İçeriğe Yönlendir

i20 Otomatik Vites Geçişi Sorunu


Mehmet Alev

Recommended Posts

Mehmet Alev
(düzenlendi)

Arkadaşlar 2012 i20 otomatik vites aracım 3. vites geçişinde garip bir durum gösteriyor.

Videonun tam 6-7. saniyesinde  3. vitese atıyor 2200 devire düşüp tutunan devir yükselmesi gerekirken bir daha 2000e düşüyor sonra topluıyor. Orada motor sesinden de anlayabilirsiniz dikkatli dinlerseniz. Hızlanan motor sanki birden ayağı gazdan kesmişim gibi davranıyor o bölümde. Bu olay sadece 3. viteste meydana geliyor.

Bu neyden kaynaklı olabilir başına gelen var mıdır bu bir sorun mudur ?

 

 

 

 

tarihinde Mehmet Alev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Dogan Arsiray yazdı:

şanzımanın yağ durumu nasıl? rengi nasıl?

 

Şanzıman yağı ben almadan önceki sahibi 60.000 değişmiş. Rengi Sarı. Sarı renkte sadece castrol transmax z de var. Yağ olarak çubuktaki rengi de paylaşayım buyrun. 

 

VsIPqp.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

türbinli şanzımanlar yüke pedala basma yüzdesine ve hedeflenen ivmeye göre bypass açabilirler

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Çağlar Bayur yazdı:

türbinli şanzımanlar yüke pedala basma yüzdesine ve hedeflenen ivmeye göre bypass açabilirler

 

Çağlar Bey bu bypass dediğiniz tam olarak nedir ? Bu olay sadece 3. viteste oluyor. ve çok basıyorsam hızlanma daha ivmeli olduğu için bu olayı daha belirgin hissediyorum. Düşük devirde de videoda ki gibi yine oluyor sürüş esnasında hissedilmesi bakmazsınız anlaşılmıyor.

 

+ olarak sabit hızda giderken nadiren 3000 devire sabit araç, 3100 olup 3000 yapabiliyor geri. Bunu sürekli yapmıyor ama 30 -50km yollarda 1*2 kere bu olayı yaşıyorum. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lpg var mı?

 

4 ileri tork konvertörlü şanzıman ve benzini yan yana düşünemiyorum :) evet var üstad.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Alev yazdı:

 

Çağlar Bey bu bypass dediğiniz tam olarak nedir ? Bu olay sadece 3. viteste oluyor. ve çok basıyorsam hızlanma daha ivmeli olduğu için bu olayı daha belirgin hissediyorum. Düşük devirde de videoda ki gibi yine oluyor sürüş esnasında hissedilmesi bakmazsınız anlaşılmıyor.

 

+ olarak sabit hızda giderken nadiren 3000 devire sabit araç, 3100 olup 3000 yapabiliyor geri. Bunu sürekli yapmıyor ama 30 -50km yollarda 1*2 kere bu olayı yaşıyorum. 

 

4 ileri tork konvertörlü şanzıman ve benzini yan yana düşünemiyorum :) evet var üstad.


ben de düşünemiyorum :) bazen lpg yakıt trimlerine göre şanzımanda böyle durumlar olabiliyor. Çok değinilmez buna ama olabilir. Anlamak için aracın benzin haritası resetleyip benzinde kullanmanız gerekir. Soğuk Kutup başı söküp beklemek gibi. Ya da benzinde en az bir depo bitirmek gibi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Alev yazdı:

Çağlar Bey bu bypass dediğiniz tam olarak nedir ? Bu olay sadece 3. viteste oluyor. ve çok basıyorsam hızlanma daha ivmeli olduğu için bu olayı daha belirgin hissediyorum. Düşük devirde de videoda ki gibi yine oluyor sürüş esnasında hissedilmesi bakmazsınız anlaşılmıyor.

