İçeriğe Yönlendir

TSi Yağ Basıncı Düşük Uyarısı ve Kırmızı Yağ İşereti


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

tsi için kullanım kitapçığında minimum 95 oktan diyor. tavsiye edilen 98 sonuçta yüksek sıkıştırmalı motor. vuruntu da en büyük düşmanı.

Selim Bilgin yazdı:


Shell’ciyiz :)  

 

98 yok tabi ki. Kitapçıkta motorun 98 oktanla en uygun çalışacağı, performans kaybı ve yüksek tüketim göze alınarak 95 oktan kullanılabileceği yazıyordu. 
 

Maalesef tarih oldu o motor. 

zaten internetteki ilgili bir makalede, VW nin yeni jenerasyon çift şarjlı motorunu ve tek şarjlısını tabi, daha ekonomik kullanımı gözeterek  tasarladığı ve sıkıştırmasını daha düşük olacak şekilde ürettiğini okumuştum. strok boyu ile ilgili tamamen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Otto ve atkinson çalışmaları duymuştum ama detaylı bilmiyordum. Konu derin. Yavaş yavaş üreticiler uyguluyor. Ama yine parantez açarak skyactiv bu döngülerle birlikte 14:1 sıkıştırmayı başarıp seri üretime alan tek üretici. yani bu döngüyü ilk seri üretime geçiren mazda, yine en yüksek sıkıştırmayı uygulayabilen yine mazda. Diğerleri yapamaz mı? Yaparlar sanırım ama maliyeti de yüksek. Mazda butik üretici. 
 

egzoz borularının uzun karmaşık olması ise silindir egzoz dumanının başka zamandaki silindire girmemesinin istenmesi. Çünkü bu motorda en en istenmeyen şey sıkışan havanın ısınması. Bunun getirdiği bir sorun da katalizör sucaklığının düşmesi ama bu da bazı destekler ile stabil hale getiriliyor. 
 

Aynı şekilde Skyactiv d, dizelde de 14:1 uygulayarak onda da ilk. Dizelde Bu kadar düşük sıkıştırmanın bazı problemler getirdiği doğrudur. Özellikle kızdırma bujileri ve enjektörlerin çok özel olması ve hassas olması anlamına geliyor. @Servet Aydın cx3’teki problem buralardan bi yerden ortaya çıkıyor işte. 
 


 

Şu videoyu da bırakalım. Nissan olayı doğaya uyarlayarak anlatmış. 
 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

Şu an en verimli motor %40 Toyota Tnga platformu. Kendisi Atkinsonun dibidir. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Cvt hızlanma. Bu nedir :) 

 

https://youtu.be/erSKB8SPPxA&t=6m30s

Ali Darbaz yazdı:

 

Şu an en verimli motor %40 Toyota Tnga platformu. Kendisi Atkinsonun dibidir. 

 

 

 

toyota iyidir. otomobil dünyası toyota’ya çok şey borçludur. Teknoloji yazıyor adamlar. araba tercihimde ilk sıralardadır


ama cvt hızlanması hiç hoş değil. Alışagelmiş değil yani :) 

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Cvt hızlanma. Bu nedir :) 

 

https://youtu.be/erSKB8SPPxA&t=6m30s

toyota iyidir. otomobil dünyası toyota’ya çok şey borçludur. Teknoloji yazıyor adamlar. araba tercihimde ilk sıralardadır


ama cvt hızlanması hiç hoş değil. Alışagelmiş değil yani :) 

 

 

 

 

Aynı ucak gibi. Cvt hastasıyım ben. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cx3ün satır hataları var ve yakıt hattı hatası. Yazılım ile sorun kalmıyor, yakıt hattı da değişti zaten. Ancak sürekli 1500 deviri sevmiyor motor. Nihayetinde dünyada ilk 6000 dd dizeli yapan adam diyor ki, arada bir 6000 görelim pampa 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Mehmet Göktürk yazdı:

Atkinson cycle diye bir arat

Miller cycle bunun adı ucuz atkinson

Hocam benim skodanın egzoz çıkışı çiftli, tek susturucudan çift çıkış yani. Geçen liftte baktım susturucuların tekinde klepe var kablolu. Geri basınç için midir tahminin var mı?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Cem Işık yazdı:

Hocam benim skodanın egzoz çıkışı çiftli, tek susturucudan çift çıkış yani. Geçen liftte baktım susturucuların tekinde klepe var kablolu. Geri basınç için midir tahminin var mı?

