İçeriğe Yönlendir

Seçilebilir Yakıt Haritası İle Eco ve Sport Mod Yapmak?


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Bir süre önce sahibinden de gezinirken yüklü bir arabada şu sistemi gördüm, araca harici beyin takılmış. Sinyal kolu ile yukarı aşşağı giderek aracın haritasını değiştiriyor 200 hp, 300 hp ve 3. Seçenek ethanollü yakıtlı harita. Geçiş yaparak gücü azaltıp yükseltiyor, şehir içinde düşük hp geziyor basacağı zaman haritayı değiştirip köklüyor tarzı birşeydi. Hatta 1.7 corsalara düğme ile değişen harita yapıyorlar düğmeye basınca dumanlı kesicili oluyor bidaha basınca stok dumansız orjinal hale geliyor. 

 

Şimdi sorum şu, bizim araçlara bu sistem yapılsa, 3 mod koysak, eco mod da gaz tepkisi ve enjektör basınçları azaltılsa, normal mod orjinal kalsa, sport modda stage 1 yazılım yapılmış gibi gitse. Mesela benim aracım 130 hp, 1. Harita eco modda yakıt ve turbo basıncı düşürülse, 2. Harita normal modda orjinal 130 hp olsa, 3. Harita sport modda stage 1 yazılım 170 hp olsa. Bu sistem spor araçlara sadece güç için yapılıyor. Bizim araçlara haritaların biri düşük güç, diğeri orjinal, diğeri yüksek güç şeklinde uyarlanabilirmi ? 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Benim multivana, gürcistandan çıkma airmatic sistem bekliyorum esnaf arkadaşlar sürekli iş için gidiyor düşerse getirecekler, takacak usta hazır.  Bu anlattığım sistemi de takabilirsem, sertlik ayarlı havalı amortisör ve sport eco sürüş ayarlı bir vip minibüs 7 nesil torunuma kalır, silahla tehdit edilsem satmam. 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

harici beyin ile mümkün neden olmasın ancak 1.7 dti corsalarda o sistem yok :) yapılan sistem ile araç limp mode a  giriyor olası bir çevirmede falan yırtmak için bu olay (sistemin tam içeriğini bilmiyorum)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Çok komplike bir iş o benim arabadaki sistemi incelediğimde bu kanıya varmıştım. Stok araba üzerine setupsız olarak bahsediyorum. 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Ebrar Tüfek yazdı:

Benim multivana, gürcistandan çıkma airmatic sistem bekliyorum esnaf arkadaşlar sürekli iş için gidiyor düşerse getirecekler, takacak usta hazır.  Bu anlattığım sistemi de takabilirsem, sertlik ayarlı havalı amortisör ve sport eco sürüş ayarlı bir vip minibüs 7 nesil torunuma kalır, silahla tehdit edilsem satmam. 

bu tarz hayallerle yaşayan bir çok insan biliyorum... hayırlısı:)

sport,city modlu falan yapabilmek için aracın cidden ayarlarıyla oynamak gerek .

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Emre Öğüt yazdı:

harici beyin ile mümkün neden olmasın ancak 1.7 dti corsalarda o sistem yok :) yapılan sistem ile araç limp mode a  giriyor olası bir çevirmede falan yırtmak için bu olay (sistemin tam içeriğini bilmiyorum)

 

İnstagramda gördüm torpidonun altındaki düğmeye basıyor sıfır duman, bidaha basıyor kara tren mod :) o sahibinden deki arabayı görünce direk aklıma o sistem geldi ondan zannettim :)

Emre Öğüt yazdı:

bu tarz hayallerle yaşayan bir çok insan biliyorum... hayırlısı:)

sport,city modlu falan yapabilmek için aracın cidden ayarlarıyla oynamak gerek .

 

Birşeyi başarmak için önce hayal etmek gerekiyor :)

Sinan Akgöl yazdı:

Çok komplike bir iş o benim arabadaki sistemi incelediğimde bu kanıya varmıştım. Stok araba üzerine setupsız olarak bahsediyorum. 

 

Yazılım firmalarından biri ile görüşülüp harici beyine 3 farklı harita yazacak, haritaların normal moduna araçtan aldığı logları koyacak, sport moda aracımın stage 1 haritasını koyacak, normal yazılım atıyormuş gibi. Eco mod için de araçtan çıkan logların ayarlarını kısarak beyine dahil edecek. Yani sistemi ayrıntılı bilmiyorum ama aklıma gelen mantıklı şekli bu bence. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

Yazılım firmalarından biri ile görüşülüp harici beyine 3 farklı harita yazacak, haritaların normal moduna araçtan aldığı logları koyacak, sport moda aracımın stage 1 haritasını koyacak, normal yazılım atıyormuş gibi. Eco mod için de araçtan çıkan logların ayarlarını kısarak beyine dahil edecek. Yani sistemi ayrıntılı bilmiyorum ama aklıma gelen mantıklı şekli bu bence. 

