İçeriğe Yönlendir

Fren Hidroliği Araç Lastiğine Zarar Verir mi?


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı
(düzenlendi)

Evet, bu nazar meselesine zaten inanıyorum ama, hiç bu kadar üst üste yaşamamıştım.

S i aldığımdan bari Allah'a çok şükür ve Allah beterinden saklasın ufak ufak göze geliyoruz.

İnsanlar neyi nasıl aldığımızı bilmiyor tabi, söz meclisten dışarı, çok özür dileyerek yazıyorum vay bilmem neyini ....... aldığın arabaya bak, parayı nerden buldun vs vs vs. Maaşallah, hakettin , 3 senedir i* gibi gece gündüz çalışıyorsun birde borca girmişsin Allah ödeme kolaylığı versin diyen çok az.

366.000 de sattığım C'de 6.5 sene mekanik olarak radyatör değişimi ve klima kompressoru değişimi hariç hiç sıkıntı yaşamazken, S i aldığım bir kaç ayda en uzun ömürlü olabilecek parçalar her böyle ortama girdikten sonra arıza verdi :( :nazar: 

 

Neyse üst taraf duygularımı paylaştığım kısım olsun :)

Araç geçen gün fren hidroliği eksik diye uyarı verince Dot4 hidrolik alıp tamamladım, ön balatalar iyice inceldi herhalde ondan dedim (c320 de gelmişti başıma) , ardından 2 gün geçti tekrar uyarı verince bu işte bir iş var dedim, garajda bir eğildim baktım ki ortalık kan yeri :)

Hortumları kontrol ettim sıkıntı yok fren merkezinde ya da kaliperde sıkıntı var, onu çözeriz bir şekilde size sorum şu

Bu fren hidroliği bir gece kalmış orda, lastiğie bir zararı olurmu olmuş mudur? Balata spresi ve peşine bol su ile ordan uzaklaştırdım ama.

Ön lastiği değişeyim mi zaten 2 ay oldu çok km yapmadım.

VQmOWq.jpg

 

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

bir sorun olmaz. olacak olsa kauçuk hortumlar kauçuktan yapılmazdı.

 

iyi arabanın düşmanı çok olur. bir tür aşağılık kompleksi var insanlarda. eğitimlisinde de var.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Gecmis olsun.Malesefki iyilik duygusunu yansitan fazla cikmiyor. Genelde hep bi icten icten cekememezlik oluyor. Allah beterindrn korusun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Dogan Arsiray yazdı:

bir sorun olmaz. olacak olsa kauçuk hortumlar kauçuktan yapılmazdı.

 

iyi arabanın düşmanı çok olur. bir tür aşağılık kompleksi var insanlarda. eğitimlisinde de var.

Acaba o hortumlar farklımıdır diye düşünmüştüm.

Maalesef hocam :( ...

Alpay Sumer yazdı:

Gecmis olsun.Malesefki iyilik duygusunu yansitan fazla cikmiyor. Genelde hep bi icten icten cekememezlik oluyor. Allah beterindrn korusun

Yani ben istiyorum ki çevremdeki herkes en iyisini alsın, çok hoşuma gidiyor insanlar iyiye güzele eriştikçe, hep duam Allah'ım herkese gönlündekini ver, kimsenin kimsede gözü kalmasın. Ama insanoğlu işte...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Lastiğe değil de, janta zararı olabilir. Fren hidroliği boya söker. Jantın boyasını, yüzeyini iyice temizlemek lazım.

Bu arada Allah korumuş. Nazar olsa, korumazdı :nazar: Kul yapımı sonuçta, bozulur, dert yok.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Sani Gerşon yazdı:

Lastiğe değil de, janta zararı olabilir. Fren hidroliği boya söker. Jantın boyasını, yüzeyini iyice temizlemek lazım.

Bu arada Allah korumuş. Nazar olsa, korumazdı :nazar: Kul yapımı sonuçta, bozulur, dert yok.

Çok şükür kaza yok, onu en başta ufak olarak atlattık. 

Jantın dışına gelmemiş, ama içinde olan yeri temizlemeye çalıştım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Allah beterinden saklasın. Sizi bilip tanıyan insanların bu sözleri daha can sıkıcı olur illaki. Yeri geliyor bana da “olum iki araba mı var şimdi evin önünde” diyorlar da bilmiyorlar ikisini toplasa bir şey etmediğini. S olunca al desen kolay kolay kimse cesaret edemez. Alana da saygı gösteren çok az. Vesile ile geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Furkan Avcı yazdı:

Çok şükür kaza yok, onu en başta ufak olarak atlattık. 

Jantın dışına gelmemiş, ama içinde olan yeri temizlemeye çalıştım. 

@Servet Aydın ne önerir temizlik için acaba. @Buğra Höngül den de tavsiye alabiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak
Sani Gerşon yazdı:

@Servet Aydın ne önerir temizlik için acaba. @Buğra Höngül den de tavsiye alabiliriz.

Vakit kaybetmeden 1 kutu balata spreyi ile temizleyin, jantı sokebiliyorsaniz daha detaylı temizleyin, bu tür hidroliklerin boya sokucu özelliği vardı sanırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de Sani gibi düşünüyorum.
Lastiği değil de jantı detaylı temizle bence

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bugün geçti sabahtan liftteyim kısmetse bakalım ne çıkacak, orda temizlerim jantı ve lastiği bir kez daha. 

