İçeriğe Yönlendir

-10 ve üstü Geç Çalışma Problemi


Muhammed Lütfullah Bozkurt

Recommended Posts

Muhammed Lütfullah Bozkurt

Tayinim Ağrıya çıktıktan sonra araç ile ilgili problemler yaşamaya başladım.

 

-5-7 arasında aracın çalışmasında bir problem yoktur fakat -10 ve üstünde neredeyse 10 marşta çalışmıyor. Gözlemlediğim kadarıyla mazot jelleşmeye başlıyor(Şeffaf borudaki mazot grimsi katı bir hal alıyor gibi) bunun içinde dizel antifriz ekledik, yakıt aldığım istasyonu değiştirdim yine de fayda etmedi.

dizellerin sogukta problem yaşattığını biliyorum fakat işyerindeki transitler, kangolar vs -17 ye kadar tek marş ile çalışıyor.

 

Isıtma bujilerinde sorun olsa -7 de de problem yaşatması lazım.

 

Sizden olası çözümler için yardım istiyorum şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yakıt filtreniz ne zaman değişti orjinal mi? Kızdırma bujilerinizin mutlaka kontrol edilmesi lazım, göstergede kızdırma işareti ne akdar yanıyor? Anlık yanıp sönüyorsa zaten sıkıntı vardır, o sıcaklıklarda anında sönmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Dizel focus -5 derecede ısıtma bujisini gördüm uzun zaman sonra ilk kez. Kontağı açınca ışıklar söktükten sonra bir müddet daha yanıyor mu? 

Yorum bağlantısı
Muhammed Lütfullah Bozkurt

Normal şartlarda yaz ve ya 0 dereceye kadar yanmıyor. Fakat -10 larda vs 3-5 Saniye yanıp sönüyor. Filitre dün değişti.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Mazot kislik degildir belki. Baska yeden alip deneyin 

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

Bende de aynı sorun -20 lere düşünce oluyor. Isıtma bujilerini kontrol ettirin mutlaka. 4 bujiden 2 3 tanesi bozuk olunca da ısıtma ışığı yanıyor arızayı anlamak mümkün değil

Yorum bağlantısı
Muhammed Lütfullah Bozkurt
Onur Oflaz yazdı:

Bende de aynı sorun -20 lere düşünce oluyor. Isıtma bujilerini kontrol ettirin mutlaka. 4 bujiden 2 3 tanesi bozuk olunca da ısıtma ışığı yanıyor arızayı anlamak mümkün değil

peki sizde nasıl durumlar çalışıyor mu

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Onur Oflaz
Muhammed Lütfullah Bozkurt yazdı:

peki sizde nasıl durumlar çalışıyor mu

-20 ye kadar sorun yok tek marş. -20 olunca 2 3 marş istiyor. Kaliteli yakıt, orjinal mazot filtresi, ısıtma bujileri kontrolu yapılmalı. Bujilerin sökmeden kontrolunu yapabiliyorlar

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Servet Aydın

Yaramaz. -26 derecede kışlık yakıt ile araç çalışır. Yakıt katkıları ile donma derecesi düşürülebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Siz önce mazot filtresini bir degiştirin , ısıtma bujilerini kontrol ettirin şayet çalısmayan buji varsa arac yıne zorlar, eger buji bozuksada kırılmaihtimaline karsı  hemen söktürmeyın 1 hafta dibine pas sökücü yaglayıcı sıkın hergun bir hafta sonra söktürün kırılırsa canınız sıkılır 

Selçuk Bakış yazdı:

Çin karantınada selcuk bey ali işide cıkmaza gırecek bir süre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

Isıtma bujileri yeni, mazot filtresi yeni orijinal, mazot bilindik marka ve istasyon. Bunlar tamamsa yine gec çalışıyorsa başka bakılacak bir yer var mı?

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Muhammed Lütfullah Bozkurt yazdı:

Tayinim Ağrıya çıktıktan sonra araç ile ilgili problemler yaşamaya başladım.

 

-5-7 arasında aracın çalışmasında bir problem yoktur fakat -10 ve üstünde neredeyse 10 marşta çalışmıyor. Gözlemlediğim kadarıyla mazot jelleşmeye başlıyor(Şeffaf borudaki mazot grimsi katı bir hal alıyor gibi) bunun içinde dizel antifriz ekledik, yakıt aldığım istasyonu değiştirdim yine de fayda etmedi.

dizellerin sogukta problem yaşattığını biliyorum fakat işyerindeki transitler, kangolar vs -17 ye kadar tek marş ile çalışıyor.

 

Isıtma bujilerinde sorun olsa -7 de de problem yaşatması lazım.

 

Sizden olası çözümler için yardım istiyorum şimdiden teşekkür ederim.

Akünüzün soğukta marş basma gücü (CCA diye tabir ettiğimiz güç) düşüktür. Akünüzü kontrol ettirin sağlıklı bir akü olsa bile dediğim değeri bir kontrol edin. Akünün üzerinde yazar.

CCA= Cold Creaking Amper diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltilebilir. 

Yorum bağlantısı
Can Fındık

Selam ben de ağrıdayım. Geçmiş olsun. 

1- mazot filitresi orijinal olacak (ufi)

2- mazotu Shell’den alın.

3- kızdırma bujisinin kontrol edilmesi gerekir ama onu Ağrı’da değiştirebilecek tek bir usta bile yok.

Bu arada kışlık mazot diye bir şey yok ve mazot -20de donuyor. 

4- motor yağı da çok önemli 10-40 falan koyarsanız o da geç çalışmaya sebep olur, tam sentetik 5-30 koymanız lazım. 

 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Can Fındık yazdı:

 

Bu arada kışlık mazot diye bir şey yok ve mazot -20de donuyor. 



 

Kislik mazot var. Yazlik mazot sifir derecede, gecis donemi mazot -10 derecede, kislik mazot -20 derecede donar. Tahminimce yazin aldigimiz da -10 a kadar idare ediyordur. Avrupada bazi kislik mazotlar yapilan testlerde -27 dereceye kadar donmadan kalmis. Bir de -40a kadar donmayan dizel var ama belki kuzey ulkelerinde satiliyordur.

Donemi geldiginde vizim haberimiz olmadan istasyonlarin kislik mazota gecis yapmasi gerekiyor

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Fındık

Ben bizzat shell genel Müdürlüğü’nü arayıp sordum. Yakıtların içerisine firmaların donmayı engelleyecek bir katkı koymaları yasakmış. 
On yıldır doğunun her yerinde bulundum Ve bütün istasyonların dizel yakıtları -20°’yi görünce donuyor. 
 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ben -30 da fiesta ile çalıştırdım ve nornal şekilde kullandım. Ha -40 olduğunda hareket halindeki transit dizellerin yolda donduğunu hatırlıyorum.

 

Yorum bağlantısı
Can Fındık
(düzenlendi)

o yüzden herkes kendince bir önlem alıyor. 

5246.jpg

 

 

tarihinde Can Fındık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...