İçeriğe Yönlendir

Jetta - Araç Sağa Çekiyor


Ersan Torun

Recommended Posts

Ersan Torun
(düzenlendi)

Arkadaşlar selamın aleyküm sayfada yeniyim benim bi sorum olucaktı

2017 model jetta  2018 mayıs  çikişli 24.000 binde hatasız  17 sirocco jantı taktım jantlar ikici el orjinal vosvagen jantı  lastiklerim sifir yazlık lastik yönlü degil  önlere basaran coilover arkalara 2 cm prees yaptırdım  araç saga çekiyor  5 tane rotcu geZdim  her rotcuda 2 şer kez rota girdi araç hersey normal  traverler normal bütün degerler normal  bu aracın sag tarafa gitmesine imkan yok diyor rotcular  başarana gittim coiller sag sol yer degişti  sag sol jant yer degişti araç gene saga gidiyor  jantlarda yamuklukta yok  direksiyon cuya gittim bi tur attı sanayını içinde kardeşim arabanda bişey yok seni bi rotçuya göndericem dedi tarif etti  ve ben gitmedim  rotcuya daha para falan vermem birşey yaptıkları yok çünkü  yüksek hızlarda otoban yolunda direksiyonu birakınca  araç direk seritten çikiyo  problem nerde acaba başina böle bi olay gelen varmı  yardımcı olursanız sevinirim 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

jant süspansiyon elemanlarından önce düzgün gidebiliyormuydu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rot ayarı araca çekme yaptırmaz zaten, başka şeyler yaptırır. En basit teşhis yöntemi her lastiğin yere bastığı ağırlığı ölçmekten geçecek. öyle tartı nerde var onu bilmem normalde tüm coil cilerde olmalı o ayrı konu.

Rot ayar kağıt çıktısı var mı hiç elinizde?

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Benim jettamda da 17lik scirocco jantı takılı. Sağa sola çekme yok. Muhtemelen amortisör sistemindeki değişiklikten kaynklı sizin sorununuz. Orjinale dönüp değişiklikler gözlenmeli teşhis için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

caster açıları bozuktur büyük ihtimalle. birde arka rot ayarı da doğru değildir.

Yorum bağlantısı
Ersan Torun

Jantları degişmeden  aracı basmadan önce düzgün gidiyodu artvine gittim  toplamda 5.000 km yaptım böle bi sorun yoktu  jantlar ve  araç basıldıktan sonra basladı

Teyfik işik  peki sizin araç  basıkmı yoksa fabrika ayarındamı yüksekligi?

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

orjınal jant lastik tak veya öndeki lastıklerı arkaya al lastıklerı söktur ileri geri oyna lastıkden yapar genelde jetta zaten pısık nıye biraz daha ındırırsınıkı :((

Benim passatda aynı sey olmusdu bir takım sıfır lastık takdım düzeldi

Yorum bağlantısı
Ersan Torun
Erkan Işık yazdı:

orjınal jant lastik tak veya öndeki lastıklerı arkaya al lastıklerı söktur ileri geri oyna lastıkden yapar genelde jetta zaten pısık nıye biraz daha ındırırsınıkı :((

Benim passatda aynı sey olmusdu bir takım sıfır lastık takdım düzeldi

Basık oldumu kendimi güvende hissediyorum:) orjinal ayarında  köye gittim 160 lara geldimmi korkutuyodu beni sanki yoldan fırlatıp atıcak gbi  korkuyodum şimdi 180 le git Hiç korku yok. Jantları 2 el aldıgım   Godyer lastik vardı üstünde  heralde  lastiktendir dedim  degiştirmekte aklımdaydı zaten   Çekme olayı olunca  hemen degiştirdim  gene düzelmedi lastikten olsa sag sol degiştiginde farklılık olmazmı  ve önceki lastiklede saga gidiyodu  o yüsden lastık olayından degildir diye düşündüm

Çağlar Bayur yazdı:

rot ayarı araca çekme yaptırmaz zaten, başka şeyler yaptırır. En basit teşhis yöntemi her lastiğin yere bastığı ağırlığı ölçmekten geçecek. öyle tartı nerde var onu bilmem normalde tüm coil cilerde olmalı o ayrı konu.

Rot ayar kağıt çıktısı var mı hiç elinizde?

Valla hiç çiktı almadım aklıma gelmedi  gittigim rotçuların içinde bundan önceki  2 aracımda dip basıktı  onları yapan rotçu  yaptı  yani  ok gibi gidiyodu diger araçlarım onlardada aynı sekil coil vardı  tünelin basından birakırdım çikişinda tutardım  saga sola kaçma  gezme yoktu hiç

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sağ ön ve sağ arka.. 

Sol ön ve sol arka lastikler arasındaki mesafeyi ölçün.. 

 

Yorum bağlantısı
Ersan Torun
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sağ ön ve sağ arka.. 

Sol ön ve sol arka lastikler arasındaki mesafeyi ölçün.. 

 

Travers ayarında  sıkıntı yok  ön teker  kapıya dogru camurluk hisasında ölçtüm ben kendim sag ve sol tarafı  diger  rotçularda alttan traversi ölçtü    Ama senin dedigin gibi yapmadım bide öle denerim.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ersan Torun yazdı:

Travers ayarında  sıkıntı yok  ön teker  kapıya dogru camurluk hisasında ölçtüm ben kendim sag ve sol tarafı  diger  rotçularda alttan traversi ölçtü    Ama senin dedigin gibi yapmadım bide öle denerim.

yüksek süratlerde arac kulanıyorsan passata gec 160 sonrası tedırgınlık sıfır 

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
Ersan Torun yazdı:

Jantları degişmeden  aracı basmadan önce düzgün gidiyodu artvine gittim  toplamda 5.000 km yaptım böle bi sorun yoktu  jantlar ve  araç basıldıktan sonra basladı

Teyfik işik  peki sizin araç  basıkmı yoksa fabrika ayarındamı yüksekligi?

