İçeriğe Yönlendir

Kutu İçi (K&N / BMC) Filtre Yağlanma


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin

Giulietta'yı satmadan önce BMC filtreyi çıkarıp standart filtreyi taktım, yaklaşık 15.000 km'dir kullanıyordum. 

 

Çıkan filtrenin iç kısmında yani emme kısmında hafif bir yağ birikintisi gördüm.

 

Bu neden olur? Filtrenin yağı desek o kadar yağ filtrede yok, peki bir şekilde oraya yukarıdan yağ inebilir mi?

 

Filtre silindirik ve karter muhafazanın hemen üstünde, yani motorun aşağısında kalıyor.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Evet benzinli.

Filtreyi temizleyip tekrar kullanmayı düşünüyordum açıkçası, soruna sebep olur mu sizce bu durum?

Filtre aşağı doğru durduğu için içinde sıvı olsa da emmeden çekilmemesi lazım aslında.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Anormal bir durum söz konusu değil karter de ısınan yağ buharlaşır ve pcv valfi yardımıyla bu yağ buharı emme manifolduna gönderilir, normalde filitreden geçip boğaz kelebeğinin, emme manifoldunun iç kısımlarında yağlanmaya sebep olur fakat filtre kaliteli olduğu için yağ partiküllerine geçit vermemiş.Temizleyip kullanabilirsiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İçten dışa basınçlı hava, sonrasında Wd40 türevi yağ ile içten dışa temizlik. Finalde içten dışa basınçlı hava 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ben temizlik kiti sipariş ettim, gelince temizleyeceğim. Bir ara denk gelirsek temizleriz bunu da.

Yağlamak lazım en son, yoksa düzgün filtrelemez, tabi rıfkı'nın umrunda olur mu bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Bana şunu nasıl temizlicem anlatır mısınız?

 

DA3138.png?1560432526

 

Osman da kezzap var mis gibi yapar

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
İçten dışa basınçlı hava, sonrasında Wd40 türevi yağ ile içten dışa temizlik. Finalde içten dışa basınçlı hava 

[emoji53][emoji848] k&n mi bu öyleyse sadece musluk suyu ile içten dışa yıkanıp temizlik spreyi ile tekrar yıkayıp yağlama spreyi ile yağlayıp kurumaya bırakılacak kurutup takılacak

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Adnan Çakır yazdı:

emoji53.pngemoji848.png k&n mi bu öyleyse sadece musluk suyu ile içten dışa yıkanıp temizlik spreyi ile tekrar yıkayıp yağlama spreyi ile yağlayıp kurumaya bırakılacak kurutup takılacak

 

 

 

 

Bu kit oldukça pahalı 200tl civarıydı fiyatı. @Metin Uzunoğlu abi de mondeoya k&n kutu içi takmıştı ben alırken sağolsun üzerinde ne varsa olduğu gibi verdi yol kamerası, lastik basınç göstergesi,vs. Geçenlerde temizlemeye karar verdim fakat kit bu kadar pahalı olunca bir araştırma yaptım nette ve sprey kosla deterjanı sıkıp kıl boya fırçasıyla filtrenin aralarındaki kirin temizlenebileceğni ve wd40 ile yağlama  işleminin yapılabileceğini gördüm ve uyguladım gayet başarılı oldu görünüşte şu an için bir problem yok. Yalnız wd40 kararında kullanılmalı yoksa filtrenin gözeneklerini yağlama özelliğinden dolayı tıkayabilir ve motora düzgün hava geçişini engelleyebilir. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Servet Aydın yazdı:

İçten dışa basınçlı hava, sonrasında Wd40 türevi yağ ile içten dışa temizlik. Finalde içten dışa basınçlı hava 

 

Abi kağıt filtre değil ki bu. Pamuklu filtre. Basınçlı hava deler geçer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Emrah Korkmazz yazdı:

