İçeriğe Yönlendir

Opel Tigra B 1.4 Twintop İçeriye Su Alma Sorunu


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Konuyu garaja açtım ama yeri doğrudur umarım.

Ufakdan konuya başlayayım sonradan detaylı resimler ve anlatımım gelecek.Bu araçdan olupda aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olur umarım.

Tabi önce kendi sorunumu çözeyim.

 

Aracım içeriye su alıyor.Öyle böyle değil.Yağmurlu havalarda baya baya şöför mahali ve yolcu tarafına.

 

Bir arkadaşım alt tabladaki plastik takozlardan su alır demişti.Onun mercedes aracı varkende aynı sorunu yaşadığını söylemişti.Buna binaayen sanayiye gittim.Aracı life kaldırdık.Plastik contalara baktık, hepisi yerli yerinde duruyordu.Ustam bu araç burdan su almaz başka yerinden geliyordur dedi.Aracı lifden indirdik.Ön ızgaraya baktık.Alsa alsa burdan alır dedi.Neyse ordan ayrıldımElektrikçinin yolunu tuttum.

 

Elektrikçi ustama durumu anlattım.Ön ızgarayı söktüler.Giderlerde tıkanıklık varmış onu açtılar.İşlemden sonra aracı aldım.Ertesi gün yine yağışlı hava.İşe gelenekadar araç yine sırılsıklam.Yalnız bu sefer sadece şöför tarafı ıslak.Yolcu tarafına su almamış.

 

Geçen gün elimde fenerle şöför tarafından direksiyon milinin olduğu tarafa baktım.Orada biraz paslanma gördüm.Normalde pas olmaması lazım.Oradanda gelebileceğini düşünmeye başladım.

 

Netice olarak suyun nerden geldiğinden emin değilim ve sanayideki ustalarında bu işi halledebileceğine açıkcası kanaatim yok.Boş yere para saçmaktan başkada bir işe yaramayacağını düşünmeden edemiyorum.Bu yüzden kısmetse yarın havada müsade ederse, koltukları ve taban halısını sökeceğim.Sonrasında koltukları tekrar takacağım ama taban halısını takmayacağım.Bir müddet bu şekilde deneyeceğim.Suyun tam olarak nerden geldiğini belirleyenekadar.

 

Şimdi burda sizlerden tavsiyeye ihtiyacım var.

Sorunu çözdükten sonra taban halısını takmadan önce tabana izalasyon uygulamak istiyorum.Motor sesi içeriye haddinden fazla geliyor.Aynı şekilde söküm işlemine başlamışken kapı döşemelerinide sökeceğim.Kapılarada izalasyon yapacağım.Çok gerekli olmadıkca göğüsü sökmeyeceğim.Suyun geldiği yer göğüs tarafını işaret ederse mecbur göğüsüde sökeceğim.

 

İzalasyon malzemesi olarak ne kullanmalıyım?

 

İşlemlere başladıktan sonra resimleri eklemeyi düşünüyorum.Fikir ve düşüncelerinizi eksik etmesseniz memnun olurum.Olumlu olumsuz yorum yazabilirsiniz,sorunun nasıl çözüleceğini kim bilebilir.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

camurluk uzerindeki giderin iyice acildigina emin misiniz? 

Eger eminseniz geriye hoparlor kaliyor. Kapi ic dosemesi acilarak Hoparlorun cevresi izole edilmeli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Bence su alma olayını tam olarak cozmedikce ses yalıtım işine girmeyin.

Hatta amatör olarak ses yalıtım işine hiç girmeyin çünkü piyasada bu iş için kullanılan malzemelerin çoğu otomobil endüstrisine uygun ürünler değil. Hep dış cephe ve çatı izolasyonunda kullanılan şeyler var. Kendinizi boşa yormuş olursunuz. 

Su alma sorunu içinse 

- ön camın durumu önemli eğer silikonu zayıfsa oradan alıp aşağı suzulebilir.

- tigra LPG li mi bilmiyorum ama LPG kablolarını motor bölümünden içeri çekerken orijinal kablolarında geçtiği plastik contaya (firewall dedikleri zimbirtida) zarar vermiş olabilirler bu da Su sızıntısı yapar.

- polen kabıda genelde su sızıntısının olduğu bolumlerdir sizin aracı bilmiyorum tabiki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Basically we had to strip my car completely, everything was out and it look awful just the frame was left. My car had been leaking from the black panel which secures the steering wheel to the car not sure what that part was called gasket maybe?, (sorry my car lingo isn’t great) anyway the seal on that panel had completely deteriorated and slowly over time droplets had seeped through behind my pedals causing a swimming pool in my drivers foot well. Once the carpet was removed there was at least an inch thick of water stored there. Luckily since this part has been replaced i have had no problems.
 

