ibrahim Tiryaki 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Merhaba dostlar, Aracım 2019 model, turbosuz, atmosferik motor. Aracım güncel 21 bin km'de, 14 bin km'de lpg takıldı. Aracımda özellikle yokuşlarda olmak üzere 2000-2500 devir bandında ileri geri silkeleme, arkadan birşey tutup bırakıyor gibi bir sorun mevcut. Ayrıca son zamanlarda gaza ani basmalarda da bu tutukluk dediğimiz olayı yapmaya başladı. Araçta Arıza lambası veya arıza kodu yok, orjinal arıza tespit cihazına bağlanılıp bakıldı. LPG'nin bobinlere zarar verdiğinden şüphelenmeye başladım. Bobinler belki tamamen bozulmadı, tamamen bozulsa arıza bırakır diye düşünüyorum ama yinede çalışmasının sağlıklı olduğunu düşünmemeye başladım. Diğer sensörlerde görüldüğü üzere bir sorun yok gibi gözüküyor. Bazı araçlarda (özellikle fransız) LPG, bobinlere zarar verebiliyormuş. Hatta bunun nedeninin lpg montajı yapılırken bobinden devir sinyali alınması olduğuna dair yazılarda okudum ama yinede nedir ne değildir net olarak bilemiyorum. LPG'yi severim. Ama bobinlere zarar vermiş olma ihtimali nedir? Başına böyle bir durum gelen var mı? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Bobine lpg zarar veriri diyemem ama bobinin vadesi de dolmuş olabilir, olayın bobinle alakası da olmayabilir. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 16 Aralık 2019 Yazar Paylaş 16 Aralık 2019 Metin Akbal yazdı: Bobine lpg zarar veriri diyemem ama bobinin vadesi de dolmuş olabilir, olayın bobinle alakası da olmayabilir. 20 bin km'de 2019 model arabanın bobinin vadesi mi dolar? :) 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 (düzenlendi) Başka bir konuda da belirtmiştim. ilk bobin 75000 kmde son bobin 85000 kmde patladı Sebebi ise açıkca belli. Düşük devirde Yüksek motor yükünde kullanmaktan kaynaklı. O gün bugündür, yükte kullanmıyorum örnek 5 nci vitesde 60 km/h ile gidersem erken bozuluyor. 16 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 16 Aralık 2019 Yazar Paylaş 16 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Başka bir konuda da belirtmiştim. ilk bobin 75000 kmde son bobin 85000 kmde patladı Sebebi ise açıkca belli. Düşük devirde Yüksek motor yükünde kullanmaktan kaynaklı. O gün bugündür, yükte kullanmıyorum 2000-2700 devir arası normal kullanım. Tabi LPG işin içine girince olay değişiyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 20 bin km'de 2019 model arabanın bobinin vadesi mi dolar? Kul yapisi belli mi olur. Mesela 0 aracimin akusu 2.5 yilda bitti ustelik Varta. 2.5 yilda aku mu biter hem de Varta Başka bir konuda da belirtmiştim. ilk bobin 75000 kmde son bobin 85000 kmde patladı [emoji4] Sebebi ise açıkca belli. Düşük devirde Yüksek motor yükünde kullanmaktan kaynaklı. O gün bugündür, yükte kullanmıyorum [emoji4] örnek 5 nci vitesde 60 km/h ile gidersem erken bozuluyor. [emoji4] Eski aracimda tek bobin 75 binde patladi baska patlamadi 125 binde sattim. Bu aracimda da 55 binde bobin patlamadi ic plastigi catlama yapmis parazit yapiyordu. Ben direk lpg diyemem.Ustelik ayni aracin 1.4T si 60 binde benzinde bobin patlatti. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 16 Aralık 2019 Yazar Paylaş 16 Aralık 2019 Metin Akbal yazdı: Kul yapisi belli mi olur. Mesela 0 aracimin akusu 2.5 yilda bitti ustelik Varta. 2.5 yilda aku mu biter hem de Varta Eski aracimda tek bobin 75 binde patladi baska patlamadi 125 binde sattim. Bu aracimda da 55 binde bobin patlamadi ic plastigi catlama yapmis parazit yapiyordu. Ben direk lpg diyemem. Ustelik ayni aracin 1.4T si 60 binde benzinde bobin patlatti. Benim bobinden olup olmadığı kesin değil, yarın servise gideceğim, servis kontrolü sonrası buraya yazarım sonucu. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Bobine lpg zarar veriri diyemem ama bobinin vadesi de dolmuş olabilir, olayın bobinle alakası da olmayabilir. Benim bobinden olup olmadığı kesin değil, yarın servise gideceğim, servis kontrolü sonrası buraya yazarım sonucu.Aynisini demisim Bobinle alakasi da olmayabilir. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Aynı aracı 200.000-387.000 arası aynı bobinle lpg'de kullandım. Sorun yoktu. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 LPG'dendir herhalde, sıfır arabada niye olsun Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Eski Focusum zamanında araç 150 bin km de iken “sağlam çalışır durumda olan” fabrikasyon bobinini yenisi ile değiştim. Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Galiba elektriği yanlış yerden alınca LPG Kit'inden dolayı, bobin yanabiliyordu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 ömcelikle çok iyi bir lpg yol ayarı yaptırın. Seyir halindeyken bilgisayardan yapılan ayar. 20 bindeki aracın bobine bir şey olmaz. Kaldı ki lpg montajı doğruysa bobinle bir alakası yok. Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Okuduğum bir buji üreticisi bülteninde lpg ve bobin ömrü ile ilgili şöyle bir açıklama yer alıyordu: "Ecu, silindir içinde ateşlenen yakıtın egzoz çıkışında yanma verimini ölçerek optimum yanma olusturmak amacıyla buji kıvılcım gücünü arttırmayı hedefler, bunun için ateşleme bobini akımını arttırır. Lpg, alevlenme açısından daha zor bir yakıt olduğundan beyin daima bobini yüksek akımla çalıştırma eğilimi içindedir." Diyerek, ürettikleri lpg'ye özel iridyum bujilerin daha düşük akımlarla güçlü kıvılcımlar oluşturduğu ve bobinlerin ömrünü bu yolla uzattığını iddia ediyordu. Eğer yukarıdaki üretici iddiası doğruysa yani ecu bobin akımına müdahale ediyorsa "lpg ve bobin" sorunsalı burada yatıyor demektir. 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Cok dayanimi olan bir urun degil. Erken bozulan bir yapida.. ama bence Bobini Lpg degil yanlis montaj bozar. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 M. Asım Kahraman yazdı: Okuduğum bir buji üreticisi bülteninde lpg ve bobin ömrü ile ilgili şöyle bir açıklama yer alıyordu: "Ecu, silindir içinde ateşlenen yakıtın egzoz çıkışında yanma verimini ölçerek optimum yanma olusturmak amacıyla buji kıvılcım gücünü arttırmayı hedefler, bunun için ateşleme bobini akımını arttırır. Lpg, alevlenme açısından daha zor bir yakıt olduğundan beyin daima bobini yüksek akımla çalıştırma eğilimi içindedir." Diyerek, ürettikleri lpg'ye özel iridyum bujilerin daha düşük akımlarla güçlü kıvılcımlar oluşturduğu ve bobinlerin ömrünü bu yolla uzattığını iddia ediyordu. Eğer yukarıdaki üretici iddiası doğruysa yani ecu bobin akımına müdahale ediyorsa "lpg ve bobin" sorunsalı burada yatıyor demektir. Üretici aracı benzine göre üretiyor. Farklı yakıt bilmez. Voltajı artırarak verimli yanma nasıl olacak ki? Avans sürelerini ayarlar ama voltaj? Ne bileyim. Belki de yapıyordur. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Sıfır arabaya LPG riskli bana göre. Fabrika LPG'li ayrı konu Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Sıfır arabaya LPG riskli bana göre. Fabrika LPG'li ayrı konuNe gibi riski var Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Üretici aracı benzine göre üretiyor. Farklı yakıt bilmez. Voltajı artırarak verimli yanma nasıl olacak ki? Avans sürelerini ayarlar ama voltaj? Ne bileyim. Belki de yapıyordur. Kastettiğim üretici bahsi geçen buji üreticisiydi. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 M. Asım Kahraman yazdı: Kastettiğim üretici bahsi geçen buji üreticisiydi. Anladım onu. Ben de araba üreticisinden bahsettim Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Kastettiğim üretici bahsi geçen buji üreticisiydi.Buji ureticisi tamam da voltaji arac nasil artiracak? Yukaridaki mesajda uretici derken arac ureticisi kastesilmis. Bu yakit haritasina benzemez ki karisimi artirir gibi voltaji artirsin. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Evren Erakçora yazdı: Sıfır arabaya LPG riskli bana göre. Fabrika LPG'li ayrı konu Ha sıfır ha 100 bin. Fark yok ki. Belki rodaj için beklenebilir fakat honda yıllarca fabrikasyon diye bayide brc takıp sıfır çıkardı araçları. Bir çok taksici sıfır corolla, sıfır accent’e, egea’ya taktırıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Ne gibi riski var Garantiyi yakıyorsun, 5 yıl garanti kaç para Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 Garantiyi yakıyorsun, 5 yıl garanti kaç para Motor garantisi devre disi sadece, gerisi garanti dahilinde Ona da lpg takan firma garanti veriyor. Ayrica bayi garantili anlasmali yerler de var, hersey garanti dahilinde. Uzatilmis garanti DSG haricinde zaten gereksiz, bosuna 500 liralik yillik bakima 1500 lira veriyoruz Ben soruma tam cevap alamadim, riskli durum garanti ise kac para ulen bir flut aman iste garanti [emoji16] 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Aralık 2019 Paylaş 16 Aralık 2019 (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: Garantiyi yakıyorsun, 5 yıl garanti kaç para 5 yılda servise verilen para - dışarıda bakım = olası çıkacak arıza masrafı çok bahtsız değilsek ve düzgün sürüyorsak şu yukarıdaki denklem hep tutuyor. Arıza çıkmayınca o para cepte kalıyor. 16 Aralık 2019 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts