İçeriğe Yönlendir

Düşük Devir ve Hız , Yakıt Tüketimini Düşürür mü?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba, 

Ne zaman bir sitede hızlarımı devirlerimi paylaşsam, tepki hep aynı. 2500 devirde saate 75 km hızla gitmek insanlarda ters bir etki yaratıyor.  Devir ekonomi için çok yüksek olduğu belirtiliyor. İnsanlara daha düşük devirde daha fazla yaktığımı söylediğimde buna inanmıyorlar. Atmosferik benzinli çoğu arabada durum aynı olduğunu belirtmemde pek kaile alınmıyorum. 

1600 cruze modeli dahi 2500 devirde 80 km hız yapıyor

1400 Grande punto ile 1000 motor i10 5nci vitesde devir ve hızları neredeyse aynı. 

Atmosferik otomobillerde, hacimsel verimlilik devir artıkca, atmosfer basıncına yaklaşır verim artar dediğim dede kimse anlamıyor. 

Yıllardır atmosferik otomobil kullanan toplum, son 10 yıldır dizelin gölgesinde kalmış. Atmosferik motorun güzelliği unutulmuş. 

Oysaki aynı hacimlere sahip 1700 devir çevirip tekere gücünü 3,2 diferansiyele yola aktaran dizel araba ile 2500 devir çevirip 4,6 diferansiyele gücü yola aktaran araba arasında fark . 

 

Benzinlide verim devir artıkca elde edilir. En verimli nokta ise motorun maksimum tork devridir. Dizellerde sunulan tork devirin daha alt bandlarında elde edilyor olması. 

 

Bu video örnek bir devir bandı ilşkisi 

Önce 60 km hızla 2000 devirde sürüyorum tüketim 6,1 litre 

Sonra 75 km hızla 2500 devirde sürüyorum tüketim yine 6,1 litre

En son 88 km hızla sürmeye çalışıyorum. Takribi 2900 devir  lakin tüketim 6,2 litre 

Burda şairin anlatmak istediği "2500 devir çok yakar" diyenlere uygulamalı bir cevap.

Video çok kısa ve yeterince iyi bilgi içermediğini düşünüyorsanız, bilerek kısa kestim . 

Çünkü kanalımda 10 20 tane bu tip video var. Bunun diğerlerinden farkı saate 60 km hızla test ediyor olmam.

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Demir

2500 devir candır altı ve üstü çok yaktırır sanırım ana fikir :)

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Focus 1 varken ideal yakıt ekonomisini 2700-2800 devir bandında sağlardım. Hız 110 km/h civarı iken 90 km/h 2250 devirdekinden daha az (6.1 lt/100 km) yakardı. Focus 3 tdci dizel ünitede 90 km/h a sabitleyince 3.7 lt gibi değerde çok az yakıyor. Focus 3 benzinli ti-vct ise tam tersi 80 e sabitleyince tüketim 4.2 ile 4.9 arasında gidip geliyor. Benzinli en iyi değeri Civic Fd6 otomatikte gördüm 110 km sabitle 4.7 lt benzin tüketimi vardı. Bence araçlarımız çok yakmıyor petrol pahalı...

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yol müsaitse 60kmh ile zorda kalmadıkça araç sürmem zararlı. Hem trafiği yavaşlatıyor hem de araç sağırlaşıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ali senden yanayım.
C5 yüksek devirde yürüyor ama bi o kadar da az yakıyor.
Önemli olan doğru hız ve deviri yakalayabilmek.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba, 

Ne zaman bir sitede hızlarımı devirlerimi paylaşsam, tepki hep aynı. 2500 devirde saate 75 km hızla gitmek insanlarda ters bir etki yaratıyor.  Devir ekonomi için çok yüksek olduğu belirtiliyor. İnsanlara daha düşük devirde daha fazla yaktığımı söylediğimde buna inanmıyorlar. Atmosferik benzinli çoğu arabada durum aynı olduğunu belirtmemde pek kaile alınmıyorum. 