Abi direksiyon milinin etrafındaki conta benzeri malzemeden içeri su aldığını söylemiş bir forumda. 

 

Birde böyle bir video var belki görmüşsündür en azından parçaları sökerken işine yarar.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Suyun nerden geldiğini öğrenmek kolay olmaz. Arka stoptan girip ayağının altına sızar haberin olmaz. Zor bir iş. Su gelen yeri bulmadan yalıtım işine girmeyin bence. Ve sokulen parçaları dikkatli sokun. Kırılma ihtimali yüksek olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Cihat yazdı:

Basically we had to strip my car completely, everything was out and it look awful just the frame was left. My car had been leaking from the black panel which secures the steering wheel to the car not sure what that part was called gasket maybe?, (sorry my car lingo isn’t great) anyway the seal on that panel had completely deteriorated and slowly over time droplets had seeped through behind my pedals causing a swimming pool in my drivers foot well. Once the carpet was removed there was at least an inch thick of water stored there. Luckily since this part has been replaced i have had no problems.
 

Abi direksiyon milinin etrafındaki conta benzeri malzemeden içeri su aldığını söylemiş bir forumda. 

 

Birde böyle bir video var belki görmüşsündür en azından parçaları sökerken işine yarar.

 

 

Bu adam tab bir katil.Nasıl söktüğünü inçeledim.Araç içi parçaları sökerken baya bir hoyrattı.

Tolgahan Doğru yazdı:

Bence su alma olayını tam olarak cozmedikce ses yalıtım işine girmeyin.

Hatta amatör olarak ses yalıtım işine hiç girmeyin çünkü piyasada bu iş için kullanılan malzemelerin çoğu otomobil endüstrisine uygun ürünler değil. Hep dış cephe ve çatı izolasyonunda kullanılan şeyler var. Kendinizi boşa yormuş olursunuz. 

Su alma sorunu içinse 

- ön camın durumu önemli eğer silikonu zayıfsa oradan alıp aşağı suzulebilir.

- tigra LPG li mi bilmiyorum ama LPG kablolarını motor bölümünden içeri çekerken orijinal kablolarında geçtiği plastik contaya (firewall dedikleri zimbirtida) zarar vermiş olabilirler bu da Su sızıntısı yapar.

- polen kabıda genelde su sızıntısının olduğu bolumlerdir sizin aracı bilmiyorum tabiki

Araçda lpg mevcut.Suyun geldiği yeri detaylı inceleyip bulmaya çalışacağım.Dediğiniz yerleride ihmal etmiyeceğim.Teşekürler.

Alpay Sumer yazdı:

camurluk uzerindeki giderin iyice acildigina emin misiniz? 

Eger eminseniz geriye hoparlor kaliyor. Kapi ic dosemesi acilarak Hoparlorun cevresi izole edilmeli. 

Alpay bey, arka çamurluktakiler açıldı ama öndekilerden emin değilim.Bunlarıda göz önünde bulunduracağım.

 

Arkadaşlar yazdıkca daha detaylı bilgiye sahip oluyorum.Hiç aklıma gelmeyen yerler ortaya çıkıverdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Fatih Sarıkaya yazdı:

Bu adam tab bir katil.Nasıl söktüğünü inçeledim.Araç içi parçaları sökerken baya bir hoyrattı.

Araçda lpg mevcut.Suyun geldiği yeri detaylı inceleyip bulmaya çalışacağım.Dediğiniz yerleride ihmal etmiyeceğim.Teşekürler.

Alpay bey, arka çamurluktakiler açıldı ama öndekilerden emin değilim.Bunlarıda göz önünde bulunduracağım.

 

Arkadaşlar yazdıkca daha detaylı bilgiye sahip oluyorum.Hiç aklıma gelmeyen yerler ortaya çıkıverdi.

Simdi on camda silecek baglantisinin hemen yaninda su tahliye kanali var. İlk orayi acin.Buyuk ihtimal sorun orda. Biraz detay gosterin hemen acildi demeyin.. ikinci olarak yan sofor camindan sizarak ic dosemeden iceri siziyor. hoparlor yanindan asagi akiyor olabilir. 

sesten vazgecin once suyu yalitin 😊

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Alpay Sumer yazdı:

Simdi on camda silecek baglantisinin hemen yaninda su tahliye kanali var. İlk orayi acin.Buyuk ihtimal sorun orda. Biraz detay gosterin hemen acildi demeyin.. ikinci olarak yan sofor camindan sizarak ic dosemeden iceri siziyor. hoparlor yanindan asagi akiyor olabilir. 

sesten vazgecin once suyu yalitin 😊

Kapı döşemesini söktüm,giderleri çok iyi durumda.Sileceklerin oralardaki giderleride iyice kontrol ettim.Giderlerin akışı çok iyi.Su birikip içeri sızdırması zor.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