 

+ olarak sabit hızda giderken nadiren 3000 devire sabit araç, 3100 olup 3000 yapabiliyor geri. Bunu sürekli yapmıyor ama 30 -50km yollarda 1*2 kere bu olayı yaşıyorum. 

buçuk vites veya yarım debriyaj diyelim, şanzıman 3 e attı devir düştü, o devirde çekiş yetersiz ise (sabit beyindeki hesap) vites3 te kalır ama devir yükselir, türbin bypass açar. video kısa ancak bu olabilir, motor çekişi ile alakalı bir durumdur, güçte kayıp varsa gözlmelenir, kirli hava filtresi az ateşleyen buji vb.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Çağlar Bayur yazdı:

buçuk vites veya yarım debriyaj diyelim, şanzıman 3 e attı devir düştü, o devirde çekiş yetersiz ise (sabit beyindeki hesap) vites3 te kalır ama devir yükselir, türbin bypass açar. video kısa ancak bu olabilir, motor çekişi ile alakalı bir durumdur, güçte kayıp varsa gözlmelenir, kirli hava filtresi az ateşleyen buji vb.

 

Anladım ama dediğim gibi her seferinde bu oynama 3. viteste oluyor. Hıza bakılmaksızın oluyor bu. Aslında video uzundu. Ben izleyen hemen odak yeri görsün diye kestim. Yakın zamanda bir bobin yaktık orjinali ile değiştik 2 ay öncede yıllık bakımı yaptık orjinal bujileri taktım 4lü olarak.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben de düşünemiyorum :) bazen lpg yakıt trimlerine göre şanzımanda böyle durumlar olabiliyor. Çok değinilmez buna ama olabilir. Anlamak için aracın benzin haritası resetleyip benzinde kullanmanız gerekir. Soğuk Kutup başı söküp beklemek gibi. Ya da benzinde en az bir depo bitirmek gibi

 

Benzin haritası. Delphi Arıza tespit cihazım var yapar mı acaba.  Bu arada bir depo bitirmedim ama benzinde kullandığımda da yapıyor bu arada bunu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1ve 2 de vites zaten düşük çekiş sağlanabilir, 4 te 80-90  ile gidrken pedala %70 basın hemen vites ufaltmamalı mesela önce devir sonra yetmez ise vites ufaltmaca yapar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Alev yazdı:

 

Anladım ama dediğim gibi her seferinde bu oynama 3. viteste oluyor. Hıza bakılmaksızın oluyor bu. Aslında video uzundu. Ben izleyen hemen odak yeri görsün diye kestim. Yakın zamanda bir bobin yaktık orjinali ile değiştik 2 ay öncede yıllık bakımı yaptık orjinal bujileri taktım 4lü olarak.

 

Benzin haritası. Delphi Arıza tespit cihazım var yapar mı acaba.  Bu arada bir depo bitirmedim ama benzinde kullandığımda da yapıyor bu arada bunu.

Cihazla olmaz. Ara ara benzin kullanmayla da harita tam düzelmez. Bir-iki depoda ancak. 
 

bu şanzımanlar 70 binde arıza çıkaracak şanzımanlar değil. Ben olsam birkaç basit deneme dışında şanzımanı elletmezdim. 
 

kutup başını söküp yarım saat bekledikten sonra takıp tekrar çalıştırmalı. %80’i düzelir. Biraz daha benzinle kullanmada tamamen harita düzelir. Bir de o zaman kontrol edilmeli. Çünkü vites geçiş anlarında araç beyni motor yükünü ayarlıyor. Burada ateşleme yakıt değerleri değişiyor. Lpg beyni bunu algılayamıyor. O esnada bi uyumsuzluk olup şanzımanda gecikmeler olabiliyor. 
 

buna benzer bir şey bende de var. Video atayım. iki videoda da hızlanmak için gaza bastığımda devir yükselirken ğğğğ diye bir ses duyacaksınız. Geçişte kararsızlık oluyor. Ses geliyor. Uzun süre benzinde kullandım. Bir süre sonra ses kesildi. Mesela bunu sadece hızı çok azaltıp birden gaza basınca yapıyor. Diğer tüm geçişlerde, seri kullanmada böyle bir şeyi yaşamıyorum
 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Çağlar Bayur yazdı:

1ve 2 de vites zaten düşük çekiş sağlanabilir, 4 te 80-90 ile gidrken pedala %70 basın hemen vites ufaltmamalı mesela önce devir sonra yetmez ise vites ufaltmaca yapar.

