İçeriğe Yönlendir

Mercedes C180 - Durmaya Yakın Titreme


Macit Aliyev

Recommended Posts

Macit Aliyev

Merhaba arkadaşlar. Arabanın tanıtım konusunu açmak henüz nasip olmadı seyahatlerden dolayı.

Aracı(C180) alırken şanzıman yağının değişmesi gerektiğini düşünüyordum.Bir sorun yoktu ancak benden önceki sahibi değişmemişti diye içime kurt düştü. Her 50-60 bin km de bir değişmesi gerekirmiş.  O yüzden şanzıman yağı değişimi için cumartesi Oto Güven özel servise gittim şanzıman yağı değişti. 7 litre Febi yağ kullandılar. Bunun dışında motor kısmından ön mıknatıslar değişti. 

Pazar günü ve dün farkettim D konumunda ilerleyip trafikte durmaya yakın hafif bir titreme oluyor. Sadece durmaya yakın oluyor bu titreme. 

Yağ değişiminden önce böyle bir titreme yoktu. Acaba yağ değişiminden sonra mı oldu ya da başka bir sebepten mi oluyordur?

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

febi marka yağ mercedesin orjinal şanzıman yağımı ?

rolantide araçta titreme devam ediyormu dururken ışıklarda 

örneğin araç d de bekleme konumunda titrerken boşa alınca kesiliyormu

yoksa sadece yavaşlarken titreyip sonra geçiyormu titreme

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Gecmis olsun. Cikan yagi gordunuz mu? Febi yağ orjinal yağı mi aracin? 

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Ali Gök yazdı:

febi marka yağ mercedesin orjinal şanzıman yağımı ?

rolantide araçta titreme devam ediyormu dururken ışıklarda 

örneğin araç d de bekleme konumunda titrerken boşa alınca kesiliyormu

yoksa sadece yavaşlarken titreyip sonra geçiyormu titreme

Orijinali yıldız diye geçiyor. ancak çoğu kişi bunu kullanıyor.Ankarada Oto Güven iyi bi yer. Onlarda bunu önerdi.

Sadece durmaya yakın çok ama çok hafif titreme yapıp geçiyor. Durduğumda titreme yok giderkende aynı şekilde titreme yok.

Sinan Akgöl yazdı:

Gecmis olsun. Cikan yagi gordunuz mu? Febi yağ orjinal yağı mi aracin? 

Tabi değiştirmeden baktırdım.Değişmesi gerektiğini bildirdiler.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mais Jannataliyev yazdı:

Orijinali yıldız diye geçiyor. ancak çoğu kişi bunu kullanıyor.Ankarada Oto Güven iyi bi yer. Onlarda bunu önerdi.

Sadece durmaya yakın çok ama çok hafif titreme yapıp geçiyor. Durduğumda titreme yok giderkende aynı şekilde titreme yok.

Tabi değiştirmeden baktırdım.Değişmesi gerektiğini bildirdiler.

aynı şanzımanmı bilmiyorum ama bizdeki 2009 c180 de araç daha 32 bin km deyken ve garantisi henüz bitmişken şanzıman kartı bozulmuştu. araç titreyerek rölanti yapıyor ve sert vites geçişleri yapıyordu. ecu da arıza kaydı vardı. aracı yetkili serviste, parasını verip yaptırdık ( o zaman 1600 euro mu neydi kart), usta başı dediki bunu konvertörü de bozuk. dedim niye!? titriyor basınç kaçırıyor vs. dedim böyle bırak dağınık kalsın lanet olsun bu düzeni kuranlara ve ayakçılarına, zaten iyi niyet filanda uygulamıyorsunuz ( konvertör değşecekse dışarıda değiştiririm diye düşündüm kaldı ki 32 bin de bozulabilecek birşey değil) , kart bozulmadan önce konvertör sağlamdı. neyse, aracı bir süre test ettim araç durmadan hemen önce hafifçe titriyordu(eski bir dizel gibi). oysaki kart bozulmadan önce hiçbir titreme yoktu. ancak....araç şu anda, 10  yaşında ve 70 bin km de, titreme 3 senedir filan yok. bence bu yağın akışkanlığı ile ilgili bir durum. yağ eskiyince bir tarafları tam ayarına geldi. ekipman bozuk olsa daha fazla titremesi gerekir zaman içinde. ( yağ spesifikasyon olarak doğru ise tabi ki)

 

 

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

yağ eskiyince bir tarafları tam ayarına geldi

Ben de şuan aynı şeyi düşünüyorum ancak yine de bi sorayım dedim.Yeni yağa alışınca geçer gibime geliyor. Ya geçmezse. Bende bu durmaya yakın titreme dışında herhangi bir vuruntu itme gibi bişey yok.İnşallah karttan değildir))