VmQfmN.jpg
VmQ7yq.jpg
VmQw6P.jpg
VmQAiY.jpg
VmQdl0.jpg
VmrkRv.jpg
VmroOx.jpg
VmrRAp.jpg
VmrE26.jpg
VmrJmM.jpg
VmrQ6h.jpg
VmrStj.jpg
VmrCi8.jpg
VmrIUH.jpg
VmrxVo.jpg
Vmr5OU.jpg
VmrL6f.jpg
VmraT1.jpg

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Arkadaşlar bu ürünün 20mm ve 10 mm olanından alıp tabana ve kapılara izalasyon yapmak isteyorum.Daha önce kullanan veya bu malzemeler hakkında bilgisi olan varmı?

Alpay Sumer yazdı:

boyleyken basin disardan suyu. geldigi yer anlasilir

Yağmuru bekliyorum.İNŞALLAH bu sefer bulurumda kurtulurum.Pedalın ordaki süngerleri elemiyecektim ama çok kötü duruma gelmişler.Görevinide yapmadığını düşünerek yırttım onları.Yerlerine başka malzemeler koymaya çalışacağım.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Arkadaşlar bu ürünün 20mm ve 10 mm olanından alıp tabana ve kapılara izalasyon yapmak isteyorum.Daha önce kullanan veya bu malzemeler hakkında bilgisi olan varmı?
Yağmuru bekliyorum.İNŞALLAH bu sefer bulurumda kurtulurum.Pedalın ordaki süngerleri elemiyecektim ama çok kötü duruma gelmişler.Görevinide yapmadığını düşünerek yırttım onları.Yerlerine başka malzemeler koymaya çalışacağım.
Yağmuru neden bekliyorsunuz? Yıkamaciya gidin aracın içine oturun görürsünüz zaten nerden su geldiğini
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Kemal Mert yazdı:
Fatih Sarıkaya yazdı:
Arkadaşlar bu ürünün 20mm ve 10 mm olanından alıp tabana ve kapılara izalasyon yapmak isteyorum.Daha önce kullanan veya bu malzemeler hakkında bilgisi olan varmı?
Yağmuru bekliyorum.İNŞALLAH bu sefer bulurumda kurtulurum.Pedalın ordaki süngerleri elemiyecektim ama çok kötü duruma gelmişler.Görevinide yapmadığını düşünerek yırttım onları.Yerlerine başka malzemeler koymaya çalışacağım.

Yağmuru neden bekliyorsunuz? Yıkamaciya gidin aracın içine oturun görürsünüz zaten nerden su geldiğini

yağmur olunca altdan üstden heryerine su geliyor.Tabi hareket halinde olduğum için tekerleklerin attığı sularda var.Buraya kadar sökmüşken kesin çözüm olsun.Yıkamacıda ıslatma ile gelecek su yanıltabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yanılabilirm ama genelde yanılmam :) soldan su almaya başlamış gibi. hortumdan akan suyu yan en alttan başlayıp tüm araç boyunca gezdirip yavaşa yavaş yukarı doğru çıkmaya başlayın çizgi halinde ZZZZZZ çizerek. bu sırada birisi içerde oturup ilk su girmeye başladığı anı tepit edebilir. Tazyikli değil nokta vuran hrtumdan akan su

El freni bölgesi soldan temiz sağdan tozlu, halı soldaki suyu emip sağa transfer etmiş gibi, pedal üstünde de damlalar var en yoğun yoğuşma orada olmuş demek

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Çağlar Bayur yazdı:

Yanılabilirm ama genelde yanılmam :) soldan su almaya başlamış gibi. hortumdan akan suyu yan en alttan başlayıp tüm araç boyunca gezdirip yavaşa yavaş yukarı doğru çıkmaya başlayın çizgi halinde ZZZZZZ çizerek. bu sırada birisi içerde oturup ilk su girmeye başladığı anı tepit edebilir. Tazyikli değil nokta vuran hrtumdan akan su

El freni bölgesi soldan temiz sağdan tozlu, halı soldaki suyu emip sağa transfer etmiş gibi, pedal üstünde de damlalar var en yoğun yoğuşma orada olmuş demek

Çok mantıklı çağlar abi.Bir teşhisinde muhakkak vardır.Sence nerden alır bu suyu?

 

Çağlar abi birde engin bilgine dayanarak bana bir yalıtım malzemesi tavsiye edermisin?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Sarıkaya

Araca giren suyun geldiği yeri bu hafta itibari ile tespit edip onarımını yaptık.

gb4D3N.jpg

PGYAL8.jpg

7QVp0l.jpg

LGYXVV.jpg

1723Q5.jpg

vyQl1r.jpg

VBgGqj.jpg

l408ag.jpg

oyYaDR.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...