Mustafa Karahan 7 Ocak 2020 Paylaş 7 Ocak 2020 Merhabalar, LPG geçiş ısısı yazın 30 kışın 35 derece ve civarı olması gerekiyor diye genel bir kanı var. Peki bu niye? Yani eğer depodan gelen sıvı LPG 30 derece de gaz fazına geçebiliyorsa yaz kış neden farklı derecelerde ayarlanıyor? Ya da 30 derece de değilde 35 derece de ya da farklı bir derece de mi gaz fazına geçiyor? Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş 7 Ocak 2020 Paylaş 7 Ocak 2020 Merhabalar, LPG geçiş ısısı yazın 30 kışın 35 derece ve civarı olması gerekiyor diye genel bir kanı var. Peki bu niye? Yani eğer depodan gelen sıvı LPG 30 derece de gaz fazına geçebiliyorsa yaz kış neden farklı derecelerde ayarlanıyor? Ya da 30 derece de değilde 35 derece de ya da farklı bir derece de mi gaz fazına geçiyor? Öyle bi standart yok yazın benzini az yaksın diye ustalar öyle yapıyor benim yaz-kış 40 derece Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 7 Ocak 2020 Yazar Paylaş 7 Ocak 2020 Fatih Akbaş yazdı: Mustafa Karaca yazdı: ya da farklı bir derece de mi gaz fazına geçiyor? Öyle bi standart yok yazın benzini az yaksın diye ustalar öyle yapıyor benim yaz-kış 40 derece Neden 40 derece peki? Niye 30 ya da 50 değil, öğrenmek istediğim bu aslında, bu derece işinin bir matematiği olması gerekiyor Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş 7 Ocak 2020 Paylaş 7 Ocak 2020 Neden 40 derece peki? Niye 30 ya da 50 değil, öğrenmek istediğim bu aslında, bu derece işinin bir matematiği olması gerekiyor Matematiği şöyle hocam eski arabamda ilk çalıştırmada tekliyor diye ustalara götürdüm enjektörten başladılar contaya kadar saydılar en son yol ayarı yapmak için kablo almıştım dereceyi 40 dereceye getirdim teklemeyi kesti bende 40 ayarlatıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 7 Ocak 2020 Paylaş 7 Ocak 2020 40 derecenin altında lpgnin çiğleşmeye başladığını ve yakıtın zengin karışıma kaydığını okudum hocam. yani soğudukça sıvılaşıyor lpg, direk lpg de ya da soğuk motorda lpgde çalışınca motora giden hava yakıt oranı optimum olmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş 7 Ocak 2020 Paylaş 7 Ocak 2020 40 derecenin altında lpgnin çiğleşmeye başladığını ve yakıtın zengin karışıma kaydığını okudum hocam. yani soğudukça sıvılaşıyor lpg, direk lpg de ya da soğuk motorda lpgde çalışınca motora giden hava yakıt oranı optimum olmuyor. Aynen hocam öyle oluyor.Araba çiğ atıyor 40 iyidir velhasıl.İmkanınız var ise afr ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim LPG ile birdaha yüz göz olmazsınız bi gaz alırken aklınıza gelir 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2020 Paylaş 7 Ocak 2020 yazın depodaki gaz da hazır sıcak, kışın daha soğuk normal olarak. kışın da yaz gibi daha düşük su sıcaklığında lpg devreye girse su suckalığı gazı ısıtmayacak , ondandır 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 8 Ocak 2020 Paylaş 8 Ocak 2020 Konuyla alakasız ama, cebimizi yakmasın diye LPG'li arabaya biniyoruz. Öyle bir eve taşındım ki ev-iş arası arabayla 5 dakika. Motor ısınıp LPG'ye geçemeden yol bitiyor. Kısacası LPG'li arabayı benzinli kullanıyorum Buna var mı bir çözümünüz Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 8 Ocak 2020 Yazar Paylaş 8 Ocak 2020 Fatih Akbaş yazdı: Deneme yanılma yolu ile doğrusunu bulmuşsunuz o halde 😉 Mehmet Zincirkıran yazdı: 40 derecenin altında lpgnin çiğleşmeye başladığını Büyük ihtimalle sebebi bu olabilir. 