İçeriğe Yönlendir

Fiesta Şarj Problemi


Hasan Yıldız

Recommended Posts

Hasan Yıldız

Oncelikle aracimFiesta 1.4 otomatik 2010 benzinli ve aküm 1 senelik.

Aracim akuyu yeteri kadar şarj etmiyor bir sure sonra aku bitiyor. Aku sarj cihazi aldim ayda bir şarja takiyorum ,tabi sürekli olarak düşük voltaj şarjdan dolayı sulfatlasma yaşadığım ve bu bir ay kisaldigi için bir defada redresör şarj yaptım. Konu ile alakalı uzun bir sure araştırma yaptım. Netice itibari ile bir takım sebeb ve sonuçlara ulaştım ve bir noktadan sonra teknik bilgi olarak tikandim. 

Şimdi detaylara gelelim;

Alternatör 13.2v sabit akım veriyor,bu deger voltmetre degeri,arac gage menu bunu 11.6 olarak goruyor. Edindigim bilgilere göre sağlıklı şarj için gerekli voltaj 13.8-14.4 arası olmalı. Bunun sebebi akıllı şarj sistemi. Yerli forumlarda sorun yasayan fazlaca kişi var ama çözüm bulunamamış yetkili servisler dahi konu ile alakalı sürekli alternatör ve akü değişimi yoluna gitmiş. Yurtdışı forumlarda da örnekler var ama netice alinamamis yuzlerce forum okudum galiba. Gittigim elektirikciler konudan bir haber sarjin normal olduğu,konjuktor değişimi, alternatör degisimi ama çözüm olacagi konusunda garanti veremeyeceklerini soylediler. Sürekli alışveriş yaptığım yedek parçaci arkadasa sarjimin 13.2 ve akünün yetersiz şarj oldugunu sorduğumda cevabı 1.4 otomatik Fiesta mi araç dedi. Bu kronik sorunun var demek olduğunu anladım tabi. Kesinlikle parca degistirmeme mi aracı bu şekilde sevmem gerektiğini söyledi. Sorun yasayan cok ama çözüm bulan yok. Yazılım düzeltmesi yok konu ile alakalı. Mantıken alternatör giren ecu kablosunu söktugumde akıllı şarjın devreden cikarak 14v ustu bir akım vermesi gerekiyor ama tam tersi alternatör akimi kesiyor ve araç direk aküden çalışmaya başlıyor (11.5v ölçtüm bu esnada) tüm forumlarda alternatör ecu kablosu 3 telli oldugu yazıyor ama bende 2 pinli bir soket var ve bu pinlerden sadece birinde kablo var.

Danismak istedigim ise 13.2 ile sağlıklı şarj edebileceğim bir akü tipi varmıdır.(mesela jel akü) yada akuye gelen voltajı düzenleyip 14v civarina yükselte bilecegim bir sistem ve yahut farklı bir çözüm önerisi olan. 

Şimdiden ilgi alakanız için teşekkürler....

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Öncelikle 13.2 akım değil gerilim değeri yani volt. Bildiğim kadarıyla benzinli focus 2 de falan 13.8 volt oluyor, sizinki düşük, benzer bütün fiasta larda bu şekilde mi yani 🤔

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Eski konularda da var muzdarip olanlar, bence de voltajı düzenleyen kısımla alakalı bir sorun bu.

 

 

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Eski konularda da var muzdarip olanlar, bence de voltajı düzenleyen kısımla alakalı bir sorun bu.

 

Konuyu inceledim lakin araçta konjektor arızasını delalet bir durum yok stabil bir şekilde 13.2 volt gerilim var. Yurtdisi sitelerde Pico ile yapılan uzun donem testlerde ECU bu gerilimi vermesini istiyor alternatore. Fordscanda şarj sistemi ile alakalı kısımda 120 amper ve 100 amper seçenekleri var.aktif olan 120a bunu 100a secsem ne gibi bir değişim yapar. Gorusleriniz nelerdir.

 

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Hasan Yıldız
(düzenlendi)

Güncelleme:
Akü artık benim ettigim sarjida tutmamaya başlayınca dün tüm gün sanayide konuyla ilgilendim.
Sarj dinamosu yenisi takildi 13.2v vermeye devam etti. Kendi dinamom tezgahta 14.4 veriyor sikintisiz sekilde. Rulman ve komur revizyonu yapilarak tekrar kendi dinamom takildi. Akuyu 50 A aku ile degisim yaptim 13.2v degerde degisim olmadi. Sase duz kontaklandi vs. Denendi 13.2v istikrarlı ve stabil . İds ye bagladik hata kodu atmiyor ve Ecu da 13.2 olarak okuyor degeri.Yani gunu 575 tl maliyet sifir cozumle tamamladim. Gune dair tek kazanimim dinamoya giren tek kabloluk Ecu soketini cikarttigimda 14.3 v degeri okudum sonunda.Tabiki aku sarj isigimda yandi. Yani Ecu dinamoya batarya sarji dolu 13.2v vermen yeterli diyor.
Bu konuda ustatlarin yorumlari benim icin cok degerli.
@Servet Aydın


Mi 9T cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

tarihinde Hasan Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
ford için modifiyeli bi obd cihazı bulup forscan uygulaması ile bu değer değiştirebilir belki. Akü kapasite ayarını görmüştüm.
 
