İçeriğe Yönlendir

Motor Soğutma Suyunda Siyahlık


Dilber Karakul

Recommended Posts

Dilber Karakul

Merhaba

Cactus ün ilk konusu  👀

Umarım sesimi duyan olur.

Motor soğutma suyu eksiltmeye başladı ve suyun rengi karardı. hiçbir arıza ışığı yanmadı. Verdiği belirti ise yakıt artışı ve düşük viteslerde gaz yememesiydi. Servis in arıza tespiti ise egr valfi ve egr soğutucusu değişecek sorun devam ederse silindir kapağı açılacak, conta yanmış olabilir. ihtimalleri alt alta toplayınca bile bir servet ediyor. İlk etapta Egr valf ve egr soğutucusunu değiştireceğim ama benim aklıma takılan conta yansa egzoz neden suya karışsın? 2 ayrı sorun niye birbiriden ayırt edilemiyor? 
Şimdiden teşekkürler

 
 
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Conta yanınca silindirden soğutma kanallarına kaçak olması normal, silindir etrafında dolanıyor sıvı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

İşe ilk olarak yağ soğutucu kontrolünden başlayın yağ soğutucu patlayıp yağ ve suyu karıştırabiliyor.EGR Kararma yapmaz egr su soğutuculu değil ise aracınızın motoru nedir dizel benzinli kaç model hangi motor versiyonu var üzerinde egr su soğutuculu ise olabilir fakat ben ihtimal vermiyorum.Araç yüksek hararete maruz kaldı mı hiç ? en son silindir kapağını açtırın basitten az masraflıdan pahalıya doğru gidin ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Serkan Karakoca yazdı:

İşe ilk olarak yağ soğutucu kontrolünden başlayın yağ soğutucu patlayıp yağ ve suyu karıştırabiliyor.EGR Kararma yapmaz egr su soğutuculu değil ise aracınızın motoru nedir dizel benzinli kaç model hangi motor versiyonu var üzerinde egr su soğutuculu ise olabilir fakat ben ihtimal vermiyorum.Araç yüksek hararete maruz kaldı mı hiç ? en son silindir kapağını açtırın basitten az masraflıdan pahalıya doğru gidin ...

yağ soğutucu da problem yok. yağ yok suyun içinde bir kaç ustanın ve servisin tespiti bu yönde. egzoz varmış suda. servisin tespiti. model 2015 cactus dizel 1.6 100 binde. hiç hararet yapmadı. egr soğutuculu

Gökhan Albayrak yazdı:

Radyatör kapağı açıkken kabarma var mı?  kabarma  hiç yok. ayrıca her yerine baktırdım hiçbir yerinde su kaçağı yok

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Conta yanınca silindirden soğutma kanallarına kaçak olması normal, silindir etrafında dolanıyor sıvı.

o zaman yağ olması gerekmiyor mu?

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

hava buz gibi soğukken, sabah, ilk marşta çalışıp  ve hemen yürütürseniz boğulmadan ilerleyebiliyormu? turbo dizel olduğuna göre, turbo su soğutmalı olabilirmi? egzosta mutlaka beyaz su buharı görürsünüz su bloğun içine dolarsa.

 

eğer egzos motor bloğundan suya karışıyorsa, gaza basınca radyatör boruları görülür şekilde şişer, genleşme tankından su tahliyesi olabilir. ayrıca, yağ dodlurma kapağının içinde, sarı tortu görmeye başlarsınız.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Dilber Karakul yazdı:

 

o zaman yağ olması gerekmiyor mu?

 

 

Conta yanmanın gerçekleştiği yerde değil mi? orada yağ olmaz ki.

so%25C4%259Futma+sistemi+ceketleri+kanal

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Dilber Karakul yazdı:

 

o zaman yağ olması gerekmiyor mu?

 

 

Neden?

Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Dogan Arsiray yazdı:

hava buz gibi soğukken, sabah, ilk marşta çalışıp  ve hemen yürütürseniz boğulmadan ilerleyebiliyormu? turbo dizel olduğuna göre, turbo su soğutmalı olabilirmi? egzosta mutlaka beyaz su buharı görürsünüz su bloğun içine dolarsa.

