İçeriğe Yönlendir

LPG Geçiş Isısı


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhabalar,  LPG geçiş ısısı yazın 30 kışın 35 derece ve civarı olması gerekiyor diye genel bir kanı var. Peki bu niye? Yani eğer depodan gelen sıvı LPG 30 derece de gaz fazına geçebiliyorsa yaz kış neden farklı derecelerde ayarlanıyor? Ya da 30 derece de değilde 35 derece de ya da farklı bir derece de mi gaz fazına geçiyor? 

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
Merhabalar,  LPG geçiş ısısı yazın 30 kışın 35 derece ve civarı olması gerekiyor diye genel bir kanı var. Peki bu niye? Yani eğer depodan gelen sıvı LPG 30 derece de gaz fazına geçebiliyorsa yaz kış neden farklı derecelerde ayarlanıyor? Ya da 30 derece de değilde 35 derece de ya da farklı bir derece de mi gaz fazına geçiyor? 
Öyle bi standart yok yazın benzini az yaksın diye ustalar öyle yapıyor benim yaz-kış 40 derece
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Fatih Akbaş yazdı:
Mustafa Karaca yazdı:
 ya da farklı bir derece de mi gaz fazına geçiyor? 

Öyle bi standart yok yazın benzini az yaksın diye ustalar öyle yapıyor benim yaz-kış 40 derece

Neden 40 derece peki? Niye 30 ya da 50 değil, öğrenmek istediğim bu aslında, bu derece işinin bir matematiği olması gerekiyor 

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
Neden 40 derece peki? Niye 30 ya da 50 değil, öğrenmek istediğim bu aslında, bu derece işinin bir matematiği olması gerekiyor 

Matematiği şöyle hocam eski arabamda ilk çalıştırmada tekliyor diye ustalara götürdüm enjektörten başladılar contaya kadar saydılar en son yol ayarı yapmak için kablo almıştım dereceyi 40 dereceye getirdim teklemeyi kesti bende 40 ayarlatıyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

40 derecenin altında lpgnin çiğleşmeye başladığını ve yakıtın zengin karışıma kaydığını okudum hocam. yani soğudukça sıvılaşıyor lpg, direk lpg de ya da soğuk motorda lpgde çalışınca motora giden hava yakıt oranı optimum olmuyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
40 derecenin altında lpgnin çiğleşmeye başladığını ve yakıtın zengin karışıma kaydığını okudum hocam. yani soğudukça sıvılaşıyor lpg, direk lpg de ya da soğuk motorda lpgde çalışınca motora giden hava yakıt oranı optimum olmuyor.
 
Aynen hocam öyle oluyor.Araba çiğ atıyor 40 iyidir velhasıl.İmkanınız var ise afr ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim LPG ile birdaha yüz göz olmazsınız bi gaz alırken aklınıza gelir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yazın depodaki gaz da hazır sıcak, kışın daha soğuk normal olarak. kışın da yaz gibi daha düşük su sıcaklığında lpg devreye girse su suckalığı gazı ısıtmayacak , ondandır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

Konuyla alakasız ama, cebimizi yakmasın diye LPG'li arabaya biniyoruz. Öyle bir eve taşındım ki ev-iş arası arabayla 5 dakika. Motor ısınıp LPG'ye geçemeden yol bitiyor. Kısacası LPG'li arabayı benzinli kullanıyorum :)

 

Buna var mı bir çözümünüz :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Fatih Akbaş yazdı:

 

 

Deneme yanılma yolu ile doğrusunu bulmuşsunuz o halde 😉 

 

Mehmet Zincirkıran yazdı:

40 derecenin altında lpgnin çiğleşmeye başladığını 

 

Büyük ihtimalle sebebi bu olabilir. 40 derecenin altında tamamen gaz değilde gaz sıvı karışık bir halde olabilir. 

 

Fatih Akbaş yazdı:
Mehmet Zincirkıran yazdı:
 

 afr ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim 

 

İşin garibi benim araba da geçişlerde sarsıntı vardı bi ustaya götürdüm geçiş sıcaklığını 40 yaptı düzelmedi. Sonra afr ayarı yapıldı geçiş sıcaklığı 30 yapıldı sanırım (sanırım diyorum çünkü usta ayar yaparken 30 görmüştüm ekranında sonradan arttırdı ise bilmiyorum) şimdi herhangi bir sorun yok 😊

Ahmet Caliskan yazdı:

Öyle bir eve taşındım ki ev-iş arası arabayla 5 dakika

Buna var mı bir çözümünüz :D

Evi uzağa taşıyın hocam 😃

Yorum bağlantısı
Adem Güler

Bir lpg üreticisi olarak , yanma verimi için o sıcaklık gerekli lpg yi benzin gibi dusunmemek lâzım  çok farkli karbon yapısı var sıvı halde iken buz gibi soğuktur. Yeterince ısıtmaz kaynatmazsanız  motor çiğ lpg yakar ki sarfiyatı artar kısa sürede motor ısınacaktır kayıp çok azdır ama motor o sürede sağlıklı çalışmaz.

Şunu ilave edeyim yazın üretilen lpg kaynama noktası ile kışın üretilen lpg kaynama noktası  farklı kışın  daha erken buharlaşması için  içindeki etan oranını artiririz. Yazın 150 kpA basınca + derecelerde ulaşır  soğuduk ca sivilasir - derecede az buharlaşır 

Kışın  aynı basınca max -5 derecede ulaşması gerekir satış standartları gereği. Yani kışın hava soğuduğunda lpg yi daha rahat buharlaştırma için içeriği  %3 %4 değişir. Bu manada da kışın lpg sarfiyatı artmış oluyor içeriği inceliyor kalorisi düşüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Adem Güler yazdı:

Bir lpg üreticisi olarak , 

Yazlık kışlık lpg içeriği farklı oluyor bunu biliyorum. Peki bu farklılık kaynama noktasını değiştirir demişsiniz. O zaman yazın 35 derecede lpg ye geçiyorsa kışın içeriği farklı olduğundan dolayı yine 35 derece de geçmesinde bir sıkıntı olmaması gerekir öyle değil mi? 

Sizce kaç derecede olmalı geçiş sıcaklığı? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu
Ahmet Caliskan yazdı:

Konuyla alakasız ama, cebimizi yakmasın diye LPG'li arabaya biniyoruz. Öyle bir eve taşındım ki ev-iş arası arabayla 5 dakika. Motor ısınıp LPG'ye geçemeden yol bitiyor. Kısacası LPG'li arabayı benzinli kullanıyorum :)

 

Buna var mı bir çözümünüz :D

Bazen gidip arabayı çalıştırıp eve dönüyorum. 5 10 dk sonra iniyorum araba sıcak Lpgye de geçmiş oh mis :) Tabi yerimiz müsaitse ve acelemiz yoksa. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Güler
(düzenlendi)
Mustafa Karaca yazdı:

Yazlık kışlık lpg içeriği farklı oluyor bunu biliyorum. Peki bu farklılık kaynama noktasını değiştirir demişsiniz. O zaman yazın 35 derecede lpg ye geçiyorsa kışın içeriği farklı olduğundan dolayı yine 35 derece de geçmesinde bir sıkıntı olmaması gerekir öyle değil mi? 

Sizce kaç derecede olmalı geçiş sıcaklığı? 

Tabiki sıcaklık değişmemesi sıkıntı değil olması gereken.

tarihinde Adem Güler tarafından düzenlendi
Edit
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Güler

Bu sıcaklıklar minimum sıcaklıklar aslında  35 40 derecede de verimli yanmiyor aslında  ama azıcık  çiğ yakması çok önemli değil büyük oranda verimli. Biz lpg yi fırında yakacakken 150 derecelerde kizidiriyoruz.destilasyon da 95 100 derece. Zaten motor da nihai sıcaklığına ulaştığın da su 90 100 derece oluyor o sıcaklık da regulator den buharlaştırma yapıyor değil mi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Adem Güler yazdı:

o sıcaklık da regulator den buharlaştırma yapıyor değil mi 

Evet regülatör den sıvı olan gaz buhar haline gelip motora ulaşıyor. Tabiki 150 dereceye kadar ısıtamayız biz fırında yanacak kıvamda değil de motor da yanacak kıvama gelsin yeterli 😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Güler
Mustafa Karaca yazdı:

Evet regülatör den sıvı olan gaz buhar haline gelip motora ulaşıyor. Tabiki 150 dereceye kadar ısıtamayız biz fırında yanacak kıvamda değil de motor da yanacak kıvama gelsin yeterli 😃

Tabiki  öyle  demem o ki ısınması verimi artırıyor  düşük sıcaklık da sarfiyatı artar ekonomisi kalmaz vesselâm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yıllarca 40 derecede kullandım, takan firma ayarladı, değiştirme dedi. Zamanla kısa mesafem artınca 30 derece yaptım. 

30 derecede kışın iyiydi, sorun yoktu ancak yazın aracı çalıştırır çalıştırmaz lpgye geçiyor, sonra stop ediyordu. 

Sıcaklığı 35 derece yaptıktan sonra bir problem kalmadı. Sonra hep bu şekilde kullandım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Mahmut Yıldız yazdı:

 

Demek ki yazın hem 30 derece hemde süreli geçiş ayarı yapılsa hiç sıkıntı olmayacakmış. 35 derece bu işin ortası gibi duruyor 😊 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Yaz kış 25 derece benim geçişte vb sorun olmuyor hissetmiyorum. Kendim ayat yaptığım için muhtemelen

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Bence araçtan araca, lpg kitinden kitine göre değişiyor. Burada regülatör kalitesi bile önemli.

 

O yüzden kendi aracınız ve kitinizin tepkisine göre geçiş sıcaklığını ayarlatın.

 

Bende 25 dereceydi bir ara, yaz-kış sorun olmuyordu.

 

Kit atiker gold.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Tahir Ak yazdı:

 

Bende ilk seferde 40 derecede ayarlıydı geçişlerde sarsıntı oluyordu şimdi 30 derece de sanırım hiç sıkıntı yok. Derece önemli ama ayar daha önemli demek ki. Siz ayarı nasıl yaptınız kendiniz? Sizde atiker var sanırım 

ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Demek ki ayar önemli burda derece sonraki aşama. Regülatör stabil çalışıyorsa sistem sıkıntısız yürüyor 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Demek ki ayar önemli burda derece sonraki aşama. Regülatör stabil çalışıyorsa sistem sıkıntısız yürüyor 
Youtube lpg yol ayarı yazınca çıkıyordu. Oraya bakarak yapmıştım kablo Obd cihazı şart
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Tahir Ak yazdı:
Mustafa Karaca yazdı:

 

 

Tabi bunun için yazılımı bulmak lazım. Bende brc kiti var. Sanırım ücretsiz bulmak zor. Atiker rahat bulunur büyük ihtimalle 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Mustafa Karaca yazdı:

Bende ilk seferde 40 derecede ayarlıydı geçişlerde sarsıntı oluyordu şimdi 30 derece de sanırım hiç sıkıntı yok. Derece önemli ama ayar daha önemli demek ki. Siz ayarı nasıl yaptınız kendiniz? Sizde atiker var sanırım 

Demek ki ayar önemli burda derece sonraki aşama. Regülatör stabil çalışıyorsa sistem sıkıntısız yürüyor 

 

Lpg kablosu aldım programı da veriyorlar ücretsiz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...