Bu kit oldukça pahalı 200tl civarıydı fiyatı. @Metin Uzunoğlu abi de mondeoya k&n kutu içi takmıştı ben alırken sağolsun üzerinde ne varsa olduğu gibi verdi yol kamerası, lastik basınç göstergesi,vs. Geçenlerde temizlemeye karar verdim fakat kit bu kadar pahalı olunca bir araştırma yaptım nette ve sprey kosla deterjanı sıkıp kıl boya fırçasıyla filtrenin aralarındaki kirin temizlenebileceğni ve wd40 ile yağlama  işleminin yapılabileceğini gördüm ve uyguladım gayet başarılı oldu görünüşte şu an için bir problem yok. Yalnız wd40 kararında kullanılmalı yoksa filtrenin gözeneklerini yağlama özelliğinden dolayı tıkayabilir ve motora düzgün hava geçişini engelleyebilir. 

 

WD-40 ile yapmazdım ben olsam, yağlayıcı değil çözücü çünkü esasında o.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ılık suya bebe şampuan katıp filtreyi içinde bekletiyorsunuz, sonra kirler yumuşayınca o suyun içinde yavaş yavaş çalkalıyorsunuz, sonra çıkarıp çeşme suyunda duruluyorsunuz, çeşme basınçlı olmayacak sakin akan bol suyla durulanacak, sonrasında bırakın süzülsün, daha sonra koyun bir kenara oda ısısında kurusun, kalorifere falan koymayın, kuruduktan sonra yağlamanız lazım, yağ olarak kendi yağı haricinde ne olur bilmiyorum ama, wd40 olmaz yalnız....

 

basınçlı su veya hava yok unutun bunları...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ben de Ali Cihangiroğlu beyin gibi yaptığı aşamaları yapıyordum açık hava filtresi bakımını. Birebir izlediğim yol. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Selim Bilgin yazdı:

 

WD-40 ile yapmazdım ben olsam, yağlayıcı değil çözücü çünkü esasında o.

Yağlamanın amacı filtreden geçecek tozu tutmak galiba. Filtre kumaş türevi olduğu için wd40ın hafif yağlı yapısı filtreye tutunur diye düşünüyorum ama dediğiniz gibi aksi bir durumda olabilir kontrol etmek lazım bir tabi nasıl anlarız orası da meçhul.

Sinan Akgöl yazdı:

Ben de Ali Cihangiroğlu beyin gibi yaptığı aşamaları yapıyordum açık hava filtresi bakımını. Birebir izlediğim yol. 

Siz ne kullanıyordunuz yağlamak için acaba Sinan bey?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Emrah Korkmazz yazdı:

Siz ne kullanıyordunuz yağlamak için acaba Sinan bey?

Aldığım arkadaşım spreyini vermişti yanında onunla yağlama yapmıştım. Ancak K&N bakım sprey şuan pahalı bir ürün, alternatif üreticilerinde yağlama ürünleri var Motul'un var motorsiklet tamircilerinde ya da parçacıların da  bulunabilir, racing motorlarada kullanılıyor filtre yaygın olarak. Wd40 önermem yağ değil yağ sökücü bir ürün bana göre.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Sinan Akgöl yazdı:

Aldığım arkadaşım spreyini vermişti yanında onunla yağlama yapmıştım. Ancak K&N bakım sprey şuan pahalı bir ürün, alternatif üreticilerinde yağlama ürünleri var Motul'un var motorsiklet tamircilerinde ya da parçacıların da  bulunabilir, racing motorlarada kullanılıyor filtre yaygın olarak. Wd40 önermem yağ değil yağ sökücü bir ürün bana göre.

Anladım teşekkürler. Bununla ilgili bir vidyo izlemiştim wd40 kullanabilirsiniz dediği için kullandım. O zaman Motul'un ürününü alayım yağlamak için. Sonra da filtreyi söküp tekrar yıkayıp onunla yağlayayım. Umarım büyük bir sorun yaratmaz  wd40 ile yağlamış olmam araç için zaten bin km falan oldu temizleyeli. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Emrah Korkmazz yazdı:

Anladım teşekkürler. Bununla ilgili bir vidyo izlemiştim wd40 kullanabilirsiniz dediği için kullandım. O zaman Motul'un ürününü alayım yağlamak için. Sonra da filtreyi söküp tekrar yıkayıp onunla yağlayayım. Umarım büyük bir sorun yaratmaz  wd40 ile yağlamış olmam araç için zaten bin km falan oldu temizleyeli. 

