluğuna vererek motorun ısınamadığını düşünüyorum. Ama hararet yerinden oynamaya yeltiğinde ılık hava alıyorum kaloriferden. 70e yaklaştığında sıcak hava alıyorum. Az önce çevre yoluna çıkıp hem kurum temizliği için hem de hararer yükselecek mi düşüncesiyle 4.vites 3000 3500 devir arasında kullandım aracı. Hava sıcaklığı 3 derece bu arada. 80e geldiğinde hop 70e geri düşüyor. Yaklaşık 8 km sonra ki çıkıştan çıkıp eve gelene kadar şehir içinde asılabildiğim kadar asıldım araca. Yine aynı terane 80e geliyor hop 70. Ama kalorifer sıcaklığında herhangi bir düşüş olmuyor. Gösterge mi arızalı yoksa termostat mı bilemiyorum. Yoksa 3 derecelik yağmurlu havada bu şekilde olması normal midir? 

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Tam aynı şeyi yaptım bugün, egr iptali sonrası kalan kurumları da temizlemek için çıktım otobana 60 km yol gittim 3 bin devir sabit. 70 i geçmedi su sıcaklığı. Kaloriferi açtım 50 ye indi direk, hava da 9 dereceydi. Benimki termostat, sizinki de büyük ihtimal öyledir

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ebrar Tüfek yazdı:

Tam aynı şeyi yaptım bugün, egr iptali sonrası kalan kurumları da temizlemek için çıktım otobana 60 km yol gittim 3 bin devir sabit. 70 i geçmedi su sıcaklığı. Kaloriferi açtım 50 ye indi direk, hava da 9 dereceydi. Benimki termostat, sizinki de büyük ihtimal öyledir

Ebrar hiç güzel şeyler söylemiyorsun kardeşim 🙄😀

Peki sana bir soru daha yöneltiyorum şimdi. Arabayı computeste götürdüğümüzde araç henüz hız rampasına çıkmamışken rolantide çalışırken fan açmıştı. Termostat arızalı olsa fan açacak kadar ısınır mı sence? 

Sani Gerşon yazdı:

Termostat bu sorun. Geçmiş olsun.

Ben de öyle düşünüyordum Sani abi. Ama dedim belki birileri beni havanın soğukluğuna ikna eder 😁😁 Termostatı değiştirince yakıtta 1 litreden biraz fazla düşüş olur mu sence? 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Sani Gerşon yazdı:

İlla ki düşüş yaşayacaksınız ama 1 litre bence çok iddiali olur.

Arabamın termostatı genel olarak bildiğimiz termostatlardan biraz farklı abi. Müşür termostatın üzerinde. Arızanın müşürde olma ihtimali var mı sence? 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Oğuzkan Erışık yazdı:

Ebrar hiç güzel şeyler söylemiyorsun kardeşim 🙄😀

Peki sana bir soru daha yöneltiyorum şimdi. Arabayı computeste götürdüğümüzde araç henüz hız rampasına çıkmamışken rolantide çalışırken fan açmıştı. Termostat arızalı olsa fan açacak kadar ısınır mı sence? 

Ben de öyle düşünüyordum Sani abi. Ama dedim belki birileri beni havanın soğukluğuna ikna eder 😁😁 Termostatı değiştirince yakıtta 1 litreden biraz fazla düşüş olur mu sence? 

 

Abi bu konuda yorum yapacak kadar bilgili değilim malesef :( ısınmaz diye tahmin ediyorum ama benimki sadece tahmin. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Muşurde olabilir fanları düşük sıcaklıkta devreye sokar ısı pat düşer hele ki hava soğuksa çabuk soğur. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Oğuzkan Erışık yazdı:

Arabamın termostatı genel olarak bildiğimiz termostatlardan biraz farklı abi. Müşür termostatın üzerinde. Arızanın müşürde olma ihtimali var mı sence? 

Gayet mümkün. Müşür ile termostatı birlikte değişsek, çok mu pahalı?