 

eğer egzos motor bloğundan suya karışıyorsa, gaza basınca radyatör boruları görülür şekilde şişer, genleşme tankından su tahliyesi olabilir. ayrıca, yağ dodlurma kapağının içinde, sarı tortu görmeye başlarsınız.

evet 3-5 gün yatmasına rağmen sorunsuz çalışıp boğulmadan ilerliyor. turbo su soğutma dediğiniz egr ise evet su soğutmalı. beyaz su buharına baktı ustalar ama ben kendim test etmedim açıkcası. dedim ve merak edip hemen baktım resmen musluktan akar gibi su aktı buhar ne ki. Motor yağ doldurma kapağı pırıl pırıl

Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Neden?

bilmediğim için sordum 

Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Conta yanmanın gerçekleştiği yerde değil mi? orada yağ olmaz ki.

so%25C4%259Futma+sistemi+ceketleri+kanal

teşekkürler ama üzerine bir çalışma videosu izlemem gerek tam anlamam için

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Dilber Karakul yazdı:

evet 3-5 gün yatmasına rağmen sorunsuz çalışıp boğulmadan ilerliyor. turbo su soğutma dediğiniz egr ise evet su soğutmalı. beyaz su buharına baktı ustalar ama ben kendim test etmedim açıkcası. dedim ve merak edip hemen baktım resmen musluktan akar gibi su aktı buhar ne ki. Motor yağ doldurma kapağı pırıl pırıl

su akar gibiyse üst kapak contası arızalanmıştır. çok zor değil tamiri. iyi bir özel mekanik bunu rahatlıkla yapar. aracın km si çok yüksek değilse, orijinal radyatör hortum kullanılabilir, ancak deivrdaimi değiştirin durum buysa. bu şekilde kullanmayın su bittiğinde hararet yaptırırsınız ve yeni blok gerekir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su kaç km de ne kadar eksiliyor? çekiş düşüklüğü tarifi nasıl?

Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Dogan Arsiray yazdı:

 

yetkili servis sanırım bu testi yapıyor ama tam da burada söylediği gibi conta yanık deniyor ama kesin değildir diyor. egr soğutucusu ve valfini değiştirip sorun çözülmezse conta demişlerdi

Alpay Sumer yazdı:

Sogutma suyunun kivami koyu hal almis mi ? 

yok boşalttırdım yeniden doldurttum kısa mesafelerde birşey olmadı sonra sanırım 50 km falan yapmıştım tekrar siyah oldu ama  hiç kıvamlı olmadı

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hortumlar sertlesir gaza basinca. egr nin etkisini bilemiyorum 

Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Çağlar Bayur yazdı:

su kaç km de ne kadar eksiliyor? çekiş düşüklüğü tarifi nasıl?

ilk günlerde 50 km de yarım litreydi sonra 1 litre oldu. zaten o haliyle pek kullanmadım, ya da su şişesiyle dolaştım. çekiş düşüklüğü gaz yemiyor gibiydi. yarı otomatik olduğu için minicik bir yokuşta bile 2. viteste bayılır gibi oluyordu. 3. vitesten sonra hiçbir sıkıntı yok, 5, 6 da uçup gidiyor hala

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dilber Karakul yazdı:

yetkili servis sanırım bu testi yapıyor ama tam da burada söylediği gibi conta yanık deniyor ama kesin değildir diyor. egr soğutucusu ve valfini değiştirip sorun çözülmezse conta demişlerdi

 

 

Bu tür onarımlarda, arızalı nokta kesin tespit edilemiyorsa ve birden fazla ihtimal varsa, ucuzdan pahalıya doğru, denemeler yapmak mantıklıdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Dogan Arsiray yazdı:

hortumlar sertlesir gaza basinca. egr nin etkisini bilemiyorum 

teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. egryi değiştirmeden conta mı yanık anlaşılmayacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Dilber Karakul
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu tür onarımlarda, arızalı nokta kesin tespit edilemiyorsa ve birden fazla ihtimal varsa, ucuzdan pahalıya doğru, denemeler yapmak mantıklıdır. 

Evet çok haklısınız ayırt edici bir şey belki vardır diye bir umut işte benimkisi. çünkü 2 çözümde birbirinden pahalı

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

motor sogutmasi haric suyun girip ciktigi hortumlari korleyip 50 100 km gezseniz? egr nin su ile olan iliskisini cozemedim ben.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Dogan Arsiray yazdı:

motor sogutmasi haric suyun girip ciktigi hortumlari korleyip 50 100 km gezseniz? egr nin su ile olan iliskisini cozemedim ben.

Egzoz gazı ile su daha çabuk ısınıyor. Ekonomi yapılmış oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dilber Karakul yazdı:

Evet çok haklısınız ayırt edici bir şey belki vardır diye bir umut işte benimkisi. çünkü 2 çözümde birbirinden pahalı

 

Yetkili servise mi gidiyorsunuz. ? Alternatif bir tamirciye yönelebilirsiniz.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...