İçeriğe Yönlendir

Sandero - İleri Geri Silkeleme / Gaz Kesme / Çekip Bırakma Sorunu


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki
(düzenlendi)

2019 model, dacia sandero 1.0 araca sahibim. Araç şuan 22 binde, bu sorunu 2/3 bin kmden beri yaşıyorum.

 

Bu sorunu düz yolda da yaşattığı oluyor ama özellikle yokuşlarda/rampalarda 2000-3000 devir arasında ileri geri silkeleme gibi, arkadan birşey tutup bırakıyormuş hissi, gaz kesme gibi bir sorun var ve bunu zaman zaman yapıyor. Sorunu anlattım ama yaşadığım hissiyat şudur; Arabayı sanki biri arkadan tutuyor bırakıyor, tutuyor bırakıyor gibi bu yaşanan durum aslında tam anlamıyla ifade edecek olursak.

 

Ekim ayının sonunda önce Bursa Renault yetkili servise gitmiştim. Aracımda LPG olduğu için almadılar, LPG'yi sök öyle bakalım dediler, bende ancak vakit buldum geçenlerde söktürdüm, LPG beyni, yakıt tankı, enjektörler, elektrik bağlantısı söküldü. Şuan üstünde sadece regülatör kaldı, onunda işlevi yok şuanda.

 

Bu sorunu hem benzinde, hemde lpgde yapıyordu. Şuan LPG  yok ama yapmaya devam ediyor. 

Ben LPG söküldükten sonra tekrar Bursa Renault Mais servisinden randevu aldım ve servise gittim.  2 gün serviste kaldı araba, servis yoğunluğundan sanırım.

 

Servise arabayı teslim ederken arabada arıza kodu veya arıza lambası yanmadığı zaten belirtmiştim ama Arabayı Renault Clip cihazına bağlamışlar, arıza kodu aramışlar ama onlara da söylediğim gibi bulamamışlar. Neyse beni aradılar ben gittim servise; servis teknisyeni ve atölye şefi;

- Arabanın sorununun devam ettiğini, arıza ışığı veya arıza kodu bıraksa sorununun ne olduğunu anlayacaklarını (o kadarını bende anlarım zaten, maharet sorunu bulmakta..) belirttiler.

- Arıza ışığı veya arıza kodu vermediği için "yapacak birşeyleri yokmuş".. Eeee 2019 model araba, 20 bin kmde? Bu sorunu siz çözmeyecekseniz kim çözecek dedim, yapacak birşey yok diyip durdular.

 

DİKKATİMİ ÇEKEN NOKTA

 

1- Torque, Car Scanner gibi OBD programlarında "Emisyon testi veya emisyon okuma" bölümlerine girdiğimde Katalizör (Geçemedi, Tamamlanmadı) uyarısı görüyorum ama dediğim gibi arıza kodu veya arıza lambası yok. Ve ustaların söylediği biz o tür programlardan anlamayız katalizöre bişi olmaz bu km'de, olsa da arıza bırakır.

tarihinde ibrahim Tiryaki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Dogan Arsiray yazdı:

MAP sensörü bozuktur yada kablolamasında birşey vardır.

 

Doğan hocam, peki özellikle yokuşlarda yapmasının sebebi nedir? MAP sensörünü de çıkarıp temizlemiştim yağsız kontak spreyi ile ama yinede bir değişiklik olmamıştı.

 

Ek olarak; LPG takılırken MAP sensörü ile ilgili birşeye dokunuyorlar mı ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tiguan da aynısı oluyordu. turbonun tam cekis urettigi devirde motor yuke biniyorsa oluyordu. map sendorunun soketinin kablolarından ikisi kopmak uzereymiş. degistirdim. arıza da vermiyor işin garibi. herhalde kablonun içindeki teller azalınca direnç artıyor ve bu sinyalin azalmasına meden oluyordu. ne zaman tel koptu arıza geldi. daha once de aynı sensor kirlenmişti ve temizleyince sorun giderilmişti. konusu var.

turbo varsa wastegate den olabilir. yada onu kontrol eden penumatic valften.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Dogan Arsiray yazdı:

tiguan da aynısı oluyordu. turbonun tam cekis urettigi devirde motor yuke biniyorsa oluyordu. map sendorunun soketinin kablolarından ikisi kopmak uzereymiş. degistirdim. arıza da vermiyor işin garibi. herhalde kablonun içindeki teller azalınca direnç artıyor ve bu sinyalin azalmasına meden oluyordu. ne zaman tel koptu arıza geldi. daha once de aynı sensor kirlenmişti ve temizleyince sorun giderilmişti. konusu var.

turbo varsa wastegate den olabilir. yada onu kontrol eden penumatic valften.

 

Turbo yok doğan hocam, atmosferik motor aracımız. 2019 model 21 bin km'de araçta bu sorunu yaşamak canımı epey sıktı açıkçası. Sıkıntılarla uğraşmamak için yeni model araba alıyoruz ama şans sanırım bazı şeyler.  

 

Bu arada bu sıkıntıyı genelde ayak gaz pedalında sabitken belirrtiğim devir aralığında 2000/2500 devir bandında yapıyor, vites düşürüp devir  yükselirse kesiliyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

oksijen sensörüne de bakmak lazım.

Ayrıca, yetkili servis sorunu devam eden arabayı çözemiyoruz diye bırakamaz. Teslim almayın. Garantili araçta sorunu çözene kadar parça değiştirip deneyip bulacaklar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ateşleme gibi geldi bana da.
Araç ile Renault tanı programı bağlı teste çıkılır belirlenen arızanın olduğu zaman diliminde sensör ateşleme vb değerleri referans değerler içinde mi bakılır ve arıza tespit edilir bana göre

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Tahir Ak yazdı:

Ateşleme gibi geldi bana da.
Araç ile Renault tanı programı bağlı teste çıkılır belirlenen arızanın olduğu zaman diliminde sensör ateşleme vb değerleri referans değerler içinde mi bakılır ve arıza tespit edilir bana göre

 

 

Hocam bunu yetkili servise söyledim ben, seyir halinde değerlere bakamıyoruz mu ne demişti. Oldukça şaşırdım bu duruma. Böyle bir saçmalık olur mu yahu.

Sani Gerşon yazdı:

oksijen sensörüne de bakmak lazım.

Ayrıca, yetkili servis sorunu devam eden arabayı çözemiyoruz diye bırakamaz. Teslim almayın. Garantili araçta sorunu çözene kadar parça değiştirip deneyip bulacaklar.

 

Sani hocam, Torque programı ve diğer obd arıza test cihazlarındaki emisyon okuma muhabbetinden bahsetmiştim ana mesajda. Bu katalizörü geçemedi göstermesini ciddiye almalı mıyız?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok, katalizörde torque'un baktığı sensör yoksa, geçemedi yazar, normaldir.

ibrahim Tiryaki yazdı:

Sani hocam, Torque programı ve diğer obd arıza test cihazlarındaki emisyon okuma muhabbetinden bahsetmiştim ana mesajda. Bu katalizörü geçemedi göstermesini ciddiye almalı mıyız?

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Sani Gerşon yazdı:

Yok, katalizörde torque'un baktığı sensör yoksa, geçemedi yazar, normaldir.

 

 

 

Ama şöyle bir şey var; Daha önce aldığım ekran kayıtlarında aynı programların katalizör için geçti/tamamlandı dediğini gördüm, hatta ekran görüntüleride duruyor telefonumda.

Yorum bağlantısı
 
Sani hocam, Torque programı ve diğer obd arıza test cihazlarındaki emisyon okuma muhabbetinden bahsetmiştim ana mesajda. Bu katalizörü geçemedi göstermesini ciddiye almalı mıyız?
Uğraşmazlar tok satıcılar
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Motor yüke bindiğinde ateşleme bobini yeterince yüksek akım üretmediği için yakıt ateşlenemiyor. Çekip bırakma yapıyor. Ateşme bobinlerini değiştiemek gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

Motor yüke bindiğinde ateşleme bobini yeterince yüksek akım üretmediği için yakıt ateşlenemiyor. Çekip bırakma yapıyor. Ateşme bobinlerini değiştiemek gerekiyor. 

 

 

Ali hocam, bobin arızası olsa "mutlaka" arıza lambası yakmaz mıydı?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Ali hocam, bobin arızası olsa "mutlaka" arıza lambası yakmaz mıydı?

 

Miss fire hatası verir. Ama araba 1.0 sce . Bunların arıza sistemi nasıl çalışıyor fikrim yok. 

Arızadan evvelinde, arabayı çok düşük devirde (1500 2000) yüksek vitesde (5 nci vitesde) uzun süre seyir yaptınmı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

 

Miss fire hatası verir. Ama araba 1.0 sce . Bunların arıza sistemi nasıl çalışıyor fikrim yok. 

Arızadan evvelinde, arabayı çok düşük devirde (1500 2000) yüksek vitesde (5 nci vitesde) uzun süre seyir yaptınmı. 

 

 

Bobin arızası sanırım ateşleme sorunundan dolayı katalizörede etki edebiliyormuş, belkide torque programında katalizör; incomplete demesinin sebebi bu olabilir. Ama herhangi bir hata yok. Ali hocam rica etsem kendi aracınızın torque; emisyon testi kısmını ekran görüntüsü atar mısınız?

 

İmkanı olan arkadaşlar varsa aynı şekilde sizden de bu konuda bir ekran görüntüsü alabilirsem çok iyi olur.

Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

Bende de sizinki gibi aynı sorun yaşıyorum, araba nadir bi sekilde anlık olarak tekliyor ve hiçbir şey olmamış gibi devam ediyorum yoluma, sorunu cozerseniz buraya yazabilirmisiniz? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Ama şöyle bir şey var; Daha önce aldığım ekran kayıtlarında aynı programların katalizör için geçti/tamamlandı dediğini gördüm, hatta ekran görüntüleride duruyor telefonumda.

CLIP'in göremeyeceği bir arıza olamaz. Mutlaka görür. Yine de götürdüğünüzde anlatın bunu.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Muhammed Orak yazdı:

Bende de sizinki gibi aynı sorun yaşıyorum, araba nadir bi sekilde anlık olarak tekliyor ve hiçbir şey olmamış gibi devam ediyorum yoluma, sorunu cozerseniz buraya yazabilirmisiniz? 

 

 

tamam hocam mutlaka yazarım. sizin aracınız nedir? arıza tespit cihazına bağladı mı? herhangi bir aksiyon alabildiniz mi?

Sani Gerşon yazdı:

CLIP'in göremeyeceği bir arıza olamaz. Mutlaka görür. Yine de götürdüğünüzde anlatın bunu.

 

 

 

Benim arızayı görmüyor ne hikmetse :) Ayrıca ben bu durumu anlattım, o tür programlar bizi bağlamaz, bu km'de katalizöre birşey olmaz dediler.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arızayı gördülerse çözemediklerine dair yazı alın yapabilirseniz. hataa tüv süd gibi kurumsal bir ekspertiz firmasından teyid edilebilir motor sorunu.

 

yinede bence çok basit bir problem vardır. her seferinde bir değişkene odaklanarak test etmek lazım.

Sani Gerşon yazdı:

CLIP'in göremeyeceği bir arıza olamaz. Mutlaka görür. Yine de götürdüğünüzde anlatın bunu.

map sensörü arıza vermeyebilir. ancak kablo kopunca filan arıza kaydı oluşuyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Bobin arızası sanırım ateşleme sorunundan dolayı katalizörede etki edebiliyormuş, belkide torque programında katalizör; incomplete demesinin sebebi bu olabilir. Ama herhangi bir hata yok. Ali hocam rica etsem kendi aracınızın torque; emisyon testi kısmını ekran görüntüsü atar mısınız?

 

İmkanı olan arkadaşlar varsa aynı şekilde sizden de bu konuda bir ekran görüntüsü alabilirsem çok iyi olur.

 

Bence sorun ateşleme. 

Bendede olduğu için biliyorum. 3  ateşleme bobinide değişince sorunum kalmadı. Benzinde bile nispeten hissederdim. 

 

Ateşleme motor yükte iken , TDC noktasına yaklaşır. Buda ateşmeme bobini üzerinde yüksek voltaj geçmesine ve bu sırada oluşan patlamanın yarattığı ısıdan daha fazla etkilenmesine sebeb olur. Elektronik ateşlemeli otomobillerde olan bir sorun . Bonini ve krank mili konunm sensörüne bakmak lazım. 

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

 

Bence sorun ateşleme. 

Bendede olduğu için biliyorum. 3  ateşleme bobinide değişince sorunum kalmadı. Benzinde bile nispeten hissederdim. 

 

Ateşleme motor yükte iken , TDC noktasına yaklaşır. Buda ateşmeme bobini üzerinde yüksek voltaj geçmesine ve bu sırada oluşan patlamanın yarattığı ısıdan daha fazla etkilenmesine sebeb olur. Elektronik ateşlemeli otomobillerde olan bir sorun . Bonini ve krank mili konunm sensörüne bakmak lazım. 

 

 

 

 

Doğrudur ali hocam ama ateşleme gibi bir sorun nasıl olurda arızaya düşmez..

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Ben de aynı model bir araç ile buji kabloları ve ateşleme bobini değiştirip test etmeyi önerdim. Denk getirip yapsak bence çözümü bulacağız :) 

Yorum bağlantısı
Muhammed Orak
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

tamam hocam mutlaka yazarım. sizin aracınız nedir? arıza tespit cihazına bağladı mı? herhangi bir aksiyon alabildiniz mi?

 

 

 

Benim arızayı görmüyor ne hikmetse :) Ayrıca ben bu durumu anlattım, o tür programlar bizi bağlamaz, bu km'de katalizöre birşey olmaz dediler.

Nissan Almera 1.5 benzin lpg 2001 model , arıza tespit cihazına bağlamadım daha, elm327 siparis edeceğim uygun fiyata bulursam. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ibrahim Tiryaki yazdı:

Doğrudur ali hocam ama ateşleme gibi bir sorun nasıl olurda arızaya düşmez..

 

Benimde lpg sistemi erken devreye giriyor. Ama arızaya düşmüyor . ben ne yapayım şimdi :( 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...