Benim aracım sizinkinden olsaydı, ilk olarak termostatı değişirdim. Düzelmezse başka yerde arardım sorunu. İlk bakılack yer termostat bence.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Sani Gerşon yazdı:

Gayet mümkün. Müşür ile termostatı birlikte değişsek, çok mu pahalı?

Benim aracım sizinkinden olsaydı, ilk olarak termostatı değişirdim. Düzelmezse başka yerde arardım sorunu. İlk bakılack yer termostat bence.

Müşür 30 tl termostat 180 tl müşürle beraber. Ama fanı çalıştırdığını duymuyorum 

Ömer Sarıgül yazdı:

Muşurde olabilir fanları düşük sıcaklıkta devreye sokar ısı pat düşer hele ki hava soğuksa çabuk soğur. 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Termostat çıkışından radyatöre giden boruyu kontrol edin ibre yeni kalkmaya başladığında. Soğuksa termostatda sıkıntı yok ama ılımışsa açık kalıyor demektir.

Benim focus a göre de ucuzmuş, motor daha çabuk ısınacak, soğumayacak, her türlü değer.

https://www.citroenmarket.net/urun/peugeot-207-1-4-hdi-termostat-orjinal

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Tam aynı şeyi yaptım bugün, egr iptali sonrası kalan kurumları da temizlemek için çıktım otobana 60 km yol gittim 3 bin devir sabit. 70 i geçmedi su sıcaklığı. Kaloriferi açtım 50 ye indi direk, hava da 9 dereceydi. Benimki termostat, sizinki de büyük ihtimal öyledir

 

Üff araba çok yakar. Hemen yaptır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Termostat çıkışından radyatöre giden boruyu kontrol edin ibre yeni kalkmaya başladığında. Soğuksa termostatda sıkıntı yok ama ılımışsa açık kalıyor demektir.

Benim focus a göre de ucuzmuş, motor daha çabuk ısınacak, soğumayacak, her türlü değer.

https://www.citroenmarket.net/urun/peugeot-207-1-4-hdi-termostat-orjinal

Senin termostatla çok benziyor benimki abi. Akşam kontrol edeyim. Kıyaslamak için başka hangi hortuma bakmam gerek peki ?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Üff araba çok yakar. Hemen yaptır. 

 

Yakması çok şey değilde, yaptırana kadar hararet yapmasa bari :)

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bir yağ reklamında dediği gibi " aşınmaların çoğu ilk çalıştırmada motor ısınana kadar olur" sizinki hep daha çok aşınıyor ideal sıcaklığa gelmediği için. Sadece yakıt olarak düşünmeyin.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yakması çok şey değilde, yaptırana kadar hararet yapmasa bari :)

Seninki açık kalıyor Ebrar hareret yapmaz aksi bir durum olmadıkca. Isınamıyorki arabalarımız 😁

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Oğuzkan Erışık yazdı:

Senin termostatla çok benziyor benimki abi. Akşam kontrol edeyim. Kıyaslamak için başka hangi hortuma bakmam gerek peki ?

Radyatöre de bakabilirsiniz, focusda ulaşmak mümkün değil ondan boruyu kontrol edin dedim. Dediğim gibi aracı çalıştırıp ibre hareket edene kadar çalıştırıp kontrol ettiğinizde radyatör ve ona giden boru soğuk olmalı, ne zaman 90 a geldi o zaman sıcak su gönderilir radyatöre.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Oğuzkan Erışık yazdı:

Seninki açık kalıyor Ebrar hareret yapmaz aksi bir durum olmadıkca. Isınamıyorki arabalarımız 😁

 

Dimi aynen öyle, kafam karıştı bende açmıyor da su motorda dönüp sıcaklamıyor diye düşündüm aklım gitti😂 samsun sinop yolunda verdim kırbaçı 5 tane silindiri at gibi koşturdum, eve geldim kafa gidik ya, aha dedim su motorda dönmüyor motorun sıcaklığını almadığı için su ısınmadı. Hemen açtım telefonu conta fiyatlarına baktım 😂😂😂

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Müşirde olsa direk okumaz sanıyorum ama yanılıyorumdur da. Ben de termostat diyorum.

