İçeriğe Yönlendir

Aynı Motordan Farklı Güç Almak (1.5 DCİ vs.)


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

Merhaba dostlar, merak ettiğim bir husus var.

 

Malum Renault'un meşhur 1.5 DCİ motoru var, bu motora baktığımızda farklı farklı beygirlerde motorlar görüyoruz. Bu nasıl oluyor? Motor bloğu standart, yazılımsal olarak mı değiştiriyorlar verilecek gücü?

 

Örnek:

Dacia Logan MCV'de 1.5 DCİ (75 beygir)

Dacia Logan 1.5 dCi MCV Ambiance (70 beygir)

Dacia Logan Ambiance 1.5 Blue dCi (95 bg)

Dacia Lodgy Stepway 1.5 Blue dCi (115 bg)

Dacia Logan 1.5 dCi Ambiance  (90 bg)

Renault Megane 2 1.5 dCi Sport Tourer Expression (85 bg)

Renault Megane 1.5 dCi Touch (110 bg)

Renault Megane 1.5 dCi Dynamique (80 bg)

 

 

 

Gördüğüz gibi bir sürü 1.5 DCİ var ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Turbo basıncı farklı enjektör farklı yazılım farklı 

70 90 arası 1.1 bar ve delphi yakıt sistemi. 85 130 arası 1.55 bar Siemens yakıt sistemi 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
(düzenlendi)

Güçlü motorda aktarımda farklıdır , tsi'de öyle.

tarihinde Oğulcan Akıncıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2000 yılında çıkan 1.5dci'lar 65hp ile çıktılar. Şu an 115hp'leri mevcut. Nasıl bir bloktur ya :)

Yorum bağlantısı
Ali Gök

zaman içerisinde tüm parçaları belki blok bile güncellenmiştir

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Servet Aydın yazdı:

Turbo basıncı farklı enjektör farklı yazılım farklı 

70 90 arası 1.1 bar ve delphi yakıt sistemi. 85 130 arası 1.55 bar Siemens yakıt sistemi 

110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mahmut Yıldız yazdı:

110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır?

Racechip var bende Duster'dan kalan :seytan:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Racechip var bende Duster'dan kalan :seytan:

Bu konularda çok cahilim. Racechip mantığı nasıl bilmiyorum? 

 

Servet Abi'nin konusu varmış, bakayım bi.

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mahmut Yıldız yazdı:

Bu konularda çok cahilim. Racechip mantığı nasıl bilmiyorum? 

 

Çok tanıdık, çok bilgili ve sürekli boza... yok o yok. Bi abimizin çektiği video var.

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

röno bu motoru alsın f1'de kullansın heryerde çalışıyor mübarek :)  1.5.dci motor 1000 hp

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Aynı motor mercedes a ve c serilerindede kullanıldı. Mersonun en az yakan modelleri.  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Gök yazdı:

zaman içerisinde tüm parçaları belki blok bile güncellenmiştir

Blok grank aynı. Materyal tabi ki değişmiştir yılların ilerlemesi ile 

Mahmut Yıldız yazdı:

110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır?

Çok doğru bir karardır. Kararında kalıp 130 civarı yapılması kâfidir. Zındık modda 160ı görüyor lakin mekanik problem riski artıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Geçenlerde izlemiştim gayet güzel ve doğru anlatıyorlar video da.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

VW ders materyallerini okudum ilk jenerasyon çift şarj 1.4 TSI ile ilgili.

 

Mesela tiguan çift şarjlı motoru 150 hp üretiyor. BKW CAV motor. Fabia RS 180 hp üretiyor yine aynı motor, ancak süpapları farklıymış, yüksek ısıya dayanabilmesi için. Tüm iç parçalar ve turbo aynıdır yazıyor belgelerinde. Yazılım farklı sadece.

 

Mesela bu motora takılan K03 turbonun yerine k04 turbo takıp güç alabileceklerini düşünüyor modifiyeciler. oysaki K03 turbonun üreticisi bu konuyu açıklığa kavuşturmuş ve aynı turbonun 195 ile 215 hp ye kadar iş görebileceğini söylemiş. K04 ise 220 hp ye kadar iş yapabilirmiş. ( daha büyük bir hacim gerekli sanırım bu turbo için, çünkü tam basınç sağlayabildiği devir daha yüksekte)

 

https://www.audi-sport.net/xf/threads/the-facts-about-the-k03-turbo.5970/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır?
105 lik 1.5 DCI de yazılım var çok daha keyifli oluyor benim aracımda 130 hp 300 nm tork olacağı söylendi ( ölçüm yaptırmadım ) hissiyat çok iyi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Dogan Arsiray yazdı:

VW ders materyallerini okudum ilk jenerasyon çift şarj 1.4 TSI ile ilgili.

1.4 tsı dan stage 5 uygulamalarla 500-600 hp alanlar mevcut :)

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Serkan Karakoca yazdı:

1.4 tsı dan stage 5 uygulamalarla 500-600 hp alanlar mevcut :)

bizim usta bunu da beğendi :D

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...