İçeriğe Yönlendir

Sandero - İleri Geri Silkeleme / Gaz Kesme / Çekip Bırakma Sorunu


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Benzin enjektörü değilde onu kumanda eden ecu diyorum hâlâ. Nihayetinde ecu benzin enjektörü çalışıyor sanıyor hâlâ. 

kapalı olması gerekirken kaçırıyordur belki???

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Servet abi daha detaylı açıklar mısın? Hangi noktada hata olabilir? Bizim ayar yapabileceğimiz birşeyse renault clip cihazı ile servise ısrar edeyim.

Servis pc ile sanmam ki avans püskütme ayarı yapılabilsin. 

Dogan Arsiray yazdı:

kapalı olması gerekirken kaçırıyordur belki???

Benzinli olanlarda aynı hatayı alıyor 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Dogan Arsiray yazdı:

kapalı olması gerekirken kaçırıyordur belki???

 

Doğan hocam tamamen benzinde kullanıyorum şaunda. LPG komple söküldü, yine aynı sorun devam ediyor.

 

Ayrıca gönderimi okursanız aynı sorunu yurtdışında da yaşayan kullanıcılar var.

Servet Aydın yazdı:

Servis pc ile sanmam ki avans püskütme ayarı yapılabilsin. 

Benzinli olanlarda aynı hatayı alıyor 

 

 

DDT4ALL programı ile, silindir vuruntu değerleri elle girilebiliyor. Bu avans değeri mi acaba?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İbrahim araç otomatik mi eğer öyle ise arkadaş ile görüştüm ve problemi biliyor. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

İbrahim araç otomatik mi eğer öyle ise arkadaş ile görüştüm ve problemi biliyor. 

 

 

Değil abi, bu 1000 cc motorun otomatiği yok Türkiye'de. Neymiş, belkide faydası olur?

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1.0 otomatik olanların çoğu aynı sorundan muzdarip dedi. Sembol bilhassa. Motor silkeleniyor ancak volan sorunlu. Servis baskıyı ve balatayı değiştiriyor. 15. 20.k sonra yine aynı. Arkadaş volan değiştirmiş sorun kalmamış. Konuştuğum kişi reno yetkili servisten ayrılma mekanik ustası. İşini bilgelik ile yapan biri. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

1.0 otomatik olanların çoğu aynı sorundan muzdarip dedi. Sembol bilhassa. Motor silkeleniyor ancak volan sorunlu. Servis baskıyı ve balatayı değiştiriyor. 15. 20.k sonra yine aynı. Arkadaş volan değiştirmiş sorun kalmamış. Konuştuğum kişi reno yetkili servisten ayrılma mekanik ustası. İşini bilgelik ile yapan biri. 

 

 

Benim sorunla onların sorun farklı gibi abi.

 

Hatta ben sana şöyle bir detayda vereyim; Ben bu sorunu ilk yaşadığımda aracıma lpg için afr ayarı yaptırdığım birisi vardı. Ben sorun LPG ayarında diye düşündüm ona çemkirdim. Sonra  denedim baktım aynı sıkıntıyı benzindede yapıyor. Oda bana benimle aynı marka/motora sahip bir araçta daha aynı sorun olduğunu ve yeni yazılım güncellemesi geldiğini servise gidip yazılım güncellemesi yaptırmam gerektiğini belirtti. Bende LPG takılı halde servise gittim. Servis arabayı denedi, sorunu gördü. Ama LPG takılı olduğu için işlem yapamayız dediler. Bende bir tanıdık vasıtası ile reno üzerinde uzmanlaşmış bir özel servise gittim. Cihaza bağlandı ve hakikaten yazılım güncellemesi gelmiş araca ve güncelleme yapıldı ve sorun geçmişti, defalarca deniyordum evet sorun geçmişti.

 

Sonrasında aynı problem 1 ay ortalama (1000/2000 km sonra) tekrar nüksetmeye başladı.  Bu durumu yabancı forumdaki arkadaşlarda aynı bu senaryoda yaşamışlar,. Hatta yabancı forumdaki arkadaş güncelleme yaptıktan 3000 km sonra başladı demişti ve forumada yazmışlardı..