40 derecenin altında tamamen gaz değilde gaz sıvı karışık bir halde olabilir. Fatih Akbaş yazdı: Mehmet Zincirkıran yazdı: afr ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim İşin garibi benim araba da geçişlerde sarsıntı vardı bi ustaya götürdüm geçiş sıcaklığını 40 yaptı düzelmedi. Sonra afr ayarı yapıldı geçiş sıcaklığı 30 yapıldı sanırım (sanırım diyorum çünkü usta ayar yaparken 30 görmüştüm ekranında sonradan arttırdı ise bilmiyorum) şimdi herhangi bir sorun yok 😊 Ahmet Caliskan yazdı: Öyle bir eve taşındım ki ev-iş arası arabayla 5 dakika Buna var mı bir çözümünüz Evi uzağa taşıyın hocam 😃 Yorum bağlantısı
Adem Güler 8 Ocak 2020 Paylaş 8 Ocak 2020 Bir lpg üreticisi olarak , yanma verimi için o sıcaklık gerekli lpg yi benzin gibi dusunmemek lâzım çok farkli karbon yapısı var sıvı halde iken buz gibi soğuktur. Yeterince ısıtmaz kaynatmazsanız motor çiğ lpg yakar ki sarfiyatı artar kısa sürede motor ısınacaktır kayıp çok azdır ama motor o sürede sağlıklı çalışmaz. Şunu ilave edeyim yazın üretilen lpg kaynama noktası ile kışın üretilen lpg kaynama noktası farklı kışın daha erken buharlaşması için içindeki etan oranını artiririz. Yazın 150 kpA basınca + derecelerde ulaşır soğuduk ca sivilasir - derecede az buharlaşır Kışın aynı basınca max -5 derecede ulaşması gerekir satış standartları gereği. Yani kışın hava soğuduğunda lpg yi daha rahat buharlaştırma için içeriği %3 %4 değişir. Bu manada da kışın lpg sarfiyatı artmış oluyor içeriği inceliyor kalorisi düşüyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 8 Ocak 2020 Yazar Paylaş 8 Ocak 2020 Adem Güler yazdı: Bir lpg üreticisi olarak , Yazlık kışlık lpg içeriği farklı oluyor bunu biliyorum. Peki bu farklılık kaynama noktasını değiştirir demişsiniz. O zaman yazın 35 derecede lpg ye geçiyorsa kışın içeriği farklı olduğundan dolayı yine 35 derece de geçmesinde bir sıkıntı olmaması gerekir öyle değil mi? Sizce kaç derecede olmalı geçiş sıcaklığı? 1 Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Ocak 2020 Paylaş 8 Ocak 2020 Ahmet Caliskan yazdı: Konuyla alakasız ama, cebimizi yakmasın diye LPG'li arabaya biniyoruz. Öyle bir eve taşındım ki ev-iş arası arabayla 5 dakika. Motor ısınıp LPG'ye geçemeden yol bitiyor. Kısacası LPG'li arabayı benzinli kullanıyorum Buna var mı bir çözümünüz Bazen gidip arabayı çalıştırıp eve dönüyorum. 5 10 dk sonra iniyorum araba sıcak Lpgye de geçmiş oh mis Tabi yerimiz müsaitse ve acelemiz yoksa. 1 Yorum bağlantısı
Adem Güler 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 (düzenlendi) Mustafa Karaca yazdı: Yazlık kışlık lpg içeriği farklı oluyor bunu biliyorum. Peki bu farklılık kaynama noktasını değiştirir demişsiniz. O zaman yazın 35 derecede lpg ye geçiyorsa kışın içeriği farklı olduğundan dolayı yine 35 derece de geçmesinde bir sıkıntı olmaması gerekir öyle değil mi? Sizce kaç derecede olmalı geçiş sıcaklığı? Tabiki sıcaklık değişmemesi sıkıntı değil olması gereken. 9 Ocak 2020 tarihinde Adem Güler tarafından düzenlendi Edit 1 Yorum bağlantısı
