İçeriğe Yönlendir

Sandero - İleri Geri Silkeleme / Gaz Kesme / Çekip Bırakma Sorunu


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Müşteri hizmetlerine ben internetten baktım tabii ki demeyeceksiniz. :)  Onlar bilemezler. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Semih Şen yazdı:

Sandero eco g 09 benzin LPG aracım 1300 km de. Rampa yukarı ve özellikle eco modda bazen de düz yolda 3. Vites 2000-2500 arası bazen 4. Vites 2000-2300 arası civarı hafif silkeme gaz kesme hissediyorum. Servise gideceğim ama muhtemelen sürekli olmadığı az olduğu ve hata kodu vermediği için bişey çıkmayacak. Bu sorunu yaşayanlar toplanıp Renault Fransa gibi Renault Türkiye ye bunun genel olduğunu bildirmek gerek.

 

Sizin sorununuz lpg yakıtın kalitesinden kaynaklı olabilir. 

Yorum bağlantısı
Semih Şen
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Sizin sorununuz lpg yakıtın kalitesinden kaynaklı olabilir. 

Bugün üçüncü kez Farklı bir markadan gaz doldurdum. Dediğiniz ihtimali düşünerek. Kalite etkiliyor olabilir ama genelde var gibi. Benzinle denemek lazım. Az önce dik rampayı çıkarken yapmadı, son düzlüğe doğru girerken hafif hissettim. Müşteri hizmetleri far buğulanma sorununda da önce hangi far diye soruyor, ikisi de buğulanıyor dediğim de daha sonra teknik birim normal diyor, 5-10 dakika araç çalışınca geçer diyor. Ben iki saatte ancak geçiyor dediğimde ben süreyi erken söylemişim diyor. Trafikte lüks bir çok aracında farı buğuluymuş diye bana saçma cevaplar veriyorlar. Benim debriyajda 500 km den sonra pedal ses yapmaya başladı, özellikle trafikte kalınca gıcırtı artıyordu,  sprey sıktılar  bakalım trafikte yine olursa yaklaşımları nasıl olacak. Bagaj kapağı eğriliği ile de sorun yaşadım. Başka bişey Çıkmaz inşallah keyif kaçıran durumlar.

tarihinde Semih Şen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Müşteri hizmetlerine ben internetten baktım tabii ki demeyeceksiniz. :)  Onlar bilemezler. 

 

mehmet hocam tekrar merhaba, fransız otomobil forumundan benimle birebir aynı sorunu yaşayan bir arkadaştan bahsetmiştim.fransız arkadaşımız renault techline (renault ulusal teknik hattı) yönergelerini bayisi ile birlikte takip ediyor, sürecin bir kısmını daha önce anlatmıştım. bu yönergelere göre pazartesi 2 elektrovalf (selenoid valf) değiştirdi. ama araçtaki sorunda herhangi bir değişim yok. sizce nedir bu sorun? selenoid valf dedik, ondan da değil... yorumunuz nedir.

 

fransız arkadaşımızın aracında şuana kadarda değiştirdiği parçalar şunlar:

 

değişen gaz kelebeği gövdesi + yeniden programlama -
değişen lambda probu -
değişen hava basıncı sensörü -
değişen gaz pedalı -
besleme basıncı - gönderme sensörü 
2 eksantrik mili solenoid valfinin değiştirilmesi

 

 forumdaki gönderisinden çeviri yapıp yazdım parça isimlerini, bir hata yoktur umarım.

Semih Şen yazdı:

Dacia müşteri Hizmetleri kıvırıp motor Fransa’daki ile aynı parçalar olmayabiliyor, o forumlara bakmayın isterseniz test ettiririz dedi. Eco mod harici soğukken motor lpg de az da olsa yaptı. Ama benzinle denemedim tekrar. Fabrikasyon LPG benim ki. Inşallah devam etmez ya da çözülür.

 

 

hocam müşteri hizmetleri ile bir sonuç alamazsınız. problemle alakalı şikayetvar'a yazın, direkt dosya açılıyor ve süreç öyle ilerliyor.

 

bu arada servisten şu cevaplara alırsanız pes etmeyin; bu araba 3 silindir ya normaldir, ya 3 silindir arabalar hep böyle, ya 3 silindir bla bla bla...

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Şen
Mehmet Göktürk yazdı:

Müşteri hizmetlerine ben internetten baktım tabii ki demeyeceksiniz. :)  Onlar bilemezler. 

