İçeriğe Yönlendir

BMW E46 320D Termostat Değişmesine Rağmen Isınmayan Motor


Ahmet İhsan Akşen

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

Kuzenimin 2001 model 320d si var, story atınca farkettim, hararet ortada değil, hızı ve bulunduğu konum itibariyle çoktan ısıtmalıydi. Sordum hep öyle 90 olmuyor hiç, hem yeni değişmiştermostat ama bu kasada kronik falan demiş ustası. MK3 Mondeo gibi yağ soğutma termostatı falan mı var bu motorda yada bilinen başka bir sıkıntısı varmı gerçekten kronik olan?

VupQa8.jpg

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Fan termiği behr yada sachs ile değişmesi gerek. 

Kronik vs değil olur mu öyle şey. Benim aracımda da vardı, elletme bin gitsin diyeni bile vardı. 3 defa termostat değiştirdim, en sonunda fan termiğini değiştirince kurtardım. 

Fan pervanesini elinizle çevirin, 1 pal sonra kendini kilitlemesi gerekir, kilitlemiyor hala dönüyorsa değişmesi gerekir. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Fan Clutch dedikleri şey sanırım, biraz bakındım videolara dediğiniz gibi boşa dönüyorsa bozuktur diyorlar ama bozuk olunca yükte hararet sorunu oluyor hep. Bu araçtaki gibi motor soğuyor diyen video görmedim. Mantıken de fan yeterli dönmediği için hararet yapmaz mı soğuma sıkıntısını nasıl yapıyor? Kitlenmiş sürekli dönüyor desem radyatöre sıvı gitmeyince sadece radyatör gereksiz soğuyup motoru etkilemesi gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bozuk termik sürekli fanın dönmesine neden olur, ilk çalıştırmadan itibaren ses yapar zaten. diğer türlü olsa dönemez ve sürekli hararet yapardı. birde termostat bence orijinal neys eondan olmalı. derecesi de önemli.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Dogan Arsiray yazdı:

bozuk termik sürekli fanın dönmesine neden olur, ilk çalıştırmadan itibaren ses yapar zaten. diğer türlü olsa dönemez ve sürekli hararet yapardı. birde termostat bence orijinal neys eondan olmalı. derecesi de önemli.

 

Güzel açıklama.

Termostatta Behr kullanmıştım. 

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

 

Aracın far ampülleriyle de ilgili bir takım sorunları var. Bunlar da kronik değil :D 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Aracın far ampülleriyle de ilgili bir takım sorunları var. Bunlar da kronik değil :D 

Onların sebebi Amerikan park uygulaması yüksek ihtimalle :D  Sinyalleri görmüyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Güzel açıklama.

Termostatta Behr kullanmıştım. 

 

 

Aracın far ampülleriyle de ilgili bir takım sorunları var. Bunlar da kronik değil :D 

Xenon var aydınlatıyor diyor, mercek kolay değişiyor mu bunlarda :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

2001 'lerde orjinal mercekli xenon olması gerekiyor, yanılıyor da olabilirim.

 

Sinan Akgöl yazdı:

Onların sebebi Amerikan park uygulaması yüksek ihtimalle :D  Sinyalleri görmüyor

 

Saygılar :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Gökhan Albayrak yazdı:

2001 'lerde orjinal mercekli xenon olması gerekiyor, yanılıyor da olabilirim.

 

 

Saygılar :D 

Evet xenon var ama aydınlatmıyor diyor, mercek kötü büyük olasılık. Fanı kontrol edince haber verecek kuzen.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Fan Clutch dedikleri şey sanırım, biraz bakındım videolara dediğiniz gibi boşa dönüyorsa bozuktur diyorlar ama bozuk olunca yükte hararet sorunu oluyor hep. Bu araçtaki gibi motor soğuyor diyen video görmedim. Mantıken de fan yeterli dönmediği için hararet yapmaz mı soğuma sıkıntısını nasıl yapıyor? Kitlenmiş sürekli dönüyor desem radyatöre sıvı gitmeyince sadece radyatör gereksiz soğuyup motoru etkilemesi gerekmez mi?

 

Fan termiği bozulduysa söküp düz bağlamış olabilirler. Düz bağlandığında v kayışından tahrik aldığı için hep döner. Termik bozuk veya sağlam motor soğukken boşa dönmesi gerekir. Sıcakken bakmalı, motor sıcakken dönüyorsa sağlam veya sıcak motor stop edildiğinde el ile dönmüyorsa yine sağlam. Düz bağlı ve motor çalışmıyorsa sıcak soğuk fark etmez el ile dönmez. Radyatörün soğuk olması motoru etkilemez.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ebrar Tüfek yazdı:

Km düşükmüş ne güzel

Kendi de güzel namussuz :) Harman kordon ses sistemi falan efsane araç, benim focus dan dar olmada takas yapacaktım :)

 

kışlık modda şuan.VxF9Uq.jpg

VxMOzs.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Gökhan Albayrak yazdı:

150 ‘lik galiba. 

136 HP miş

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Kendi de güzel namussuz :) Harman kordon ses sistemi falan efsane araç, benim focus dan dar olmada takas yapacaktım :)

 

Valla çok temizmiş, station 330d vardı samsunda gri renk gümrük çıkışlı webastolu, zamanında param yetmemişti alamamıştım. Çok tatlı bişeymiş :)

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Soğuk motor kontrol etmiş, fan boşta dönüyor, kitlenip sürekli dönerek soğutma senaryosu iptal sanırım. Başka ne olabilir? Takılan termostat açık kalıyordur başka ihtimal yok mu diyorsunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Arabayı çalıştırıp hararet biraz yükselince radyatöre baksın sıcak mı. Çift parçalı radyatör olabilir, çift termostatta olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Çalışkan

Merhaba,

 

Aracım BMW değil ama termostatla alakalı konu varken yenisini açmak istemedim :)

 

Benim araçta da yüksek hızlarda hararet göstergesi aşağılarda oluyor. Galiba termostat açık kalıyor. İbre hep ortanın altında. Bu termostatların tamiri yapılıyor mu yoksa değişmesi mi gerekiyor? Ona göre parça siparişi vereceğim.

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

nCX3Gj.jpg

 

nCX84o.jpg

 

Hızım arttıkça hararet daha da düşüyor. Yakın zamanda termostatı değiştireceğim ama bu zamana kadar bi zararı olur mu?

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Uğur Odabaşı

Egr termostati bozulmuştur ustalar egr de termostat olduğunu bilmiyorlar genelde bu motorda egr termostatini degistir veya egr yi tamamen iptal et körle

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...