İçeriğe Yönlendir

1.4 TSI J808 Supercharger Valfi, Yüksek Basınç Pompası Sesi Hakkında


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu

Gidiş dönüş kanallarında basınç kaybı yok dimi, hortumları, boruları kontrol ettik mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

abi bosluk var gibi ise vesgateyi biraz gerebilrmisin vidalarını sıkarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Valf takılı, hortumları ince bir boru ile birbirine geçir ve dene. Ama motoru sıkıştırma çünkü overbost oluşacak. Bak bakalım yapacak mı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Gidiş dönüş kanallarında basınç kaybı yok dimi, hortumları, boruları kontrol ettik mi ?

plastik manifold borularında ses duyulmuyor yada zaman içinde oluşabilecek yağ buharı kaçaklarından mütevellit uzerine toz yapışan yağ izleri gözlemlenmiyor.

aynı şekilde intercooler hortumlarında kaçak yok. hoprtumların yüzeyinde kirlenme yok. alttaki kauçuk hortumda kırık çatlak filanda yoktu en son radyatör ısı sensörü için söküldüğünde bakmıştım. intercoolerı görme şansım yok tamponun içinde biryerde.

 

turbonun wastegateini açan vakumlu aktivatör ne kadar çekecek bu kolu? yada ne zaman çekecek de overboost olmasını engelleyecek? ikincisi turbo kesme valfi ne işe yarıyor bu durumda?

 

eski n75 i takıp bir denemek istiyorum. yenisini eskisi bozuk diye varsayıp değiştirmiştim. ama sorun kirli yada eski map sensörleriydi önceden ( silkeleme mevzusu vardı arabayı aldığımda , tutma bırakma hissi, map sensörleri leş gibi y ağ ve toz kaplıydı.)

 

Okay Kaygusuz yazdı:

abi bosluk var gibi ise vesgateyi biraz gerebilrmisin vidalarını sıkarak

 

boşluk varda wastegate bağlantısıyla hiç oynanmamış gibi duruyor. hiç. anahtar izi çiziği yok üzerinde. ona en son gireyim mümkünse. bana kalsa turboyu söktürüp wastegate kapakçığına bakarım da işte zor iş...

 

Servet Aydın yazdı:

Valf takılı, hortumları ince bir boru ile birbirine geçir ve dene. Ama motoru sıkıştırma çünkü overbost oluşacak. Bak bakalım yapacak mı 

 

wastegate aktivatörüne giden hortumdan mı bahsediyorsun? yani sürekli boost gelecek hiç tahliye etmeyecekmi?

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

https://drive.google.com/open?id=1XMoYv3odNUVJeN3IsKeaXCMpfFhHBbWo

 

excel dosyası yaptım. soldaki kolon saniye cinsinden zaman. ikinci kolon motor devri. sırasıylada giriş manifold basıncı. ikinci kolon beklenen/hesaplanan basınçi son kolon ise son sensörden ölçülen final basıncı.

 

bazı yerlerde grafikle oynayabilirseniz göreceğiniz gibi denk gelmeyen yerler var. aniden düşen basınç değerleri benim gazdan ayağımı çektiğim yerler. zaten peşisıra gelen devir değerleride düşüyor sonra yine yükseliyor. oralarda zart diye bastığım yerler. grafiğin ortası iş yerinin ortasına dönüp n75 valfinin fişini çektiğim an. ortadan sağa gittikçe devirlenemenin daha yavaş arttığını, bas çeklerdeki talep edilenle elde edilen basınç grafiklerinin daha denk olduğunu görebiliyoruz.

 

biraz araştırdığımda denk gelmeyen, sol tarafa yakın olan denemelerimdeki gibi, bu grafik farklılıkları boost kaçaklarına bağlanıyordu.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

eski n75 i taktım, yolda aracı 4000 devire çıkatınca overboost hatası verdi. araç 80 90 hp 1.4 araba gibi oldu. arızayı silip zaten 0 olarak aldığım n75 i tekrar takınca, turbo hayata döndü. yani elimdeki yeni n75 sağlam.