Rica ederim, ancak wd40 gerçekten mantıklı gelmiyor bana açıkçası, ürün evet yağlama özelliği var ancak pas sökücü özelliği de var. Diyemem ki evet wd40 kesinlikle olmaz bana sadece mantıklı gelmedi. Dediğiniz gibi fiyatı daha uygun filtre yağı olsun bilinir marka olursa daha iyi olur. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Filtreyi dün temizledim KN deterjanıyla, açıkçası çok güçlü bir deterjan değil, zaten 10.000 km'de benim filtre çok da kirlenmemiş. İyice kurusun, yağlayacağım bugün. Sonrasında KN filtre nasıl temizlenir diye bir konu açarım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Selim Bilgin yazdı:

Filtreyi dün temizledim KN deterjanıyla, açıkçası çok güçlü bir deterjan değil, zaten 10.000 km'de benim filtre çok da kirlenmemiş. İyice kurusun, yağlayacağım bugün. Sonrasında KN filtre nasıl temizlenir diye bir konu açarım.

 

10 bin erken oluyor bildiğim kadarı ile. Yurtdışında 50 bin mil diyor yanlış hatırlamıyorsam, bizde 2 bakımda bir kafi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Metin Akbal yazdı:

 

10 bin erken oluyor bildiğim kadarı ile. Yurtdışında 50 bin mil diyor yanlış hatırlamıyorsam, bizde 2 bakımda bir kafi diye düşünüyorum.

 

Arabayı satarken mecburen çıkarınca temizleyeyim dedim, ama pek bir kir çıkmadı. Benim filtrenin yeri bayağı ters, lifte kaldırıp alt muhafazayı sökmek gerekiyor, uzun bi süre bi daha çıkarmam. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Mehmet Göktürk yazdı:

Bana şunu nasıl temizlicem anlatır mısınız?

 

DA3138.png?1560432526

 

balata spreyi ondan sonra ılık su ile mis gibi oluyor ! ben temizliyorum daha sonra kn nin kendi yağı ile tekrar yağlıyorum kuruyunca da yerine montaj yapıyorum tamamdır 

Selim Bilgin yazdı:

Filtreyi dün temizledim KN deterjanıyla, açıkçası çok güçlü bir deterjan değil, zaten 10.000 km'de benim filtre çok da kirlenmemiş. İyice kurusun, yağlayacağım bugün. Sonrasında KN filtre nasıl temizlenir diye bir konu açarım.

kn nin kendi temizleme spreyi yerine standar balata spreyi sonrasında ılık su ile yıkayın daha iyi sonuç alırsınız ben senelerdir aynı şeyi yapıyorum sonra iyice kuruyunca kn yağı ile yağlıyorum 2 gün kurumasını bekliyorum tmamadır

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

geçen youtube de bu tip bir filtre ile normal filtreyi birde servisin sattığı orijinal kağıt filtreyi kıyaslıyorlardı.

 

en az geçirgen olan servisin sattığı filtre çıktı. yan sanayi ucuz ama geçirgen filtre +2 hp verdi 200 hp araçta. KN filtre de 2.6 hp verdi fazladan. diyeceğim o ki fiyat fayda olarak yan sanayi kağıt filtre en iyisi. 3 4 bin de at çöpe tak yenisini.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Dogan Arsiray yazdı:

geçen youtube de bu tip bir filtre ile normal filtreyi birde servisin sattığı orijinal kağıt filtreyi kıyaslıyorlardı.

 

en az geçirgen olan servisin sattığı filtre çıktı. yan sanayi ucuz ama geçirgen filtre +2 hp verdi 200 hp araçta. KN filtre de 2.6 hp verdi fazladan. diyeceğim o ki fiyat fayda olarak yan sanayi kağıt filtre en iyisi. 3 4 bin de at çöpe tak yenisini.

Toz geçirgenliği fazla olanda fazla hp olağan 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...