 

Abi ACT var mı sende?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Cem Işık yazdı:

Aynen Act motor benimki

 

Silindir kapandığında kapatıyordur muhtemelen. Geri basınç için.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Cx3ün satır hataları var ve yakıt hattı hatası. Yazılım ile sorun kalmıyor, yakıt hattı da değişti zaten. Ancak sürekli 1500 deviri sevmiyor motor. Nihayetinde dünyada ilk 6000 dd dizeli yapan adam diyor ki, arada bir 6000 görelim pampa 

Max 5750 mi görüyor abi? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Max 5750 mi görüyor abi? 

6000 dd yazdım, 6000 çevirdiği için 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Burada 4900’e kadar veri vermiş. Ben gözümle 5700 gördüm. Senin motorda çita ciğeri var servet abi :) olabilir. 6000 devir nedir yav. Benim benzinli 6500 de kesicide 😂 

 

düşük sıkıştırma oranından dolayı yapabiliyor bunu. Düşük sıkıştırma, yanma odasında daha homojen yanma demek dizelde. Böyle emisyon da düşüyor, zararlı gaz salınımı da, katı atık partikül de düşüyor. Ama dizelde devir arttıkça benzinli gibi güç, lineer artmıyor tabi. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Olay sıkıştırma değil dizel de. Neden devir yüksek olmuyor diye bakınca yakıtın yanma hızı ile orantılı olduğu çıkar ortaya. 5 yerine 7 nokta püskütme ile benzin kadar hızlı yanma sağlanıyor. Motorin ne kadar hızlı yanarsa motor deviri o kadar hızlı olabilir sorunsuz 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Olay sıkıştırma değil dizel de. Neden devir yüksek olmuyor diye bakınca yakıtın yanma hızı ile orantılı olduğu çıkar ortaya. 5 yerine 7 nokta püskütme ile benzin kadar hızlı yanma sağlanıyor. Motorin ne kadar hızlı yanarsa motor deviri o kadar hızlı olabilir sorunsuz 

Benim bildiğim de dizeller eskiden çok daha yüksek sıkıştırma oranlarında yanıyordu. Bu da yanmayı verimsiz yapıyordu. Sıkıştırma düşünce motor dayanıklılığı da arttı. Parçalar hafifledi. Düşük devirde daha düzgün yanma olduğu için devir de arttı. Aynı kapıya çıktık. 
 

ben dizel skyactiv kullanmadım. Hızlanma için 4000-4500’den sonrasında ivmelenme düşüyor mu? Ya da kaçtan sonra düşüyor? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

4500 devirden sonra oluyor sana polyanna. 210 ile giderken dip gaz yapınca 5e alıyor araç. Üst devir torku zayıf o yüksek sürtünme hızlarında. 5200 devir mi neydi 210 iken hızı 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim bildiğim de dizeller eskiden çok daha yüksek sıkıştırma oranlarında yanıyordu. Bu da yanmayı verimsiz yapıyordu. Sıkıştırma düşünce motor dayanıklılığı da arttı. Parçalar hafifledi. Düşük devirde daha düzgün yanma olduğu için devir de arttı. Aynı kapıya çıktık. 
 

ben dizel skyactiv kullanmadım. Hızlanma için 4000-4500’den sonrasında ivmelenme düşüyor mu? Ya da kaçtan sonra düşüyor? 

 

Bir araştırmaya göre benzin ile dizelin verimlilikte çakışma noktası 3500 devir. 

Bu noktadan sonra benzin verimli dizel verimsizleşiyor. Bunu grafiği vardı oktan numarasının esas mahareti burda başlıyordu. Bu yüzden özel durumlar hariç benzin yarışlarda daha başarılı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Başarı. Küçük sahil Balıkçı teknelerinin yıllarca Vazgeçilmeziydi. Çin motorlarına bıraktı yerini. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Babacan kapattı

Bir günde şalteri indirdiler. Onlar Parti kuruyorlar şimdi. Arazisinde konut yükselecek. Ruhsat aşamasında, bizde. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...