PS. Bu arada araç 2012 komp 142000 kmde.

tarihinde Mais Jannataliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Yağ değişimi bazı ustalar değişmemişse bırakın kalsın kafasında ilerler. Bunu yurtdışında eksi yağ içindeyken yarısını boşaltıp biraz kullanım sonrasında ekleme boşaltma ile birden yapmıyorlar. Şanzıman yağının dolumu direk çubuktan ise sıkıntı yok, eğer pompa benzeri bir aletle konulduysa o pompanın bile yağ sökücü ile yıkanıp temizlenip yeni yağın öyle konulması gerekiyor(11 litre yağ değiştirdim orda öğrendim bunu da). Yağ biraz kullandıkça kendine gelir alışır. Şuanda eğer ben aracı hemen çalıştırıp anında hareket ettiğim zaman 1 2 3 vites manuel gibi sallıyor biraz ısındıktan sonra hemen kendine geliyor. Aracınızı çalıştırıp hemen hareket etmeyin bırakın bi rolanti cold starttan sonra normale insin mak 30 40sn sürecektir. Birde kickdown yapın vites düşürüp yükseltirken geçişlerde herhangi bir olumsuzluk hissetmiyorsanız şimdilik bir şey yok gibi inşallahta olmaz.

Aldığınız yağın orijinal yıldızlı olanla spec değerlerine bakmak lazım bir de.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu şanzıman nedir.. çift kavramamı ?

 

Ayrıca konu Mercedes C bölümüne taşınacak.. bilginiz olsun. 

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Sinan Akgöl yazdı:

Yağ değişimi bazı ustalar değişmemişse bırakın kalsın kafasında ilerler. Bunu yurtdışında eksi yağ içindeyken yarısını boşaltıp biraz kullanım sonrasında ekleme boşaltma ile birden yapmıyorlar. Şanzıman yağının dolumu direk çubuktan ise sıkıntı yok, eğer pompa benzeri bir aletle konulduysa o pompanın bile yağ sökücü ile yıkanıp temizlenip yeni yağın öyle konulması gerekiyor(11 litre yağ değiştirdim orda öğrendim bunu da). Yağ biraz kullandıkça kendine gelir alışır. Şuanda eğer ben aracı hemen çalıştırıp anında hareket ettiğim zaman 1 2 3 vites manuel gibi sallıyor biraz ısındıktan sonra hemen kendine geliyor. Aracınızı çalıştırıp hemen hareket etmeyin bırakın bi rolanti cold starttan sonra normale insin mak 30 40sn sürecektir. Birde kickdown yapın vites düşürüp yükseltirken geçişlerde herhangi bir olumsuzluk hissetmiyorsanız şimdilik bir şey yok gibi inşallahta olmaz.

Aldığınız yağın orijinal yıldızlı olanla spec değerlerine bakmak lazım bir de.

Evet o şekilde düşünenler de var. Ancak eğer vurma felan hissedilirse artık iş işten geçmiş olabilir. Daha fazla masraf çıkarır bu sefer. O yüzden değiştirdim. Yağı çubuk/huni gibi bir malzeme yardımıyla eklediler. Genelde marşa bastığımda en az 1 dakika beklerim. Geçişlerde sorun yok. Dediğinizi deneyip yazarım yine de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu şanzıman nedir.. çift kavramamı ?

 

Ayrıca konu Mercedes C bölümüne taşınacak.. bilginiz olsun. 

Abi, tork konvertörlü şanzıman.

Sıkıntı yok abi.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Mais Jannataliyev yazdı:

Merhaba arkadaşlar. Arabanın tanıtım konusunu açmak henüz nasip olmadı seyahatlerden dolayı.

Aracı(C180) alırken şanzıman yağının değişmesi gerektiğini düşünüyordum.Bir sorun yoktu ancak benden önceki sahibi değişmemişti diye içime kurt düştü. Her 50-60 bin km de bir değişmesi gerekirmiş.  O yüzden şanzıman yağı değişimi için cumartesi Oto Güven özel servise gittim şanzıman yağı değişti. 7 litre Febi yağ kullandılar. Bunun dışında motor kısmından ön mıknatıslar değişti. 

Pazar günü ve dün farkettim D konumunda ilerleyip trafikte durmaya yakın hafif bir titreme oluyor. Sadece durmaya yakın oluyor bu titreme. 

Yağ değişiminden önce böyle bir titreme yoktu. Acaba yağ değişiminden sonra mı oldu ya da başka bir sebepten mi oluyordur?

Şu aşağıdakini aynen yazıldığı gibi yapar mısınız?