Benim 1.4tdcide sabit 13.5 volt veriyor. Orjinal aküsü 8. Yılında değişti.
Forscan aktif kullaniyorum. Aku ile bir ayar hatirlamiyorum ama alternator Amper degeri ile bir ayar vardi. 120 lik secili idi benim alternator de 120 lik oldugu icin hic karistirmamistim.
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
akü kapasitede vardı sanki, o 120watt ile oynansa değişir mi acaba? 
Dün biraz uğrasma firsati buldum. Sonradan taktigim tum donanimlari(kamera,bluetooth aux, park sensoru,led ampuller vs) soktum. Sonucta bir degisiklik olmadi 13.2v stabil.
Forscanla ilgili sikinti yasadim. Evet aku ve dinamo seceneklerini buldum. Daha evvel kullanmis ve yapmistim ama bir turlu"write"sekmesini aktif edemedim. Forscanin en son surumune guncellemistim sanirim obd cihazimi yeni surum begenmedi.Eski surume donup tekrar deneyecegim.
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

2 yıl önce Focusta aynı sıkıntıyı yaşadım, herşey normalken akü bitiyordu. Herşey denendi, Sonuçta ecu nun arızalandığı ve kontak kapalıyken bile akımı kesmediği anlaşıldı. Servis 6bin tl civarı fiyat verdi. Araç kiralıktı, kiralama şirketi aracı değiştirdi. 

 

Aracı bir zaman kullanmak zorunda olduğumdan akşam park ettiğimde kutup başını söküyordum. Sabah sorunsuz çalışıyordu. 

 

Yurtdışı forumlarda bununla ilgili birçok konu var. Sorunun asıl kaynağı bence focus 3 te ecunun ön tekerlek davlumbazı arkasına konması. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
2 yıl önce Focusta aynı sıkıntıyı yaşadım, herşey normalken akü bitiyordu. Herşey denendi, Sonuçta ecu nun arızalandığı ve kontak kapalıyken bile akımı kesmediği anlaşıldı. Servis 6bin tl civarı fiyat verdi. Araç kiralıktı, kiralama şirketi aracı değiştirdi. 
 
Aracı bir zaman kullanmak zorunda olduğumdan akşam park ettiğimde kutup başını söküyordum. Sabah sorunsuz çalışıyordu. 
 
Yurtdışı forumlarda bununla ilgili birçok konu var. Sorunun asıl kaynağı bence focus 3 te ecunun ön tekerlek davlumbazı arkasına konması. 
Evet kacak kontrolu yaptik, kontak kapali ve kapilar kilitliyken cekilen akim,kabul edilebilir degerlerde idi.
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Hasan Yıldız yazdı:
Erhan Doruk yazdı:
2 yıl önce Focusta aynı sıkıntıyı yaşadım, herşey normalken akü bitiyordu. Herşey denendi, Sonuçta ecu nun arızalandığı ve kontak kapalıyken bile akımı kesmediği anlaşıldı. Servis 6bin tl civarı fiyat verdi. Araç kiralıktı, kiralama şirketi aracı değiştirdi. 
 
Aracı bir zaman kullanmak zorunda olduğumdan akşam park ettiğimde kutup başını söküyordum. Sabah sorunsuz çalışıyordu. 
 
Yurtdışı forumlarda bununla ilgili birçok konu var. Sorunun asıl kaynağı bence focus 3 te ecunun ön tekerlek davlumbazı arkasına konması. 

Evet kacak kontrolu yaptik, kontak kapali ve kapilar kilitliyken cekilen akim,kabul edilebilir degerlerde idi.

Bendeki araçta da kontrollerde birşey çıkmamıştı ama ecu gücü bir şekilde kullanıp bitiriyordu. Araç kullanılmazsa yaklaşık 30 saat civarında akü bitiyordu. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Hasan Yıldız yazdı:

13.2 volt ile akü dolmaz. Hatalı işlem yapıyor ecu veya biryerden şarj bilgisi düzgün gelmiyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Sorun bir sekilde cozuldu ama nasil yaptim tam olarak bilmiyorum.

Forscan dan tum asaptasyonlari resetledim.Aku ve dinamo secenekleri var bir kac secenek degistirdim ama degisim olmayinca tekrar eski haline getirdim. Ertesi gun adaptasyon reseti sonrasi silindigini bildigim benzin haritasinin saglikli bir sekilde olusmasi icin lpg sigortasini soktum.Marsa bastigimda nihayet sarj 14.3v ile basladi. Lpg sistemi ile alakli mi diye sigortayi taktigimda sarj 14.3 de idi. Yaklasik siz 80 km sonunda gerilim voltaji kademeli olarak olmasi gerektigi gibi sarj doldukca 13.2 v dustu.Bir kac gundur takip ediyorum. Hersey yolunda gozukuyor.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...