Benim aracım basık değil.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

böyle bir olay bizimde başımıza geldi. işyerindeki 2016 passatta saga çekme sorunu vardı. baya rotcu gezdik, şaseciler felan baktı. defalarca rot ayarı yapıldı önlü arkalı olarak. ama araçda halen saga çekme sorunu devam ediyordu. en son servise götürdük orda jantdaki hafif egiklik düzeltildi ve sag sol z rot lar degişti. sonra sorunumuz kalmadı. ama araç üzerinde degişiklik yokdu herşey orjinal donanımdı. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Ersan Torun yazdı:

17 sirocco jantı taktım jantlar ikici el orjinal vosvagen jantı  lastiklerim sifir yazlık lastik yönlü degil  önlere basaran coilover arkalara 2 cm prees yaptırdım  

Öncelikle arka yaylarınızı orjinaliyle yenileyin derim. Bu işlem yapılırken ikinci el jantlarınızı kontrol ettirin, herhangi bir balans-yamukluk var mı?

Görünüş uğruna tutunma özelliklerinden vazgeçiyorsunuz, farkındasınızdır umarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersan Torun
Gökhan Albayrak yazdı:

Öncelikle arka yaylarınızı orjinaliyle yenileyin derim. Bu işlem yapılırken ikinci el jantlarınızı kontrol ettirin, herhangi bir balans-yamukluk var mı?

Görünüş uğruna tutunma özelliklerinden vazgeçiyorsunuz, farkındasınızdır umarım.

Arkadaki yaylar orjinal yayları sadece 2 cm soguk press var  istenildigi taktirde eski haline dönüyo açtirabiliniyo  jantlar 2 tane ayrı balanscıda  kontrol edildi yamukluk egrilik yok denildi  

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Ersan Torun yazdı:

Arkadaki yaylar orjinal yayları sadece 2 cm soguk press var  istenildigi taktirde eski haline dönüyo açtirabiliniyo  

Hata 1 iken 2 olur, sakın yapmayın derim...

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ersan Torun yazdı:

Arkadaki yaylar orjinal yayları sadece 2 cm soguk press var  istenildigi taktirde eski haline dönüyo açtirabiliniyo  jantlar 2 tane ayrı balanscıda  kontrol edildi yamukluk egrilik yok denildi  


Bir kaç kere daha bastırıp açtırın. İyice yumuşasın. :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ersan Torun

Yok amacım

Gökhan Albayrak yazdı:

Hata 1 iken 2 olur, sakın yapmayın derim...

Yok amacım aracı yükseltmek degil arka yay pres oldu diye çekme yapacagınıda  düşünmüyorum 7 8 tane arabam oldu  hepsi  basıktı  hiç birinde bu sorun yoktu  olmadı aracı servise sokucam artık  yapıcak bişey yok

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Ersan Torun yazdı:

Yok amacım

Yok amacım aracı yükseltmek degil arka yay pres oldu diye çekme yapacagınıda  düşünmüyorum 7 8 tane arabam oldu  hepsi  basıktı  hiç birinde bu sorun yoktu  olmadı aracı servise sokucam artık  yapıcak bişey yok

Preslemek metalin iç yapısını bir bozuyor, onu bir de geri çözdürmek ikinci defa bozuyor. Cesursunuz, ben bu işlemlere cesaret edemem. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersan Torun

 

Gökhan Albayrak yazdı:

Preslemek metalin iç yapısını bir bozuyor, onu bir de geri çözdürmek ikinci defa bozuyor. Cesursunuz, ben bu işlemlere cesaret edemem. 

2 cm press  modifiye aksamlı cogu arabada varr mercedesler  bmw lerde dahill  arkalara spor yay takan nadirdir  2 cm den fazlası konforu fazlasıyla bozuyo 2 cm arkayı basıcak olanlar press yapıyo  ama arkayı 5 falan basan yay takıyo   tabi zararı varmıdır haklısınız vardır tabiki orjinal olmayan hersey  zararlıdır☺️

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Mercedes bmw de olsa ayağa düşüyor işte bir yerden sonra. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Ersan Torun yazdı:

 

2 cm press  modifiye aksamlı cogu arabada varr mercedesler  bmw lerde dahill  arkalara spor yay takan nadirdir  2 cm den fazlası konforu fazlasıyla bozuyo 2 cm arkayı basıcak olanlar press yapıyo  ama arkayı 5 falan basan yay takıyo   tabi zararı varmıdır haklısınız vardır tabiki orjinal olmayan hersey  zararlıdır☺️

Peki. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

3.5 cm alçaltan yay kullanıyorum focus da konfor kaybı yok gibi geliyor bana, normal focus kullanan biri denemeli tabi :)

kesme biçme ısıtma tehlikeli şeyler bunlar yürüyen akşamda.

Yorum bağlantısı
Ersan Torun
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

3.5 cm alçaltan yay kullanıyorum focus da konfor kaybı yok gibi geliyor bana, normal focus kullanan biri denemeli tabi :)

kesme biçme ısıtma tehlikeli şeyler bunlar yürüyen akşamda.

Soguk preste tehlike yok ya kestirseö yayi eyvallah taa  sadece arkda 2 cm pres var önemli bişey degil yani 5 cm pres yapan var resim nasıl atılıyo bilmiyorumki  bilsem atıcam resmini😊

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...