Stok çift eculu pejoda yazılımsız aptal saptal sapıtmaları gördükten sonra ikinci ecu filan bağlamayı göze almazdım. Bence bu kadar basit değil. Örnek verdiğin araç hangi marka model setuplanan?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Stok çift eculu pejoda yazılımsız aptal saptal sapıtmaları gördükten sonra ikinci ecu filan bağlamayı göze almazdım. Bence bu kadar basit değil. Örnek verdiğin araç hangi marka model setuplanan?

 

Benim bu sistemi gördüğüm araç, yüklü pd130 ibiza. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Zor ve riskli bir iş. Üç harita yapılır, gerekli araçla geçişi de sağlanır fakat o sırada aracın kararlılığını sağlamak ve yakıttaki artıştan kaynaklı ani ısı artmalarını ve sistemdeki soğutucu, yağ pompası gibi diğer ek ekipmanlarında ayarlanması lazım. Kısa vadede belki sorun olmaz, fakat uzun vadede her türlü aracın ömrünü etkiler.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ü.Emre Kartal yazdı:

Zor ve riskli bir iş. Üç harita yapılır, gerekli araçla geçişi de sağlanır fakat o sırada aracın kararlılığını sağlamak ve yakıttaki artıştan kaynaklı ani ısı artmalarını ve sistemdeki soğutucu, yağ pompası gibi diğer ek ekipmanlarında ayarlanması lazım. Kısa vadede belki sorun olmaz, fakat uzun vadede her türlü aracın ömrünü etkiler.

 

Yakıttaki artıştan kaynaklı ısı artması yazılım yapılan her araçta olur mantık olarak. Yazılımlı bir aracın ömrünü ne kadar etkiler bunu düşünelim, birde en fazla haftada bir kere sport moda geçilip yakıtın arttırılacağını da hesap edelim. Haftada bir 5 10 dakika yazılımlıymış gibi yürüyen bir arabanın motor ömrü en fazla ne kadar etkilenirse o kadar etkilenir. Ayrıca zaten normal yazılım atılınca her saniye dip gaz gezilmiyor, az basarsan az yakıt gelir. Yağ pompası, motor devrine göre basınç arttırmıyormu zaten ? Bunun yakıtla alakası yok ki. Eco modda yada spor modda, yüksek devir çevirsen de o yağ pompası yine aynı devirde aynı basıncı üretecek. Soğutucu ile alakalı fan zaten gerektiğinde devreye giren bir eleman. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yakıttaki artıştan kaynaklı ısı artması yazılım yapılan her araçta olur mantık olarak. Yazılımlı bir aracın ömrünü ne kadar etkiler bunu düşünelim, birde en fazla haftada bir kere sport moda geçilip yakıtın arttırılacağını da hesap edelim. Haftada bir 5 10 dakika yazılımlıymış gibi yürüyen bir arabanın motor ömrü en fazla ne kadar etkilenirse o kadar etkilenir. Ayrıca zaten normal yazılım atılınca her saniye dip gaz gezilmiyor, az basarsan az yakıt gelir. Yağ pompası, motor devrine göre basınç arttırmıyormu zaten ? Bunun yakıtla alakası yok ki. Eco modda yada spor modda, yüksek devir çevirsen de o yağ pompası yine aynı devirde aynı basıncı üretecek. Soğutucu ile alakalı fan zaten gerektiğinde devreye giren bir eleman. 

Eksik noktalar var, bahsettiğiniz şey aracın standart parametrelerinin değişimini gerektirdiği gibi aracın gücünü de değiştirmeyi getiriyor. Bahsettiğiniz şekildeyken araç zaten gerektiği kadar yakıt gönderiyor, yani eco modu yerine gaza az basarsanız yakıt kısılır. Fazla basınca da artar doğal olarak. Standart 100 hp aracı spor modda kullandığınızda ortaya çıkan ısı ile 130 hp yaptığınız aracı o şekilde kullandığınızda çıkan ısı aynı olmaz. Orjinal motorda sıkıntı yok, manuel spor moda geçişi sağlarsınız, aracı devirli kullanırsınız bilgisayara bağlıyken, işten anlayan birisi aracın o anki değerlerine uygun haritalama yapar.