Haklısınız ben eksik söylemişim. kastettiğim müşteri hizmetlerinden sonra arayan teknik birimdi. Onların bilgisi olması gerekir bence.

ibrahim Tiryaki yazdı:

hocam müşteri hizmetleri ile bir sonuç alamazsınız. problemle alakalı şikayetvar'a yazın, direkt dosya açılıyor ve süreç öyle ilerliyor.

 

bu arada servisten şu cevaplara alırsanız pes etmeyin; bu araba 3 silindir ya normaldir, ya 3 silindir arabalar hep böyle, ya 3 silindir bla bla bla...

 

 

Servis aynen böyle dedi, 3 silindir normaldir, eco mod zorlanıyor normaldir. Ben de şu an sürekli olmadığı için üstelemedim bakalım kullandıkça sık sık yaparsa bu sefer randevulu gideceğim servise olmazsa şikayet vardan devam ederiz. Sağolun

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Semih Şen yazdı:

Haklısınız ben eksik söylemişim. kastettiğim müşteri hizmetlerinden sonra arayan teknik birimdi. Onların bilgisi olması gerekir bence.

Servis aynen böyle dedi, 3 silindir normaldir, eco mod zorlanıyor normaldir. Ben de şu an sürekli olmadığı için üstelemedim bakalım kullandıkça sık sık yaparsa bu sefer randevulu gideceğim servise olmazsa şikayet vardan devam ederiz. Sağolun

 

hocam malesef Türkiye'de yetkili serviste olsa klasik Türk mantığı ile devam ediyor. Yahu kardeşim önce sorunu ele al, incele, herhangi bir problem görmediysen de bunu renault fransaya bildir. şuan benim sorunu yaşayan fransız arkadaşın süreci bu şekilde ilerliyor ve renault techline (ulusal teknik servis bölümü) yönlendiriyor. 

 

Avrupa'da mantık bu, Türkiye'de bişi yok abi devam et, bana arıza lambası yakana kadar kullan diyen atölye şefi var, gerisini sen düşün...

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Semih Şen yazdı:

Bugün üçüncü kez Farklı bir markadan gaz doldurdum. Dediğiniz ihtimali düşünerek. Kalite etkiliyor olabilir ama genelde var gibi. Benzinle denemek lazım. Az önce dik rampayı çıkarken yapmadı, son düzlüğe doğru girerken hafif hissettim. Müşteri hizmetleri far buğulanma sorununda da önce hangi far diye soruyor, ikisi de buğulanıyor dediğim de daha sonra teknik birim normal diyor, 5-10 dakika araç çalışınca geçer diyor. Ben iki saatte ancak geçiyor dediğimde ben süreyi erken söylemişim diyor. Trafikte lüks bir çok aracında farı buğuluymuş diye bana saçma cevaplar veriyorlar. Benim debriyajda 500 km den sonra pedal ses yapmaya başladı, özellikle trafikte kalınca gıcırtı artıyordu,  sprey sıktılar  bakalım trafikte yine olursa yaklaşımları nasıl olacak. Bagaj kapağı eğriliği ile de sorun yaşadım. Başka bişey Çıkmaz inşallah keyif kaçıran durumlar.

 

6 yaşında arabanın farı hiç buğu yapmadı yahu. Neden buğu yaparki

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İbrahim bey, konu ilgimi çekti ve okurken dikkatimi çeken bir yanma odasında kurumun fazla olduğu. Bunun anlamı yanlış zamanda ateşleme ve iyi yanmayan yakıt. Karşılığı bize silkeleme olarak geri dönen problem. Ateşleme zamanı grank pozisyon sensörü ile belirleniyor. Tüm 1.0 araçlarda olan bu arıza yazılımsal veya tasarım hatası görülmekte. Renault bununla ilgili hiçbir şey yapmayacak. 

Sene 2012. 105 dci motor 1700 2000 devir bandında hafif yükte silkeliyor. Bursa ve istinye merkez servislere sahi gidiliyor. Bakın beyler bu azıra yazılımsal, vnt turbo alt devirde yüksek basınç üretiyor ve piston dönme momenti basıncı yenemiyor. Kısın gücü, yok. Antetli kağıtta yazan şu cümle : "oluşan şikayet aracın sürüş dinamiği ve güvenliğini tehlikeye atmıyor. Bu modeller böyle"

 

Diyeceğim o ki, hazır olun bu cümleye. 