 

Aynen öyle oluyor. Özellikle denediğim bişe değil ama şöyle düşündüm sonradan ufaltıyor vitesi gerekli hızlanmayı yapamazsa. Yani bu 3. viteste olan durum normal mi ? 

 

Bu arada yanlış anlaşılma olmasın, videonun sonundaki ibrenin dibe inmesi değil sıkıntım orada duruyorum ışıkta zaten. Problem 3e(videoda 2. sıra) atınca önce 2200 e düşüp ben gaza sabit basarken tekrar düşüp toparlaması. Orada sanki vites kaçırmış gibi hissiyat oluyor. Motorda anlık sesi kaybediyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Cihazla olmaz. Ara ara benzin kullanmayla da harita tam düzelmez. Bir-iki depoda ancak.
 

bu şanzımanlar 70 binde arıza çıkaracak şanzımanlar değil. Ben olsam birkaç basit deneme dışında şanzımanı elletmezdim.
 

kutup başını söküp yarım saat bekledikten sonra takıp tekrar çalıştırmalı. %80’i düzelir. Biraz daha benzinle kullanmada tamamen harita düzelir. Bir de o zaman kontrol edilmeli. Çünkü vites geçiş anlarında araç beyni motor yükünü ayarlıyor. Burada ateşleme yakıt değerleri değişiyor. Lpg beyni bunu algılayamıyor. O esnada bi uyumsuzluk olup şanzımanda gecikmeler olabiliyor.
 

buna benzer bir şey bende de var. Video atayım. iki videoda da hızlanmak için gaza bastığımda devir yükselirken ğğğğ diye bir ses duyacaksınız. Geçişte kararsızlık oluyor. Ses geliyor. Uzun süre benzinde kullandım. Bir süre sonra ses kesildi. Mesela bunu sadece hızı çok azaltıp birden gaza basınca yapıyor. Diğer tüm geçişlerde, seri kullanmada böyle bir şeyi yaşamıyorum
 

 

 

Dediklerinizi bir yapayım ben. Benim de hiç şanzımanı elletesim gelmiyor hocam ne yalan söyleyim. Kendi kendime diyorum hadi belirgin bir sorun olsa git ellet ama gönlüm razı olmuyor bir yandan da takıyorum bir sorun mu var acaba diye. 

 

Dediklerinizi yapayım umarım faydası dokunur da rahatlarım. Düzelme olmazsa daha çok takarım :) bir şey yapıp sonuç alamamak daha kötü yapıyor insanı

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Bende bir bakayım tork konvertörlü civic var benzer hareketi yapıyor sanki bendede ama eminde değilim video çekip atarım.

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Lock-up clutch olayı sanırım, türbin kilitleyerek devrin düşmesini ve yakıt ekonomisini sağlıyor. Kendi aracım için de sormuştum daha önceleri:

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Vasfi Gişten yazdı:

Bende bir bakayım tork konvertörlü civic var benzer hareketi yapıyor sanki bendede ama eminde değilim video çekip atarım.

Çok iyi olur hocam bekliyorum 

Yusuf Berke yazdı:

Lock-up clutch olayı sanırım, türbin kilitleyerek devrin düşmesini ve yakıt ekonomisini sağlıyor. Kendi aracım için de sormuştum daha önceleri:

 

Anladım hocam, benim sorum vites düşürme ile ilgili değil ama. 3. Vitese geçer geçmez hep böyle bir durum oluyor. O an da kitleme mi yapıyor diyorsunuz bu tork konvertörü. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yusuf Berke yazdı:

Lock-up clutch olayı sanırım, türbin kilitleyerek devrin düşmesini ve yakıt ekonomisini sağlıyor. Kendi aracım için de sormuştum daha önceleri:

 

Sıradan 4 ileri otomatikler 4.viteste kilitler şanzımanı. Bu şanzıman 3’te de kilitliyor mu bilmiyorum. Daha garibi, 3.vitese geçer geçmez Kilitleme olmaz diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mehmet Alev yazdı:

Çok iyi olur hocam bekliyorum 

Anladım hocam, benim sorum vites düşürme ile ilgili değil ama. 3. Vitese geçer geçmez hep böyle bir durum oluyor. O an da kitleme mi yapıyor diyorsunuz bu tork konvertörü. 


