İçeriğe Yönlendir

Puma Fren İyileştirme Çalışması (ST150) - Uzun Soluklu


Saim Ulaş Yılmaz

Recommended Posts

Saim Ulaş Yılmaz

Part 1

 

Normalde ağırlığımız 1008 kg, hafifleştirme çalışmaları sonrasında 50+ kilo hafifledi araç. 950 kg kadarız şu anda. 

Performansı arttırmak için egzoz sistemi, kat iptali, krom borular ve spor son susturucu kullandık. OZ Supperleggera jantlarla hareketli parçaların ağırlığını düşürdük, açık hava filtresiyle rahat hava alır olduk.

1990 lar teknolojisiyle araca normal kullanıma uygun frenler takılmış. Aslında yeterli gelebilirdi ama hem kg azaltıp hem performans iyileştirmeleri yapınca, aracın daha iyi durması gerektiğini düşünmeye başladım. Fren sistemi arayışım yaklaşık 2.5 senedir devam ediyor.

Mondeo 300mm frenleri, focus rs 300mm frenleri, ST150 278 mm frenler derken derin teknik araştırmalar sonucu en zahmetsiz geçiş ST150 frenlerine olacaktı. 

Puma'da 239mm diskler kullanılıyor. 239mm den 278mm e geçiş yapacağız.

Diğerlerinde cıvata kalınlık farkı olduğu için ekstra delim işlemi gerekmekteydi. 

4 kere yurtdışından komple fren kiti satın almama rağmen ilk 3 denememde hüsran oldu. Ağır ürün(26kg) göndermek istemiyorlar. Nasip 4. yeymiş :)

 

Donörümüz ST150

 

kMqgj7.jpg

 

 

 

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Part 1

Boluda kökez nakliyat var panelvan araclarla avrupa türkiye nakliyat hizmeti veriyrolar istersen konus onlarla gümrük konusunu çözersen nakliyesi 48 saatde gelir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

fiesta S tdci fren diskine baktın mı?

1.4 ile aynı hatta focus ,1 ile de aynı olabilir

258 civarı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

fiesta S tdci fren diskine baktın mı?

Sen söyleyince baktım abi 258 diyor. Pistçi pumacılar genelde ST150 diski dönüşümü yapmış. Onların vardır bir bildiği diye düşündüm.

 

Erkan Işık yazdı:

Boluda kökez nakliyat var panelvan araclarla avrupa türkiye nakliyat hizmeti veriyrolar istersen konus onlarla gümrük konusunu çözersen nakliyesi 48 saatde gelir 

Bunu öğrendiğim güzel oldu. Aracın kendini getirmek imkansız ama istediğim büyük parçaları getiremiyorum. Niyetlenirsem ulaşacağım Kökez nakliyata.

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.4 ile aynı hatta focus ,1 ile de aynı olabilir

258 civarı

:good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

278mm e geçiş yapacağız.

focus 3 1.6 dizelin fren diskide 278 mm bu ölçü bijon aralığı nedir aracınızın ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Serkan Karakoca yazdı:

focus 3 1.6 dizelin fren diskide 278 mm bu ölçü bijon aralığı nedir aracınızın ?

Bende 4 bijon malesef. 5 bijon olsa keşke. Çok daha fazla alternatifim olurdu.

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Arkalar disk mi ? Değişecek mi.

 

Kampana malesef. Değişemeyebilir. Biraz daha teferruatlı.

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Brembonun sitesinde 258e kadar var puma için, 278 mm yi kullanan puma ci varmı? Sonradan kötü bir sürpriz ile karşılaşmayin.

https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/ford-puma-ec-racing-st-160/000011764-1

 

 

Piste çıkan pumalar hep bu kaliperleri ve disk boyutunu kullanıyor. Kaynağım sağlam uyacağını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Part II Hazırlık

 

 

nbXEnR.jpg

 

Paket elime ulaştı, güzelce fırçayla bulaşık deterjanı ile temizliğe giriştim. İçinden yarım kiloya yakın has ingiliz toprağı çıktı 😀

 

jq9Bkj.jpg

 

Mevcut frenlerimiz, jantın içinde neredeyse görülmüyordu.

 

00YyOV.jpg

 

Yeni disklerdeki pasları gönderdik, frenleme yüzeyi iki kata yakın artacak gibi.

 

jq9Blg.jpg

 

Kaliperler de biraz büyüyor haliyle :)

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Arkaya focus sport trend dönüşümü olsa. Şimdi kampana dengesizlik yapacak sanki önler kuvvetlenince. İngilizler ne yapmış arkaya bı önlerle

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Arkaya focus sport trend dönüşümü olsa. Şimdi kampana dengesizlik yapacak sanki önler kuvvetlenince. İngilizler ne yapmış arkaya bı önlerle

 

Racing Puma'da direk disk geliyor. Onun ekipmanını tedarik eden var, arka aksla birlikte komple st150 den alan var.

 

TR'de 2002-2008 kasa olupta arka disk olan fiesta var mı ?

 

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Var da st ler işte :( numune sayıda.

 

Bu arada nadir de olsa tcs olan bizim eski zetec s fiesta sportlarda var. Hatta ilanda gördüm adam arkalar da disk diye övünüyor.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-bu-fiyata-bu-performans-hayran-kalacaksiniz-737403669/detay

 

İyiymiş bu. Disklisini görmemiştim hiç. 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tcs olanlar var ama disk ondan mı emin değilim bizde bı tane vardı kampana ama tcs vardı . Kiminde tuş var tcs kiminde yok. Bide ilginç araba severdim bee kara kaçanı ne yapıyor acaba en son apaçi jantlari takmıştı İzmir'de biri

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Part III Montaj

 

7BlqEa.jpg

 

Diskleri yerine yerleştirdik, sorun yok. Fren hortumu girişleri biraz farklıydı, araç üstünde olanları kullandık.

 

r0A3B1.jpg

 

Kaliperleride yerleştirdik. Fren hidroliğini komple Motul Dot 5.1 ile yeniledik.

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tcs olanlar var ama disk ondan mı emin değilim bizde bı tane vardı kampana ama tcs vardı . Kiminde tuş var tcs kiminde yok. Bide ilginç araba severdim bee kara kaçanı ne yapıyor acaba en son apaçi jantlari takmıştı İzmir'de biri

 

O güzelim orjinal jantlara kıymış mı ? Yazık etmiş.

20 yaş civarında kullanıcılara el değiştiriyor. Bir duvara direğe bariyere patlamış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel olmuş. arkalar kampana iyidir dengeyi korur, hafif kasada arkada disk ben sevmiimm.. kontrol kaybı olabilir

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Saim Ulaş Yılmaz

Part IV Kullanım ve Performans

 

Yazmak için biraz süre geçmesini bekledim. Test ettim onayladım.

Fren performansı tam anlamıyla çağ atladı. 

Lastikler yola yapışıyor, Balata disklere yapışıyor. Mükemmel bir ısırma hissi geldi frenlere.

Fırsat varsa 90 lar araçlarında fren iyileştirmesini kesinlikle öneriyorum.

Virajlarda da denedim en ufak bir dengesizlik yok. 

Tek dezavantajım beyaz jantlarım fren tozu sayesinde daha çabuk kirlenir oldu.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Diske tecavüz edeceğine janta leke bıraksın balata

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Toz iyiye işarettir frenlemede.

Biz ona ahlaksız sürücü tozu diyoruz
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Canavar olmuş, en sevdiğim modifiyedir bu iş :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Part IV Kullanım ve Performans

 

Yazmak için biraz süre geçmesini bekledim. Test ettim onayladım.

Fren performansı tam anlamıyla çağ atladı. 

Lastikler yola yapışıyor, Balata disklere yapışıyor. Mükemmel bir ısırma hissi geldi frenlere.

Fırsat varsa 90 lar araçlarında fren iyileştirmesini kesinlikle öneriyorum.

Virajlarda da denedim en ufak bir dengesizlik yok. 

Tek dezavantajım beyaz jantlarım fren tozu sayesinde daha çabuk kirlenir oldu.

Ka da benzeri yapmıştım, pist asfaltı avantajı ile de tren gibi yapışmıtı rayda gider gibi frenlemede

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...