Adem Güler 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Bu sıcaklıklar minimum sıcaklıklar aslında 35 40 derecede de verimli yanmiyor aslında ama azıcık çiğ yakması çok önemli değil büyük oranda verimli. Biz lpg yi fırında yakacakken 150 derecelerde kizidiriyoruz.destilasyon da 95 100 derece. Zaten motor da nihai sıcaklığına ulaştığın da su 90 100 derece oluyor o sıcaklık da regulator den buharlaştırma yapıyor değil mi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 9 Ocak 2020 Yazar Paylaş 9 Ocak 2020 Adem Güler yazdı: o sıcaklık da regulator den buharlaştırma yapıyor değil mi Evet regülatör den sıvı olan gaz buhar haline gelip motora ulaşıyor. Tabiki 150 dereceye kadar ısıtamayız biz fırında yanacak kıvamda değil de motor da yanacak kıvama gelsin yeterli 😃 1 Yorum bağlantısı
Adem Güler 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Mustafa Karaca yazdı: Evet regülatör den sıvı olan gaz buhar haline gelip motora ulaşıyor. Tabiki 150 dereceye kadar ısıtamayız biz fırında yanacak kıvamda değil de motor da yanacak kıvama gelsin yeterli 😃 Tabiki öyle demem o ki ısınması verimi artırıyor düşük sıcaklık da sarfiyatı artar ekonomisi kalmaz vesselâm. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Yıllarca 40 derecede kullandım, takan firma ayarladı, değiştirme dedi. Zamanla kısa mesafem artınca 30 derece yaptım. 30 derecede kışın iyiydi, sorun yoktu ancak yazın aracı çalıştırır çalıştırmaz lpgye geçiyor, sonra stop ediyordu. Sıcaklığı 35 derece yaptıktan sonra bir problem kalmadı. Sonra hep bu şekilde kullandım. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 9 Ocak 2020 Yazar Paylaş 9 Ocak 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Demek ki yazın hem 30 derece hemde süreli geçiş ayarı yapılsa hiç sıkıntı olmayacakmış. 35 derece bu işin ortası gibi duruyor 😊 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Yaz kış 25 derece benim geçişte vb sorun olmuyor hissetmiyorum. Kendim ayat yaptığım için muhtemelen Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Bence araçtan araca, lpg kitinden kitine göre değişiyor. Burada regülatör kalitesi bile önemli. O yüzden kendi aracınız ve kitinizin tepkisine göre geçiş sıcaklığını ayarlatın. Bende 25 dereceydi bir ara, yaz-kış sorun olmuyordu. Kit atiker gold. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 9 Ocak 2020 Yazar Paylaş 9 Ocak 2020 Tahir Ak yazdı: Bende ilk seferde 40 derecede ayarlıydı geçişlerde sarsıntı oluyordu şimdi 30 derece de sanırım hiç sıkıntı yok. Derece önemli ama ayar daha önemli demek ki. Siz ayarı nasıl yaptınız kendiniz? Sizde atiker var sanırım ibrahim Tiryaki yazdı: Demek ki ayar önemli burda derece sonraki aşama. Regülatör stabil çalışıyorsa sistem sıkıntısız yürüyor Yorum bağlantısı
Tahir Ak 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Demek ki ayar önemli burda derece sonraki aşama. Regülatör stabil çalışıyorsa sistem sıkıntısız yürüyor Youtube lpg yol ayarı yazınca çıkıyordu. Oraya bakarak yapmıştım kablo Obd cihazı şart Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 9 Ocak 2020 Yazar Paylaş 9 Ocak 2020 Tahir Ak yazdı: Mustafa Karaca yazdı: Tabi bunun için yazılımı bulmak lazım. Bende brc kiti var. Sanırım ücretsiz bulmak zor. Atiker rahat bulunur büyük ihtimalle Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 9 Ocak 2020 Paylaş 9 Ocak 2020 Mustafa Karaca yazdı: Bende ilk seferde 40 derecede ayarlıydı geçişlerde sarsıntı oluyordu şimdi 30 derece de sanırım hiç sıkıntı yok. Derece önemli ama ayar daha önemli demek ki. Siz ayarı nasıl yaptınız kendiniz? Sizde atiker var sanırım Demek ki ayar önemli burda derece sonraki aşama. Regülatör stabil çalışıyorsa sistem sıkıntısız yürüyor Lpg kablosu aldım programı da veriyorlar ücretsiz 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts