İçeriğe Yönlendir

Lpg Otomatik Geçmesi ve Düğmeden Basıp Geçirme farkı


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhaba, araç LPG ye sabahları kendisi geçiş yaparken hafif bir silkelenme yapıyor. Ama eğer kendim düğmeyi kapatıp belli müddet sonra LPGyi Düğmeden tekrar açtığım zaman ise silkelenme olmuyor. (öyle aman aman ısınsın diye beklemiyorum) 

 

Normalde sistemin otomatik yaptığını ben elle yapıyorum niye böyle bir fark oluyor? Sorun ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Araç yürürken geçtiğinde hiç fark etmiyorum ama durur vaziyette geçince fark ediliyor

Metin Akbal yazdı:

Sicaklik ayari dusuk olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Adem Güler

Siz bastığınızda otomatik ayara göre  daha sıcaktır motor. Olması gereken sıcaklık da bile hafif bi salının oluyor 1 sn lik. Hiç olmasın istenirse sıcaklık ayarı artırılabilir.  Enjektör hortumları uzunluğu diyeceğim  ama o halükârda yapması lâzım geçiyorum.  Sıcaklık  👍

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Adem Güler yazdı:

  Enjektör hortumları uzunluğu diyeceğim Sıcaklık  👍

Enjektör hortumları nın uzunluğu kısa. Hatta ben sonradan kısalttırdım. Enjektör hortumundan yapar mı? Belki dediğiniz gibi bir kaç derece sıcak olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçiş sıcaklığı düşüktür. 5 derece artırın bi uğradığınızda.. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Geçiş sıcaklığı düşüktür. 5 derece artırın bi uğradığınızda.. 

Deneyelim bakalım. Enjektör hortumları uzunluğu etkili olur mu peki 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Karaca yazdı:

Deneyelim bakalım. Enjektör hortumları uzunluğu etkili olur mu peki 

 

Orantısız ise sorun olur.. Ancak hepsi aynı boy ve kısa ise, daha iyidir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Orantısız ise sorun olur.. Ancak hepsi aynı boy ve kısa ise, daha iyidir.

Hepsi aynı boy değil ama yakın diyebilirim. Kısa sayılır olabildiğince 😊

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Eski ayarı 30muş. Şimdi 40 derece olarak ayarlandı aynı şekilde yine ilk geçişte sarsıntılı geçiyor.  

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Metin Akbal yazdı:

Basinc dusuk olabilir mi?

Ayarlanabilir bir ayar mı yoksa regülatörfen kaynaklı arıza mıdır 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ayarlanabilir bir ayar mı yoksa regülatörfen kaynaklı arıza mıdır 
Ayardandir. Veya nozulla alakalida olabilir.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

40’da da sarsıntılı geçebilir. Sıcak motorda Aracı stop edip 10 dk sonra çalıştırınca kendi geçtiğinde çok az sarsıntı ile geçer mesela. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Metin Akbal yazdı:
Mustafa Karaca yazdı:
Ayarlanabilir bir ayar mı yoksa regülatörfen kaynaklı arıza mıdır 

Ayardandir. Veya nozulla alakalida olabilir.

Ustaya götürdüğüm de bu sarsıntı normal demişti. Ama eskiden prins kit kullanmıştım hiçbir zaman sarsıntılı geçmiyordu. Yani ayarları yapıldı. Ama nozula bakılmadı. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

40’da da sarsıntılı geçebilir. Sıcak motorda Aracı stop edip 10 dk sonra çalıştırınca kendi geçtiğinde çok az sarsıntı ile geçer mesela. 

Sizce normal mi hafif sarsıntılı olması? Daha önce prins kullandım hiç sarsıntı yoktu 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Karaca yazdı:

Ustaya götürdüğüm de bu sarsıntı normal demişti. Ama eskiden prins kit kullanmıştım hiçbir zaman sarsıntılı geçmiyordu. Yani ayarları yapıldı. Ama nozula bakılmadı. 

 

Sizce normal mi hafif sarsıntılı olması? Daha önce prins kullandım hiç sarsıntı yoktu 

Eğer sıcak motorda marş yapıp kendiliğinden geçişte sarsıntı olmuyorsa bahsettiğiniz şeyin sebebi “gaza geçme sıcaklığı”dır. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
40’da da sarsıntılı geçebilir. Sıcak motorda Aracı stop edip 10 dk sonra çalıştırınca kendi geçtiğinde çok az sarsıntı ile geçer mesela. 
Sarsintinin boyutu onemli. Arabayi kerkiyorsa bence normal degil ustad.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
40’da da sarsıntılı geçebilir. Sıcak motorda Aracı stop edip 10 dk sonra çalıştırınca kendi geçtiğinde çok az sarsıntı ile geçer mesela. 

Sarsintinin boyutu onemli. Arabayi kerkiyorsa bence normal degil ustad.

Sanmıyorum öyle olduğunu. Birkaç kere titreme ile geçiyordur bence. Aşırı bir şey varsa arkadaş söyler ama sanki geçiş sıcaklığıyla ilgili. Ha sıcaklık aktarmada regülatörde problem de olabilir tabi. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eğer sıcak motorda marş yapıp kendiliğinden geçişte sarsıntı olmuyorsa bahsettiğiniz şeyin sebebi “gaza geçme sıcaklığı”dır. 

Gaza geçiş sıcaklığı yükseltildi 40 yapıldı. Hafif bir sarsıntı var. Öyle aman aman değil ama önceki araçlarımda hiç hissetmezdim. 

 

Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
40’da da sarsıntılı geçebilir. Sıcak motorda Aracı stop edip 10 dk sonra çalıştırınca kendi geçtiğinde çok az sarsıntı ile geçer mesela. 

Sarsintinin boyutu onemli. Arabayi kerkiyorsa bence normal degil ustad.

Hafif bir sarsıntı. Devir saati çok az düşüp çıkıyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...