İçeriğe Yönlendir

Almanlar Süzülen Golf Yapmışlar


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu Golf bi değişik, 

Üstünde 48 voltluk mild hydrip motor var. sen gaza basmaz isen eğimin açısına göre direk motoru kapatıp süzülmeye geçiyor. Açı biraz dik ise bu sefer son vitesde şarja geçiyor. Eğim açısı azaldıkca yine motor kapatıyor süzülmeye motor fren etkisini kesiyor. Bunu yapması için arabaya bir sürü sensor , mikroçip eklemişler. İnanıyorumki, bu arabanın hal ve hareketlerini bencmark kabul edip aynısını kendim kopyalayabilirim. Araba zorla 4,4 litre yakıt tüketimine düştü . 

 

 

Demekki hypermil almanca yorumu bu şekilde. Arabayı eğimi düşük bölgelerde boşa takmak , yakıt tüketimine etkisi olabilir. 

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Benzinli passatlarda dsg lerde serbes sürüş modu var aktıv edersen ayagını her gaz dan çekdıgınde boşa atıyor gaz verınce uygun vıtese alıp devam edıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Araba 150 hp otomatik ve benzinli 4.4 yakmış daha ne yapsın....
Ali bey 3 lt yakacak hali yok zaten

 

Siz beni yanlış anladınız. Videoyu izlememişsiniz. Araba başlangıcta yaktığı yakıt ile bitişdeki yaktığı yakıt arasında uçurum var:  Araba zorla 4,4 litreye düştü dedim. Siz bunu nasıl anladınız. 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Erkan Işık yazdı:

Benzinli passatlarda dsg lerde serbes sürüş modu var aktıv edersen ayagını her gaz dan çekdıgınde boşa atıyor gaz verınce uygun vıtese alıp devam edıyor 

Erkan abi,

vitesi boşa almak iyi değil diyorlardı  :)

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Gencay Bengli yazdı:

Erkan abi,

vitesi boşa almak iyi değil diyorlardı  :)

 

tüketimi düşürecek her yol artık mübah :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Bmw'de sailing (yelken) mod eco proda çalışıyor 50+ km hız üstünde ise kinetik enerjiyi akü sarj etmeye değil Vitesi N konumuna alıyor ancak çalışma prensibi eco proda zaten bütün ekstra tüketimi arttırıcak herşeyi kısıyor koltuk ısıtma klima enjektör basıncı gaz pedalı tepkisi vs. yelken modunda motoru kapatmıyor enjektör basıncını çok kısıyor olabilir, vw'de de vardı bu özellik artık motoru kapatmaya geçmişler yelken mod da demek ki.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi bizim ufaklığı değilde, Ayı yogi Cruze ile alaman yöntemini deneyeyim istiyorum. Onda akü sürekli 14,5 volta şarj oluyor. Tek yapabildiği rampa aşaği inişlerde,  yakıt kesmek dışında bir yeteneği yok. Alaman style bunu kullansam acaba litreler diplere düşermi :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Alman style değildir wv de çalışan Türkler yapmıştır vitesi boşa at ve yakıtı kes yada wv deyimiyle full act.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Erkan Işık yazdı:

Benzinli passatlarda dsg lerde serbes sürüş modu var aktıv edersen ayagını her gaz dan çekdıgınde boşa atıyor gaz verınce uygun vıtese alıp devam edıyor 

 benim tam otomatik aracımda her ayağımı gazdan çektiğimde boşa geçiyor belki yakıt yüzünden yapmışlardır :D @Ali Darbaz bilir kullandı aynı arabayı nasıl olsa 

r

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Bugün arkadaş whatsapp dan atmış bu resimleri, golf hayranı olduğumu biliyor. Kendisi şuan Almanya’da  alım gücü arasındaki uçuruma bakar mısınız 😔 Bu fiyatlara araba alsam hypermill filan en son düşüneceğim şey olur hatta düşünmem 😅

 

dLRoWD.jpg

 

5NB4oz.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Sinan Akgöl yazdı:

Bmw'de sailing (yelken) mod eco proda çalışıyor 50+ km hız üstünde ise kinetik enerjiyi akü sarj etmeye değil Vitesi N konumuna alıyor ancak çalışma prensibi eco proda zaten bütün ekstra tüketimi arttırıcak herşeyi kısıyor koltuk ısıtma klima enjektör basıncı gaz pedalı tepkisi vs. yelken modunda motoru kapatmıyor enjektör basıncını çok kısıyor olabilir, vw'de de vardı bu özellik artık motoru kapatmaya geçmişler yelken mod da demek ki.

benim araçta var bmw 118i eco da dediğiniz gibi belli hız dan sonra pedaldan ayağınızı çektiğinizde reşarj ediyor, ekran da da gösteriyor + kazanım km sini falan. şuanda 13,5 fln km kazanımım var yarım depoda.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Mesut Eyibil yazdı:

benim araçta var bmw 118i eco da dediğiniz gibi belli hız dan sonra pedaldan ayağınızı çektiğinizde reşarj ediyor, ekran da da gösteriyor + kazanım km sini falan. şuanda 13,5 fln km kazanımım var yarım depoda.