1600 cruze modeli dahi 2500 devirde 80 km hız yapıyor

1400 Grande punto ile 1000 motor i10 5nci vitesde devir ve hızları neredeyse aynı. 

Atmosferik otomobillerde, hacimsel verimlilik devir artıkca, atmosfer basıncına yaklaşır verim artar dediğim dede kimse anlamıyor. 

Yıllardır atmosferik otomobil kullanan toplum, son 10 yıldır dizelin gölgesinde kalmış. Atmosferik motorun güzelliği unutulmuş. 

Oysaki aynı hacimlere sahip 1700 devir çevirip tekere gücünü 3,2 diferansiyele yola aktaran dizel araba ile 2500 devir çevirip 4,6 diferansiyele gücü yola aktaran araba arasında fark . 

 

Benzinlide verim devir artıkca elde edilir. En verimli nokta ise motorun maksimum tork devridir. Dizellerde sunulan tork devirin daha alt bandlarında elde edilyor olması. 

 

Bu video örnek bir devir bandı ilşkisi 

Önce 60 km hızla 2000 devirde sürüyorum tüketim 6,1 litre 

Sonra 75 km hızla 2500 devirde sürüyorum tüketim yine 6,1 litre

En son 88 km hızla sürmeye çalışıyorum. Takribi 2900 devir  lakin tüketim 6,2 litre 

Burda şairin anlatmak istediği "2500 devir çok yakar" diyenlere uygulamalı bir cevap.

Video çok kısa ve yeterince iyi bilgi içermediğini düşünüyorsanız, bilerek kısa kestim . 

Çünkü kanalımda 10 20 tane bu tip video var. Bunun diğerlerinden farkı saate 60 km hızla test ediyor olmam.

 

 

 

 

dusuk devirde tork uretemeyen atmosferik motorlar icin teoride dogru onerme. tirk uretebilen daha buyuk hacimli motorda bastikca cok yakarsiniz. m52 520-528 bmw gibi mesela. dusuk devirde gitmez ama yeteri kadar tork vardir hala. ne kadar yuksek hava miktari ve buna oranla fazla yakit femektir.

 

mesela  100 kusur beygir 1.6 jetta 3200 devirde 100 km ile yol aliyor ve epey az yakiyor. cunku tork zaten yok daha al devirde. ama meseka 3.3 vg33 motirlu pathdinder 6 silindir  12 valf motor maks torkunu 2000 devir civari veriyordu ve devir artikca tuketimdecartiyordu.

 

 

yakit ekonomisi onemliyse modern bir dizel den baskasina bakmazdim. uzun yolda kullanilacaksa buyuk hacimli duzel tercih ederdim. 2 litre ve uzeri.

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Benim arabam 1000 cc, değişken subap zamanlaması teknolojisine sahip, atmosferik motorlu dacia sandero ambiance, aracımda fabrikasyon olarak vites yükseltme uyarısı var, 2200-2500 devir arası vites  yükselt diyor, seyir halindeykende 2000 devir altına düşünce vites düşür diyor. 

 

Benim buradan anladığım arabayı ortalama 2000-2500 devir arasında kullanmaya çalış diyor.

Yorum bağlantısı
Adem Güler

Motor hacmi ve şanzumana göre çok değişir , benim sahip olduğum  1.25 fiesta 1.6 era  2.0 sonata gibi atmosferik arabalarda 2000 devir ile 2500 devir aynı değildi.  2000 devirde gidilen 80 km hız da daha ekonomik di depo hesabı.  Dizel 1.3 astram oldu en guzelmesela  devir hiz orani onda idi cunku  6 vites di.  Max tork devri olan 1750 devirde 100 km hizda gidiyordu. Bence 2000 devir gayet yeterli ve ekonomik.hiz sorun edilmezse.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arabaya göre değişir Fiestam mesala 1500 devirde çok az yakar, bir çok benzinli düşük devirde az yakar. Senin kasa motora göre ağır olduğu için devir istiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir de motorun hacmi düşük  olunca az yakakacağını sananlar var.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim anlık tüketim göstergem yok. Ama bu videoda 60 la giderken 80 le gitmesinden daha fazla yakıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Civicte eco modu açınca düşük devirde kalıyor hep vites düşürmüyor. Sizin arabanın tam tersi karakterde.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Benim anlık tüketim göstergem yok. Ama bu videoda 60 la giderken 80 le gitmesinden daha fazla yakıyor. 