Ali Darbaz yazdı:

 

6 yaşında arabanın farı hiç buğu yapmadı yahu. Neden buğu yaparki

H4 far zor buğu yapar ondan. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

İbrahim bey, konu ilgimi çekti ve okurken dikkatimi çeken bir yanma odasında kurumun fazla olduğu. Bunun anlamı yanlış zamanda ateşleme ve iyi yanmayan yakıt. Karşılığı bize silkeleme olarak geri dönen problem. Ateşleme zamanı grank pozisyon sensörü ile belirleniyor. Tüm 1.0 araçlarda olan bu arıza yazılımsal veya tasarım hatası görülmekte. Renault bununla ilgili hiçbir şey yapmayacak. 

Sene 2012. 105 dci motor 1700 2000 devir bandında hafif yükte silkeliyor. Bursa ve istinye merkez servislere sahi gidiliyor. Bakın beyler bu azıra yazılımsal, vnt turbo alt devirde yüksek basınç üretiyor ve piston dönme momenti basıncı yenemiyor. Kısın gücü, yok. Antetli kağıtta yazan şu cümle : "oluşan şikayet aracın sürüş dinamiği ve güvenliğini tehlikeye atmıyor. Bu modeller böyle"

 

Diyeceğim o ki, hazır olun bu cümleye. 

H4 far zor buğu yapar ondan. 

 

Servet bey, bu sıkıntıyı yaşayan araçlar fransız forumunda da gördüğüm kadarıyla, genelde 2019 modeller gibi gözüküyor, 1.0 SCE motoru kullanan kullanıcılara elimden geldiğince ulaşıp soruyorum böyle bir sorun var mı diye, genel olarak yok cevabını alıyorum, model sorduğumda ise 2017 veya 2018 model olanlara denk geliyorum. Tabi belkide farketmiyorlar veya servise gidip normaldir cevabını alıp umursamıyorlar, bu kısmı bilemiyorum.

 

Ama aklımı kurcalayan sorular var;

 

1- Yazılımsal ise "sıfır" alınmış bir araçtada bu sorun olması gerekmez mi ? Bende bu sorun ilk başta yoktu sonradan başladı. 

2- Yazılımsal ise 2017 ve 2018 modellerde aynı motoru ve yazılımı kullanıyor, parçalar vs. herşey aynı. Onlarda neden bu problem yok.

3- Mekaniksel ise hangi parça buna sebep verir? Araştırdığım kadarıyla, eksantirik sensörü okuma yapıyor ve yağ kontrol valfi (elektrovana/selenoid valf) yağ basıncı ile kam milini hareket ettiriyor, doğru zamanda subap zamanlamasını ayarlıyor.

 

4- Problem eksantirik konum sensöründe olabilir mi?

 

Bu sorulara cevap verirseniz çok mutlu olurum.

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tolerans olur her mekanik ve elektronik parçada. Hele ki bunlar kol kola çalışıyor ise. Sıfır motorda tolere edilebilen hata biraz km yapınca nükseder. Bendeki sorun yukarıda yazdığım. Bir ay sonra aynı araçtan iki tane aldık tık yoktu mesela. Aynı banddan çıkıp farklı olacaktır araçlar illaki. 

 

Şu yapılamıyor malesef. Mevcut yazılım silinip misal bir önceki yazılım yüklenmiyor renoda. Öyle olsa 2017 bir aracın yazılımı atılarak test yapılır. Hata ne olacak diye. 

 

Değilken sübap zamanı grank pozisyonu, motor yükü ve devire endexli çalışır. Yük artınca hata oluşuyor sizin araçta. Sürekli yapsa ecu haritası diyeceğim. Sürekli değil. Birde şunu denemek lazım. Bende öyle buldum hatayı. 1100 m rakım üstünde hiçbir problem yaşamadım. Sizin araç deniz seviyesi veya yüksek geçitlerde ne yapıyor bakılmalı 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Sene 2012. 105 dci motor 1700 2000 devir bandında hafif yükte silkeliyor.

Ne çektim ya. En son çip yapılınca bayağı toparlamıştı ama bitmemişti sorun.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Tolerans olur her mekanik ve elektronik parçada. Hele ki bunlar kol kola çalışıyor ise. Sıfır motorda tolere edilebilen hata biraz km yapınca nükseder. Bendeki sorun yukarıda yazdığım. Bir ay sonra aynı araçtan iki tane aldık tık yoktu mesela. Aynı banddan çıkıp farklı olacaktır araçlar illaki. 

 

Şu yapılamıyor malesef. Mevcut yazılım silinip misal bir önceki yazılım yüklenmiyor renoda. Öyle olsa 2017 bir aracın yazılımı atılarak test yapılır. Hata ne olacak diye. 