 

soru şu, n75 diyelimki sıkışıyor ve turbonun planlanandan fazla basınca maruz kalmasına neden oluyor. turbo kesme valfi ne işe yarıyor o halde?

 

overboost olunca açılıp basıncı tahliye ediyor olmalı, arıza verincede o şekilde açık kalııyordur.

 

bu kesme valfi sürekli açık kalırsa, ve aracın üst devirdeki gücü düştüğünde, daha az yakarmı? :) 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aracta kaput icinde  benzin kokusu var yine?!! az once yanina gittim bagajdan birseyler almaya, benzin kokusu vardi. araci zor calistirdim. mevcut basinc kacmis. belkide pompa kacirdigi icin ses yapiyor. pompa cevresinde koku belirgin. yarin ustaya gidip bir baktiracagim.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Dogan Arsiray yazdı:

aracta kaput icinde  benzin kokusu var yine?!! az once yanina gittim bagajdan birseyler almaya, benzin kokusu vardi. araci zor calistirdim. mevcut basinc kacmis. belkide pompa kacirdigi icin ses yapiyor. pompa cevresinde koku belirgin. yarin ustaya gidip bir baktiracagim.

 

Ne çektin be abi, sana sadece bir 4.0 ZJ alacaktık binecektin esasında. Yada KJ ye geri dön, gözün kapalı arızalarını biliyorsun zaten. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Servet Aydın yazdı:

Land ile takas üste 10bin alırım 

10 beygir lombardini takasa sayalım . nakite gerek yok

 

opel + lombardin = land olmazmı ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Gök yazdı:

10 beygir lombardini takasa sayalım . nakite gerek yok

 

opel + lombardin = land olmazmı ?

Olmaz 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Sami Demirpaz yazdı:

 

Ne çektin be abi, sana sadece bir 4.0 ZJ alacaktık binecektin esasında. Yada KJ ye geri dön, gözün kapalı arızalarını biliyorsun zaten. 

alma

binemessin

başına bela olur

parçası bulunmaz

ustası yok

başına bela olur

Servet Aydın yazdı:

Olmaz 

çok pis üzüldüm şimdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Sami Demirpaz yazdı:

 

Ne çektin be abi, sana sadece bir 4.0 ZJ alacaktık binecektin esasında. Yada KJ ye geri dön, gözün kapalı arızalarını biliyorsun zaten. 

Kj mi :) kulagim çınladı 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Dogan Arsiray yazdı:

gaz pedalı üzerindeki sensör herhalde pedala entegredir değilmi? yani yeni pedal gerekir arızalı ise. ancak arızalı olup olmadığını da anlamak pek kolay değil belli ki.

sizin araçlarda bunun tekrar adaptasyonu dozajlaması yapılabiliyor.Yani sprintbooster veya pedal box gibi düşünün bu aletleri takmadan programlanıyor.

Dogan Arsiray yazdı:

enjektörleri 2 kez oring problemlerinden ötürü söküldü takıldı. ancak bunların elektriksel anlamda test etmenin bir yolu olabilirmi emin değlim.

bobinleri elektriksel olarak test etmenin yolu tabiki mevcut eğer gelen voltajı anlık olarak geciktirme yaptırırsa bobin veya dalgalanma yaptırsa bu sizin arızayı yapar enjektörün iğnesi salise açık veya kapalı kalsa yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Land ile takas üste 10bin alırım 

landrover  90 bin olsa, onun yerine  nakit 80 bin e vereyim 🙂

 

bugune bugun o ring seti e 398 tl verdim servise. YETKİLİ servis. buyuk yazayimda...

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

4 adet yeni buiji aldım 240 TL... eskiden böyle değildi sanki bu bujiler.

Bujilerden sonra ataklığı arttı aracın benzin miktarındaki eksilmesini de tamamlamış olmanın etkisi vardır mutlaka.

 

Satılılık bol değişenli tiguan... İlk Jenerasyon Nissan Navara ile takas olur.