Özetle lastik için sıkıntılı bir durum yok yani diyebiliriz :good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Şayet sistemde Dot4 varsa borat ester bazlı bir yağ ve pH:6.4 olduğundan kauçuğa zarar vermesi biraz zor ama her türlü verniği ve boyayı rahatlıkla aşındırabilir. Zaten fren hidroliğinin içerisinde daima su bulunur higroskopik olmasının sebebi budur aynı düzeydeki maddeler olan nem nemi çeker bir araya gelmesi kolaydır. Suyun yoğunluğu ise kaynama noktasında etkilidir. (Kuru hidrolik 205 C de kaynarken %3.5 su absorbsiyonlu hidroliğin kaynama noktası 145 C ye düşer) Sonuç itibariyle lastik endişelenmeniz gereken en son bölgedir.

Geçmiş olsun.

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun. Aracınızda nazar duası bulundurun, ayrıca adak kurbanı kesmenizde fayda var. Bazı insanların bakışı mazallah adamı götürür.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Metin Uzunoğlu yazdı:

Geçmiş olsun. Aracınızda nazar duası bulundurun, ayrıca adak kurbanı kesmenizde fayda var. Bazı insanların bakışı mazallah adamı götürür.

Teşekkürler hocam, ikisi de var/yaptık çok şükür. Bu illaki nazardan oldu demiyorum aslında, sonuçta kul yapısı metal vs. hr an her şey olabilir. Biraz duygularımı üst seviyeden paylaşmış olabilirim :D

Koray Demir yazdı:

Şayet sistemde Dot4 varsa borat ester bazlı bir yağ ve pH:6.4 olduğundan kauçuğa zarar vermesi biraz zor ama her türlü verniği ve boyayı rahatlıkla aşındırabilir. Zaten fren hidroliğinin içerisinde daima su bulunur higroskopik olmasının sebebi budur aynı düzeydeki maddeler olan nem nemi çeker bir araya gelmesi kolaydır. Suyun yoğunluğu ise kaynama noktasında etkilidir. (Kuru hidrolik 205 C de kaynarken %3.5 su absorbsiyonlu hidroliğin kaynama noktası 145 C ye düşer) Sonuç itibariyle lastik endişelenmeniz gereken en son bölgedir.

Geçmiş olsun.

Detaylı açıklama için teşekkürler hocam, yarın teker sökülür sökülmez ilk iş jantı güzelce temizlemek olacak ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

Gerekli açıklamaları ve yapılması gerekenleri arkadaşlarımız yazmışlar, geçmiş olsun Furkan bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Hüseyin Maviş yazdı:

Gerekli açıklamaları ve yapılması gerekenleri arkadaşlarımız yazmışlar, geçmiş olsun Furkan bey.

Teşekkürler öğretmenim 🙏

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Recep Selim Kaya yazdı:

Allah beterinden saklasın. Sizi bilip tanıyan insanların bu sözleri daha can sıkıcı olur illaki. Yeri geliyor bana da “olum iki araba mı var şimdi evin önünde” diyorlar da bilmiyorlar ikisini toplasa bir şey etmediğini. S olunca al desen kolay kolay kimse cesaret edemez. Alana da saygı gösteren çok az. Vesile ile geçmiş olsun. 

Aynen hocam, yeri gelmişken belirteyim; sitem ettiğim kişiler yüz yüze görüştüğüm hatta akraba vs de dahil olan kişiler, kastım bu platform değildi yazarken o yüzden söz meclisten dışarı dedim :)

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Furkan Avcı yazdı:

Aynen hocam, yeri gelmişken belirteyim; sitem ettiğim kişiler yüz yüze görüştüğüm hatta akraba vs de dahil olan kişiler, kastım bu platform değildi yazarken o yüzden söz meclisten dışarı dedim :)

 

Yok hocam aksini düşünmedim de geçen ki muhabbetin üstüne denk gelince üzülmedim desem yalan olur. :) 

Yorum bağlantısı

10 seneden fazladır arabanın üzerinde olan bir parçanın bozulmasını nazara bağlamayın bence :D   

 

geçmiş olsun en büyük problem böyle olsun

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ali Gök yazdı:

10 seneden fazladır arabanın üzerinde olan bir parçanın bozulmasını nazara bağlamayın bence :D   

 

geçmiş olsun en büyük problem böyle olsun

:D yok yok bu konu damla oldu :)

aynı parça C320 nin üstünde 17 yıldır vardı :D

 

Amin, aynı şekilde dua ediyorum, çok şükür bunlar küçük şeyler, olacak tabi ;)

Recep Selim Kaya yazdı:

 

Yok hocam aksini düşünmedim de geçen ki muhabbetin üstüne denk gelince üzülmedim desem yalan olur. :) 

Aman hocam ben üzülmedim sen de üzülme bile, teneke civata yığını işte :D olacak tabi.

Dur orayada bir şiir patlatayım :D :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Lifte alınacaksa 4 jantı da güzelce temizlemek iyi olur(hava-lift müsaitse). Zift sökücü(yoksa gaz yağı)+demirtozu sökücü+(yoksa jant veya genel temizleyici)+kil ile temizlerim ben jantları. Tabi bu temizlikten sonra balans kurşunları düşüyor orası ayrı :D

 

8a6f09fd5ceb5bfbf8f921855dc5817b.jpg

 

 

 

e0efd186cc62dee37ccd64ef826fef98.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, bende nazara inanan birisiyim. Jantlar temizlenince sıkıntı kalmaz bence.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...