 

Eğer bunlarsa istediğiniz zaten dediğim gibi ekstra bir şeye ihtiyaç yok. Ama yok beygir artırımı ise, aracın bahsettiğim sistemlerinin gücünün ona uygunluğu şart. Yağ basıncı sadece devire göre olmaz, o anki hız, sıcaklık, gelen yakıt miktarı gibi çok fazla şey etkiler. Soğutucu yine aynı şekilde, aracı belirli sıcaklıkta tutma odaklıdır ancak yakıt fazla iken o sıcaklıkta tutabilir mi? Denemeden bunları bilemeyiz. Bunların parçalara ömrüde öyle arada bir yapılsada çok uzun vadeden ziyade çok kısa sürede de olumsuzluk olabilir. Hararet yaptırmak gibi 1 kerede bile zarar verebilir.

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ü.Emre Kartal yazdı:

Eksik noktalar var, bahsettiğiniz şey aracın standart parametrelerinin değişimini gerektirdiği gibi aracın gücünü de değiştirmeyi getiriyor. Bahsettiğiniz şekildeyken araç zaten gerektiği kadar yakıt gönderiyor, yani eco modu yerine gaza az basarsanız yakıt kısılır. Fazla basınca da artar doğal olarak. Standart 100 hp aracı spor modda kullandığınızda ortaya çıkan ısı ile 130 hp yaptığınız aracı o şekilde kullandığınızda çıkan ısı aynı olmaz. Orjinal motorda sıkıntı yok, manuel spor moda geçişi sağlarsınız, aracı devirli kullanırsınız bilgisayara bağlıyken, işten anlayan birisi aracın o anki değerlerine uygun haritalama yapar.

 

Eğer bunlarsa istediğiniz zaten dediğim gibi ekstra bir şeye ihtiyaç yok. Ama yok beygir artırımı ise, aracın bahsettiğim sistemlerinin gücünün ona uygunluğu şart. Yağ basıncı sadece devire göre olmaz, o anki hız, sıcaklık, gelen yakıt miktarı gibi çok fazla şey etkiler. Soğutucu yine aynı şekilde, aracı belirli sıcaklıkta tutma odaklıdır ancak yakıt fazla iken o sıcaklıkta tutabilir mi? Denemeden bunları bilemeyiz. Bunların parçalara ömrüde öyle arada bir yapılsada çok uzun vadeden ziyade çok kısa sürede de olumsuzluk olabilir. Hararet yaptırmak gibi 1 kerede bile zarar verebilir.

 

 

100 hp lik aracın çıkardığı ısı ile 130 hp yaptıktan sonraki ısının farklı olacağını biliyorum tabiki. Standart yazılım bayiilerine gidip aracınıza chip tuning yaptırdığınızda, yanlızca beyine yazılım atılır ve çıkar gidersiniz. Soft stage 1 yazılımda, mekaniğe müdahale etmek gerekmez. Benim araba 130 beygir, ben herhangi bir yazılım bayiisine gideyim ecutech, mg remaps, dr, vs hangisi olursa olsun. Araca soft stage 1 yazılım yapıldığında aracın soğutma yağlama sistemlerinin hiçbirine müdahale yapılmaz.

 

Eco modu yerine gaza az basarsanız yakıt kısılıyor diyorsunuz, tabi ki az basınca az yakıt gelir konu bu değil ki, kaç tane marka arabaya eco mod yapmıyormu, bmw de eco pro var, hondada econ var, dacia da eco var, bu markalar neden yapmış, onlar neden dememiş gaza az basın, eco modu yerine sakin kullanın diye ? Beygir arttırımından kastettiğim şeyi zaten ilk mesajımda yazdım, stage 1 işlem için mekanik modifikasyona gerek yok. 200 bin km yazılım ile kullanan çok kişi var, C plaka minibüslere bile stage 1 yazılım atıyorlar yüzbinlerce km yapıyor o yük altında. 

 

Eco mod: Yakıt haritasıyla oynanarak gücünün düşürülüp limitlendirilmesi. 

Normal mod: Aracın orjinal kendi hali

Spor mod: Stage 1 soft yazılım haritası.