 

Şimdi buradan çıkarılacak sonuç nedir?

 

Boşuna mı mekanik arıza arıyoruz biz şimdi?

 

 

 

EDİT: Servet abi arkadaşınız konumu okudumu acaba? Volan arızası bendeki tarz belirtilere yol açar mı? Ayrıca volanda sorun olunca mekanik arıza olduğu için cihaza vs yansımıyor değil mi?

 

 

Siz benden daha bilgili insanlarsınız o yüzden, tüm detayları paylaşmak istedim.

tarihinde ibrahim Tiryaki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Baştan beri dedim ya, yazılımsal olayın temeli 

 

 

Servis abi servise yazılım dedin mi işlerine geliyor, bizlik birşey yok modunda takılıyorlar.

 

Bu sorunu çözme anlamında nasıl bir yol izleyeceğiz. Hayır fransadaki arkadaşta gittiği bayiye ve renault techline (renault fransa teknik bölümü) bu duurmu anlatmıştı, onlar parça değiştirme gibi olaylara girmişler, değişen parçaların listesini de önceki gönderilerde paylaşmıştım. Madem yazılımsal bu renault techline ne diye insanları uğraştırıyor, yazılım kontrolü yapmışlardır diye düşünüyorum, o zaman yazılımda mı sorun bulamadılar. Yani üst düzey teknik bölüm yazılıma bakmayacaksa müşteri mi kendi kendine yazılım üretecek.. 

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Benim kangoda aynı sorunlar için turbo değişen servis vardı 

 

Sani abinin yorum yaptığı gönderide kafa karıştırıyor, dacianın resmi internet sitesindeki forumuna bizim fransız eleman konu açıyor bu sorunla ilgili oraya farklı kullanıcı aynı sorun bendede vardı diyor, bir işlem yaptırmış ama detay vermemiş. sani abi az buçuk çeviri yaptı ama anlayamadım bende. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
ibrahim Tiryaki yazdı:

özel servise gittim

lpg söküldükten sonra tekrar clip'e bağlanmadı mı?

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Sani Gerşon yazdı:

lpg söküldükten sonra tekrar clip'e bağlanmadı mı?

 

LPG söküldükten sonra 100 kez bağlanmıştır :)

 

Sorunun LPG ile ilgisi hiç yok zaten Sani abi. Yurtdışında da bu sorunun aynısını yaşayanlar olması olayı farklı bir noktaya götürüyor. 

 

Problem ya yazılımsal ya da mekanik bir parçada fabrikasyon hata var.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Benim kangoda aynı sorunlar için turbo değişen servis vardı 

 

 

Servet abi selam, bugün aracı servise bıraktım tekrardan, subap ayarlarının kontrol edecekler.

 

Aracı servise bıraktıktan sonra aynı problemi yaşayan fransız arkadaşımız mesaj attı, mesaj içeriği şöyle;

 

"Renault Techline (Ulusal Teknik Destek), bayime bu sabah yeni bir enjeksiyon güncellemesi geldiğini söylemişler ve bana çarşamba günü için randevu verdiler."

 

 

1- Hemen servisi arayıp güncellemeyi yapmalarımı talep edeyim?

2- Subapları da her ihtimale karşı kontrol etsinler, arabayı teslim almaya giderken mi güncelleme gelmiş güncellemeyi yapın diyeyim?

3- Güncelleme geldiyse subapları kontrol etmeme olasılıkları da  yüksek çünkü. Tavsiyen nedir?

