İçeriğe Yönlendir

Focus - Sorun Termostat mı? Ya da Sorun mu?


Görkem Karakaş

Recommended Posts

Görkem Karakaş

 

Merhaba abiler bugun focusu sabah cikardim garajdan(eksi derecelere dusmez) ve 80 km kadar yolum vardı. Hava -7 derece olduğu icin 10 dakika sonra arabanin göstergeside -5 lere düştü. Araba gaza gectikten sonra 35-40 derecelere geldiğini düşünüp fanı actim. Arabanin hararet gostergesi sapitti. Once 70-75 lerden bi anda 60 a çakıldı. Fanı kıstım hemen ( dereceyi degil şiddetini) sonra bi 10 km gittikten sonra yavaş yavaş yükselmeye başladi ve belki 20 km sonra ancak optimum seviyeyi buldu.

Araba hararet yaptığı zaman fanin acilip harareti düşürülmeye çalışıldığıni biliyorum. Mantik doğru ama işleyiş yanlış gibi geldi bana.

Termostat bi kac sene önce değişmişti tekrar bozulmuş mudur yoksa bi sıkıntı yok mu?

Teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın fanı otomatik açılmıyormu. Neden siz müdehale ediyonuz. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Arabanın fanı otomatik açılmıyormu. Neden siz müdehale ediyonuz. 
Yanlış anlattım galiba fandan kastım sıcak havayı actim ac off halinde. Isınmak için :) :)
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Görkem Karakaş yazdı:

Yanlış anlattım galiba fandan kastım sıcak havayı actim ac off halinde. Isınmak için :) :)

 

Tama şimdi oldu. Ozaman bir video yüklemem lazım. Buraya da paylaşırım. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Kaloriferi açınca soğuma normal ama benzin için 20 km fazla, dizel bile 5 km'de ısınıyor, -7 de 20 km olsun dizel için hadi. Benzin o kadar bile sürmemeli.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Klima her açıldığında fan açıyor araba. 

Oysaki sıcak su lazım. Sıcakda bile suyu soğutuyoz nedense. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Termostat arızalı muhtemelen, dizel için 5 10 km yeterli. Benzinlide daha erken ısınması lazım.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

hararet 90na gelmeden kalorifer acılırsa derece düşer normal ama 90na gelip tekrar düşüyorsa termostat bozuktur

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Termostat arızalı muhtemelen, dizel için 5 10 km yeterli. Benzinlide daha erken ısınması lazım.
Normalde hızlı bir şekilde ısınıyor ama 90 a gelmeden açınca uzun sürdü
hararet 90na gelmeden kalorifer acılırsa derece düşer normal ama 90na gelip tekrar düşüyorsa termostat bozuktur
Yok düşmedi onu denedim. O zaman problem yok diyebilir miyiz?
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Görkem Karakaş yazdı:

Normalde hızlı bir şekilde ısınıyor ama 90 a gelmeden açınca uzun sürdü Yok düşmedi onu denedim. O zaman problem yok diyebilir miyiz?

yol sonuna geldiginizde 90na sabitlemişse sorun yok.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
yol sonuna geldiginizde 90na sabitlemişse sorun yok.
Kaloriferi acinca sapitti gec de olsa 90 ı bulduktan sonra bir değişiklik olmadı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Soğutma suyunda azalma var mı?
Yine de geç ısınmış anladığım kadarıyla

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Hararet 90 a gelmeden buguyu cozme haricinde kalorifer klima acmam.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Hararet 90 a gelmeden buguyu cozme haricinde kalorifer klima acmam.

 

Bende her türlü su ısıtma kazanından dolanıyor. Sadece fan açmıyorum. 3 km sonra açıyorum. 

 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Görkem Karakaş

Termostat değiştirdim. Ama (bence) sorun devam ediyor. Kaloriferi açınca, uzun süreli yokuş inince ve yüksek km hızlara çıkıp sonra sakin olarak devam edince (180den 100e inmek gibi) hararet göstergesi yine düşüyor. (75 in altına düşmedi daha 75-90 arası)
Ya bu araba böyle çalışıyor ya da bu yeni takılan termostat arızalı. Sizin tecrübeleriniz nasıl sizin benzinli focuslarınız nasıl çalışıyor. Ona göre ustaya gidip ben bunun değişimini istiyorum diyeyim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Görkem Karakaş yazdı:

Termostat değiştirdim. Ama (bence) sorun devam ediyor. Kaloriferi açınca, uzun süreli yokuş inince ve yüksek km hızlara çıkıp sonra sakin olarak devam edince (180den 100e inmek gibi) hararet göstergesi yine düşüyor. (75 in altına düşmedi daha 75-90 arası)
Ya bu araba böyle çalışıyor ya da bu yeni takılan termostat arızalı. Sizin tecrübeleriniz nasıl sizin benzinli focuslarınız nasıl çalışıyor. Ona göre ustaya gidip ben bunun değişimini istiyorum diyeyim.