 

Arabadaki sistemin uygunluğunu düşünecek kadar bir güç alınmayacak ilk mesajda stage 1 diyorum, arabada halihazırda kullanılan parçaların hiçbiri limitlerde kullanılmaz, ufak bi güç artışında araba hemen kırılıp zarar görecekse bu kadar insan nasıl yapıyor bu işi, ayrıca 3 tane arabama yazılım yaptırdım, işin limitini yolunu yordamını bildiğin sürece bir sorun olmaz. Soft uygulama da yağlamayı soğutmayı kim deniyor çünkü buna gerek yok, ha arabayı yazdın diye mermiye kafa atarak sürersen orası ayrı, bahsi geçen araba 2.5 tonluk bir minibüs, bu şekilde kullanılacak bir araç hiç değil, şu hali ile düzde 200 220 kapatıyor zaten. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ebrar bu işi Passat veya Golf’e yapan görmüştüm. Videosunu bulursam atayım. Bir ara bende araştırmıştım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu işi en iyi yapan teknik domates tekniği. Yada inşaat süngeri. Sert olucak. Pedal sert süngere değince hissedecekksin. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Swaapmaster yutube kanalında bahsedilmişti bulursam atarım buraya

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

Ebrar bu işi Passat veya Golf’e yapan görmüştüm. Videosunu bulursam atayım. Bir ara bende araştırmıştım.

 

Bekliyorum abi, çok teşekkür ederim.

Ali Darbaz yazdı:

Bu işi en iyi yapan teknik domates tekniği. Yada inşaat süngeri. Sert olucak. Pedal sert süngere değince hissedecekksin. 

 

Keşke act yapabilseydik, 4 silindire düşürürdüm uzun yolda. 

Levent Güzelkalp yazdı:

Swaapmaster yutube kanalında bahsedilmişti bulursam atarım buraya

 

Çok teşekkür ederim, bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bekliyorum abi, çok teşekkür ederim.

 

Keşke act yapabilseydik, 4 silindire düşürürdüm uzun yolda. 

 

Çok teşekkür ederim, bekliyorum. 

 

Benim 3 silindir, çokmu az yakıyor sanki. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim 3 silindir, çokmu az yakıyor sanki. 

 

Abi senin araba lpgye ekmek banıp yiyor daha ne yapsın. :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Abi senin araba lpgye ekmek banıp yiyor daha ne yapsın. :D

 

5.8 yetmez. 3.9 yakmalı. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

@Ebrar TüfekObd den bağlanan güç artıran chip ler var. Obd çoklayıcı ile üç ayrı güç üreten chip takılıp seçici anahtar ile devreye alınıp çıkartılabilir.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

5.8 yetmez. 3.9 yakmalı. 

 

Ozaman arkaya bitane diferansiyel al, elektrik motorunu bağla, plug in giriş yap, hybride çevir arabayı. 

Metin Uzunoğlu yazdı:

@Ebrar TüfekObd den bağlanan güç artıran chip ler var. Obd çoklayıcı ile üç ayrı güç üreten chip takılıp seçici anahtar ile devreye alınıp çıkartılabilir.

 

Nasıl yani abi arabanın içiden obd soketine takıldığı zaman güç mü arttırılıyor, racechip mi ? İlgili aletin linkini alabilirmiyim, aşırı pahalı değilse bu sistem daha mantıklı. Ama işte içeride eco comfort sport tuşları olsa harika olurdu 3 tane obd aletinden ayrı ayrı uğraşmak yerine. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

sen önce hız sabitleyici taktır. Ondan sonra gör sen tüketimi. Rüzgarın sürtünme katsayısı en düşük sürate bağlarsın. Sonra en az %17 yakıt ekonomisi. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

sen önce hız sabitleyici taktır. Ondan sonra gör sen tüketimi. Rüzgarın sürtünme katsayısı en düşük sürate bağlarsın. Sonra en az %17 yakıt ekonomisi. 

 

O kadar etki eder mi ? Hız sabitleyicisini taktıracağım zaten, yarın maaş yatıyor da araba hala gelmedi çok sinir bozucu bi durum. 

Şehir içinde eco moda geçip sakin sakin sürmek, yakıtı düşürmese bile psikolojik rahatlama sağlıyor bende. Amcamın g30 unda eco pro ile gezerdik hep, mavi mavi çok tatlıydı. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Mesela Cehvroleti Cruze üzerinden söylüyem. Tamamen aerodinamik veriler. Hız artıkca aerodinamik sürtünme ile baş edilmesi gereken güç miktarı. Watt cinsinden verdim. 

Hız sabitleyicinin hız göre harcıyacağı beygirler. 

Km/h : Watt 

80 :      7917.46  (11 beygir) 

90 :      10457.35 

100:    13544.38 

110:    17239.34 

120:    21603.01 (30 beygir) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Hem yakıt tüketimi hemde bacak sağlığı için hız sabitleyici çok gerekli, vagcomcular açılmıyor diyor, transporter grubunda birsürü millet yapmış, parça kodlarını aldım, nasıl yapılacağını almanca anlatan belgeler var elimde. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...