 

 

hocam sana SCAN gauge eco lazım. ben kullanıyorum, hedaf tüketim değerini tutturmaya çalışıyorsun grafik çiziyor anlık tüketimi görebiliyorsun aynı zamanda OBD tarayıcısı.

 

https://www.scangauge.com/products/scangauge-e/

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

hocam sana SCAN gauge eco lazım. ben kullanıyorum, hedaf tüketim değerini tutturmaya çalışıyorsun grafik çiziyor anlık tüketimi görebiliyorsun aynı zamanda OBD tarayıcısı.

 

https://www.scangauge.com/products/scangauge-e/

 

Bunlar dolarla satılıyor. Bende zamanında bu vardı. Dikkatimi dağıtıyor diye Server abiye sattım. 

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Çağlar Bayur yazdı:

bir de motorun hacmi düşük  olunca az yakakacağını sananlar var.

 

yerine göre az yakar, yerine göre çok yakar, ortalamaya bakmak lazım. Vites oranlarıda önemli tabi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

 

Bunlar dolarla satılıyor.

 

 

 ne demek istediğinizi anlamadım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eklemeyi unuttuğum bir madde var. 

Benzinli ve VIS sistemli i10 difransiyel oranı 4,4 

Lpg/Benzin i10 vıs sistemsiz difransiyel oranı 4,6

 

En güzel 3000 devirde yürüyor araba hatta 2800 civarı en süper sesiz ama en yüksek seyir hızı. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Küçük hacimli motorlarda, düşük devirde seyredince yüksek atalete maruz kalıyor.
Hafif bir bayırda çekmiyor araç, yakıt artıyor.
Yol durumundan çok etkileniyor.
Fiesta 1.4 tdci aracımda, 130-150 km/h arasında kullanmak ile, 90-100 km/h arasında kullanmak aynı yakıt tüketimine sebep oluyor.
İdeali 110 km/h 2.500 devir

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

her protokolde çalışan çok iyi bir OBD tarayıcısıdır aynı zamanda. öyle bakınca fiyatı normal. gecikme olmuyor veri akışında ayrıca. Bluetooth vs li aletlerde veriler 1 1.5 sn gecikmeli gösteriliyor android de.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Küçük hacimli motorlarda, düşük devirde seyredince yüksek atalete maruz kalıyor.
Hafif bir bayırda çekmiyor araç, yakıt artıyor.
Yol durumundan çok etkileniyor.
Fiesta 1.4 tdci aracımda, 130-150 km/h arasında kullanmak ile, 90-100 km/h arasında kullanmak aynı yakıt tüketimine sebep oluyor.
İdeali 110 km/h 2.500 devir
Hatalı veri bence 150 km ile 1.4tdci epey fazla yakması lazım.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Hatalı veri bence 150 km ile 1.4tdci epey fazla yakması lazım.

Comfort paket olduğu için ortalama tüketim yok bilgisayarda.
O yüzden hassas ölçemedim fakat dolu depoda pek bişey farketmedi menzilde.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

her protokolde çalışan çok iyi bir OBD tarayıcısıdır aynı zamanda. öyle bakınca fiyatı normal. gecikme olmuyor veri akışında ayrıca. Bluetooth vs li aletlerde veriler 1 1.5 sn gecikmeli gösteriliyor android de.

 

Doğrudur, 100 dolar benim için büyük para. Tamda bu ayki tasaruflarım kadar . 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...