 

Dur kalk trafikte gözlemleyin birde. hararet yaz kış, dere tepe, dağ bayır düzlük yeşillik çimenlik çöl her yerde 90 olmalı.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Radyatöre de bakabilirsiniz, focusda ulaşmak mümkün değil ondan boruyu kontrol edin dedim. Dediğim gibi aracı çalıştırıp ibre hareket edene kadar çalıştırıp kontrol ettiğinizde radyatör ve ona giden boru soğuk olmalı, ne zaman 90 a geldi o zaman sıcak su gönderilir radyatöre.

Tamam abi akşam bi kontrol edeyimde yazarım buraya. Teşekkür ederim

Metin Akbal yazdı:

Müşirde olsa direk okumaz sanıyorum ama yanılıyorumdur da. Ben de termostat diyorum.

 

Dur kalk trafikte gözlemleyin birde. hararet yaz kış, dere tepe, dağ bayır düzlük yeşillik çimenlik çöl her yerde 90 olmalı.

Yanlış okuyup fanı mı açıyor acaba diye düşündüm bende Metin abi. Baktıracağız bakalım ne çıkacak. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)

Termostat sağlam. Kalorifer peteği tıkalı o açılacak. Dün sabahtan beri yağ basıncı düşük uyarısı veriyordu. Filtreyi değiştiriyoruz. Dün yokuş çıkarken bi patlama sesiyle beraber araba yığılma yaptı. Turbo basınç testi yaptık egrde kaçak var. Onu körleyeceğiz. 

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oğuzkan Erışık
Oğuzkan Erışık yazdı:

Termostat sağlam. Kalorifer peteği tıkalı o açılacak. Dün sabahtan beri yağ basıncı düşük uyarısı veriyordu. Filtreyi değiştiriyoruz. Dün yokuş çıkarken bi patlama sesiyle beraber araba yığılma yaptı. Turbo basınç testi yaptık egrde kaçak var. Onu körleyeceğiz. 

Yazmaya fırsat bulamamıştım. Ne kalorifer peteği tıkalı ne termostat sağlam ne de egr de kaçak var. Bu kadar yanlış tespiti hiç bir arada görmedim. Termostatı değiştirdik. Hala ısınmada sorun var. 90a çıkmıyor sürüş esnasında. Yokuş inerken ve ya ışıklarda beklerken hararet yine düşüyor. Kalorifer sıcaklığı stabil, eski termostata göre çok daha sıcak. Büyük ihtimal göstergede sorun var. Yakıt şuan 6.6 6.7 litre civarında. 0.5 litre civarında düşüş oldu termostat sonrasında. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Yazmaya fırsat bulamamıştım. Ne kalorifer peteği tıkalı ne termostat sağlam ne de egr de kaçak var. Bu kadar yanlış tespiti hiç bir arada görmedim. Termostatı değiştirdik. Hala ısınmada sorun var. 90a çıkmıyor sürüş esnasında. Yokuş inerken ve ya ışıklarda beklerken hararet yine düşüyor. Kalorifer sıcaklığı stabil, eski termostata göre çok daha sıcak. Büyük ihtimal göstergede sorun var. Yakıt şuan 6.6 6.7 litre civarında. 0.5 litre civarında düşüş oldu termostat sonrasında. 

 

ELM cihazı ile tablet-telefona bağlanıp Torque vs yükleyip kadrandaki ile uygulamadaki sıcaklık arasında fark var mı onu test edin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Metin Akbal yazdı:

 

ELM cihazı ile tablet-telefona bağlanıp Torque vs yükleyip kadrandaki ile uygulamadaki sıcaklık arasında fark var mı onu test edin.

Cihazı temin edip bakayım Metin abi sağolasın

Ali Darbaz yazdı:

Dizel clio 75 derecede kalıyor

İ10 90 derece

Cruze 100 derece

Termostatı denemek için tamirhanede boşta gaza yüklendiğimizde 90a getirip fanı açtırmıştık ama hareket halinde çıkmıyor ısı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...