Fatih Taş 5 Şubat 2018 Paylaş 5 Şubat 2018 (düzenlendi) biirkaç gün önce arabanın kaloriferi ısıtmıyordı, motorcuya gösterdim kalorifer tıkanmıştır dedi makinaya bağladık kalorifer temizleme makinesi ile temizlendi, ısıtmaya başladı, bende antifirizi vs yenileyelim dedim arabaya 3 litre antifirizle 2 litre kadar su konuldu, ancak aradan bir hafta geçtikten sonra kalorifer yine ısıtmamaya başladı, sebebi ne olabilir? kaloriferi açınca soğuk hava üflüyor yine, ustaya dolaşımdaki suyu tamamen boşaltıp yıkayalım yoksa içerde kalan pislikler yine tıkama yapar demiştim o sadece toplam 5 litre kadarlık bir kısmını boşaltabildiğini söyledi, ustaya daha gitmedim, buradan bir ön bilgi edineyim dedim, bu konuda tavsiyeniz nedir? 6 Temmuz 2019 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Biçimlendirme Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 Aynı sorun tekrarlamış demekki. Aynı ustaya gidin yine. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 (düzenlendi) Merhaba Bu sabah arabanın kalorifer sistemini test etme fırsatım oldu . Yola çıktım, kaloriferi açtım. Motor soğuk ve havalandırma çıkışlarında nispeten serin hava gelmeye başladı. Yoluma devam ettim, motorun hararet ibresi belli bir seviyeye ulaştı. Bu sırada göstergenin arkasından ganırta ganırta gıcırtı gelmeye başladı . Su sesine hiç benzemiyordu. Bir şeyler zorlanarak çalışıyormuş gibi, iki plastik parçanın sürterken çıkardığı ses andıran bir ses. Akabinde havalandırmalardan sıcacık hava gelmeye başladı. Nispeten soğuk hava bir anda ısınmıştı. Arabanın planlarını inceledim, ön trim benden taragında ısı müşürü ve acuatör valfini ceviren bir dişli sistemi barındırdığını farkettim. Mühtemelen duyduğum ses, spğutma suyunun gerekli sıcaklığa ulaşması sonucunda valfi çevirme sesiydi. Böylesi eski ve ucuz bir otomobilde bu tip bir teknoloji bulundurulması beni şaşırttı. Bu kendi akuatörü bulunan iki adet yapı var. Biri polen filtresinde diğeri ise kalorifer ısıtıcısının üstünde. . Motor kendini ısıttıktan sonra, kalorifer sistemine hava üflenmesi çok ince bir düşünce. Motor ısınmak için çabalarken , bir yandanda heater üflenen hava ile soğutulması , genel ısınma süresini uzatıyor. Lakin her türlü bu arabanın ısınması epey zaman alıyor. Üzerinde 105 derecelik termostat bulunmasına rağmen hararet ibresinin normal seviye ulaşması bana uzun geldi. 13 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 13 Aralık 2019 Paylaş 13 Aralık 2019 Hakkını teslim edelim cruze güzel araba.Benim tek sıkıntım olmayan 125 hp ileydi.Haricinde sınıfında en iyilerinden biri.Donanım olarakda bakarsan araç doluydu.Bizdeki ls plus pakedi idi.Güzel makyajlı bir araçtır kendileri.İçide fena değil.Hala chevrolet bu aracı getiriyor olsaydı bu paralara cruze almak zordu.Ben 48 binliraya sattım ve 48 binliraya o ayarda araba yoktu.Aynı ayardaki araçların fiyatı 70-80 binliraydı.Bende bu paraları verenekadar en güzeli gidip superb almak dedim ve öyle oldu. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 14 Aralık 2019 Paylaş 14 Aralık 2019 Ali bey cruze deyip gecme zamaninda da simdilerde de ucuz ve siradan bir arac degil.. Aytenle kiyaslama 😁 O ses disardan hava girisini kapatan klape dislisinin sesi. Opel grubunda gaz padalinin ordan direksiyona dogru (ust tarafa dogru bakarsan Gorebilirsin) beyaz renkte yuvarlak ve yan tarafinda plastik yollar bulunan bir disli sistemi.. Arac stop ettikten 10-15 saniye sonra dis havanin iceri girmemesi icin kapanir. Normal sartlarda araci calistirdigin anda acar.. Gecikme yasamis. Sicakligi bekleyen bir sistem degil. Kaliteli bir yagla hafif sekilde yaglanmasi gerekiyor.. yoksa zamanla zorladikca ya disliyi ya da klape baglantisini kirar. Ayrica heryerde bulamayacagin bir bilgi daha ekleyeyim. Normal sartlarda klape isini 3-5 saniyede tamamlamasina ragmen gelen enerji 10 saniye suruyor.. buda dislinin Zorlanmasina ve zamanla kirilmasina neden oluyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Aralık 2019 Paylaş 14 Aralık 2019 Alpay Sumer yazdı: Ali bey cruze deyip gecme zamaninda da simdilerde de ucuz ve siradan bir arac degil.. Aytenle kiyaslama 😁 O ses disardan hava girisini kapatan klape dislisinin sesi. Opel grubunda gaz padalinin ordan direksiyona dogru (ust tarafa dogru bakarsan Gorebilirsin) beyaz renkte yuvarlak ve yan tarafinda plastik yollar bulunan bir disli sistemi.. Arac stop ettikten 10-15 saniye sonra dis havanin iceri girmemesi icin kapanir. Normal sartlarda araci calistirdigin anda acar.. Gecikme yasamis. Sicakligi bekleyen bir sistem degil. Kaliteli bir yagla hafif sekilde yaglanmasi gerekiyor.. yoksa zamanla zorladikca ya disliyi ya da klape baglantisini kirar. Ayrica heryerde bulamayacagin bir bilgi daha ekleyeyim. Normal sartlarda klape isini 3-5 saniyede tamamlamasına rağmen gelen enerji 10 saniye suruyor.. buda dislinin Zorlanmasina ve zamanla kirilmasina neden oluyor. Dediğinden haklısın 10 yıllık klape yağlanması lazım. sesin bu kadar kötü çıkması ömrünün fazla olmadığını gösteriyor. Yalnız şöyle bir husus var. Ben sonuna kadar sıcağı açtım. Fanıda kademe 1'e getirdim . Yolda 5 dk sürdüm arabayı, hararet yükselince klapenin sesi geldi. sonra arabanın içini sıcak hava bastı. Bendeki klapenin yanında ısı sensörleri var. Tam 3 tane sensör saydım . Kutu içine aldım sensörleri Yorum bağlantısı
Recommended Posts