 

 

Yorum bağlantısı
Semih Şen

Merhaba ben artık eco modu pek kullanmıyorum ve genelde devirli kullanıyorum. Benzinde denedim kısa süre aracı ama silkeleme yapmadı. Ama yeterli süre denemedim. Lpg eco modda olunca sanki 2 bin değir civarı silkeleme hafif oluyor ama ben psikolojik düşündüğüm için mi deyip geçtim bir iki kere. Çok olmadığı ve olunca da çok silkelemediği için dert etmiyorum şu anda:) sizin inşallah çözülür hatta güncelleme ile çözülürse daha çok sevinirim

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İbrahim servis bi ayarlara baksın yine de. Sonra yazılım işi zaten yapılır. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

İbrahim servis bi ayarlara baksın yine de. Sonra yazılım işi zaten yapılır. 

 

 

Tamam servet abi bende öyle düşünmüştüm.

 

Bu arada Subap ayarında bir bozukluk bendeki tarz şikayete sebep olur mu?

 

Eğer subap ayarı bozuksa bu fabrikasyon bir hata olduğu anlamına gelir sanıyorum ki, çünkü bu şikayeti tek yaşayan ben değilim.

 

 

Semih Şen yazdı:

Merhaba ben artık eco modu pek kullanmıyorum ve genelde devirli kullanıyorum. Benzinde denedim kısa süre aracı ama silkeleme yapmadı. Ama yeterli süre denemedim. Lpg eco modda olunca sanki 2 bin değir civarı silkeleme hafif oluyor ama ben psikolojik düşündüğüm için mi deyip geçtim bir iki kere. Çok olmadığı ve olunca da çok silkelemediği için dert etmiyorum şu anda:) sizin inşallah çözülür hatta güncelleme ile çözülürse daha çok sevinirim

 

 

Hocam sizin aracada bir güncelleme gelmiş olabilir, bir kontrol ettirmenizde fayda var diye düşünüyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Subap ayarı bozuk olsa tüketim artar, motor daima düzensiz çalışır. 3 silindir motorun toleransı 4 silindir gibi değil. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Subap ayarı bozuk olsa tüketim artar, motor daima düzensiz çalışır. 3 silindir motorun toleransı 4 silindir gibi değil. 

 

 

yani subap ayarında sorun olsa, belli devirde değil her devirde "ileri geri silkeleme" mi yapar demek istedin abi?

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Titreşimli çalışır motor. Yakıt yüksek çekiş zayıf olur 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Titreşimli çalışır motor. Yakıt yüksek çekiş zayıf olur 

 

3 silindirli zaten biraz titreşimli çalışıyor yapısı gereği, çekiş eskiye nazaran psikolojik mi bilmiyorum biraz zayıf gibi. ama psikolojik de geliyo olabilir, her yokuşta aha şimdi ileri geri silkelenecez diye yokuşa giriyorum çünkü.

 

bakalım subap kontrolü sonrası yine güncellerim buraları.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Subap ayarı bozuk olsa tüketim artar, motor daima düzensiz çalışır. 3 silindir motorun toleransı 4 silindir gibi değil. 

 

 

Servet abi subap ayarı kontrol edilmiş, bir sorun gözlenmemiş. 

 

Ayrıca aracımın enjeksiyon beyni son sürüme zaten sahipmiş.

 

Seyir halinde kayıt alınacak ve ondan sonra değerlendirme yapılacakmış. 1 haftadır araba serviste.. bekliyoruz..

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Hadi bakalım. Güzel haberle gel bize 

 

Valla abi fransadaki arkadaşın da seyir halinde yol kaydı alınmış ve bir sonuç çıkmamıştı, açıkçası pek umudum yok. 

 

Bana öyle geliyor ki bu araçlar farklı ülkelerde üretiliyor, Romanya üretimi fas üretimi vs. Bence bir üretim bandında problem var gibi.. Tabi bu nasıl çözülür orası ayrı bir mevzu. 

 

Daha önce Fransa'daki arkadaşın aracındaki değişen parçaları paylaşmıştım bu parçalar dışında nereye bakılmalı sence? 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Hadi bakalım. Güzel haberle gel bize 

 

servet abi tekrar merhabalar.

 

volant problemi belli devir aralığında benim yaşadığım probleme sebep olur mu? 

 

daha önce arkadaşınız volant sorunundan bahsetmişti ya aklıma geldi o ihtimalide düşüneyim dedim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...