Sonrasında tekrar gözlemleryin

 

Önce gaz pedalına tamamen basın taki (kick-down butonunada basacak kadar) en dibi hissedene kadar. Sonra aracı çalıştırmadan anahtarı son konuma kadar çevirin. Gazdan ayağınızı çekmeden 60 sn yada biraz daha fazla bekleyin. Sonra anahtarı kapatıp yerinden çıkarın. Şimdi gaz pedalınıda bırakın. araçtan çıkmadan 3 dakikadan fazla bekleyin. 

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

Şu aşağıdakini aynen yazıldığı gibi yapar mısınız?

Sonrasında tekrar gözlemleryin

 

Önce gaz pedalına tamamen basın taki (kick-down butonunada basacak kadar) en dibi hissedene kadar. Sonra aracı çalıştırmadan anahtarı son konuma kadar çevirin. Gazdan ayağınızı çekmeden 60 sn yada biraz daha fazla bekleyin. Sonra anahtarı kapatıp yerinden çıkarın. Şimdi gaz pedalınıda bırakın. araçtan çıkmadan 3 dakikadan fazla bekleyin. 

Bu resetleme dimi abi? Daha önce yapmıştım bunu. Şimdi yine denerim unutmuştum bunu))

tarihinde Mais Jannataliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Furkan Avcı yazdı:

Şu aşağıdakini aynen yazıldığı gibi yapar mısınız?

Sonrasında tekrar gözlemleryin

 

Önce gaz pedalına tamamen basın taki (kick-down butonunada basacak kadar) en dibi hissedene kadar. Sonra aracı çalıştırmadan anahtarı son konuma kadar çevirin. Gazdan ayağınızı çekmeden 60 sn yada biraz daha fazla bekleyin. Sonra anahtarı kapatıp yerinden çıkarın. Şimdi gaz pedalınıda bırakın. araçtan çıkmadan 3 dakikadan fazla bekleyin. 

aküyü söküp kondansatörleri boşaltsa?

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Dogan Arsiray yazdı:

aküyü söküp kondansatörleri boşaltsa?

O her şeyi siliyor, bu sadece şanzıman adaptasyonunu ;)

Mais Jannataliyev yazdı:

Bu resetleme dimi abi? Daha önce yapmıştım bunu. Şimdi yine denerim unutmuştum bunu))

Evet, ilk aklıma bu geldi :)

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Furkan Avcı yazdı:

O her şeyi siliyor, bu sadece şanzıman adaptasyonunu ;)

Evet, ilk aklıma bu geldi :)

Adaptasyonu bugun yapacağım.

Aklıma bişey daha geldi. Şanzıman takozundan dolayı böyle bir şey olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Mais Jannataliyev yazdı:

Şanzıman takozundan dolayı böyle bir şey olabilir mi?

 

O da ihtimaller arasında ama takoz olsa vites küçültme büyütme yada gaz verdiğiniz anda hissederdiniz.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mais Jannataliyev yazdı:

Adaptasyonu bugun yapacağım.

Aklıma bişey daha geldi. Şanzıman takozundan dolayı böyle bir şey olabilir mi?

hayır. yağ değişiminden önce sorun yoktu ki?

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Sinan Akgöl yazdı:

 

O da ihtimaller arasında ama takoz olsa vites küçültme büyütme yada gaz verdiğiniz anda hissederdiniz.

 

Dogan Arsiray yazdı:

hayır. yağ değişiminden önce sorun yoktu ki?

Evet değişimden önce yoktu. Bugun vites artırıp azaltıcam manuel olarak hem de adaptasyonu yapacağım bakalım nolacak.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence adaptasyon

Adaptasyonsa o kolay. Bugun yapacağım.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ben de yapayım bugün bir adaptasyon. Youtube da izliyordum ama hiç denememiştim. Şanzıman öğrenen şanzıman. Bi sıfırlayalım bakalım.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Önder Özcan yazdı:

Ben de yapayım bugün bir adaptasyon. Youtube da izliyordum ama hiç denememiştim. Şanzıman öğrenen şanzıman. Bi sıfırlayalım bakalım.

sağlamı kurcalama :D 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Benim de bildiğim kadarıyla en azından Bmw'de öyle, şanzıman resetleme kalibrasyonu yazılımla yada bilgisayara bağlanarak yapılıyor. Ancak Furkan Bey'in dediği şekilde yapılan işlem Bmw'de de rolanti bozukluğu yada gaz kelebeği pozisyon resetleme olarak geçiyor. Mercedes şanzımanı da resetliyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Adaptasyondan sonra titreme geçti. Yorum yapan yardımı geçen herkese teşekkürler.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...