Eco pro mod ayarlarinda yelken mod aciksa ancak 50km uzerindeki hizlarda boşa atmiyor ise yazilim ile açtırabilirsiniz bazen sistem olarak olup ecudan kapali geliyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Vasfi Gişten yazdı:

Bugün arkadaş whatsapp dan atmış bu resimleri, golf hayranı olduğumu biliyor. Kendisi şuan Almanya’da  alım gücü arasındaki uçuruma bakar mısınız 😔 Bu fiyatlara araba alsam hypermill filan en son düşüneceğim şey olur hatta düşünmem 😅

 

 

5NB4oz.jpg

 

 

 

8-10 aylık asgari ücret. 

Bizde en ucuzu 80 asgari ücret. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Sinan Akgöl yazdı:

Eco pro mod ayarlarinda yelken mod aciksa ancak 50km uzerindeki hizlarda boşa atmiyor ise yazilim ile açtırabilirsiniz bazen sistem olarak olup ecudan kapali geliyor. 

sizin tavsiye edeceğiniz bildiğiniz bir yer var mı bu işleri yapan, aracın bakımı da geldi 2 sini birden aradan çıkarmayı düşünüyorum, bazı özellikleride aktif ettireceğim, tek tuşla camların açılıp kapanması vs. gibi.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

8-10 aylık asgari ücret. 

Bizde en ucuzu 80 asgari ücret. 

Yaklasik 15 asgari ucret. Tabi aradaki fark kapanmiyor hic bir sekilde :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eren Gökmen yazdı:

Yaklasik 15 asgari ucret. Tabi aradaki fark kapanmiyor hic bir sekilde :(

 

Öyle 15 ay çalış bir sıfır golf al falan mutlu etmiyor değil mi.. 

Oysa bizde öyle mi.. 80 ay çalışıp en tırt golfü alıyoruz. sizinkinden değerli tabi. kıymetli bizimki.. 

Tabi bu 80 ay boyunca bir şey yiyip içmek yok. 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek yazdı:

80 ay çalışıp en tırt golfü alıyoruz.

bugüne çok şükür

 

2 sene sonra belkide 160 ay çalışmak gerekecek 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hesaplama yanlış beyler. 

3 araba parasına 1 araba alıyoruz. 80 ayda 3 araba alacak para topluyoruz. :) 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Hesaplama yanlış beyler. 

3 araba parasına 1 araba alıyoruz. 80 ayda 3 araba alacak para topluyoruz. :) 

Golf almanyada 24000€ dan basliyor yani asagi yukari 151000 tl. Turkiyede de 158000 tl den basliyor

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Mesut Eyibil yazdı:

sizin tavsiye edeceğiniz bildiğiniz bir yer var mı bu işleri yapan, aracın bakımı da geldi 2 sini birden aradan çıkarmayı düşünüyorum, bazı özellikleride aktif ettireceğim, tek tuşla camların açılıp kapanması vs. gibi.

Tek tuşla cam kapanmasi kapi acildiktan sonra diyorsunuz değil mi. Valla ben kodlama yaptirmadim daha ancak bakımlarimi kendi ustam yapiyor bir sorayim ona kodlama yapan tanidigi var ise onuda aradan cikartir.

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Sinan Akgöl yazdı:

Tek tuşla cam kapanmasi kapi acildiktan sonra diyorsunuz değil mi. Valla ben kodlama yaptirmadim daha ancak bakımlarimi kendi ustam yapiyor bir sorayim ona kodlama yapan tanidigi var ise onuda aradan cikartir.

aracın yazın camlar fln açıyoruz, aracı kitledikten sonra hepsinin otomatik kapanması kodlanıyormuş sanırım, benim araçta eski sahibi bazı kodlamalar yaptırmış, virajlarda dönerken hangi tarafa dönersem o tarafın sisi yanıyor mesela.bu da kodlama ile açılıyormuş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...