 

Değilken sübap zamanı grank pozisyonu, motor yükü ve devire endexli çalışır. Yük artınca hata oluşuyor sizin araçta. Sürekli yapsa ecu haritası diyeceğim. Sürekli değil. Birde şunu denemek lazım. Bende öyle buldum hatayı. 1100 m rakım üstünde hiçbir problem yaşamadım. Sizin araç deniz seviyesi veya yüksek geçitlerde ne yapıyor bakılmalı 

 

evet motor yüke binince bu sıkıntırı yaratıyor, ani gaza basmalar ve yokuşlarda, eğimli yollarda. devir yükseltince veya vites düşürünce geçiyor sıkıntı. ama son zamanlarda artmaya başladı, hava durumu ile ilgisi olabilir mi bilemiyorum.

 

bu arada 2019 model 450 km'de aynı araçtan buldum, servise gittik, o araca ait beyin verileri benim aracıma atıldı (beyin yazılımı değil.) değişen bir şey olmadı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Mevcut yazılım silinip misal bir önceki yazılım yüklenmiyor renoda

Güncel yazılım yüklenip yeniden aynı yazılımı dahi yükleyemiyorsun. CLIP anında işlemi durduruyor.

 

_vaH5y4tUAa7RxNhh4SLT314mUqc_4oSzkCRfIEa

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Sani Gerşon yazdı:

Güncel yazılım yüklenip yeniden aynı yazılımı dahi yükleyemiyorsun. CLIP anında işlemi durduruyor.

 

_vaH5y4tUAa7RxNhh4SLT314mUqc_4oSzkCRfIEa

 

evet sani hocam doğru diyorsun vallahi, farzet ki arabaya yeni yazılım yayınlandı, sende yeni yazılım iyidir diyerek güncelledin, ama ardından yeni sıkıntılar ortaya çıktı bi öncekine dönemiyorsun.. saçmalık tamamen.. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Ne çektim ya. En son çip yapılınca bayağı toparlamıştı ama bitmemişti sorun.

110.k triger değişimi zamanı turbo üzerindeki mekanik ayarı kıstım düzeldi.

Sonrasında daha sesli çalıştı 230.k olana kadar. Meğer bi diş sente atık takılmış triger. Ağlamak istiyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
ibrahim Tiryaki yazdı:

Hocam selam, arıza kodu var mıydı araçta

İbrahim bey,

Arıza kodu olarak bilmiyorum ama usta bilgisayara bağladığında "4 numaralı buji arızası"  ya da " 4 numaralı ateşleme arızası" yazısı diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ersev Kaya yazdı:

İbrahim bey,

Arıza kodu olarak bilmiyorum ama usta bilgisayara bağladığında "4 numaralı buji arızası"  ya da " 4 numaralı ateşleme arızası" yazısı diye hatırlıyorum.

 

İyi en azından arıza kodu göstermesi iyi bir şey, zaten sıkıntı arıza yapması değil yapabilir normaldir, sıkıntı benim yaşadığım gibi arızayı göstermemesi cihazın. 

Servet Aydın yazdı:

110.k triger değişimi zamanı turbo üzerindeki mekanik ayarı kıstım düzeldi.

Sonrasında daha sesli çalıştı 230.k olana kadar. Meğer bi diş sente atık takılmış triger. Ağlamak istiyorum 

 

Servet abi o konuna denk geldim dün gece, hakikaten ustalık üstü bir yöntemle çözmüşsün. Tebrik ederim. Bu arada özelden attığım bağlantı içeriklerine göz atabildin mi? 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Hiç vaktim olmadı bugün. İlk fırsatta bakacağım 

 

 

Servet abi değerli yorumlarını bekler oldum :)

 

Ben yine araştırmalarıma devam ediyorum. Nette araştırma yapıyorum yapıyorum sürekli, genelde selenoid valf sıkıntılı çıkmış bu tip esrarengiz arızalarda. Bizim fransız arkadaş bunları da değiştirmişti ama aynı sorun devam etmişti. Bu kısım kafamı kurcalıyor. Selenoid valfi yönlendiren neresi? Yani sensöründe arıza olma ihtimali nedir, olsa kod bırakır mı vs?

 

Ayrıca fransız arkadaşta tek kontrolü yapılmayan eksantirik konum sensörü. Bunu da sormuş fransadaki servisine, yok o olsaydı arıza kodu bırakırdı demişler, gerçi ben herşeyin arıza kodu bırakacağı durumuna artık pek inanmıyorum, bir sıkıntı var ve arıza kodu bırakmayabiliyor demek ki..

 

Görüşlerin nelerdir abi. Başka hangi ihtimal ya da ihtimaller kaldı geriye?

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Semih Şen yazdı:

Dacia müşteri Hizmetleri kıvırıp motor Fransa’daki ile aynı parçalar olmayabiliyor, o forumlara bakmayın isterseniz test ettiririz dedi. Eco mod harici soğukken motor lpg de az da olsa yaptı. Ama benzinle denemedim tekrar. Fabrikasyon LPG benim ki. Inşallah devam etmez ya da çözülür.

 

semih bey ne yaptınız bir gelişme var mı

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
(düzenlendi)

https://communaute.dacia.fr/forum/DACIA/SANDERO/MOTEUR-1-0-SCE-75---ACCOUPS-LEGERS-LORS-DE-LEGERES-ACCELERATIONS-/3921801/23633

 

bu adreste sorunu çözdüğünü iddia eden bir kullanıcı şöyle yazmış:

 

Désolé de mon retard pour la réponse,il on fait un réglage au niveau de l'accélération elle été trop accélérée est une visite dans les injecteurs il faudrait qu'il vous la branche sur la balise et la, il verrait d'ou vient le problème( elle est sous garantie? donc pour vous c'est gratuit) insistez sinon !!!!!!

 

Türkçeye translate ile çevirince şöyle bir anlam çıkıyor, burda ne demek istemiş olabilir, anlayan beri gelsin; 

Yanıttaki gecikmem için özür dilerim, çok hızlanan hızlanma seviyesinde bir ayar var. 
Enjektörlerde bir ziyaret, etiketi takmanız gerekiyor ve orada, sorun (garanti altında mı? yani sizin için ücretsiz) aksi ısrar !!!!!!

 

 

tarihinde ibrahim Tiryaki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
ibrahim Tiryaki yazdı:

https://communaute.dacia.fr/forum/DACIA/SANDERO/MOTEUR-1-0-SCE-75---ACCOUPS-LEGERS-LORS-DE-LEGERES-ACCELERATIONS-/3921801/23633

 

bu adreste sorunu çözdüğünü iddia eden bir kullanıcı şöyle yazmış:

 

Désolé de mon retard pour la réponse,il on fait un réglage au niveau de l'accélération elle été trop accélérée est une visite dans les injecteurs il faudrait qu'il vous la branche sur la balise et la, il verrait d'ou vient le problème( elle est sous garantie? donc pour vous c'est gratuit) insistez sinon !!!!!!

 

Türkçeye translate ile çevirince şöyle bir anlam çıkıyor, burda ne demek istemiş olabilir, anlayan beri gelsin; 


Yanıttaki gecikmem için özür dilerim, çok hızlanan hızlanma seviyesinde bir ayar var. 
Enjektörlerde bir ziyaret, etiketi takmanız gerekiyor ve orada, sorun (garanti altında mı? yani sizin için ücretsiz) aksi ısrar !!!!!!

 

 

Türkçe'ye değilde, ingilizce'ye çevirince, enjektörlere bilgisayardan bakın demiş. Garantiliyse ücretsiz, değilse ısrar edin, ilgilensinler demiş.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Türkçe'ye değilde, ingilizce'ye çevirince, enjektörlere bilgisayardan bakın demiş. Garantiliyse ücretsiz, değilse ısrar edin, ilgilensinler demiş.

 

İyide Sani hocam, benim aracımda lpg vardı, lpg de de bu sıkıntıyı yaratıyordu

Lpg ile çalışırken benzin enjektörünün bir işlevi yok ki. 

 

Çok hızlandırılmış ivme seviyesinde bir ayar var dediği ne demek acaba 

tarihinde ibrahim Tiryaki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

İyide Sani hocam, benim aracımda lpg vardı, lpg de de bu sıkıntıyı yaratıyordu

Lpg ile çalışırken benzin enjektörünün bir işlevi yok ki. 

 

Çok hızlandırılmış ivme seviyesinde bir ayar var dediği ne demek acaba 

Benzin enjektörü değilde onu kumanda eden ecu diyorum hâlâ. Nihayetinde ecu benzin enjektörü çalışıyor sanıyor hâlâ. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Benzin enjektörü değilde onu kumanda eden ecu diyorum hâlâ. Nihayetinde ecu benzin enjektörü çalışıyor sanıyor hâlâ. 

 

 

Servet abi daha detaylı açıklar mısın? Hangi noktada hata olabilir? Bizim ayar yapabileceğimiz birşeyse renault clip cihazı ile servise ısrar edeyim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...