 

El kitabında termostat kapanma sıcalığına baktınmı. Motor tipi nedir.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
 
El kitabında termostat kapanma sıcalığına baktınmı. Motor tipi nedir.
El kitabında termostatla ilgili bir bilgi yok. Hararet göstergesi kırmızıya çıkarsa stop edin gibi saçma bi bilgi var. Motor tipi 1.6 benzinli 115hp(85kw) 2006 model focus motoru başka bir bilgim yok
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Görkem Karakaş yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
El kitabında termostat kapanma sıcalığına baktınmı. Motor tipi nedir.

El kitabında termostatla ilgili bir bilgi yok. Hararet göstergesi kırmızıya çıkarsa stop edin gibi saçma bi bilgi var. Motor tipi 1.6 benzinli 115hp(85kw) 2006 model focus motoru başka bir bilgim yok

 

Ben sizin için bir bakayım, Lpgsi yok sanırım. Bulursam servis manualini paylaşırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yaptığım incelemde, sende elektrikli termostat olduğunu öğrendim. Ayrıca 82 derecede açıldığını okudum.  Yani araban 75 dereceye kadar soğuması normal. Çünkü ısı transferi ile çalışan parçalar hızlı tepki gösteremiyor. Kapanması dakika alabilir.  açılma derecesinin sadece 7 puan altındasın . tamamen kapanması zaman aldığı için 75 dereceleri görüyorsun. 

Sıkıntı yoktur, dosya kapanmıştır :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Yaptığım incelemde, sende elektrikli termostat olduğunu öğrendim. Ayrıca 82 derecede açıldığını okudum.  Yani araban 75 dereceye kadar soğuması normal. Çünkü ısı transferi ile çalışan parçalar hızlı tepki gösteremiyor. Kapanması dakika alabilir.  açılma derecesinin sadece 7 puan altındasın . tamamen kapanması zaman aldığı için 75 dereceleri görüyorsun. 
Sıkıntı yoktur, dosya kapanmıştır [emoji3]
Çok teşekkür ederim iyi günler dilerim Ali abi yine çözdün :)
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

tamamen kapanması zaman aldığı için 75 dereceleri görüyorsun

Araç aynı ama motor farklı, 1.6 tdci 109 HP. Termostat 82 derece, sıcaklık değişimi ve ibre hareketi normal sanırım.

 

(Not: oğlanlar hayal aleminde takılmayın konuşmalara :) )


https://youtu.be/75Gwxlqskt0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Araç aynı ama motor farklı, 1.6 tdci 109 HP. Termostat 82 derece, sıcaklık değişimi ve ibre hareketi normal sanırım.

 

Sizdeki 82 derece değilmiş, Sizdekide elektrik destekli ve 83 derecede açılıyormuş. :D

Bu arada istanbulda öyle yol olsa ( malum 7 tepeliyiz) 4 litre ile gezerdim heralde 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

Sizdeki 82 derece değilmiş, Sizdekide elektrik destekli ve 83 derecede açılıyormuş.

Emin misiniz, mekanik (yaylı) ve 82 derece diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Emin misiniz, mekanik (yaylı) ve 82 derece diye biliyorum.

 

Repxpertte parça açıklamasını okudum. 83 derece ve elektrik prizi var.  Elektrik şalterli demiş. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Araç aynı ama motor farklı, 1.6 tdci 109 HP. Termostat 82 derece, sıcaklık değişimi ve ibre hareketi normal sanırım.
 
(Not: oğlanlar hayal aleminde takılmayın konuşmalara [emoji4] )


75 dereceye düşmüyordur belki ama o çizginin altına inmiyor yarın bir video çekip yükleyeyim bende. İnceleyelim tekrar.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...