Sami Demirpaz yazdı:

 

Ne çektin be abi, sana sadece bir 4.0 ZJ alacaktık binecektin esasında. Yada KJ ye geri dön, gözün kapalı arızalarını biliyorsun zaten. 

1997 modeli vardı 70 bin km boyunca bindik. Hayatımda gördüğüm en güvenilir ve kalender arabaydı. Bir kez TPS bozulmuştu. hepsi o.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Dogan Arsiray yazdı:

eski n75 i taktım, yolda aracı 4000 devire çıkatınca overboost hatası verdi. araç 80 90 hp 1.4 araba gibi oldu. arızayı silip zaten 0 olarak aldığım n75 i tekrar takınca, turbo hayata döndü. yani elimdeki yeni n75 sağlam.

 

soru şu, n75 diyelimki sıkışıyor ve turbonun planlanandan fazla basınca maruz kalmasına neden oluyor. turbo kesme valfi ne işe yarıyor o halde?

 

overboost olunca açılıp basıncı tahliye ediyor olmalı, arıza verincede o şekilde açık kalııyordur.

 

bu kesme valfi sürekli açık kalırsa, ve aracın üst devirdeki gücü düştüğünde, daha az yakarmı? :) 

sizin vesgate itmelimi cekmelimi n75 sıkısmaz ki sıkısan turbo kanatlarının içindeki egsoz gazını doldur bosalt yapan vnt kapakları diyorlar.

turbo kesme valfi hangisi oluyor evet acık kalıyor basınc tutmuyor ondan cekmiyor
benim aracımın turbo n75 ilişkisi söyledir fakat eski tip oldugu için turbo kanadında basınc tahliyesi var yeni tiplerde sadece vesgate hortumu var birde elektirik kısmı
1 numara emme hattına hava filtresi borusuna girer havayı tahliye ediyor sanıyorum

2 numara sadece vesgateye ittiriyor vnt kapagını acıyor.

3 numara turbo kanadından gelen basınc dolu hattı

VisQjI.jpg

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yeni n75 de overboost olmuyor. eski n75 te oluyor. zaten iterek çalıştırıyor wastegate yi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Vnt yi söyleyecektim bende geçen.  Turbo dolduramayip da yapar kanatcik Muhabetine

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

bu turbo k03 modeli, elektronik kontrolü yok. n75 ve kesme valfi var sadece. basit birşey. overboost olursa kesme valfi tahliyeyi açıyor ve öyle kalıyor sistem. arıza kaydediliyor.

 

bu arada yeni bujiler ve orijinal o-rign takımları ile o boşluk hissinin belirginliği epey azaldı. demekki anlık olarak ateşleme yakıt basıncı ve turbo basıncı gibi etkenler, manuel debriyajın da etkisi ile olduğundan belirgin şekilde hissediliyor.

 

debriyaj bitik, olmadığı için henüz bu teorimi deneyip görmek taraftarı değilim... :)

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

bu turbo k03 modeli, elektronik kontrolü yok. n75 ve kesme valfi var sadece. basit birşey. overboost olursa kesme valfi tahliyeyi açıyor ve öyle kalıyor sistem. arıza kaydediliyor.

valf turbonun üstünde ozaman siyah bir kısım var siz yine turbo üstte kalıyorsa vesgatenin dişini sıkın deneyin

 

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

yeni valf ile zaten overboost olmuyor. bu tip bir boşluk yok bizmkinde. bence wastegate ayarını bozmayalım. orijinal hali kalsın. çünkü hiç ellenmemiş belliki. zaten el girecek bir yerde değil. elektirkli radyatör fanının çıkartılması lazım.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Wastgate i elleme aman diyeyim. Çok güzel oluyor gidişi ama turbo kucağa geliyor :)

 

benin 1.6 Fiesta  ile oynamışlardi deli gibi gidiyordu. Önceleri overboost hatasına düştü sonra mil kesti. Sıfır turbo taktım eskii tadi yoktu. Öncesi 1.5 sürekli basıyormus meğer. Yeni ile 1.2 basar olmuştu

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...