Bende arabayı yeni aldığım için devir saatine pek dikkat etmemiştim bugün takip ettim ama sizin gibi bir hareket yapmadı hiç. Eco modda normal modda filan sürdüm ani hızlanma yokuş çıkma gibi senaryoları denedim vites büyüttükten sonra ara devir düşmesi olmadı. Sokak arasında video cektim ama yavaş gittiğim için erken vites atıyor pek anlaşılmıyor yinede atayım belki fikir verir.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Vasfi Gişten yazdı:


Bende arabayı yeni aldığım için devir saatine pek dikkat etmemiştim bugün takip ettim ama sizin gibi bir hareket yapmadı hiç. Eco modda normal modda filan sürdüm ani hızlanma yokuş çıkma gibi senaryoları denedim vites büyüttükten sonra ara devir düşmesi olmadı. Sokak arasında video cektim ama yavaş gittiğim için erken vites atıyor pek anlaşılmıyor yinede atayım belki fikir verir.

 

 

 

Emeğiniz için teşekkür ederim hocam evet yapmıyor benim araç hızlı yavaş sürekli yapıyor. Sadece 4den 3e hızlanmak için düştüğünde yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mehmet Alev yazdı:

 

Emeğiniz için teşekkür ederim hocam evet yapmıyor benim araç hızlı yavaş sürekli yapıyor. Sadece 4den 3e hızlanmak için düştüğünde yapmıyor.

Hyundai forumlarında bunu paylaşmayı denediniz mi aynı araca sahip olanlar daha çok yardımcı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Alev yazdı:

 

Şanzıman yağı ben almadan önceki sahibi 60.000 değişmiş. Rengi Sarı. Sarı renkte sadece castrol transmax z de var. Yağ olarak çubuktaki rengi de paylaşayım buyrun. 

 

VsIPqp.jpg

arac kac km de simdi? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Vasfi Gişten yazdı:

Hyundai forumlarında bunu paylaşmayı denediniz mi aynı araca sahip olanlar daha çok yardımcı olacaktır.

Paylaştım hocam da orada da net bir şey bulamadım.

 

Dogan Arsiray yazdı:

arac kac km de simdi? 

şuan 76.000KM.

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sıradan 4 ileri otomatikler 4.viteste kilitler şanzımanı. Bu şanzıman 3’te de kilitliyor mu bilmiyorum. Daha garibi, 3.vitese geçer geçmez Kilitleme olmaz diye düşünüyorum. 

 

Bu arada aracı sabah ilk çalıştırdıktan sonra sürerken böyle bir durum olmuyor 3. viteste onu fark ettim. Ama araç ısınınca benzine de alsam gaza da alsam 3. viteste bunu yapıyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence şanzıman kontrolünü sağlayan selenoidlere bakmak lazım. yanlış yağ da konmuş olabilir. tamamen yağ basıncı olay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Dogan Arsiray yazdı:

bence şanzıman kontrolünü sağlayan selenoidlere bakmak lazım. yanlış yağ da konmuş olabilir. tamamen yağ basıncı olay.

 

Hocam yağ yanlışta olsa ne yazikki bu şanzıman yağı motor gibi değil komple boşaltmak makinesiz imkansız. Burada da bu makine yok. yağı değiştiririm mesele değil de eski yağı tamamen boşaltmak çok zor.

 

Ama tahminim yağ doğru. Peki araba soğukken nasıl düzgün çalışıyor ? Yanlış yağ olsa ya da selenoidde sıkıntı olsa araba ilk çalıştırmadan sonrada bunlar olmaz mı sizce ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dodge journey de yag sorunundan oturu problem yasamistim. yuzde 80 ini degistirince tum sorunlar gitmisti.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...