İçeriğe Yönlendir

2013 1.5 Tdci dpf sıklığı


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

Selamlar... başlıkta belirttim özetle yazayım. Aracımı 6bin km dır kullanıyorum hep shell v power aldım. 3 hafta kadar önce yetkili serviste yağ bakımı yaptırdım. Faturada  opet 5w30 yağ konduğu yazdı. Konulan yağın dpf ye uygun olduğu sitesinde yazıyor. Lakin son zamanlarda dpf daha sık devreye girmeye başladı. Bundan önceki yakıtı bp den almıştım bitirip tekrar shell doldurdum. Yakıttan mı yoksa yağdan mı anlamadım. Kullanım şehir içi günlük 15 km ama bu durumdan önce nasıl kullanıyorsam yine öyle kullanıyorum. Yani çok devirli de değil düşük devirli de değil kullanımım. 2 gün önce de 200km uzun yol yaptım.

 

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

Her gün 1600-2000 devirde 100km yol yapıyorum. Yazın 2000-3000 km'de bir dpf temizliği yapıyor araç. Ama kışın 500-1000 km'de bir yapıyor. Hava soğukken motor ısınmadan çok fazla çiğ yakıt atıyor araba. Bundan kaynaklı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dpf sıklığı yağa direkt bağlı değildir, yakıta ve trafiğin drumuna bağlıdır, bir de rejenersayonu başrısız olursa, sonraki başlangıcı daha erken olur. tüm bunların dışında kalan kül miktarı artıkkça daha az kurum birikince rejenerasyon başlar.

yani yağın markasına en son takılın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
dpf sıklığı yağa direkt bağlı değildir, yakıta ve trafiğin drumuna bağlıdır, bir de rejenersayonu başrısız olursa, sonraki başlangıcı daha erken olur. tüm bunların dışında kalan kül miktarı artıkkça daha az kurum birikince rejenerasyon başlar.
yani yağın markasına en son takılın


Vag grubu ile Ford grubunun DPF sistemi farklı diye duydum Çağlar abi.
Mesela Passatta ışığı yandı bir kez, çıktım otobana, 3. Vites 3.000 devirde 10 dk kullandım, söndü ışık.
Fordlarda fan açma durumundan bahsediyorlar durduğu yerde, kendi kendine mi rejenerasyon yapıyor?
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford dpf için özel yağ istemiyor. Benzinlide kullanılan 913c tipi yağ kullanılıyor.Diğer üreticiler özel yağ istiyor. Yabancı bazı forumlarda Ford un dpf sistemin farklı olduğunu yazmışlar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

dpf sıklığı yağa direkt bağlı değildir, yakıta ve trafiğin drumuna bağlıdır, bir de rejenersayonu başrısız olursa, sonraki başlangıcı daha erken olur. tüm bunların dışında kalan kül miktarı artıkkça daha az kurum birikince rejenerasyon başlar.

yani yağın markasına en son takılın

sattığım dodge journey i bir arkadaşım kullanıyor. dpf sıklığı artmış en sonunda temizletmek zorunda kaldı. hep kısa mesafe biniyor. oysaki ben kullanırken bir kez bile rejenerasyon yapmamıştı hep uzun yol.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Celal Aydın yazdı:

 


Vag grubu ile Ford grubunun DPF sistemi farklı diye duydum Çağlar abi.
Mesela Passatta ışığı yandı bir kez, çıktım otobana, 3. Vites 3.000 devirde 10 dk kullandım, söndü ışık.
Fordlarda fan açma durumundan bahsediyorlar durduğu yerde, kendi kendine mi rejenerasyon yapıyor?

 

Dpf başladığında benim fiestada fan da devreye giriyor ve anlık tüketim 0.2 0.1 den 0.5 0.6 ya yükseliyor anlıyorum dpf rejenerasyonunu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kısa mesafe kullanımda benzinli lazım. Günde 10 15 km epey kısa dizel için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

 


Vag grubu ile Ford grubunun DPF sistemi farklı diye duydum Çağlar abi.
Mesela Passatta ışığı yandı bir kez, çıktım otobana, 3. Vites 3.000 devirde 10 dk kullandım, söndü ışık.
Fordlarda fan açma durumundan bahsediyorlar durduğu yerde, kendi kendine mi rejenerasyon yapıyor?

ford d a uyarı lambası yok tıkanana kadar. yoksa fan her markada açar, sebebi basit, aşırı ısıyı atması lazım o an

Dogan Arsiray yazdı:

oysaki ben kullanırken bir kez bile rejenerasyon yapmamıştı hep uzun yol.

mutlaka yapar, sayısı azalır ama yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Çağlar Bayur yazdı:

dpf sıklığı yağa direkt bağlı değildir, yakıta ve trafiğin drumuna bağlıdır, bir de rejenersayonu başrısız olursa, sonraki başlangıcı daha erken olur. tüm bunların dışında kalan kül miktarı artıkkça daha az kurum birikince rejenerasyon başlar.

yani yağın markasına en son takılın

Okulum evime 6 km uzaklıkta ve dur kalk yapıyorum biraz. Motor ısınmıyor da pek zaten havalardan.  

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Okulum evime 6 km uzaklıkta ve dur kalk yapıyorum biraz. Motor ısınmıyor da pek zaten havalardan.  
Dizel mantıksız zaten bu durumda.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağatay Kılınç yazdı:

Okulum evime 6 km uzaklıkta ve dur kalk yapıyorum biraz. Motor ısınmıyor da pek zaten havalardan.  

dpf te en çok birikim yapacak olan günlük rota uzunluğu. daha sık yapıyorsa içerde kalan kül artıyor olabilir, yetkili serviste manuel rejenerasyon öneririim yol yakınken

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Kısa mesafe kullanımda benzinli lazım. Günde 10 15 km epey kısa dizel için.


Eski nesil dizellerde sıkıntı yok fakat yinede araç çekişten düşüyor, kurum bağlıyor.
Arada uzun yolda yüksek devir kaptırmak motora can veriyor.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

 


Eski nesil dizellerde sıkıntı yok fakat yinede araç çekişten düşüyor, kurum bağlıyor.
Arada uzun yolda yüksek devir kaptırmak motora can veriyor.

eksik bakım yüzünden olur öyle şeyler, bakım dendiğinde sadece markettten yağ ve filtre almak geliyor piyasada akla

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Dogan Arsiray yazdı:

sattığım dodge journey i bir arkadaşım kullanıyor. dpf sıklığı artmış en sonunda temizletmek zorunda kaldı. hep kısa mesafe biniyor. oysaki ben kullanırken bir kez bile rejenerasyon yapmamıştı hep uzun yol.

Belki yapıyordur ama siz farketmiyorsunuzdur. Mesela benim focus bazen seyir halindeyken bazen tam park edip stop edecekken yapıyor. Seyir halindeyken hız sabitleyici devredeyse farkedilmesi güç. 

 

Bir de ben şuna karşıyım. fabrika bu aracı üretmiş. Üzerinde yazmıyor ki uzun yolda kullanın diye. Madem böyle bir sistem yaptınız tüketiciye zarar vermeyecek şekilde tasarlayın.  En azından göstergeye bir uyarı ışığı koyun.

 

Fordlarda , en azından benim focus aracımda sistem belli bir doluluğa ulaştımı jenerasyon başlıyor. Fan devreye giriyor, motor daha sarsıntılı çalışıyor, anlık tüketim 0,9 oluyor. 

2 depo önce bilindik markanın dpf sıvısını aldım. Mazotun içine katılıyor. O varken hiç jenerasyon yaptığına şahit olmadım. İyi bir şey mi bilmiyorum. 

 

Bence sık jenerasyonun en önemli sebebi kısa mesafe. 2. sebebi mazot. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
eksik bakım yüzünden olur öyle şeyler, bakım dendiğinde sadece markettten yağ ve filtre almak geliyor piyasada akla


Kaliteli yakıt
Kaliteli yağ
Orijinal Filtre seti
Belirli periyotlarda debimetre, yağ kanalları, manifold, egr, enjektör temizliği
Doğru devirde doğru vites
Kafadan 1 milyon km
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Evren Erakçora yazdı:
Çağatay Kılınç yazdı:
Okulum evime 6 km uzaklıkta ve dur kalk yapıyorum biraz. Motor ısınmıyor da pek zaten havalardan.  

Dizel mantıksız zaten bu durumda.

Evren bey katılıyorum buna lakin bulunduğum ilçede benzinli araç en az 8 lt yakar ben bununla 4 yakıyorum. Ayda hiç yoksa merkeze 200 km git gel 3 4 kere gidiyorum.

Çağlar Bayur yazdı:

dpf te en çok birikim yapacak olan günlük rota uzunluğu. daha sık yapıyorsa içerde kalan kül artıyor olabilir, yetkili serviste manuel rejenerasyon öneririim yol yakınken

Servis il merkezinde her zaman gidemiyorum ama fırsatım olursa değerlendireceğim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

 


Kaliteli yakıt
Kaliteli yağ
Orijinal Filtre seti
Belirli periyotlarda debimetre, yağ kanalları, manifold, egr, enjektör temizliği
Doğru devirde doğru vites
Kafadan 1 milyon km

fiat servislerinde binekte 30 ticaride 40 bin km bakımlarında standart temizlik işlemi var, hava filtresi değişir gibi standart. İsteğe bağlı değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen
Çağatay Kılınç yazdı:

Okulum evime 6 km uzaklıkta ve dur kalk yapıyorum biraz. Motor ısınmıyor da pek zaten havalardan.  

büyük ihtimal aracınızın rejenerasyonu yarım kalıyor ve sık yapmaya başlamış. yarım kalan yakma işini sık tekrarlaması normal. arada uzun mesafe ve yüksek devir motorunuzu toparlayacaktır.   💨dizel +yüksek devir💨

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Çağlar Bayur yazdı:

fiat servislerinde binekte 30 ticaride 40 bin km bakımlarında standart temizlik işlemi var, hava filtresi değişir gibi standart. İsteğe bağlı değil

Aynen, hemen her bakımda benim egeaya normal bakım dışında karbon temizliği ve manifolt temizliği yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Serkan Gülderen yazdı:

büyük ihtimal aracınızın rejenerasyonu yarım kalıyor ve sık yapmaya başlamış. yarım kalan yakma işini sık tekrarlaması normal. arada uzun mesafe ve yüksek devir motorunuzu toparlayacaktır.   💨dizel +yüksek devir💨

Aslında motoru durdurmadan önce sesi dinlerim anlık tüketime bakar öyle kontağı kapatırım. Pek yarın kalmıyor ama soğuk hava kısa mesafe ısınmayan motor ve dur kalk sebep gibi. Haftasonu uzun yol yapacağım teşekkürler 👍

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...